Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Järkytys: miehellä onkin jo lapsi nuoruuden suhteesta!

Vierailija
14.09.2015 |

En pysty pääsemään tästä järkytyksestä yli. :(

Mies, seurustelukumppanini (yhdessä ollaan oltu kohta jo vuosi), paljasti viikonloppuna että hänellä on noin teini-ikäinen lapsi nuoruutensa ns. yhden illan jutusta. Kyseessä on joku puolituntematon baarituttavuus, ei edes mikään "suhde". Juuri kun oltiin puhuttu yhteenmuutosta ja yhteisestä tulevaisuudesta, tulevista yhteisistä lapsista... Yhteinen lapsemme ei olisikaan miehelle ensimmäinen vaan hänellä on jo lapsi nuoruutensa hölmöilyjen seurauksena!

Tämä lapsen syntymään johtanut yhdenillan juttu - baarissa tavattu - oli ilmeisesti ihan tietoisesti pyrkinyt tulemaan raskaaksi ja mieheni oli ollut sopiva isä-kandidaatti. Ainakin riittävän nuori, humalassa ja höplästävedettävissä. Miehelle, tuolloin vielä nuorukaiselle, raskaus oli ollut suuri shokki kun oli asiasta muutamien kuukausien jälkeen kuullut. Ei olisi sanojensa mukaan ikinä halunnut lasta niin nuorena ja tuossa elämänvaiheessa ja tuolla tavalla, täysin vieraan ihmisen kanssa, mutta tuleva äiti oli päättänyt toisin. Lapsi syntyi ja vaikka tämä nainen oli vannonut ettei tulisi miestä asialla mitenkään vaivaamaan ja haluaisi kasvattaa lapsen täysin itse, oli varsinkin alkuvaiheessa yllättäen vaatimalla vaatinut miestä "osallistumaan" lapsen elämään. Mies oli ollut sanojensa mukaan sekaisin ahdistuksesta, suunnitellut itsemurhaa, halunnut paeta koko tilannetta jota ei olisi koskaan edes halunnut.

Mies ei ole ollut tekemisissä lapsensa tai tämän äidin kanssa käytännössä ollenkaan. Ei edes nähnyt heitä, asuvatkin eri paikkakunnilla. Elatusmaksut on vuosien aikana maksanut tunnollisesti, ne oikeusteitse hänelle määrättiin. Sanoo ettei koe edes olevansa isä.

Miten tähän oikein voi suhtautua? Olen ihan helkutin järkyttynyt! Olen vihainen miehelle (miksi oli niin typerä että sai tämän naisen raskaaksi, miksi on ollut niin tunteeton ettei ole ollut oman biologisen lapsensa kanssa tekemisissä aktiivisemmin), olen vihainen tälle naiselle (miten kehtasi vietellä nuoren pojan ja hankkiutua raskaaksi, miten pystyi tekemään omalle lapselleen noin). Ja ennen kaikkea: olen surullinen lapsen puolesta! Lapsihan on syntymäänsä täysin viaton.

Mitä voin ajatella?! Se tulevaisuus jonka olin päässäni ehtinyt meille miehen kanssa jo suunnitella särkyi tuon salaisuuden jälkeen. Mies ei ole uskaltanut puhua asiasta kanssani aiemmin, koko lapsiasiakin on vain pienen piirin tiedossa. :((

Kommentit (84)

Vierailija
21/84 |
15.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.09.2015 klo 11:05"][quote author="Vierailija" time="15.09.2015 klo 10:03"]Tämä ketju osoittaa ihmisten empatiakyvyttömyyden. Ei pystytä samaistumaan nuoreen poikaan, joka on vain ollut innoissaan saadessaan naista.
[/quote]
Ei ihmisten. Eiköhän tää oo kuitenkin naisvaltainen palsta? Ehkä just yh-mammoja joilta miehet lähteny kälppimään. Missä miesten oikeudet?
T. Nainen, joka ymmärtää myös miesten puolen asiasta.
[/quote]

Missä lapsen oikeudet? Senkin mieshyysäri.

