Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yazion mukaan saan syödä 1400kcal/pvä. Eipä siinä paljon ole ruokaa

Vierailija
28.03.2022 |

Olen tänään syönyt kaurapuuron mustikoilla, kuppi mustaa kahvia, sämpylä missä oli rasvatonta kinkkua ja polar juustoa pari siivua. Keitetty kananmuna ja siitäkin heitin lähes koko keltuaisen pois. Vihersalaattia ja paistoin kanafileepihvin. Jäljellä 300kcal tälle päivälle. Pyrin aina alittamaan max kalorit, eli iltapala seuraavaksi ja varmaan syön toisen lautasellisen kaurapuuroa. Pitäis lenkilläkin jaksaa vielä käydä

Kommentit (159)

Vierailija
81/159 |
29.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kauheen vähän ihmiset syö... ei varmana saa tarpeeksi tarpeellisia vitamiineja ja muita elimistön rakennuspalikoita.

Ei ne oikeasti syö 1200-1400 kaloria päivässä. Tätä on tutkittu ja valtaenemmistö tuollaista väittävästä raportoi kalorit pahasti alakanttiin.

Tänään

aamiaisella 2 leipää oivariinilla ja juustolla 220kcal

lounas 1,5 munan munakas, 2 siivua parmankinkkua, juustosiivu 188kcal

päivällinen uunijuureksia ja rosmariinipossua 150+150g 447kcal

iltapala tikkari, omena, pannukakkupala ja lusikallinen mansikkahilloa 268kcal

yhteensä 1123kcal. Pitäis varmaan pupeltaa vielä jotain lisää?

Olen laskenut, että yksi ruisviipale, vähän voita ja raejuustoa on n. 200 kaloria, siis yksi kappale. Samantyyliseen tulokseen pääsisi varmaan vaihtamalla raejuuston juustosiivuun, mutta ei kahteensataan kaloriin voi kahta leipää syödä.

Juu, en usko, että tuo henkilö ihan oikein kaloreita laskee. Yleisemmin yksi siivu pelkästään leipää on jotain 50-100 kalorin välillä. 10g oivariinia yhtä viipaletta kohti on 67 kaloria. Sitten vielä juustoviipale 66 kaloria per viipale ja niitä yleisemmin ihmiset laittaa kaksi, mutta mennään vaikka yhdellä. Laitoin arkijuuston juustoksi tässä laskelmassa. 

Kalorit noista on siis 366-466. 

Vierailija
82/159 |
29.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olette laskeneet peruskulutuksenne päin h*lvettiä.

Tai sitten kaikki täällä kirjoittelijat ovat etätöissä ja vapaa-ajallaan vaan makaavat.

Keskuudessamme liikkuu myös edelleen monta sukupolvellista naisia, jotka ovat tuhonneet aineenvaihduntansa greippi- , kaalisoppa- ja pussikeittodieteillä, sekä syömällä päivässä yhden rasvattoman jogurtin ja viisi mantelia. Onko ihmekään, että peruskulutus on niin vinksahtanut, ettei voi syödä enää ns normaalisti lihomatta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/159 |
29.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täällä toinen, joka syö sen 1200-1400 ja pitää ruokapäiväkirjaa, joka iei valehtele. Myös minulla asiaa auttaa todella paljon se, etten syö leipää ja päällisiä. Leivät ovat dieetin tuho monella tapaa. Yksi ongelma on, että näläntunne ei ole sidoksissa kaloreihin vaan siihen, miten täynnä massaa vatsalaukku on. Et voi kuin hävitä, jos syöt kaloripitoisesti. Silloin saat syödä grammamääräisesti paljon vähemmän kuin jos syöt vähäkalorisesti. Kun sulla on mahalaukku täynnä kaali-porkkana-ym. -salaattia, pysyt pitkään rauhallisena. Sen sijaan syömällä saman määrän kaloreita parilla leivällä, sun aivot ei suostu luulemaan, että maha on täynnä. Koska eihän se ole. Se on täynnä kaloreita juu, mutta ei se ole täynnä massaa. Joten aivot lähettää sulle jo kohta viestin, että on nälkä. Ja jos et tottele, kohta sulla on oikea nälkäkiukku ja vedät kaapeista vierasvarakeksit ja kaiken, mistä saa nopeasti mahan täytettä.

