Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uusi AMK-luokkani on ihan hirveä!

Vierailija
10.09.2015 |

Ei varmaan yllätä, että kyse on sosiaalialasta. Meno on kuin yläasteella. Kuppikuntia jotka puhuvat paskaa toisistaan. Kyräillään nenänvartta pitkin vähänkään erilaisia ihmisiä ja nauretaan seläntakana.

Miksi tuollaiset ihmiset hakeutuvat hoitoalalle töihin? Ei riitä älykkyys muihin hommiin?

Tänään nauratti, kun muutama muidu ei suostunut tekemään jotain paritehtvää/ryhmätehtävää kuin sen oman kaverinsa kanssa. Mitähän helvettiä? Kyse kuitenkin nyt korkeakoulusta. 

Kommentit (112)

Vierailija
21/112 |
10.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.09.2015 klo 20:40"]Ei varmaan yllätä, että kyse on sosiaalialasta. Meno on kuin yläasteella. Kuppikuntia jotka puhuvat paskaa toisistaan. Kyräillään nenänvartta pitkin vähänkään erilaisia ihmisiä ja nauretaan seläntakana.

Miksi tuollaiset ihmiset hakeutuvat hoitoalalle töihin? Ei riitä älykkyys muihin hommiin?

Tänään nauratti, kun muutama muidu ei suostunut tekemään jotain paritehtvää/ryhmätehtävää kuin sen oman kaverinsa kanssa. Mitähän helvettiä? Kyse kuitenkin nyt korkeakoulusta. 
[/quote]
"korkeakoulu"... Hahahaha.

Vierailija
22/112 |
10.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.09.2015 klo 21:34"][quote author="Vierailija" time="10.09.2015 klo 20:40"]Ei varmaan yllätä, että kyse on sosiaalialasta. Meno on kuin yläasteella. Kuppikuntia jotka puhuvat paskaa toisistaan. Kyräillään nenänvartta pitkin vähänkään erilaisia ihmisiä ja nauretaan seläntakana.

[/quote]
[/quote]

Korkeakoulu se on? Se että yliopisto on korkeamman luokan koulutus, ei tee amkista jotain muuta kuin korkeakoulun.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/112 |
10.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.09.2015 klo 21:02"][quote author="Vierailija" time="10.09.2015 klo 20:57"]

[quote author="Vierailija" time="10.09.2015 klo 20:41"]Eiköhän se ole aika itsestään selvää, että hoitoalalle päättyy tuollaiset tyypit. Ne joilla on yhtään älyä enemmän lähtevät yliopistoon lukemaan kovia tieteitä [/quote] Niinkö? Terveisin kolmen ällän ja kolmen E:n ylioppilas. Toinen vuosi sh-koulua menossa.

[/quote]Miksi valitsit sh.opinnot, kun sinusta olisi ollut lääkäriksikin?
[/quote]
Itse asiassa, ei välttämättä. 3 laudaturia on toki joidenkin ihmisten mittapuulla hieno suoritus.

Vierailija
24/112 |
10.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.09.2015 klo 20:40"]

Kyse kuitenkin nyt korkeakoulusta. 

[/quote]

Ennenhän ne olivat ns. opistotasoisia mutta sitten nimi muutettiin. Englanniksi taitavat käyttää universityä jos vaan saavat tilaisuuden. No, olihan itä-saksakin nimensä mukaan demokraattinen...

Vierailija
25/112 |
10.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.09.2015 klo 20:59"][quote author="Vierailija" time="10.09.2015 klo 20:42"]

Mä olen taas positiivisesti yllättynyt kun aloitin amk-opiskelut. Odotin ton tyyppistä menoa ku teillä on mut kävikin toisin. Tosi ristiinrastiin tehdään pari/ryhmätöitä eikä kenenkään tartte olla "just sen tietyn" pari. Kukaan ei kyräile ketään. Tartteeko sanoakaan että kyse on miesvaltaisesta alasta?

[/quote]Olen hyvin eri mieltä tästä aiheesta. Miesvaltasella alalla nimenomaan on vaikeampaa naisena. Ja on kokemusta molemmista. Nuoret miehet juonii ja puhuu seläntakana ilkeitä juttuja naispuolisista, ja että keneltä saa jne, haukutaan ulkonäköä, ja vähätellään mielipiteitä, ollaan muutenkin sovinistisia ja jätetään naisia ulos verkostosta.
[/quote]

Just no ei pidä paikkaansa. Tai sit meidän ryhmään on sattunut harvinaisen täyspäisiä ihmisiä, jotka ymmärtää miten ryhmässä toimitaan. Ehkä sillä omallakin habituksella on osansa siihen, miten itseen suhtaudutaan..

