Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ohuet hiukset... peruukki?

Vierailija
12.09.2015 |

Onko täällä muita ohuthiuksisia, jotka ovat harkinneet peruukin ostamista? Ohuilla hiuksilla tarkoitan tässä kohtaa niin ohuita hiuksia että päänahka pilkottaa hiusten välistä. Alkaa pikkuhiljaa turhauttaa tämä joka-aamuinen hiusten asettelu, jotta päänahka ei paistaisi. Eikä siitä asettelustakaan aina ole apua. Suoraan sanottuna aika karun näköistä. Olen nuori ja tämä tilanne ei tästä tule iän myötä kuin pahenemaan tulevaisuudessa joten olen alkanut miettimään josko sitä vaan repäisisi ja ostaisi peruukin. Aidon näköisiäkin peruukkeja on olemassa, joskin ovat hyvin kalliita. Mutta joo.. kohtalotovereita?

Kommentit (89)

Vierailija
21/89 |
12.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.09.2015 klo 14:02"]Miksi ette suihkuta hiuksiin Batisten värillistä kuivashampoota tai käytä Imedeenin päänahkaan laitettavaa hiustuuhennuspuuteria?
[/quote]

Mulla vaaleat hiukset ja en ole hiustuuhennuspuutereista tai muista apua saanut siinä määrin kuin tarvitsisin.. kun ongelma on nimenomaan se, että hiukset ovat ohuet eli hiuksia on vähän, jolloin esimerkiksi kirkas valo on todella armoton, oli sitten mitä tahansa tököttiä päässä..

ap

Vierailija
22/89 |
13.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos linkeistä! ^^ Laitoin tilaukseen yhden noista samantien :D olen lukenut esim. että kuituperuukista saa luonnollisemman näköisen suihkuttamalla kuivashampoota, joka vähän himmentää kiiltoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/89 |
12.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen vakuuttunut, ettei perimää voi kyllä millään vitamiineilla muuttaa, lirutukka on lirutukka. Myöskin jos hiukset lähtevät kokonaan, ei sille mitään voi.

Ystävälläni lähti kuukaudessa aivan yhtäkkiä koko tukka, jokin autoimmuunijuttu. Kasvoi vuoden kuluttua takaisin (aivan erilaisena muuten, kiharana!), mutta nyt on pari vuotta kulunut ja tukka alkaa lähteä taas pälvimäisesti. Mutta peruukki hänellä valmiina odottamassa, ottaa asian tosi iisisti nyt toisella kertaa, "sehän on vaan tukka". Tästä johtuen ei minullekaan enää kauhistus tuo peruukin hankkiminen.

Vierailija
24/89 |
12.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

ohuille hiuksille myydään sellaista hiuksiin ripoteltavaa pienenpientä kuitua, joka tarttuu sähköisesti sinne omiin hiuksiin ja näyttää täysin hiukselta. sillä saa sellaiset leveät jakaukset ja muut peitettyä jos haluaa. minusta sellaiset ovat kyllä ihan normaaleja ainakin valkoisilla vaaleilla ihmisillä. mutta jos häiritsee niin sitten. lisäksi jotkut etsii aurinkopuuterin tai puuterimaisen luomivärin joka sopii tukan väriin ja tupsuttavat sitä meikkisiveltimellä jakauksen tai kaljun kohdalle. sekin toimii!

Vierailija
25/89 |
12.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohtalontoveri ilmoittautuu. Niin, mulla on pari sellasta sadan euron synteettistä peruukkia. Tosi hiostavia, mutta suht aidon näköisiä oikein laitettuna. Koko pään peittävä peruukki ei ole muuten ainut vaihtoehto. Olemassa on myös puoliperuukkeja, lisäkkeitä ja hair toppereita. Turhauttavaa on kyllä tämä hiuksettomuus, mutta minkä mahtaa. :/

Vierailija
26/89 |
12.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

olin aivan hetki sitten mummoni kanssa peruukkikaupassa, ja myyjä kertoi että ei ole ollenkaan harvinaista että nuoret naiset, joilla on ohut tukka ostavat niitä. jos hiukseni olisivat ohuet, en näkisi yhtäkään syytä olla hankkimatta peruukkia.

Vierailija
27/89 |
12.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.09.2015 klo 14:25"]Kohtalontoveri ilmoittautuu. Niin, mulla on pari sellasta sadan euron synteettistä peruukkia. Tosi hiostavia, mutta suht aidon näköisiä oikein laitettuna. Koko pään peittävä peruukki ei ole muuten ainut vaihtoehto. Olemassa on myös puoliperuukkeja, lisäkkeitä ja hair toppereita. Turhauttavaa on kyllä tämä hiuksettomuus, mutta minkä mahtaa. :/
[/quote]

Jotenkin lohduttavaa että teitä kohtalotovereita on.. vaikken tätä ongelmaa kellekään toivoisi. Olen myös miettinyt noita hair toppereita, josko sellaisen hankkisi ennen kuin kokoperuukin. Harmi että netistä löytyy aika vähän tietoa ja kokemuksia noista. Tai sitten en ole osannut etsiä.. oletko muuten peruukkisi tilannut netistä vai ihan jostain liikkeestä ostanut?

ap

Vierailija
29/89 |
13.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.09.2015 klo 11:41"]

Kiitos linkeistä! ^^ Laitoin tilaukseen yhden noista samantien :D olen lukenut esim. että kuituperuukista saa luonnollisemman näköisen suihkuttamalla kuivashampoota, joka vähän himmentää kiiltoa.

