Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vauva vuodelle 2017

14.09.2015 |

Moi!

Taas ollaan ajoissa mutta saataisiinko me aikaiseksi vauva vuodelle 2016 -ketjua vastaava keskustelu myös meille vähän myöhäisemmille haaveilijoille?

Ei haittaa vaikka vauva olisi ajankohtainen jo 2016 vuoden loppupuolella, mutta tuo aikaisempi keskustelu on alotettu jo niin kauan sitten, että olisi kiva saada oma ajankohtainen keskustely myös meille!:)

Kommentit (331)

241/331 |
27.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauvahaaveet suuret täälläkin! Maaliskuussa täytän 22v ja avopuoliso täyttää tänävuonna 24v. Viime vuonna tuli keskenmeno ja nyt taas yritellään uudestaan. Tämän kuun vauvahaaveet kaatui taas kun kuukautiset alkoi. Toivon vaan että pian ne kaksi viivaa ilmestyisi ja että seuraavan saisi pitää. Ja todella toivon että tämän vuoden puolella! Onnea kaikille muillekkin haaveilijoille :)

Vierailija
242/331 |
27.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sannakatariina: tervetuloa💕 Täällä kans keskenmenoja kaks takana, ja kolmatta kertaa toivotaan raskaaksi tulevan, ihan onnellisella lopulla. Uskon että alkaneet menkat harmittaa, mut kyllä se sieltä👌🏻 Mekin kovasti toivottas että tälle vuodelle se käärö vielä saataisiin :)

Pikkanen: mä en yhtään luottanu noihin, kun mulle noi samaset näytti ettei ovista ois ollu koskaan😂

Sisältö jatkuu mainoksen alla
243/331 |
27.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kyllä varsin kummallinen kierto.. yleensä 4-5 pv oviksen jälkeen alkavat rinnat kipeytyä ja ovat kipeänä menkkojen alkuun asti. Nyt oli 4 pv oviksesta nännit todella kipeät kaksi päivää ja sitten ei mitään. Ei edes niitä kipuja rinnoissa jotka olleet joka kierrossa.. outoa..

244/331 |
27.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pieninyuu: Joo kyllähän tää tästä. Itsellä siis todettiin viime vuoden keväällä rv11 rypäleraskaus ja kaavittiin ja puoli vuotta tuli tuomioksi ettei saanut lasta yrittää. On noi keskenmenot aina raskaita.. Mutta ainakin mahdollisuus on! :)

245/331 |
30.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko muuten muilla tätä samaa ongelmaa, että ovulaation aikana oksentaa useamman kerran? Oon aika varma että ovuloin nyt kun lounas ei suostu pysymään sisällä. Tätä on tapahtunut nyt niin monta kertaa ettei kai voi olla sattumaa että mulla olis säännöllisesti ruokamyrkytys kerran kuussa. Ajattelin, että nyt siis alkaa piinaviikot! Haaveilin jo, että teen raskaustestin ystävänpäivänä. Tosin, voi olla että tulee paska ystävänpäivä kun tähänkään mennessä ei oo onnistunut...

246/331 |
01.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heips!

Itse kirjoittelin n. kuukausi sitten kerran tänne, mutta sittemmin vain lueskellut satunnaisesti.

Ei siis ole täälläkään vielä tärpännyt (vasta tosin kaksi kokonaista kiertoa takana), huomenna on kalenterin mukaan ovulaatio, mutta en ole tehnyt vielä kertaakaan ovis-testejä. Ekalla kierrolla tunsin ovulaation niin voimakkaasti (rinnat todella arkoina, aamulla huono olo jne.), että kuvittelin ettei mitään testejä tarvitsekaan, mutta viime kierrolla ei tullut oireen oiretta. Nyt olin jo testipaketin ostanut, mutta työreissun takia jäi tikuttelu aloittamatta.

