Uusi AMK-luokkani on ihan hirveä!
Ei varmaan yllätä, että kyse on sosiaalialasta. Meno on kuin yläasteella. Kuppikuntia jotka puhuvat paskaa toisistaan. Kyräillään nenänvartta pitkin vähänkään erilaisia ihmisiä ja nauretaan seläntakana.
Miksi tuollaiset ihmiset hakeutuvat hoitoalalle töihin? Ei riitä älykkyys muihin hommiin?
Tänään nauratti, kun muutama muidu ei suostunut tekemään jotain paritehtvää/ryhmätehtävää kuin sen oman kaverinsa kanssa. Mitähän helvettiä? Kyse kuitenkin nyt korkeakoulusta.
Kommentit (112)
Mä olen taas positiivisesti yllättynyt kun aloitin amk-opiskelut. Odotin ton tyyppistä menoa ku teillä on mut kävikin toisin. Tosi ristiinrastiin tehdään pari/ryhmätöitä eikä kenenkään tartte olla "just sen tietyn" pari. Kukaan ei kyräile ketään. Tartteeko sanoakaan että kyse on miesvaltaisesta alasta?
Ei meillä ole tuollaista. Mut toisaalta, ollaan aloitettu opinnot ennen opintouudistusta, ja ryhmässä on paljon erilaisia ja eri elämäntilanteissa olevia ihmisiä. Lähes kaikilla aiempi tutkinto, monilla perhe, osalla ikääkin jo reilusti. Meillä on ihan reilu meininki, ei ehkä hirveän tiivistä yhteishenkeä, mut kuitenkin kaikki tulee toistensa kanssa toimeen.
Varaudu siihen, että samanlaisena jatkuu se meno töissäkin. Yksi syy miksi vaihdoin alaa. T: Entinen hoitsu
[quote author="Vierailija" time="10.09.2015 klo 20:46"]
Varaudu siihen, että samanlaisena jatkuu se meno töissäkin. Yksi syy miksi vaihdoin alaa. T: Entinen hoitsu
[/quote]
Alaa on hankala enää vaihtaa, kun tuo perhanan haku-uudistus! Myös se, että itse koen alan omakseni. Mutta miten ihmeessä kestän jos nämä ihmiset vielä päätyvät työkavereiksi? :D Ap
Harmi kuulla :( mun uus hoitsuluokka on ihan normaali ja kiva. Onpa harmi kuulla tollasta korkeakouluikäisistä. Tottakai porukoita muodostuu luokan sisälle, mutta ei tuolla lailla että käyttäydytään kuin 15-vuotiaat
[quote author="Vierailija" time="10.09.2015 klo 20:41"]Eiköhän se ole aika itsestään selvää, että hoitoalalle päättyy tuollaiset tyypit. Ne joilla on yhtään älyä enemmän lähtevät yliopistoon lukemaan kovia tieteitä
[/quote]
Niinkö? Terveisin kolmen ällän ja kolmen E:n ylioppilas. Toinen vuosi sh-koulua menossa.
Teen pari/ryhmätyöt tasan vain sellaisessa ryhmässä, jossa tiedän kaikkien suhtautuvan opiskeluun tosissaan, homma tehdään ajoissa ja huolellisesti. Tarpeeksi monta kertaa kun raahaa jotain vapaamatkalaista perässä niin tietää vaatia pariksi / ryhmään vain ne omat kaverit, joille kolmosen työ ei todellakaan ole riittävä.
[quote author="Vierailija" time="10.09.2015 klo 20:42"]
Mä olen taas positiivisesti yllättynyt kun aloitin amk-opiskelut. Odotin ton tyyppistä menoa ku teillä on mut kävikin toisin. Tosi ristiinrastiin tehdään pari/ryhmätöitä eikä kenenkään tartte olla "just sen tietyn" pari. Kukaan ei kyräile ketään. Tartteeko sanoakaan että kyse on miesvaltaisesta alasta?
[/quote]
Kaksi tekniikan alan tutkintoa käyneenä, siinä se porukka vasta olikin tarkkaa kenen kanssa tekee. Toisaalta ymmärrettävää, koska tasoerot ovat siellä puolella valtavat.
[quote author="Vierailija" time="10.09.2015 klo 20:42"]
[/quote]Olen hyvin eri mieltä tästä aiheesta. Miesvaltasella alalla nimenomaan on vaikeampaa naisena. Ja on kokemusta molemmista. Nuoret miehet juonii ja puhuu seläntakana ilkeitä juttuja naispuolisista, ja että keneltä saa jne, haukutaan ulkonäköä, ja vähätellään mielipiteitä, ollaan muutenkin sovinistisia ja jätetään naisia ulos verkostosta.