[/quote]

Itse olen tumma/mustatukkainen, peruukit myös tummia ja niissä on ollut joskus liikaa kiiltoa, harvemmin noissa keskiruskeissa. 

Erinomainen keino luonnollisuuden lisäämiseksi on myös "skin top" osan "harventaminen". Tarkoittaa yksittäisten hiusten nyppimistä päälaelta tai jakauksesta. Kun siitä tekee hiukan mutkittelevan niin vaikutelma on tosi aito.

Huomasithan, että alimmainen oli puoli-peruukki tai oikeammin 3/4-osa. Ne sulautuvat omiin hiuksiin luontevasti.

Oheisella videolla tuunataan peruukkia, jossa on pitsipohja, mutta samaan tapaan voi soveltaa myös muissa.

http://www.ebay.com/itm/2015-Ladies-Front-lace-Wigs-Curly-Long-Wavy-Hair-Golden-Blonde-Wig-Wing-Cap-/181820849876?hash=item2a555dfed4

Tässä taas esimerkki peruukista, jossa on se pitsi edessä.

T. edellisten linkkien laittaja :)

Vierailija
30/89 |
12.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.09.2015 klo 14:31"]

[quote author="Vierailija" time="12.09.2015 klo 14:25"]Kohtalontoveri ilmoittautuu. Niin, mulla on pari sellasta sadan euron synteettistä peruukkia. Tosi hiostavia, mutta suht aidon näköisiä oikein laitettuna. Koko pään peittävä peruukki ei ole muuten ainut vaihtoehto. Olemassa on myös puoliperuukkeja, lisäkkeitä ja hair toppereita. Turhauttavaa on kyllä tämä hiuksettomuus, mutta minkä mahtaa. :/ [/quote] Jotenkin lohduttavaa että teitä kohtalotovereita on.. vaikken tätä ongelmaa kellekään toivoisi. Olen myös miettinyt noita hair toppereita, josko sellaisen hankkisi ennen kuin kokoperuukin. Harmi että netistä löytyy aika vähän tietoa ja kokemuksia noista. Tai sitten en ole osannut etsiä.. oletko muuten peruukkisi tilannut netistä vai ihan jostain liikkeestä ostanut? ap

[/quote]

Ebaysta oon tilannut. Siitä on kylläkin jo monta vuotta kun hankin noi 2 synteettistä peruukkia. Aika harvoin tulee käytettyä, lähinnä joskus talvena myssyn korvikkeena. :D Sellaset tosi aidon näköiset ihmishiuksiusta tehdyt peruukit maksaa kyllä aivan uskomattoman paljon, ja kun ottaa huomioon sen, että jos sellaista käyttää joka päivä, täytyy ostaa uusi jo vuoden tai parin päästä. Huh huh. Itse ajattelin hankkia sellasen easi part-merkkisen hair topperin piakkoin. Ebaysta oon katellut. Siinä olis se hyvä puoli, että ei peitä koko päätä, ja näin ollen ei hiostaisi/puristaisi niin paljon.

Vierailija
31/89 |
12.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laittakaas noita ebay myyjien nimiä tai linkkejä? tai nettikauppoja.

Tässä kannustava tarina siitä, että pään voi vetää myös kaljuksi. Ainakin jos on näin kaunis:

https://www.reddit.com/r/TwoXChromosomes/comments/3kk0n4/iff_after_months_of_hanging_onto_my_thinning_hair/

Vierailija
32/89 |
13.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Linkkien laittaja täällä jälleen :)

Sellaisesta vielä sanoisin, että kun tuolta Ebaysta ostaa, niin kannattaa aina ekana kruksata se "Free shipping"! Toimitus myös vie aikaa, kun kaukaa tulevat.

Jos on tyytyväinen tilaamaansa peruukkiin ja myyjään, niitä kannattaa tilata parikin kpl seuraavaksi, etenkin näitä about 10e maksavia.

ps. itse olen käynyt läpi melkoisen surutyön hiusteni kanssa ja usko pois, nyt olen oppinut jopa tykkäämään monista peruukin tuomista eduista ja opetellut nuo tuunaukset :)

Vierailija
33/89 |
12.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana kun tuli tämä keskustelu vastaan, olen jo vuosia ahdistunut tukastani aina vaan enemmän ja viimeinen tikki oli kun kampaaja hienovaraisesti ehdotti peruukkia... Nyt alan olla kypsynyt ajatukseen peruukista, tarpeeksi monet itkut on aamulla peilin edessä itketty kun hiuksia ei vaan saa aseteltua niin ettei kalju paistaisi väärästä kohtaa.