Vierailija
26/112 |
10.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.09.2015 klo 21:36"][quote author="Vierailija" time="10.09.2015 klo 21:34"][quote author="Vierailija" time="10.09.2015 klo 20:40"]Ei varmaan yllätä, että kyse on sosiaalialasta. Meno on kuin yläasteella. Kuppikuntia jotka puhuvat paskaa toisistaan. Kyräillään nenänvartta pitkin vähänkään erilaisia ihmisiä ja nauretaan seläntakana.

[/quote]
[/quote]

Korkeakoulu se on? Se että yliopisto on korkeamman luokan koulutus, ei tee amkista jotain muuta kuin korkeakoulun.
[/quote]
Olen sitä ikäluokkaa, että oli vain amis ja korkeakoulu eli käytännössä nykyinen yliopisto.

Sitten silloiseen amikseen, eli korkeintaan opistotason koulutukseen, lisättiin joitakin kursseja mm. ruotsin kieltä, ja hups vaan, alettiin puhua korkeakoulusta.. Ei siinä mitään, puhukaa vaan. Mutta silti naurattaa :D

Vierailija
27/112 |
10.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on sama tilanne, tosin opiskelen muotoilua 2.vuotta.. :/

Vierailija
28/112 |
10.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.09.2015 klo 20:59"]

[quote author="Vierailija" time="10.09.2015 klo 20:42"]

Mä olen taas positiivisesti yllättynyt kun aloitin amk-opiskelut. Odotin ton tyyppistä menoa ku teillä on mut kävikin toisin. Tosi ristiinrastiin tehdään pari/ryhmätöitä eikä kenenkään tartte olla "just sen tietyn" pari. Kukaan ei kyräile ketään. Tartteeko sanoakaan että kyse on miesvaltaisesta alasta?

[/quote]Olen hyvin eri mieltä tästä aiheesta. Miesvaltasella alalla nimenomaan on vaikeampaa naisena. Ja on kokemusta molemmista. Nuoret miehet juonii ja puhuu seläntakana ilkeitä juttuja naispuolisista, ja että keneltä saa jne, haukutaan ulkonäköä, ja vähätellään mielipiteitä, ollaan muutenkin sovinistisia ja jätetään naisia ulos verkostosta.

[/quote]

Myös miehenä, jos ei sovi muottiin, eli lätkä, nuuska, intti, auto, metsästys (jos maalais-amk), jne.

Vierailija
29/112 |
10.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen AMK:ssa IT-alalla ja voin kyllä olla täysin samaa mieltä kanssasi! Ihan hirveä luokka, kukaan ei ota mitään tosissaan, ihmiset klikkiytyvät ja jos asioista koittaa huomauttaa virallisia kanavia pitkin, niin haukutaan kuvien kera hiekkapilluksi ja suolaiseksi.

Poikia nuoleskelevat ilkeät tytöt ovat suosittuja. Ei-niin-hyvännäköisiä ja asiallisia tyttöjä kiusataan ja haukutaan.

Terveisiä vain Lahden ammattikorkeakouluun eräälle IT-puolen alalle. Olen pettynyt. Voin antaa vaikka enemmänkin yksityiskohtia kiusaajista ja ryhmöhengen pilaajista. Jos vaikka tunnistaisitte itsenne ja ymmärtäisitte hävetä.

Vierailija
30/112 |
10.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.09.2015 klo 21:02"]

[quote author="Vierailija" time="10.09.2015 klo 21:01"][quote author="Vierailija" time="10.09.2015 klo 20:40"] Kyse kuitenkin nyt korkeakoulusta.  [/quote]=D =D =D [/quote] Mitä hauskaa tässä on? Kyllä sitä voisi olettaa että korkeakouluikäiset osaisi käyttäytyä

[/quote]No juuri tuossa käyttäytymisessä nähdään, että ne eivät oikeasti ole korkeakouluopiskelijoita. Korkeakouluopoiskelijat osaavat käyttäytyä ja myös heidän opettajansa tietävät oikeasti opettavansa korkeakouluopiskelijoita. 

Vierailija
31/112 |
10.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ammattikorkeakoulu -nimitystä tuosta oppilaitoksesta nyt vain käytetään. Turha alkaa nillittämään tästä asiasta, kun halusin tuolla tiedolla vain tuoda ilmi sen, että kyseessä kuitenkin vähän vanhempaa ikäkuntaa kuin lukioikäiset. Tosin nämä huutelijat ovat vain provoja, mutta sanon tämän nyt kuitenkin. Ap

Vierailija
32/112 |
10.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.09.2015 klo 21:49"]

Itse olen AMK:ssa IT-alalla ja voin kyllä olla täysin samaa mieltä kanssasi! Ihan hirveä luokka, kukaan ei ota mitään tosissaan, ihmiset klikkiytyvät ja jos asioista koittaa huomauttaa virallisia kanavia pitkin, niin haukutaan kuvien kera hiekkapilluksi ja suolaiseksi.