[quote author="Vierailija" time="10.09.2015 klo 21:01"][quote author="Vierailija" time="10.09.2015 klo 20:40"]
Kyse kuitenkin nyt korkeakoulusta.
[/quote]=D =D =D
[/quote]
Mitä hauskaa tässä on? Kyllä sitä voisi olettaa että korkeakouluikäiset osaisi käyttäytyä
[quote author="Vierailija" time="10.09.2015 klo 20:57"]
[quote author="Vierailija" time="10.09.2015 klo 20:41"]Eiköhän se ole aika itsestään selvää, että hoitoalalle päättyy tuollaiset tyypit. Ne joilla on yhtään älyä enemmän lähtevät yliopistoon lukemaan kovia tieteitä [/quote] Niinkö? Terveisin kolmen ällän ja kolmen E:n ylioppilas. Toinen vuosi sh-koulua menossa.
[/quote]Miksi valitsit sh.opinnot, kun sinusta olisi ollut lääkäriksikin?
[quote author="Vierailija" time="10.09.2015 klo 21:02"][quote author="Vierailija" time="10.09.2015 klo 20:57"]
[quote author="Vierailija" time="10.09.2015 klo 20:41"]Eiköhän se ole aika itsestään selvää, että hoitoalalle päättyy tuollaiset tyypit. Ne joilla on yhtään älyä enemmän lähtevät yliopistoon lukemaan kovia tieteitä [/quote] Niinkö? Terveisin kolmen ällän ja kolmen E:n ylioppilas. Toinen vuosi sh-koulua menossa.
[/quote]
Ensinnäkin, en osaa matikkaa. Lääkikseen ei vaan mennä hyvällä lukupäällä, pitää osata luonnontieteet. Toiseksi, en halua lääkäriksi :D tai miksikään muuksikaan
Joo minutkin vain törkeesti potkittiin ulos ryhmätehtävästä. Poistettiin whatsup ryhmästä ja sanottiin et ryhmä on jo tarpeeksi iso, mee toiseen ryhmään. Ok kerkesin nähdä niiden tehtävää vähän ja oli ihan paska :D jos oisivat pitäneet mutni oisin ollut lojaali tiimikaveri ja kirjottanut hyvin ja paljon. Mut ei sitte. Selvitkää pissikset keskenänne
[quote author="Vierailija" time="10.09.2015 klo 20:52"]
[quote author="Vierailija" time="10.09.2015 klo 20:46"]
[/quote]
Alaa on hankala enää vaihtaa, kun tuo perhanan haku-uudistus! Myös se, että itse koen alan omakseni. Mutta miten ihmeessä kestän jos nämä ihmiset vielä päätyvät työkavereiksi? :D Ap
[/quote]
Koulun sisäinen vaihto onnistuu vuoden jälkeen....
Siellä on nyt sattunut useampi pissis samalle luokalle. Ette voi uskoa, mutta jopa aikuiskoulutuksessa löytyy näitä epäkypsiä aikuisia.
Joo sama juttu.. Ja sama ala. Luulin että meillä oli vaan poikkeus, mutta näin ei taida ollakaan. Itse Karelia-amk, Joensuussa, ja siis hoitoala.
Onko paljon suoraan lukiosta tullutta väkeä?
[quote author="Vierailija" time="10.09.2015 klo 21:07"][quote author="Vierailija" time="10.09.2015 klo 21:02"][quote author="Vierailija" time="10.09.2015 klo 20:57"]
[/quote]
Ensinnäkin, en osaa matikkaa. Lääkikseen ei vaan mennä hyvällä lukupäällä, pitää osata luonnontieteet. Toiseksi, en halua lääkäriksi :D tai miksikään muuksikaan
[/quote]kuka tää on tää katkera lääkäriksi opiskelu kehoitusten huutaja? Joku osastonhoitsu joka ei koskaan päässyt yliopistoon?
Itse olin kurssilla, jossa oli hoitajia ja ravintolapuolen väkeä opiskelemassa uutta. Iso osa 40-50 vuotiaita ja silti ihme kyräilyä ja kiukuttelua. Haukuttiin opettajia ja eikä olisi haluttu tehdä tehtäviä, vaikka itse maksettiin koulutuksesta. Ihan kakaroita.
Eiköhän se ole aika itsestään selvää, että hoitoalalle päättyy tuollaiset tyypit. Ne joilla on yhtään älyä enemmän lähtevät yliopistoon lukemaan kovia tieteitä