Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yazion mukaan saan syödä 1400kcal/pvä. Eipä siinä paljon ole ruokaa

Vierailija
28.03.2022 |

Olen tänään syönyt kaurapuuron mustikoilla, kuppi mustaa kahvia, sämpylä missä oli rasvatonta kinkkua ja polar juustoa pari siivua. Keitetty kananmuna ja siitäkin heitin lähes koko keltuaisen pois. Vihersalaattia ja paistoin kanafileepihvin. Jäljellä 300kcal tälle päivälle. Pyrin aina alittamaan max kalorit, eli iltapala seuraavaksi ja varmaan syön toisen lautasellisen kaurapuuroa. Pitäis lenkilläkin jaksaa vielä käydä

Kommentit (159)

Vierailija
21/159 |
28.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen ihan normaalipainoinen, mutta syön joku 2100-2300 kcal päivässä... en liiku kovinkaan paljoa, lähinnä kävelen päivittäin jonkin verran. Tässä painossa aina ollut ja pysynyt. Ainiin, ja olen 160 senttiä pitkä nainen. Te olette muut taineet saada elimistönne jotenkin sekaisin, 1200 on ihan liian vähän AIKUISELLE ihmiselle, oli hän minkä pituinen tahansa.

On yksilöllistä kalorintarve eikä mitään universaalia numeroa kaikille. 1200 kaloria voi hyvin riittää joillekin ihmisille, esim. Jos ei ole kovin aktiivinen. Jos minä vaan makaan koko päivän, ei silloin tule syötyä yhtä paljon jos tekee fyysistä työtä esimerkiksi.

Vierailija
22/159 |
28.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulun lauhdutusryhmään ja olen laihtunutkin normipainoon jo. Ryhmässä osa ei saa kilojaan tippumaan. Heitä pelottaa että syövät liian vähän ja ovat säästöluekillä 🤣

Ruokaa mupelletaan 5 kertaa päivässä ja kiloja ei vaan lähde.

Itse syön vain kun on nälkä. Yleensä pari kertaa päivässä ja niin vain laihduin 25kg. Säöstöliekki ei estänyt painoa tippumasta, jossain kohtaa ehkä hidasti vähän tahtia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/159 |
28.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihminen pärjää vähällä ja useimmat laihtuvat vain kituuttamalla. Ehkäpä tätäkin olisi taas syytä arvostaa tämä Euroopan nykytilanne huomioiden.

Vierailija
24/159 |
28.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulun lauhdutusryhmään ja olen laihtunutkin normipainoon jo. Ryhmässä osa ei saa kilojaan tippumaan. Heitä pelottaa että syövät liian vähän ja ovat säästöluekillä 🤣

Itse syön vain kun on nälkä. Yleensä pari kertaa päivässä ja niin vain laihduin 25kg. Säöstöliekki ei estänyt painoa tippumasta, jossain kohtaa ehkä hidasti vähän tahtia.

Mikä alapeukuttajaa tässä ketuttaa?

Tämähän on ihan yleinen ilmiö. Kahvitunnilla laihduttavat rouvat vetävät pullaa, kun muuten alkaa pyörryttää.

Vierailija
25/159 |
28.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö teillä se kalomäärä nouse jos liikutte vai oletteko jättäneet liikuntaan kulutetut kalorit huomiotta?

Jätän huomiotta tietenkin, eihän siitä liikunnasta muuten ole hyötyä (paitsi kiinteytyminen). Mitä järkeä huhkia salilla tunnin pari että saa kotimatkalla ottaa suklaapatukan?

Vierailija
26/159 |
28.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mitenkä sulle on tullu ainakin tuon 25kg liikakiloja jos sulla nälkä vain kahdesti päivässä? Joko oot vetänyt 2000kcal yhdellä istumalla tai sitten olet syönyt vuorokaudessa useammin. Siirryitkö siitä suoraan syömään tuon 2/krt/pvä? Oliko helppoakin?

Vierailija
27/159 |
28.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä nyt hyvänen aika laita sitä keltuaista pois tai käytä vähärasvaista kinkkua.

Vierailija
28/159 |
28.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin käytän yaziota: olethan huomioinut ettei sinun syömäsi juusto välttämättä vastaa sitä juustosiivua jonka sieltä olet valinnut? Olisi hyvä alkuun tarkistaa kaloreita pakkauksesta.

Tuohon 1400kcal mahtuu ainakin minulla useampi täysi lautasellinen ruokaa, joilla nälkä pysyy hyvin pois. Toki syön lihoista kanaa enkä ollenkaan juustoja (vaikka niitä rakastan, on niissä ihan älyttömästi kaloreita versus täyttävyys). Tsemppiä kalorien laskentaan, ajan kanssa alkaa ymmärtää enemmän kaloreista tuotteissa ja se helpottuu :)

Vierailija
29/159 |
28.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itsekin käytän yaziota: olethan huomioinut ettei sinun syömäsi juusto välttämättä vastaa sitä juustosiivua jonka sieltä olet valinnut? Olisi hyvä alkuun tarkistaa kaloreita pakkauksesta.