Saako kysyä, että kuinka messissä teillä on puolisot tässä kaikessa "raskaaksitulemishössötyksessä"? Itsellä mies ei halua ottaa turhia paineita ja halusi alunperinkin vain jättää ehkäisyn pois ilman sen kummempia suunnitelmia. Hän uskoo, että ovulaatiolla ja ajoituksella ei ole niin suurta merkitystä, mikä sillä oikeasti on (tuli muuten minullekin yllätyksenä nyt kun ekan kerran asiaan perehdyin ehkäisyä pois jätettäessä). Itse siis en myöskään viitsi ääneen stressailla ja hössöttää näistä, siksi hyvä tämä palsta ;)

247/331 |
02.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies on tosi innoissaan lapsen saamisesta, on ostanut jo kaksi leluakin, mikä on mun mielestä tosi söpöä. Mutta ei silti hössötä kuten mä. Luulen, että yrittää myös sillätavalla hillitä mun hössötystä ja rauhoitella mua. Vitsailee hyväntahtoisisesti mun kalentereille ja poppakonsteille. Olen itsekin yrittänyt ottaa rauhallisesti, yritän välttää sitä että sanon että "NYT SEKSIÄ", että säilyisi kipinä eikä seksistä tulisi suoritus :D Mutta on tosiaan kiva hössöttää täällä. 

248/331 |
02.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä mies kanssa innolla mukana. Alussa jopa innokkaampi ku ite. Nyt monien monien pettymysten jälkeen ite toivoo kuin kuuta taivaalta ja mies on se järjenääni joka sanoo että ei stressata. Hankalaa vain olla stressaamatta kun meillä jo lapsettomuushoidot ja tutkimuksetkin käynnissä. Parin päivän sisällä pitäs menkat alkaa jos alkaa. Toivottavasti ei..

249/331 |
02.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin kyllä tuleva mahdollinen vauva ja yleensä ottaen elämä lapsien kanssa paljon puheissa, mutta stressiä asiasta hän selvästi yrittää välttää. Toisaalta hyvä, koska itsellä järkyttävä ylityötilanne ja työstressi ollut jo useamman kuukauden, joten jos tässä stressaisi vielä lapsen saamisesta, niin ei varmasti tärppää! :/

Tuosta ovulaatiosta vielä, jäi niin kovin vaivaamaan, kun en sitä viimeksi huomannut mitenkään ja nytkään ei tunnu olevan mitään merkkejä siitä, niin miten muilla? Jos ette tikuttelisi, niin huomaisitteko ovulaationne?

Toivottavasti ei ollut ihan dorka kysymys, en ihan kauheasti ole näitä juttuja esim. netistä lukenut...

250/331 |
03.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tunnistan ovulaationi siitä että oksennan yhden päivän ajan. Lisäksi alavatsaan sattuu ja päätä särkee. Ainakin luulisin, että se on ovulaatiopäivä kun en ole muutakaan syytä keksinyt noille oireille. Yritin yhden kierron tikutella ovulaatiota mutta en saanut mitään selvää niistä liuskoista. Just tänään kävin apteekissa hipelöimässä digitaalisia ovulaatiotestejä. Ne oli hurjan kalliita! Mutta päätin, että jos tässä kierrossa ei tärppää niin ostan niitä sitten ensi kierrossa. 

Vierailija
251/331 |
03.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä mies on tässä yrittämisessä mukana tosi vaihtelevasti. Viimeksi eilen puhuttiin asiasta. Nää keskenmenot on ottanut tosi koville itellä, ja miestä on varmaan lapsen menettämistä enemmän sattunut se, että on nähnyt kuinka paha olo minulla asian tiimoilta on. Vauvaa hän toivoo ja lapsesta rupesi mies puhumaankin ennen minua. Eilen sitten kysyin että pitäisikö nyt kun menkat kerta alkoi, niin yritellä lasta aktiivisesti nyt tästä kierrosta. Vastaus oli vähän niin ja näin, sillä haluaisi lapsen mahd. pian, mutta kun ei meille ole kukaan sanonut että kolmaskaan kerta onnistuisi sen paremmin kuin nämä kaksi ensimmäistäkään. Ettei jaksa sitä surua ja itkua ja kärsimystä itse ihan heti. Ja tottahan se on, mutta itsellä taas joku hormonivimma sanoo, että tästä asiasta päästään yli vaan tekemällä se vauva. Jos ei ikinä vauvaa saada, jonkinlainen kipu ja kaipuu jää koko lopuksi ikää! 

