Ohuet hiukset... peruukki?
Onko täällä muita ohuthiuksisia, jotka ovat harkinneet peruukin ostamista? Ohuilla hiuksilla tarkoitan tässä kohtaa niin ohuita hiuksia että päänahka pilkottaa hiusten välistä. Alkaa pikkuhiljaa turhauttaa tämä joka-aamuinen hiusten asettelu, jotta päänahka ei paistaisi. Eikä siitä asettelustakaan aina ole apua. Suoraan sanottuna aika karun näköistä. Olen nuori ja tämä tilanne ei tästä tule iän myötä kuin pahenemaan tulevaisuudessa joten olen alkanut miettimään josko sitä vaan repäisisi ja ostaisi peruukin. Aidon näköisiäkin peruukkeja on olemassa, joskin ovat hyvin kalliita. Mutta joo.. kohtalotovereita?
Kommentit (89)
[quote author="Vierailija" time="16.09.2015 klo 20:30"][quote author="Vierailija" time="16.09.2015 klo 20:24"]
mulla on nyt nelikymppisenä hiukset ohentuneet niin pahasti, että olen vakavasti harkinut alkaa käyttämään peruukkia.
[/quote]
sinulla täytyy olla syöpä.
ei tuossa iässä kuuluisi noin käydä.
eri asia jos olisit joku pikkulapsi ( joilla ei ole hiuksia edes päässä )
[/quote]
Vieläkö on noin yksinkertaisia ihmisiä olemassa? Syöpä ei tiputa hiuksia vaan ne syöpähoidot. Ja hiusten oheneminen iän myötä on ihan yleinen ongelma naisilla, toisilla enemmän ja toisilla vähemmän. Ennenkuin tulet tänne pätemään, kannattaa ihan oikeasti ottaa selvää asioista, muuten teet itsestäsi typerän.
Oletteko te ohuthiuksiset kokeilleet biotiinin syömistä? Jotkut väittää, että se lisää ihan hiusten määrää, mutta en tiedä toimiiko kuinka monilla.
[quote author="Vierailija" time="16.09.2015 klo 20:54"]Oletteko te ohuthiuksiset kokeilleet biotiinin syömistä? Jotkut väittää, että se lisää ihan hiusten määrää, mutta en tiedä toimiiko kuinka monilla.
[/quote]
Jos noista lisäravinteista olisi oikeasti hyötyä ja lisäisivät hiusten määrää, niin ohuthiuksisia ei olisikaan. Kaikki on kokeiltu.
ap
[quote author="Vierailija" time="12.09.2015 klo 14:02"]
Mulla oli yksi kaveri jonka poliisipoikaystävä pahoinpiteli niin että hiukset oli revitty irti juurineen takaraivosta osa. Söi vitamiineja, käytti hieman pidennyksiä ja parin vuoden päästä oli tukka taas hyvä.
[/quote]
No, ongelmahan ei tuossa ollutkaan ohuet ja harventuneet hiukset. Tokihan irti revityt hiuksetkin kasvavat aikanaan ennallleen. Mutta kun kyse on ohuista ja harvoista hiuksista, ei siihen mitään vitamiinit auta.
Hei ap, ymmärrän hyvin tunteen. Sellaisen vinkin antaisin, että kannattaisi valmistella nykyistä hiusmallia sen tulevan suuntaan. Eli jos sinulla ei esim. ole vielä otsista, niin leikkaapa sellainen :) Uutta tukkaa kannattaa myös ensin vähän aikaa tuulettaa, ravistella ja pöyhiä ennen käyttöönottoa. Vaikka hyvin pysyvätkin yleensä, niin suosittelen pinnien hankkimista ja huomaamatonta kiinnitystä vielä niillä.
Uskon todella, että tilanteesi tulee helpottumaan aivan ratkaisevasti alkutotuttelun jälkeen ja muutkin asiat saavat elämässä tilaa :)
Omaan silmään valintasi oli hyvä ja luonnollisen oloinen, toki tietämättä nykyisten hiustesi näköä. Katseita voit hyvinkin saada ja kommentteja, mutta itselläni, niinkuin kerroin ne olivat kehuja uudesta leikkauksesta ja hiusmallista ;)
Kannattaa myös tehdä harjoituksia ensin, esim. lähteä uuden tukan kanssa vähän vieraampiin ympyröihin, kauppoihin, kaupungille, johonkin tilaisuuteen yms. keräämään varmuutta ja rohkeutta.
Missäpäin Suomea muuten asut, pääkaupunkiseudulla asun itse :)
t.33jne.