Vierailija
22/84 |
15.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.09.2015 klo 11:24"][quote author="Vierailija" time="15.09.2015 klo 11:05"][quote author="Vierailija" time="15.09.2015 klo 10:03"]Tämä ketju osoittaa ihmisten empatiakyvyttömyyden. Ei pystytä samaistumaan nuoreen poikaan, joka on vain ollut innoissaan saadessaan naista.
[/quote]
Ei ihmisten. Eiköhän tää oo kuitenkin naisvaltainen palsta? Ehkä just yh-mammoja joilta miehet lähteny kälppimään. Missä miesten oikeudet?
T. Nainen, joka ymmärtää myös miesten puolen asiasta.
[/quote]

Missä lapsen oikeudet? Senkin mieshyysäri.
[/quote]
Mitkä oikeudet? Eikö sillä äidillä ole myös velvollisuus elättää lapsensa, jos on väkisten semmonen pitänyt hankkia?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/84 |
15.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tollanen mies mikä menee kulli edellä ja aivot perässä on tyhmä. Lapsihan on tässsä jutussa, vain sivutuote. Kaikki sama olisi voinut tapahtua ilman lasta ja se olisi ap.lle ok?

Jos mies ei ole kaikille lapsesta kertonut, niin ei kai sitä jokaiselle panolleen kertoisi. Nyt, kun suunittelette pysyvämpää, niin halusi, että tiedät.

Toisaalta onkohan edess isyyttä varmistettu, kun salaaa asiaa. Jos naisella on löyhät haarat ei välttämättä itsekkään tiedä kuka isä on.

Vierailija
24/84 |
15.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap toivoo, että miehen pano olis tehnt abortin, niin hänellä itsellän olis kaikki hyvin. Uskomattoman julmaa ja itsekästä.

Vierailija
25/84 |
15.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP:lle, ole iloinen että kertoi nyt kun suhteenne on vakiintumassa. Meillä aikoinaan sama tilanne, yhden yön kännipanosta seurauksena lapsi, jonka tuo äiti halusi pitää, vaikka isä ei olisi halunnut. Sain tietää asiasta aika pian kun ryhdyin tämän "isukin" kanssa olemaan. Elareita maksoi, koskaan ei muistaakseni tavannut - lapsen äidin omasta toiveesta. Lapsella oli äitinsä ja tämän miesystävän (saattaa olla nykyään aviomies) kanssa perhe, en heistä sen enempää tiedä.

Myöhemmin olen omille lapsilleni kertonut, että teillä on velipuoli, joka aikanaan isänne perinnönjaossa on mukana. Kenenkään elämää tuo asia ei ole kaatanut, en tosin tiedä mitä tuo "isänsä hylkäämä esikoinen" ajattelee. 

Vierailija
26/84 |
15.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän myös yhden samanlaisen tapauksen lähipiiristä..

Vierailija
27/84 |
15.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.09.2015 klo 19:11"]

Täällä yksi huijauksessa syntynyt.

[/quote]

Kerro ihmeessä tarinasi! Mitä tarkoitat huijauksella? Äitisi huijasi bio-isääsi että tuli raskaaksi? Tiedätkö edes kuka isäsi on? Oletko ollut hänen kanssaan tekemisissä tai tutustunut isäsi puoleiseen sukuun?

Vierailija
28/84 |
15.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.09.2015 klo 17:09"]

[quote author="Vierailija" time="15.09.2015 klo 10:58"]

Mies, joka ei kanna vastuuta omasta lapsesta, ei ole minkään arvoinen. Lähde.

[/quote]

Mieshän on maksanut elatusmaksut  eli on kantanut vastuunsa kyllä vaikkei lasta halunnutkaan. Osa miehistä jättää nekin tietentahtoen ja tarkoituksella maksamatta.

Btw,  nainen joka ilmoittaa väärän miehen lapsen isäksi ja jättää bioisän täysin osattomaksi, on halveksittava ihminen. Näinkin olisi voinut asianlaita olla.

[/quote]

elarit jättää maksamatta sellainen, joka on jo valmiiksi luottotiedoton. Ei muut. Kuka nyt luottotietoja haluaa tieten tahtoen menettää.... Ymmärrän kyllä, jos on luottotiedoton eikä ole aikomusta tilaansa parantaa, niin miksipä niitä elareita sitten maksaisi... Äiti saa rahat kuitenkin kelasta. 

Vierailija
29/84 |
15.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näitä tällaisia vaiettuja salaisuuksia on monessa perheessä, uskokaa vaan. Isättömiä lapsia, lapsen vääryydellä tehtailleita äitejä, isiä jotka eivät edes tiedä olevansa isiä tai isiä, jotka ei tiedä etteivät olekaan lapsensa biologisia isiä. Lapsia on tehty ja lisäännytty niin kauan kuin on oltu maapallolla. Asiasta ei vaan ole tapana puhua. On olevinaan jotenkin kovasti noloa ja hävettävää. 