Täällä syynä hormonihäiriön laukaisema miestyyppinen kaljuuntuminen, todella epäpukevaa naisella ja alle 30v ikää. :(

Vierailija
34/89 |
12.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.09.2015 klo 15:07"]Ihana kun tuli tämä keskustelu vastaan, olen jo vuosia ahdistunut tukastani aina vaan enemmän ja viimeinen tikki oli kun kampaaja hienovaraisesti ehdotti peruukkia... Nyt alan olla kypsynyt ajatukseen peruukista, tarpeeksi monet itkut on aamulla peilin edessä itketty kun hiuksia ei vaan saa aseteltua niin ettei kalju paistaisi väärästä kohtaa.

Täällä syynä hormonihäiriön laukaisema miestyyppinen kaljuuntuminen, todella epäpukevaa naisella ja alle 30v ikää. :(
[/quote]

Tervetuloa kerhoon :) musta on mahtavaa miten rohkaisevia kommentteja täällä on tullut peruukkiin tms. liittyen. Ite oon pitkään miettinyt erilaisia ratkaisuja tähän ongelmaan ja jotenkin oon hävennyt ajatusta peruukista.. nyt alkaa pikkuhiljaa olla sellanen olo että voisi johonkin peruukkiliikkeeseen mennä eri vaihtoehtoja katselemaan ja kokeilemaan. Miksi peruukki olisi sen kummempi kuin hiustenpidennyksetkään. Kyllä se olo on aika lannistunut varsinkin johonkin juhliin mennessä, viimisen päälle muuten laittautunut mutta sitten tää surullisen näkönen tukka..

ap

Vierailija
35/89 |
13.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuollainen 3/4 peruukki varmasti näyttäisi luonnolliselta, mutta omalla kohdallani ei onnistu tuon kaltainen ratkaisu sillä ongelmana on myös nimenomaan edessä olevien hiusten harventuminen.. mutta hyviä vinkkejä! :)

ap

Vierailija
36/89 |
13.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.09.2015 klo 18:15"]Linkkien laittaja täällä jälleen :)

Sellaisesta vielä sanoisin, että kun tuolta Ebaysta ostaa, niin kannattaa aina ekana kruksata se "Free shipping"! Toimitus myös vie aikaa, kun kaukaa tulevat.

Jos on tyytyväinen tilaamaansa peruukkiin ja myyjään, niitä kannattaa tilata parikin kpl seuraavaksi, etenkin näitä about 10e maksavia.

ps. itse olen käynyt läpi melkoisen surutyön hiusteni kanssa ja usko pois, nyt olen oppinut jopa tykkäämään monista peruukin tuomista eduista ja opetellut nuo tuunaukset :)

[/quote]

Ehkä tämän itsekin joskus hyväksyy eikä tämä olekaan maailmanloppu.. kiitos viesteistäsi! :) tuli mieleen sellaisia kysymyksiä, että miten lähipiirisi on ottanut asian, tai siis sen että käytät peruukkia, ystävät ja kenties seurustelukumppani? Edelleen itselleni aika iso kynnys, tai varmaankin isoin kynnys, peruukin käyttämiseen on se, että miten muut siihen suhtautuisivat ja kuinka asiasta kertoisin.

Vierailija
37/89 |
13.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edellisen viestin laittoi siis ap :)

Vierailija
38/89 |
13.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, pantaperuukki vois olla sulle hyvä jos hiukset on edestä ohuet. Pantaperuukki ei hiosta (tavallinen peruukki hiostaa paljon ja on kesällä ihan ällöttävän kuuma) ja sellaisia saa aika edullisesti kivannäköisiä. Esim. http://ebay.to/1UNcAl7

Vierailija
39/89 |
13.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.09.2015 klo 19:16"]Ap, pantaperuukki vois olla sulle hyvä jos hiukset on edestä ohuet. Pantaperuukki ei hiosta (tavallinen peruukki hiostaa paljon ja on kesällä ihan ällöttävän kuuma) ja sellaisia saa aika edullisesti kivannäköisiä. Esim. http://ebay.to/1UNcAl7
[/quote]

En vaan oikeen pidä noiden pantaperuukkien ulkonäöstä/pannat eivät sovi minulle. Mutta joo varmaankin ei niin hiostava vaihtoehto toki.. :)

ap

Vierailija
40/89 |
12.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bad hair day.. itselläni on se joka päivä. Hiukseni ovat todella hennot, joten siksi on pakko pitää hiukset lyhyenä..ja silti hankala saada hiukset kuriin, vaan ne aina hapsottavat ja ovat epäsiistit. Tämä on vaikuttanut itsetuntooni yllättävän paljon ja hiusten vuoksi tunnen itseni todi rumaksi. Olen harkinnut peruukkiakin, mutta kiva sitten selitellä kaikille miksi peruukki...hävettäisi

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi yhdeksän