Poikia nuoleskelevat ilkeät tytöt ovat suosittuja. Ei-niin-hyvännäköisiä ja asiallisia tyttöjä kiusataan ja haukutaan.

Terveisiä vain Lahden ammattikorkeakouluun eräälle IT-puolen alalle. Olen pettynyt. Voin antaa vaikka enemmänkin yksityiskohtia kiusaajista ja ryhmöhengen pilaajista. Jos vaikka tunnistaisitte itsenne ja ymmärtäisitte hävetä.

[/quote]

Anna vaan! Anna samalla linja niin tiedetään välttää. :)

T. Lahtelainen

Vierailija
33/112 |
10.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.09.2015 klo 20:40"]

Meno on kuin yläasteella.

[/quote]

Mitä odotit? Tietysti taso on surkeampi kuin lukiossa, koska lukiosta parempi puoli menee yleensä yliopistoon ja huonommat amk:uun. Joten tietenkin meno on mitä on kun ne paremmat oppilaat puuttuu lähes tyystin.

Vierailija
34/112 |
10.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naurettavaa väittää, että vain tyhmät menevät ammattikorkeaan opiskelemaan. Sosiaali- ja terveysalalla on töitä joten miksi ei.

Vierailija
35/112 |
10.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa tutulta. Opiskelin vuoden sh:ksi. Olin ollu silloin jo useamman vuoden työelämässä ja tuli totaalisena järkytyksenä se yläaste-meininki. Olin menossa opiskelemaan aikuisten kanssa, mutta luokka olikin jotain paljon pahempaa kuin yläasteella ikinä. Alakaan ei loppujen lopuksi ollut oikea mulle ja lopetin sen vuoden jälkeen. Tästä on muutama vuosi. Koulu oli Hamk.

Vierailija
36/112 |
10.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

IT-Tradenomit? Minusta siellä ei kyllä kovin montaa tyttöä ollut, joten en lähtisi hirveästi huutelemaan...

Vierailija
37/112 |
10.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Amk:ssa iso ongelma oli sekin ettei ollut mitään poikkitieteellisyyttä. Kertonee siitä että koulutetaan suorittaviin tehtäviin, ei ole tarvettakaan laajoille verkostoille ja saada sellaista inspiraatiota, mitä toisin ajattelevien kohtaamisesta syntyy. Kukaan ei ilmeisesti odota että amk-koulutuksella luotaisiin uutta.

Vierailija
38/112 |
10.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.09.2015 klo 22:03"]

Naurettavaa väittää, että vain tyhmät menevät ammattikorkeaan opiskelemaan. Sosiaali- ja terveysalalla on töitä joten miksi ei.

[/quote]

Älä sit väitä niin.

Vierailija
39/112 |
10.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.09.2015 klo 22:05"]

[/quote]

IT-Tradenomit? Minusta siellä ei kyllä kovin montaa tyttöä ollut, joten en lähtisi hirveästi huutelemaan...

[/quote]

Miksi alapeukutatte? Ajattelin vaan tuon kirjoittajan omaa parasta, kun jos lähtee tunnistettavasti porukkaa luettelemaan, niin saattaa jäädä itsekin tunnistetuksi ja sitten ei varmasti ole kivaa koulussa.

Vierailija
40/112 |
10.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.09.2015 klo 21:55"]Ammattikorkeakoulu -nimitystä tuosta oppilaitoksesta nyt vain käytetään. Turha alkaa nillittämään tästä asiasta, kun halusin tuolla tiedolla vain tuoda ilmi sen, että kyseessä kuitenkin vähän vanhempaa ikäkuntaa kuin lukioikäiset. Tosin nämä huutelijat ovat vain provoja, mutta sanon tämän nyt kuitenkin. Ap
[/quote]
Suomessa todella tehtiin ammattioppilaitoksista "korkeakouluja" lisäämällä yleissivistäviä oppiaineita, vaikka sinänsä opetuksen tai opetettavien aineiden taso ei noussut lainkaan. Anna nyt meidän vanhojen vähän nauraa.

Olen tavannut sairaanhoitajan, joka ei voi ymmärtää, miksi saa vähemmän palkkaa kuin lääkäri, vaikka molemmilla on korkeakoulututkinto. Olen myös tavannut lähihoitajan, joka luulee tietävänsä yhtä paljon kuin lääkäri, koska on myös opiskellut mm. anatomiaa. Joku raja nyt, please.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi yksi