Johna:  Ne halpisovistestit on ihan tosi huonoja! Ite oon saanu niistä aina pelkkää negaa. Itekin mietin että jos ei ala muutamassa kuukaudessa nyt tärppäämään, niin turvaudun kanssa noihin överikalliisiin digitesteihin, niistä kun ainakin saa selvyyden mikä on tilanne :D 

252/331 |
03.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä sitte alkoi menkat päivän etuajassa :( koskaan ei kierto ole ollu alle 28' itse asiassa aina tarkalleen 28 tai 29 muutamaa ihan tosi poikkeavaa yli 35 pv kiertoa lukuunottamatta. Lisäksi tuo lääkitys pitäisi tasata aina 28 kierto. Ei heittänyt sentään kuin päivällä... :(

253/331 |
03.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vieläkös täältä löytyy vauvahaaveilijoita tälle vuodelle? :)

Täällä yksi yk takana pillereiden lopettamisen jälkeen, minä 20v ja mies 28v. Yhteiseloa takana vasta alle vuoden verran mutta kaikki on loksahtaneet kohdilleen ja kuume on kova.

Vierailija
254/331 |
04.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa!

Täällä yksi 26-vuotias vauvahaaveilija! Vauvasta on haaveiltu miehen kanssa jo monta vuotta mutta nyt elämäntilanne on sopiva perheen lisääntymiseen. En terveyssyistä ole koskaan käyttänyt hormoniehkäisyä eli luomukierto on aina ollut ja onneksi melko tasainen sellainen. Nyt on menossa yk 2, viikko sitten tein positiivisen ovulaatiotestin ja onneksi pystyttiin viettämään se viikonloppu kotona ;).

Nyt sitten piinapäivät menossa, menkkojen pitäisi alkaa viikon päästä sunnuntaina... Odotukset on korkealla ja pettyminen hieman pelottaa. Mies osaa ottaa rennommin, itse valitettavasti hieman stressaan asiasta vaikka yritystä ei ole kuin yksi kierto vasta takana.

Tsemppiä kanssapiinailijoille! :)

255/331 |
04.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä tosiaan edelleen kuullostellaan mitä kroppa antaa.. kiertoa ei vieläkään näy, enkä tiedä ovuloiko oikeasti alle pari viikkoa sitten (postasin nuo kuvat tänne yhden päivän testeistä, mielestäni toisena pvnä oli vielä tummempia), harmittaa kovasti kun en hommannut suoraan digitaalista ovulaatiotestiä 😏

Raskaustestejäkin oon tehnyt, mutten kyllä suoraan vastausta ole saanut, viivan paikkaa kait clearbluen tikkuun (apteekista sanottiin ettei sitä pitäs tulla, mutten kyllä väriä pahemmin siinä näe).. tosin ei välttämättä vielä näkyiskään kunnolla.

Kuopuksesta plussasin tositosi vaalealla haamulla, ja samana päivänä digitaalisella varmistus.

En tiiä mille täsä alkas!!!!?

256/331 |
05.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näkyykö näissä mitään teidän mielestä 😂😨😭

257/331 |
05.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni viivanpaikka ja ehoton nega

Vierailija
258/331 |
05.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa-a. En kyl osaa sanoo. Tee testi myöhemmin ni saat varmuuden. :) kun tarkemmin kattoo ni kyl jotain saattas olla, mut jos ei ois maininnu mitää ni negaks sanoisin.

259/331 |
05.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo ei se auta kun odotella, vaikka piinaavaa on.. malttamaton kun on 😁

Alkas vaikka edes kierto ennemmin kun että ei olisi edes raskaana... tää on niin tympeetä kun vaikka millasta oiretta, muttei kumpaakaan näy.

Kierto siis ei ole alkanut vieläkään edellisen synnytyksen jälestä..

Ovulaatiohan tulee kuitenki ennen ensimmäisiäki..

260/331 |
06.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eexi: kyllä löytyy! Tosin meidän alkaa tulla kiire, jos meinataan saada vauva vuodelle 2017 ;) Kohta pitää siirtyä sitten vauva vuodelle 2018 ryhmään.... 

Onko kukaan muuten varannut aikaa lapsettomuushoitoihin julkiselle? Miten se tapahtuu ja kauanko joutuu odottaa että pääsee?