Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä te muut saatte motivaatiota ja paloa muutokseen tai ylipäätänsä elämään?

Vierailija
28.03.2022 |

Ei minulla ole koskaan ollut sisäistä paloa ja tahtoa tavoitella tähtiä taivaalta tai edes potkia itseäni hieman eteenpäin. Olen vain tehnyt asioita, koska niin on pitänyt tehdä. Nyt kun sitten pitäisi tehdä elämänmuutos, nousta pohjalta ylös niin vaikka kuinka olen yrittänyt pohtia niin en ole löytänyt sitä motivoivaa tekijää, joka minut ajaisi siihen muutokseen. Ei minua saa liikkeelle mahdollisuus pienestä parannuksesta elämään, jos sen eteen joutuu tekemään valtavasti töitä.

Miksi opiskelisin viisi vuotta päästäkseni ehkä 2000 €/kk töihin?
Miksi laihduttaisin 20 kg vetämällä minimikaloreilla vuoden vain jotta näyttäisin hieman paremmalta peilistä?

Näihin ja vastaaviin kysymyksiin en ole löytänyt vastausta. En koe, että minulla olisi mahdollisuutta muuttaa elämääni suurellakaan rehkimisellä niin paljon, että tuollainen raataminen olisi perusteltua. Miksi siis yrittää muuttaa nykytilannetta? Ei ole sisäistä paloa, ei ole ulkoista pakkoa. Miksi siis tekisin muutoksen?

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
28.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

rakennusmestari kirjoitti:

Ei kai kukaan opiskele 5v, että saa 2000e/kk työn. Viidessä vuodessa saat helposti opiskeltua +10 000e/kk työn, jos haluat. Suurin osa ihmisistä ei vaan tunnu käsittävän, että maailmassa on muitakin aloja kuin hoitoala.

Aika harvassa on maisterit, jotka 10 000+ tienaavat. Kyllä se lähemmäs tuota 2000€ tienestiä menee monilla aloilla. Sairaanhoitajan koulutus nyt ei edes kestä 5v, vaan noin 3v. 

Vierailija
22/26 |
28.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi laihduttaa, että näyttäisi paremmalta pelistä? No ei miksikään. Ei tuo ole motivoiva syy.

MUTTA:

Miksi en laihduttaisi, vaikka laihduttamalla voisin paremmin ja olisin todennäköisesti terveempi pidempään? Niinpä.  

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
28.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun motivaatio lähtee muista lähtökohdista kuin materialistisista ulkoisista lähtökohdista (raha, ulkonäkö), alkaa intoakin löytyä. Sen huomaa esimerkiksi ammattiurheilijoista. Etenkin naisena joutuu käytännössä maksamaan siitä, että saa tehdä ko. työtä. Mutta kun sisäinen palo lajiin on, sitä tekee mielellään. 

Vierailija
24/26 |
28.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Silloin sun tavoitteet ovat liian pieniä jolleivat ne innosta sinua. Laita tavoitteeksi, että viiden vuoden päästä tienaat kymppitonnin kuussa.

Kyllä. Osuit oikeaan. Minä vain en voi tuollaisia tavoitteita saavuttaa. Siksi niitä ei olisi järkevää edes lähteä tavoittelemaan. Ne eivät ole kohdallani realistisia millään tasolla.

ap

Miksi et voi? Moni on ihan tyhjästäkin päätynyt tienaamaan 10 000€/kk tai vielä paljon enemmänkin. Mutta mitään ei toki saa, jos ei koskaan edes yritä. 

Vierailija
25/26 |
28.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mulla oikeastaan kummoisempaa motivaatiota ole. On vain sellainen olo, että kun kerran elossa olen, jotain on tehtävä, koska muuten tulen vain sairaammaksi ja joudun kärsimään kivuista vielä enemmän... Teen pieniä muutoksia sitä mukaa, kun jaksan. Monta asiaa tulee vielä pitkän aikaa olemaan rempallaan ja hyväksyn sen. En vain jaksa tehdä sen enempää kuin mihin voimat riittää. Lähinnä pistän energiani ajatusmaailman muuttamiseen, konkreettiset muutokset sitten luonnostaan seuraavat. Ehkä kun tarpeeksi saa nostettua itseään kuopasta, siitä tulee niin hyvä mieli että jaksaa kovemminkin ponnistella ja eteneminen saa vauhtia.

Vierailija
26/26 |
28.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämä kun pisti eteen oikeita ongelmia ja isoja vastamäkiä, sitä oppi ymmärtämään, että asiat on tehtävä tässä ja nyt, jos jotain aikoo saada tehdyksi. Huomenna voi olla jo liian myöhäistä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä seitsemän