Voi jäädä salaisuudeksi lapseltakin mikäli uusi isä(puoli) astuu kuvioihin nopeasti: lapsi kasvatetaan tämän ei-biologisen isän lapsena eikä asioista kerrota tai ylipäätään edes puhuta. Niistä ei saa puhua, ne yritetään unohtaa. Silti asiat saattavat jäädä hautumaan pään sisään, katkeruus kasvaa ja ne otetaan pahimmillaan riidoissakin esiin.

Vierailija
30/84 |
15.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.09.2015 klo 16:34"]

[quote author="Vierailija" time="14.09.2015 klo 19:00"]Minä en ainakaan tekisi lapsia tuollaisen ns isän kanssa. Hän hylkää myös tulevat lapsensa esim eron yhteydessä. Se lapsi joka on jo olemassa on täysin syytön syntymäänsä. Ei hän ole mitään väärää tehnyt. Ei voi olla niinkuin häntä ei olisi olemassa. Aloittahan pitäisi olla järkyttynein siitä että mies on hylännyt oman lapsensa. [/quote] Voi olla uusille lapsille myös ihan hyvä isä. Mun biologinen isä asuu niin lähellä, että tulee kaupassa ja muuallakin vastaan hyvin usein perheensä kanssa. Hän vaikuttaa todella hyvältä isältä. Uusi perhe ei taida tietää mun olemassa olosta, ainakin isä on kuin ei mua tuntiskaan ja vaimokaan ei vaikuta huomaavan mitään, enkä mäkään ajatellut asiaa paljastaa. Neljälle sisarukselleni vaikuttaa olevan tosi välittävä isä. Mustakin huolehti elareiden kautta vaikka ei mulle halunnutkaan olla isä.

[/quote]

Hirveä ihminen toi sun "isä". Mun mielestä se tekee asiasta vielä pahemman, jos huolehtii muista lapsistaan hyvin, parempi olisi, jos olisi tasapuolisesti huono isä kaikille. 

Vierailija
31/84 |
16.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää ois kyllä mun pahin pelko

Vierailija
32/84 |
16.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.09.2015 klo 10:03"]Tämä ketju osoittaa ihmisten empatiakyvyttömyyden. Ei pystytä samaistumaan nuoreen poikaan, joka on vain ollut innoissaan saadessaan naista.
[/quote]
Mäkin olen aina ollut innoissani saadessani seksiä. Silti olen joutunut huolehtimaan ehkäisystä. Niin se maailma on erilainen miehille ja naisille.

Vierailija
33/84 |
16.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.09.2015 klo 07:15"]

Tää ois kyllä mun pahin pelko

[/quote]

No aika vähällä pääset, jos tämä on pahinta. :) Toivottavasti elämä ei sinulle näytä todellisia kasvojaan koskaan...

Vierailija
34/84 |
16.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.09.2015 klo 18:10"]

Tuo lapsen väkisin tehnyt ämmä on kyllä tyypillinen minäminäminäeikäkukaanmuu -tyyppi. Ei ajattele ollenkaan miten omat toimet vaikuttaa monien ihmisten elämään! Että pistää vihaksi. Kurja tilanne sinulla Ap. Mieti tarkasti haluatko jatkaa tällaisessa kuviossa. Minulla oli aikanaan hiukan samankaltainen tilanne. Mieheni ex teki nimittäin lapsen alle vuosi heidän eronsa jälkeen. Erossa nainen oli sanonut miehelleni olleensa raskaana, mutta päätynyt aborttiin. Tästä ei ole tietoa onko oikeasti ollutkaan raskaana, mutta tosiaan tuo lapsen syntymä aikahaarukkaan sopivasti epäilytti niin minua kuin miestänikin (aloimme seurustelemaan lapsen syntymän aikoihin, minulla ei ollut osuutta eroon). Selvisi kuitenkin, ettei lapsi ole mieheni. Itse olin jo päättänyt, että jos lapsi hänen olisi, minä lähtisin.

[/quote]

Halpaa on naisen "rakkaus".