Eikö tuokin ole melkoinen karhunpalvelus itselle? Varmaan ihan jees laihdutuksen alussa kun vaihtaa sen liiallisen massan vähempikaloriseksi mutta eikö pysyvän muutoksen saavuttaminen vaadi myös kehon totuttamista pienempiin annoksiin? Ja jos, ja kun, keho sitten tottuu niihin pienempiin annoksiin, voikin sitten nauttia kohtuudella kaikkea, vieläpä kyllääksi tullen. Oikeasti ei niiden kerta-annosten tarvitse ylittää 200-300 grammaa, salaatti mukaan lukien.

Mä en edes laihduta. Syön siis aina 1200-1400. Jos syön enemmän, lihon. Mun keholle on jättimäinen karhunpalvelus, jos en syö mahaa massallisesti täyteen johtuen jo siitä, että silloin ei suolessakaan ole tavaraa tarpeeksi ja mulle tulee hermeettinen ummetus. Tarvitsen tosi paljon kasvismassaa, jotta vatsa toimii. Kadehdin niitä, jotka syö pari  voileipää ja vähän jotain ja silti vatsa toimii. Näin me olemme erilaisia.

Vierailija
84/159 |
29.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aamupala:

kaurapuuro, mehukeitto, maito, kirsikkatomaatteja 315kcal

Lounas:

Broilerikasvislasagne, benecol juoma 302kcal

Päivällinen:

kaurapuikula, keiju, juusto, kurkku, mustikoita ja mansikoita 341kcal

Iltapala:

Näkkileipä ja jäätelö 226kcal

Yhden päivän esimerkki, 1184kcal

Lounas ei voi mitenkään olla 302. Tai olet syönyt tyyliin kaksi lusikallista lasagnea. Lasagne on todella kaloripitoista.

Toi on omatekemä, kevennetty versio, ja ihan tarkkaan kaikki kalorit laskettu. Annoskoko on 305g

Laitatko tänne reseptin, jos kerta omatekemä ja kalorit tarkkaan laskettu? Haluaisin nähdä millaisessa lasagnessa on alle 90 kaloria per 100g

En laita. Mikä tahansa kevenee, kun laittaa riittävästi kasviksia, käyttää rasvatonta maitoa, vähärasvaista juustoa kevyttä jauhelihaa, kypsentää lihat ja kastikkeen ilman rasvaa/ tilkalla öljyä.

Niin vähän arvelinkin, kun en usko että sellaista reseptiä on olemassa. Se pitäisi keventää niin paljon, ettei siinä oikein muuta ole kuin broileria ja kasviksia, että päästäisiin lukemaan alle 90 kaloria per 100g. 

Mulle on ihan sama, mitä sä uskot. Ihan huvikseni laitoin esimerkin yhdestä mun ruokapäiväkirjan sivusta. Ei mun tarvitse sitä todistella muuta kuin itselleni.

Vierailija
85/159 |
29.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tai sitten kaikki täällä kirjoittelijat ovat etätöissä ja vapaa-ajallaan vaan makaavat.

Keskuudessamme liikkuu myös edelleen monta sukupolvellista naisia, jotka ovat tuhonneet aineenvaihduntansa greippi- , kaalisoppa- ja pussikeittodieteillä, sekä syömällä päivässä yhden rasvattoman jogurtin ja viisi mantelia. Onko ihmekään, että peruskulutus on niin vinksahtanut, ettei voi syödä enää ns normaalisti lihomatta.

Ei se aineenvaihdunta mitenkään pysyvästi vahingoitu.

Vierailija
86/159 |
29.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kauheen vähän ihmiset syö... ei varmana saa tarpeeksi tarpeellisia vitamiineja ja muita elimistön rakennuspalikoita.

Ei ne oikeasti syö 1200-1400 kaloria päivässä. Tätä on tutkittu ja valtaenemmistö tuollaista väittävästä raportoi kalorit pahasti alakanttiin.

Tänään

Olen laskenut, että yksi ruisviipale, vähän voita ja raejuustoa on n. 200 kaloria, siis yksi kappale. Samantyyliseen tulokseen pääsisi varmaan vaihtamalla raejuuston juustosiivuun, mutta ei kahteensataan kaloriin voi kahta leipää syödä.

Juu, en usko, että tuo henkilö ihan oikein kaloreita laskee. Yleisemmin yksi siivu pelkästään leipää on jotain 50-100 kalorin välillä. 10g oivariinia yhtä viipaletta kohti on 67 kaloria. Sitten vielä juustoviipale 66 kaloria per viipale ja niitä yleisemmin ihmiset laittaa kaksi, mutta mennään vaikka yhdellä. Laitoin arkijuuston juustoksi tässä laskelmassa. 

