Yazion mukaan saan syödä 1400kcal/pvä. Eipä siinä paljon ole ruokaa
Olen tänään syönyt kaurapuuron mustikoilla, kuppi mustaa kahvia, sämpylä missä oli rasvatonta kinkkua ja polar juustoa pari siivua. Keitetty kananmuna ja siitäkin heitin lähes koko keltuaisen pois. Vihersalaattia ja paistoin kanafileepihvin. Jäljellä 300kcal tälle päivälle. Pyrin aina alittamaan max kalorit, eli iltapala seuraavaksi ja varmaan syön toisen lautasellisen kaurapuuroa. Pitäis lenkilläkin jaksaa vielä käydä
Kommentit (159)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kauheen vähän ihmiset syö... ei varmana saa tarpeeksi tarpeellisia vitamiineja ja muita elimistön rakennuspalikoita.
Ei ne oikeasti syö 1200-1400 kaloria päivässä. Tätä on tutkittu ja valtaenemmistö tuollaista väittävästä raportoi kalorit pahasti alakanttiin.
Mä punnitsen kaiken mitä syön jja käytän myfitnesspal:ia. Joten kyllä syön 1200-1400.
Keskityn syömään paljon tuoretta ei prosessoitua ruokaa. En syö juustoa tai leipää. En käytä kermoja tai muita maitotuotteita. Ainoa prosessoitu ruoka on proteiinijauhe ja - patukat kiireisinä päivinä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kauheen vähän ihmiset syö... ei varmana saa tarpeeksi tarpeellisia vitamiineja ja muita elimistön rakennuspalikoita.
Ei ne oikeasti syö 1200-1400 kaloria päivässä. Tätä on tutkittu ja valtaenemmistö tuollaista väittävästä raportoi kalorit pahasti alakanttiin.
Mä punnitsen kaiken mitä syön jja käytän myfitnesspal:ia. Joten kyllä syön 1200-1400.
Keskityn syömään paljon tuoretta ei prosessoitua ruokaa. En syö juustoa tai leipää. En käytä kermoja tai muita maitotuotteita. Ainoa prosessoitu ruoka on proteiinijauhe ja - patukat kiireisinä päivinä.
Niin ne tutkimuksessakin sanoivat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Linkki tähän "tutkimukseen?"
Vai onko tää taas näitä "mun housuissa tehty tutkimus"?
Vierailija kirjoitti:
Minä en edes laihdu tuolla, on suunnilleen mun peruskulutus. 1200kcal, ja paino alkaa lähteä, mutta hankala toteuttaa, jos on mitään sosiaalista elämää
Sosiaalinen elämä= syödään,napostellaan,ahmitaan,juodaan.
vai ?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kai se asiakas kannattaa laittaa syömään suurempia kalorimääriä koska sitten se laihtuu hitaammin ja maksaa paljon enemmän käyttömaksuja.
Kuka on Yazio ja miksi se sua määrää?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tuossa lue mitään siitä, että olisivat syöneet muka enemmän silloinkin, vaikka punnitsivat ja laskivat kalorit kalorilaskuri-ohjelman avulla. Tutkimus vaikuttaa siltä, että nämä henkilöt summamutikalla arvioivat kuinka paljon syövät ja kuntoilevat, eli eivät laskeneet ja pitäneet kirjaa lainkaan.
Eli valehtelit.
Kuulostaa kyllä hirvittävän alhaisilta lukemilta aikuisille...
Ihan asiaan liittyen, eikä yhtään vinoillen, kuinka monta tuntia teillä yleensä ja yhteensä on persus pehmusteella vuorokaudessa? Peti/sohva/työtuoli/autonpenkki jne?
Sitä sanotaan ettei liikunnalla voi merkittävästi "ostaa" lisäkaloreita, mutta väitän silti että jos se tuntimäärä on alle kymmenen, saa sen 500 lisätä noihin teidän lukemiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vai onko tää taas näitä "mun housuissa tehty tutkimus"?Ei tuossa lue mitään siitä, että olisivat syöneet muka enemmän silloinkin, vaikka punnitsivat ja laskivat kalorit kalorilaskuri-ohjelman avulla. Tutkimus vaikuttaa siltä, että nämä henkilöt summamutikalla arvioivat kuinka paljon syövät ja kuntoilevat, eli eivät laskeneet ja pitäneet kirjaa lainkaan.
Eli valehtelit.
Tutkimuksessa oli tasan se mitä voitin, eikä mitään sinun päästäsi keksimiäsi standardeja.
Kulutan kellon mukaan noin 2400kcal/vrk. Paino ei kuitenkaan putoa kovinkaan helposti, joten on edes turha yrittää kituuttaa millään 1300kcal dieetillä. Keskityn liikuntaan ja siihen, että syön terveellisesti. Painan 68kg, joka on varmasti kauhistus monille, varsinkin kun pituutta on vain 163cm, mutta olen paremmassa kunnossa ja kroppa näyttää paremmalta, kuin joskus vuosia sitten, kun en treenannut ja painoin 10kg vähemmän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vai onko tää taas näitä "mun housuissa tehty tutkimus"?Ei tuossa lue mitään siitä, että olisivat syöneet muka enemmän silloinkin, vaikka punnitsivat ja laskivat kalorit kalorilaskuri-ohjelman avulla. Tutkimus vaikuttaa siltä, että nämä henkilöt summamutikalla arvioivat kuinka paljon syövät ja kuntoilevat, eli eivät laskeneet ja pitäneet kirjaa lainkaan.