Vierailija
35/84 |
15.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.09.2015 klo 19:00"]Minä en ainakaan tekisi lapsia tuollaisen ns isän kanssa. Hän hylkää myös tulevat lapsensa esim eron yhteydessä. Se lapsi joka on jo olemassa on täysin syytön syntymäänsä. Ei hän ole mitään väärää tehnyt. Ei voi olla niinkuin häntä ei olisi olemassa.
Aloittahan pitäisi olla järkyttynein siitä että mies on hylännyt oman lapsensa.
[/quote]
Voi olla uusille lapsille myös ihan hyvä isä. Mun biologinen isä asuu niin lähellä, että tulee kaupassa ja muuallakin vastaan hyvin usein perheensä kanssa. Hän vaikuttaa todella hyvältä isältä. Uusi perhe ei taida tietää mun olemassa olosta, ainakin isä on kuin ei mua tuntiskaan ja vaimokaan ei vaikuta huomaavan mitään, enkä mäkään ajatellut asiaa paljastaa. Neljälle sisarukselleni vaikuttaa olevan tosi välittävä isä. Mustakin huolehti elareiden kautta vaikka ei mulle halunnutkaan olla isä.

Vierailija
36/84 |
15.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tiedän kanssa yhden nuoren miehen, jolla on lapsi hankittu ystävänsä kanssa. Ystävällä on joku sairaus, minkä vuoksi ei voi enää lapsia saada ja sairauden alussa se oli vielä mahdollista. Heti kun lapsi syntyi, nainen katkaisi välit mieheen ja hän ei ole lapsen kanssa missään tekemisissä. En tiedä, onko hän asiasta nykyiselle avovaimolleen kertonut.

Ei noita tosiksi uskoisi, mutta ties miten yleistä se sitten oikeasti on.

Vierailija
37/84 |
15.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.09.2015 klo 10:58"]

Mies, joka ei kanna vastuuta omasta lapsesta, ei ole minkään arvoinen. Lähde.

[/quote]

Mieshän on maksanut elatusmaksut  eli on kantanut vastuunsa kyllä vaikkei lasta halunnutkaan. Osa miehistä jättää nekin tietentahtoen ja tarkoituksella maksamatta.

Btw,  nainen joka ilmoittaa väärän miehen lapsen isäksi ja jättää bioisän täysin osattomaksi, on halveksittava ihminen. Näinkin olisi voinut asianlaita olla.

Vierailija
38/84 |
15.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mies on myös huijattu isäksi, eipä sille mitään voi. Enkä syyllistä miestä siitä, ettei lasta halua tavata, eihän hän mitään lasta koskaan halunnutkaan ja oli tämän tehnyt silloiselle tyttöystävälleen selväksi, silti nainen huijasi että syö pillereitä. Kertoi miehelle raskaudestaan vasta kun abortinteko aika oli jo mennyt.

Aivan kamalaa mielestäni, että oma puoliso ei viitsi kertoa odottavansa lasta.

Vierailija
39/84 |
15.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.09.2015 klo 16:23"]

Ei voi olla totta.. minäkin olin suhteessa mieheen.. ja vasta monen vuoden jälkeen sain toista kautta kuulla että mieheni oli pettänyt minua suhteen alkuaikoina, josta myös syntyi lapsi.. maailmani romahti ja luottamus kärsi. Erosimme..

[/quote]

Mun ystävälläni myös samankaltainen tarina... Tiivistettynä, hän sai vuosien seurustelun jälkeen kuulla, (ei tuolloinkaan suoraan mieheltä joka joutui asian kyllä lopulta tunnustamaan) että miehensä, tai poikaystävä hän kai enemmän oli, oli ollut känninen syrjähyppy ihan heidän suhteen alussa. Ja tämän iloisen ravintolaillan seurauksena tämä nainen oli tullut raskaaksi ja päättänyt yksipuolisesti pitää lapsen.

Ystävä ei pystynyt antamaan anteeksi syrjähyppyä, valehtelua, epärehellisyyttä, ja sitä ettei mies ottanut konkreettisemmin vastuuta tekosistaan. Erosivat sitten aika nopeasti vaikka mies lupasi kuun taivaalta ja vähän enemmän. Tää mies muutenkin paljastui melkoiseksi mulkeroksi, erityisesti suhteen jälkeen. Oli ilmeisesti pyöritellyt enemmänkin näitä muita naisia. Eikä kuulumisista päätellen ole muuttanut tapojaan vieläkään.

Vierailija
40/84 |
15.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin itse kyllä yrittäisin päästä asian yli. Huonoa tuuria. Moni eronnutkin jättää lapsensa eikä tapaa heitä juurikaan. Tai perhesuhteet voi ydinperheessä olla niin pielessä, että lapset sairastuu henkisesti. En tuomitsisi tämän takia mutta ehkä sulle voi olla vaikeeta jos sulla ei ole elämänkokemusta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä seitsemän