Sä laitoit nyt oman mieltymyksesi mukaan.

Mulla tuohon menis 2 ruispuikulaa 54g /133 kcal, julia juusto 25g/ 60 kcal ja  oivariini vähärasvaisempi 6g /30kcal

Yhteensä: 223 kcal

Ohis

Vierailija
87/159 |
29.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tänään

Pakko sanoa, että nuo lukemat kyllä epäilyttää. Mistä leivästä on kyse aamiaisella? Ja mistä juustosta lounaalla?

Ruispala pussista luettu 68kcal/kpl

Juustosiivu (tai itseasiassa vain 1/2 mun osuus) Castello gouda, paketin perusteella 10g 37kcal.

On todi helppoa tarkistaa pakkauksista:)

Vierailija
88/159 |
29.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lääkärissä mitattu kehonkoostumus 5x/10v. Peruskulutus 1270-1305 kcal välillä.

Se alla kun pysyy laihtuu

Vierailija
89/159 |
29.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en edes laihdu tuolla, on suunnilleen mun peruskulutus. 1200kcal, ja paino alkaa lähteä, mutta hankala toteuttaa, jos on mitään sosiaalista elämää

Miksi naisille "sosiaalinen elämä" tarkoittaa herkuttelua?

Kun miehet näkevät toisiaan, ei silloin laiteta 50 lajia naposteltavia pöytään tai automaattisesti mennä ravintolaan syömään.

Vierailija
90/159 |
29.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä en edes laihdu tuolla, on suunnilleen mun peruskulutus. 1200kcal, ja paino alkaa lähteä, mutta hankala toteuttaa, jos on mitään sosiaalista elämää

Miksi naisille "sosiaalinen elämä" tarkoittaa herkuttelua?

Kun miehet näkevät toisiaan, ei silloin laiteta 50 lajia naposteltavia pöytään tai automaattisesti mennä ravintolaan syömään.

Ei, vaan silloin juodaan kaljaa. Luuletko että olut on kevyttä ja laihduttavaa? Siitäkö tulee käsite kaljavatsa?

Vierailija
91/159 |
29.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tänään

2 ruispalaa yht 136kcal

ohuelti oivariinia 2 tl 54 kcal

juustosiivu 2x 7g yht 52kcal

Oli laskuvirhe - 2 juustoleipää yhteensä 242kcal.

Heitti 20 kaloria! Sori. Eli söinkin tänään 1143kcal

Vierailija
92/159 |
29.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi on niin vaikea hyväksyä, että eri kokoiset ihmiset -> eri kokoinen tarve kaloreille? Eikö täällä ole yhtään insinööriä paikalla? On kai se selvä, että jos naisen pituus on 155 ja toisen on 185, niin vääjämättä näiden kahden naisen pinta-ala on eri, joten polttoaineen kulutuskin on eri, ihan samalla tavalla kuin kahdessa eri kokoisessa mekaanisessa laitteessakin. Juu, voidaan hifistellä aineenvaihdunnalla ja muilla seikoilla, mutta noi muut seikat on juuri sitä, hifistelyä, ei niillä voi pyyhkiä pois sitä tosiasiaa, ettei kaikki naiset mahdu saman kalorikulutuksen piiriin.

t. 1200-1400 kalorin nainen

Vierailija
93/159 |
29.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tänään

No useimmille toki sellainen kammottava valmissiivu on varmaan se 1 "pieni" mutta itse inhoan kaikkea paksua leivänpäällistä. Olen taivuttanut juustohöylän niin että siivu on läpikuultavan ohut.

Äsken just punnitsin 7g. Ja vain yksi per leipä eli 26 kcal vaikka on täysrasvaista

Vierailija
94/159 |
29.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen 160 cm ja painan 55 kg. Jotta en lihoisi, syön 1200 kcal päivässä. Nykyajan ruokavalio onr vääristynyt.

1200 kcal?? Mä kuolisin nälkään näillä kaloreilla, kuulostaa tosi vähältä. Syön nälän mukaan intuitiivisesti, toiminut mulla. Olen 57 kg ja 170 cm.

Vierailija
95/159 |
29.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen 160 cm ja painan 55 kg. Jotta en lihoisi, syön 1200 kcal päivässä. Nykyajan ruokavalio onr vääristynyt.