Mulla on tällä hetkellä hiukset vähän yli olkapäiden joten voisi kyllä ihan suosiolla käydä leikkauttamassa juurikin sellaisen pitkän polkkatukan joka olisi samantyppinen kuin tuo tuleva peruukki :) otsatukka ehkä hieman haasteellinen kun omat hiukset on taipuisat joten otsatukka sojottaisi todennäköisesti joka suuntaan :D
Täällä Etelä-Karjalassa asun vielä toistaiseksi mutta muutto on täältä edessä kunhan opiskelut saan päätökseen, joten ehkäpä sen peruukin käyttöön ottamisen ihan arjessa voisi ajoittaa juurikin siihen aikaan kun uudelle paikkakunnalle muutan..
ap
[quote author="Vierailija" time="13.09.2015 klo 19:05"]
[/quote] Ehkä tämän itsekin joskus hyväksyy eikä tämä olekaan maailmanloppu.. kiitos viesteistäsi! :) tuli mieleen sellaisia kysymyksiä, että miten lähipiirisi on ottanut asian, tai siis sen että käytät peruukkia, ystävät ja kenties seurustelukumppani? Edelleen itselleni aika iso kynnys, tai varmaankin isoin kynnys, peruukin käyttämiseen on se, että miten muut siihen suhtautuisivat ja kuinka asiasta kertoisin.
[/quote]
Kyseessä on todella iso juttu, joka itselläkin tuntui aluksi maailmanlopulta! Pitkä ja paksu musta tukkani alkoi yhä useammin olla yhä laihemmalla ponnarilla, kunnes......leikkasin ihan lyhyeksi ja hankin peruukin!
Jännitin kamalasti, peruukki oli otsatukalla ja vähän yli olkapään polkka. Yllättäen kaikki palaute oli positiivisia, minun uskottiin käyneen kampaajalla ja uutta mallia kehuttiin.
Asiasta tietää vain mun mies ja kampaajaystäväni. Mies on luvannut sanoa suoraan, jos jokin peruukki näyttää keinotekoiselta, on ollut todella tukena. Olen kehittynyt oikeesti taidokkaaksi tuunaajaksi, siksi sitä sinulle, hyvä ap suosittelinkin. Siis niihin nikseihin tutustumista.
Eikä juttu olekaan maailmanloppu, ei pidennyksiä kummempi ja antaa monia mahdollisuuksia.
Tsemppiä sinulle ap, ja muille myös ♥ T.33/35/37 :)
[quote author="Vierailija" time="13.09.2015 klo 19:16"]
Ap, pantaperuukki vois olla sulle hyvä jos hiukset on edestä ohuet. Pantaperuukki ei hiosta (tavallinen peruukki hiostaa paljon ja on kesällä ihan ällöttävän kuuma) ja sellaisia saa aika edullisesti kivannäköisiä. Esim. http://ebay.to/1UNcAl7
[/quote]
Minä taas tarvitsisin sellaisen irto-otsatukan ja luulin tuon "pantaperuukin" tarkoittavan juuri kapeaan muoviseen hiuspantaan kiinnitettyä teko-otsista. :) Onko sellaisia olemassa vai ovatko ne vain jotain karnevaalikoristeita? Kalju alkaa vähitellen kiiltää tuosta keskeltä eturaivoa. Sen lupaan itselleni, etten ole niitä mummuja, joilla permispilvi ikään kuin leijuu kaljun päällä. Mieluummin reilusti sänki ja tekokuontalo sen päälle.
Hei ap, jos vielä seuraat ketjua! Olisi tosi mukavaa kuulla, miltä tilaamasi peruukki sitten tuntuu? Aikaa menee 2-4 viikkoa, ennenkuin sen saat, luulisin.
Käyn täällä kuikuilemassa välillä :) terkuin linkittäjä ... 33 jne.
Neuvoja annan parhaan taitoni mukaan tarvittaessa!
[quote author="Vierailija" time="13.09.2015 klo 20:34"][quote author="Vierailija" time="13.09.2015 klo 19:05"]
[/quote] Ehkä tämän itsekin joskus hyväksyy eikä tämä olekaan maailmanloppu.. kiitos viesteistäsi! :) tuli mieleen sellaisia kysymyksiä, että miten lähipiirisi on ottanut asian, tai siis sen että käytät peruukkia, ystävät ja kenties seurustelukumppani? Edelleen itselleni aika iso kynnys, tai varmaankin isoin kynnys, peruukin käyttämiseen on se, että miten muut siihen suhtautuisivat ja kuinka asiasta kertoisin.
[/quote]
Kyseessä on todella iso juttu, joka itselläkin tuntui aluksi maailmanlopulta! Pitkä ja paksu musta tukkani alkoi yhä useammin olla yhä laihemmalla ponnarilla, kunnes......leikkasin ihan lyhyeksi ja hankin peruukin!