Tuohon 1400kcal mahtuu ainakin minulla useampi täysi lautasellinen ruokaa, joilla nälkä pysyy hyvin pois. Toki syön lihoista kanaa enkä ollenkaan juustoja (vaikka niitä rakastan, on niissä ihan älyttömästi kaloreita versus täyttävyys). Tsemppiä kalorien laskentaan, ajan kanssa alkaa ymmärtää enemmän kaloreista tuotteissa ja se helpottuu :)

Tuo on helppo tarkistaa - vertaat paketin ja yasion kaloreita keskenään. Kyllä sieltä löytyy mm gouda castello, oltermanni, edam, parmesaani jne ihan hyvin

Samoin vaikka kinkuista löytyy ihan nimellä Atria jne

Vierailija
30/159 |
28.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo on helppo tarkistaa - vertaat paketin ja yasion kaloreita keskenään. Kyllä sieltä löytyy mm gouda castello, oltermanni, edam, parmesaani jne ihan hyvin

Juurikin näin, mutta nimenomaan vielä vertaa koska käsittääkseni niitä tuotteiden sisältöjä lisäilee ihan tavalliset käyttäjät ja jos syö usein samaa tuotetta voi jo yhdessä oleva heitto kaloreista olla syynä :)

Vierailija
31/159 |
28.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juurikin näin, mutta nimenomaan vielä vertaa koska käsittääkseni niitä tuotteiden sisältöjä lisäilee ihan tavalliset käyttäjät ja jos syö usein samaa tuotetta voi jo yhdessä oleva heitto kaloreista olla syynä :)

Yleensä ne kalorit/100g on suoraan paketista. Kerran elämässä kun punnitsee juustosiivun niin se riittää

Vierailija
32/159 |
28.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulen, että suurimmalla osalla ihmisistä ongelma ei liity kaloreiden määrään, vaan annoskokojen hahmottamiseen. Esim.kaksi pihviä tarkoittaa kahta n.kämmenen kokoista lättyä. Kastiketta laitetaan pieni loraus, jos laitetaan.

On eri asia juoda 1,5 litran pullo limua kuin pikku pullollinen. Vaikka kumpiakin on nautittu "pullollinen"...

Vierailija
33/159 |
28.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saan syödä 2200 kcal, enkä liho enkä laihdu.

Mitat 162cm ja 98 kg.

Tosi rankkaa yrittää laihduttaa, kun ei saisi mitään syödä..

Vierailija
34/159 |
29.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauheen vähän ihmiset syö... ei varmana saa tarpeeksi tarpeellisia vitamiineja ja muita elimistön rakennuspalikoita.

Vierailija
35/159 |
29.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kauheen vähän ihmiset syö... ei varmana saa tarpeeksi tarpeellisia vitamiineja ja muita elimistön rakennuspalikoita.

Miten niin ei saa? Mun mielestäni ruokavalioni on todella tasapainoinen, ks vastaus #10. Annokset vain on pienet. 

- kasviksia n 300g 

- 1 omena 100g, 1/2 banaani 60g

- mustikoita 100g

- proteiinia lohi ja broileri, rahkajugurtti ja juusto

- minihiilarileivässä on siemeniä ja ruisleivässä ruista, kuituja

- lisäksi oliiviöljyä eikä oivariinikaan ole huonoimmasta päästä

- "huonoa" vain lohikeiton kerma ja wokin nuudelit joskin määrä on niin pieni ettei haittaa. Ja se jaffakeksi

Veriarvot täydelliset. En ole koskaan kipeä, jaksan treenata ja tehdä ruumiillista työtä. Syön vain sen mitä tarvitsen, en yhtään enempää koska on turha lihottaa itseään.

Vierailija
36/159 |
29.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nimenomaan kasviksia ja vihanneksia saa pieneenkin kalorimäärään syödä tosi paljon. Puoli kiloa menee helposti päivässä pelkkiä vihanneksia. Siihen lisäksi hedelmää, kuitupitoisia lisukkeita, vähärasvaisesta lihasta proteiinia jne. Ei ole vitamiineista tai hivenaineita puutetta 1400 kalorin ruokavaliolla.

Vierailija
37/159 |
29.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä ämmä ne sämpylät ja juustot pois. Ei ihme, jos olet semmonen hyllyvä ihrakasa XD

Vierailija
38/159 |
29.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yazio kyllä antaa kalorimäärän todella alakanttiin. Minä 166 cm/70 kg sain laihduttaa sillä vain 1400 kcal dieetillä. Laihduin kyllä, mutta oli kylmä ja huono olo kun kävin vielä lenkeilläkin (joiden kulutuksen lisäsin järjestelmään). Oma kehonkoostumus on kyllä kurvia ja lihasta myös kun olen koko elämäni ollut urheilullinen ja vaatekoko pieni (36).

Totesin, että kalorinlaskenta ei ole minulle vaan sopivat ateriat pari kolme kertaa päivässä ja treeniä miten kerkeän. Suuntaa-antavahan se on ja ihan hyvä työkalu hahmottamaan kulutusta.

Vierailija
39/159 |
29.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahtaa teillä akoilla olla aika laiska elämäntapa jos poltatte vaan 1200 :D harrastakaa liikuntaa jeesus

T: syön 2200kcal päivässä ja olen laiha koska lihasmassa ja cardio

Vierailija
40/159 |
29.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä leipä pois ja korvaa se vihanneksilla ja kanalla. Myös kaikki keinotekoiset broileripihvit veks ja tilalle ihan peruskanaa. Jos syöt riisiä niin täysjyvä riisiä.

Olen itse syönyt 1200-1400 ja välillä jää illalle liikaa kaloreita.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan kolme