1200 kcal?? Mä kuolisin nälkään näillä kaloreilla, kuulostaa tosi vähältä. Syön nälän mukaan intuitiivisesti, toiminut mulla. Olen 57 kg ja 170 cm.

Niin söin minäkin yli 50v saakka. Enää en

Vierailija
96/159 |
29.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Järkyttävän vähän sais syödä. Ei ihme että olen pikkasen pläski 😮

2 leipää, talia, metua, juustoo paprikaa

Porkkana

Salaattia, kanarisottoa

Mämmiä vaniljakastiketta

Tonnikalapastaa

Ben&jerrysiä puol prk

Porkkana

Ehkä vielä mämmiä ja vaniljakastiketta

T. 172/95

Vierailija
97/159 |
29.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin söin minäkin yli 50v saakka. Enää en

Taidat olla oikeassa, mullakin edessä tämä. Sukulaisia kun kattoo niin painoo rupee kertymään noilla main tai tulee mick jagger tyyppinen kuiva kroppa :/

Vierailija
98/159 |
29.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö teillä se kalomäärä nouse jos liikutte vai oletteko jättäneet liikuntaan kulutetut kalorit huomiotta?

Jätän huomiotta tietenkin, eihän siitä liikunnasta muuten ole hyötyä (paitsi kiinteytyminen). Mitä järkeä huhkia salilla tunnin pari että saa kotimatkalla ottaa suklaapatukan?

Miksi joku huhkisi salilla tunti tolkulla ja menisi sen jälkeen ostamaan suklaapatukan? Ja kyllä, treenipäivänä pitää nostaa kaloreita. Ei sillä sun suklaapatukalla.

Vierailija
99/159 |
29.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älkää nyt viitsikö. Joku syömishäiriöinen vielä uskoo teitä.

Mulla ehdoton maksimi päiväksi on 1500kcal. Sen jos ylitän niin paino lähtee nousuun, tiedän sen koska olen muutaman kilon ylipainoinen. 

Mutta alle 1300 kcal pystyy syömään ihan hyvin; mun esimerkkipäiväni tänään:

aamiainen minihiilarileipä, oivariinia ja 1 siivu juustoa (sellainen ohut juustohöylän levyinen, ei niitä paksuja valmissiivuja), omena ja 2 mukillista kahvia 135kcal

lounas kermaista lohikeittoa lautasellinen, ei leipää 263kcal

päivällinen tuorekasviswokkia broilerilla ( paljon kasviksia, vähän oliiviöljyä, soijaa, mausteita, nuudelia, broileria n 80g) 440kcal

iltapala ruisleipäsiivu oivariinilla ja juustolla, rahkajugurttiin tehty marjasmoothie jossa 1/2 banaani 297kcal

Monipuolinen ja terveellinen ruokapäivä - yhteensä 1135kcal

Voin ottaa iltakahvin kanssa vielä vaikka jaffakeksin 49kcal

Oikein jaffakeksin voit ottaa 😂😅🤣😆

Kiva elämä sulla 😁

Jos se riittää nautinnoksi niin mitä sitten?

Kaikki eivät kaipaa 1,5l cokista, litraa jäätelöä ja pussillista irtsareita iltaherkuksi.

Juhlat yms nautin täysillä, syön kakkua yms (kuten viikonloppuna) mutta vähemmän sitten muuta jotta pysyn alle 1500kcal myös silloin.

Mulle suurempi nautinto on laatu kuin määrä ja se toki näkyy vaa'alla😉

Vierailija
100/159 |
29.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi on niin vaikea hyväksyä, että eri kokoiset ihmiset -> eri kokoinen tarve kaloreille? Eikö täällä ole yhtään insinööriä paikalla? On kai se selvä, että jos naisen pituus on 155 ja toisen on 185, niin vääjämättä näiden kahden naisen pinta-ala on eri, joten polttoaineen kulutuskin on eri, ihan samalla tavalla kuin kahdessa eri kokoisessa mekaanisessa laitteessakin. Juu, voidaan hifistellä aineenvaihdunnalla ja muilla seikoilla, mutta noi muut seikat on juuri sitä, hifistelyä, ei niillä voi pyyhkiä pois sitä tosiasiaa, ettei kaikki naiset mahdu saman kalorikulutuksen piiriin.

t. 1200-1400 kalorin nainen

Pituudella ei ole mitään tekemistä kulutuksen kanssa. Painolla on. Luulisi sen jo tyhmänkin tajuavan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi yhdeksän