Jännitin kamalasti, peruukki oli otsatukalla ja vähän yli olkapään polkka. Yllättäen kaikki palaute oli positiivisia, minun uskottiin käyneen kampaajalla ja uutta mallia kehuttiin.
Asiasta tietää vain mun mies ja kampaajaystäväni. Mies on luvannut sanoa suoraan, jos jokin peruukki näyttää keinotekoiselta, on ollut todella tukena. Olen kehittynyt oikeesti taidokkaaksi tuunaajaksi, siksi sitä sinulle, hyvä ap suosittelinkin. Siis niihin nikseihin tutustumista.
Eikä juttu olekaan maailmanloppu, ei pidennyksiä kummempi ja antaa monia mahdollisuuksia.
Tsemppiä sinulle ap, ja muille myös ♥ T.33/35/37 :)
[/quote]
Kiitos! <3 Vinkkisi ovat olleet kyllä ihan kullanarvoisia ja kommenttisi ovat olleet todella piristäviä. Luovat toivoa tähän ns. epätoivoiseen tukkatilanteeseen. Tuntuu että hieman taakka tässä keventyy kun lukee näitä ihanan positiivisia kommentteja ja nimenomaan se etten ole ongelmani kanssa yksin, lohduttaa paljon :) nyt vaan odottelen sormet syyhyten että tilaamani peruukki saapuu ja pääsen sitä räpeltämään :D
ap
[quote author="Vierailija" time="13.09.2015 klo 22:28"]hah, peruukin erottaa selvästi!
[/quote]
Niin tyhmyydenkin.
Ps. Vain huonon ja kantajalleen epäsopivan peruukin erottaa selvästi.
Hei 43, tuolta löytyy niin klipseillä kuin kammalla vaikka minkä väristä ja mallista otsatukkaa :) t.33 jne.
mulla sama homma. leikkasin kaljuksi kolme kertaa ja tukka kasvoi tuuheampana takaisin. nyt on normaali lyhyt tukka. toki perukki on ok.
Samasta aiheesta pari muutakin ketjua ihan hiljattain:
http://www.vauva.fi/keskustelu/4549070/ketju/kokemuksia_hiuslisakkeesta
http://www.vauva.fi/keskustelu/4571023/ketju/ohuet_liruhiukset_omistavat
Minulla on paksut, runsaat ja hurjan kiharat, suomalaiset hiukset. Värini on hiirenharmaa. Käytän silloin tällöin peruukkia, koska hiuksiani ei saa suoraksi ja koska kyllästyn helposti värjäämiseen ja hiusteni malliin. Peruukilla saa aikaan todella erilaisen ilmeen helposti ja kauniilla tavalla. Rakastan peruukkeja!
Mustat naiset (joilla on siis usein todella kihara ja karhea hiuslaatu) käyttävät monesti kaikkialla maailmassa peruukkia eikä sitä pidetä ollenkaan outona vaan se on normi. Leikkaavat hiuksensa ihan lyhyiksi ja pitävät peruukkia. Turha pilata omaa tukkaa, kun senlaatuisen hiuksen värjääminen ja suoristaminen tuhoaisi hiuksen kokonaan. Myös muinaisessa Egyptissä peruukki oli normi.
Jostakin syystä Euroopassa hiuslisäkkeet ovat ok, mutta peruukit eivät. Ihan järjetöntä minusta... Moni peruukki on paljon luonnollisempi kuin lisäkkeet ja esimerkiksi Amerikassa peruukki on hyvin suosittu ja yleinen nuorten, mustien naisten keskuudessa.
[quote author="Vierailija" time="13.09.2015 klo 21:24"]
Hei 43, tuolta löytyy niin klipseillä kuin kammalla vaikka minkä väristä ja mallista otsatukkaa :) t.33 jne.
[/quote]
Niinpä on kuontaloa kerrakseen! Kiitos! :)
Mikä ero edes on peruukilla ja pidennyksillä, feikkihiusta molemmat? Peruukki usein "välttämätön", pidennys usein horahtava takkukasa.
"Olen nuori ja tämä tilanne ei tästä tule iän myötä kuin pahenemaan tulevaisuudessa joten olen alkanut miettimään josko sitä vaan repäisisi ja ostaisi peruukin. Aidon näköisiäkin peruukkeja on olemassa, joskin ovat hyvin kalliita. Mutta joo.. kohtalotovereita?"
Ohuet hiuksethan ovat kauniit. Miksi haluat turhaan pilata ulkonäkösi näyttäen kohta joltain turbaanipäältä?
Ikä ei haittaa, vaan tuo parannusta. Kasvosi piirteet naisistuvat entisestään.