Eli valehtelit.
Tutkimuksessa oli tasan se mitä voitin, eikä mitään sinun päästäsi keksimiäsi standardeja.
Mitä voitit?
Ei siinä tutkimuksessa ole sitä kohtaa. Luin koko tutkimuksen. Siinä puhutaan ainoastaan henkilöistä, jotka arvioivat itsekseen sen kuinka paljon syövät. Ei yhtään mitään siitä, että he punnitsisivat ja laskisivat päivittäin.
Turha siis väittää, että tuossa tutkimuksessa on jotain mitä ei siellä ole.
Täällä toinen, joka syö sen 1200-1400 ja pitää ruokapäiväkirjaa, joka ei valehtele. Myös minulla asiaa auttaa todella paljon se, etten syö leipää ja päällisiä. Leivät ovat dieetin tuho monella tapaa. Yksi ongelma on, että näläntunne ei ole sidoksissa kaloreihin vaan siihen, miten täynnä massaa vatsalaukku on. Et voi kuin hävitä, jos syöt kaloripitoisesti. Silloin saat syödä grammamääräisesti paljon vähemmän kuin jos syöt vähäkalorisesti. Kun sulla on mahalaukku täynnä kaali-porkkana-ym. -salaattia, pysyt pitkään rauhallisena. Sen sijaan syömällä saman määrän kaloreita parilla leivällä, sun aivot ei suostu luulemaan, että maha on täynnä. Koska eihän se ole. Se on täynnä kaloreita juu, mutta ei se ole täynnä massaa. Joten aivot lähettää sulle jo kohta viestin, että on nälkä. Ja jos et tottele, kohta sulla on oikea nälkäkiukku ja vedät kaapeista vierasvarakeksit ja kaiken, mistä saa nopeasti mahan täytettä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli valehtelit.
Mitä voitit?
Ei siinä tutkimuksessa ole sitä kohtaa. Luin koko tutkimuksen. Siinä puhutaan ainoastaan henkilöistä, jotka arvioivat itsekseen sen kuinka paljon syövät. Ei yhtään mitään siitä, että he punnitsisivat ja laskisivat päivittäin.
Turha siis väittää, että tuossa tutkimuksessa on jotain mitä ei siellä ole.
En väittänyt heidän punnitsemaan tai laskevan mitään. Tutkimuksessa vain huomattiin, ettei väitetty määrä kaloreita ole kovin lähellä todelliseen määrää.
Alat kehopositiiviseksi niin saat syödä sen mitä haluat. En ainakaan jaksa kituuttaa noilla kaloreilla enää.
Vierailija kirjoitti:
Täällä toinen, joka syö sen 1200-1400 ja pitää ruokapäiväkirjaa, joka ei valehtele. Myös minulla asiaa auttaa todella paljon se, etten syö leipää ja päällisiä. Leivät ovat dieetin tuho monella tapaa. Yksi ongelma on, että näläntunne ei ole sidoksissa kaloreihin vaan siihen, miten täynnä massaa vatsalaukku on. Et voi kuin hävitä, jos syöt kaloripitoisesti. Silloin saat syödä grammamääräisesti paljon vähemmän kuin jos syöt vähäkalorisesti. Kun sulla on mahalaukku täynnä kaali-porkkana-ym. -salaattia, pysyt pitkään rauhallisena. Sen sijaan syömällä saman määrän kaloreita parilla leivällä, sun aivot ei suostu luulemaan, että maha on täynnä. Koska eihän se ole. Se on täynnä kaloreita juu, mutta ei se ole täynnä massaa. Joten aivot lähettää sulle jo kohta viestin, että on nälkä. Ja jos et tottele, kohta sulla on oikea nälkäkiukku ja vedät kaapeista vierasvarakeksit ja kaiken, mistä saa nopeasti mahan täytettä.
Pakko sanoa, että olen hitusen erimieltä kanssasi. Itse uskon siihen, että nälän pitää parhaiten poissa proteiinilla, täysjyväriisillä, kasviksilla + että keskittyy myös syömään mahdollisimman monipuolisesti, että saa tarpeeksi vitamiineja ja mineraaleja. Yleisemmin sellaisia suuria näläntunteita iskee, kun kroppa tarvitsee jotain tiettyä vitamiinia tai mineraalia.
Yazion mukaan mun tulisi saada päivässä 70 g proteiinia. Kuulostaa aika paljolta.
Vierailija kirjoitti:
Minä olen ihan normaalipainoinen, mutta syön joku 2100-2300 kcal päivässä... en liiku kovinkaan paljoa, lähinnä kävelen päivittäin jonkin verran. Tässä painossa aina ollut ja pysynyt. Ainiin, ja olen 160 senttiä pitkä nainen. Te olette muut taineet saada elimistönne jotenkin sekaisin, 1200 on ihan liian vähän AIKUISELLE ihmiselle, oli hän minkä pituinen tahansa.
Ikä on suurin syy. Ei yli 40v voi enää syödä 2000 kcal se on fakta
Miksi pitää kiduttaa itseään tuolla tavalla. Jatkatko koko loppuelämän tuolla tavalla?