Miksi ihmiset ei tajua että leikkauksia on PAKKO tehdä?
Vai oikeestiko porukka täällä haluaa että ollaan pian samassa jamassa kuin Kreikka?
Juu leikta pitää kunhan se leikkaus ei koske minua, niinkö?
Kommentit (168)
Toki tajutaan. Leikkaukset pitää tehdä ilmaisrahoihin ensin eli lapsilisiin, kotihoidontukeen, päivähoitoon (muille kuin työssäkäyville) ja mamuille. Vain työtä tekemällä voi saada rahaa.
[quote author="Vierailija" time="09.09.2015 klo 18:29"][quote author="Vierailija" time="09.09.2015 klo 18:22"]
[quote author="Vierailija" time="09.09.2015 klo 17:58"]
[quote author="Vierailija" time="09.09.2015 klo 17:53"]
Mutta kun niitä säästettäviä summia otetaan väärästä paikasta kun voitais karsia kaikkea turhaa...
[/quote]
Pienistä menoeristä on mahdotonta tehdä suuria säästöjä. Miksei rikkailta oteta? Vaikea ottaa henkilöltä joka ei ole tästä maasta taloudellisesti riippuvainen.
[/quote]
Jaa. Miksei "rikkailta" oteta? Mietipä sitä. Tyhminäkö heitä pidät?
[/quote]
Niin, sitä juuri tuolla tarkoitin, mutta kiitos kun väänsit ajatuksen auki rautalangasta. Eli vaikka "rikkailta", joita Suomessa ei juuri edes ole, ottaminen voitaisiin perustella oikeanmukaiseksi, olisi se vaikeaa, koska he eivät ole tästä maasta riippuvaisia.
[/quote]
Tuolla "oikeudenmukaisella ottamisella" ryöstettäisiin siis joidenkin jo hankkimat rahat ja laitettaisiin yhteiseen hyvää. Ok, sillä tietysti saataisiin aikaan se, ettei ole enää rikkaita joita kadehtia. Ja nykyisellä menotasolla saataisiin suomea rahoitettua noin 3 kk, kunnes nekin rahat olisi syöty. Mitä ajattelit keksiä joulukuuksi?
[quote author="Vierailija" time="09.09.2015 klo 18:32"]
Toki tajutaan. Leikkaukset pitää tehdä ilmaisrahoihin ensin eli lapsilisiin, kotihoidontukeen, päivähoitoon (muille kuin työssäkäyville) ja mamuille. Vain työtä tekemällä voi saada rahaa.
[/quote]Ansiosidonnaista työttömyysturvaa voisi lyhentää nykyisestä 500 päivästä esim. 250 päivään.
Säästyisi niin valtavasti rahaa, ettei mitään muita säästöjä enää edes tarvittaisi.
[quote author="Vierailija" time="09.09.2015 klo 18:33"][quote author="Vierailija" time="09.09.2015 klo 18:32"]
[/quote]Ansiosidonnaista työttömyysturvaa voisi lyhentää nykyisestä 500 päivästä esim. 250 päivään.
Säästyisi niin valtavasti rahaa, ettei mitään muita säästöjä enää edes tarvittaisi.
[/quote]
Ei saa koskea mun ansiosidonnaiseen! Olen itse tienannut ne
Leikkauksia on pakko tehdä kun edellinen hallitus sai maan tilan huonoon jamaan. On ihsn oikein että tulee palkaton ensimmäinen sairaspäivä. Vähenee noi rapula- ja muut turhat poissaolot. Raksalla ei saa palkkaa kelan omavastuuajalta. Sillä työsuhteet on lyhyitä. On vain tasavertaista. Paljon on vielä leikattavaa ennen kuin tää maa saadaan jaloilleen ja kohteita kyllä riittää mistä ottaa.
Täälläkin palstalla on 90% niitä, jotka tehtailevat työkseen lapsia toisensa jälkeen ja odottavat että valtio maksaa viulut. Hienoa että hallituksessa on nyt munaa puuttuakin tähän ilmaisen rahan jakamiseen. SDP:n hallituksen aiheuttamia tuhoja maassamme valitettavasti maksamme vielä pitkään.
[quote author="Vierailija" time="09.09.2015 klo 18:25"][quote author="Vierailija" time="09.09.2015 klo 17:53"]
Mutta kun niitä säästettäviä summia otetaan väärästä paikasta kun voitais karsia kaikkea turhaa...
[/quote]Kerro yksikin leikkaus, jota ei heti noustaisi äänekkäästi vastustamaan.
Kansanedustajien määrän puolittaminen tai puoluetukien leikkaus ei nyt kelpaa, koska molemmat ovat suuruusluokaltaan alle promillen luokkaa säästötarpeesta.
[/quote]
Mutta ne herättäisi kannatusta.
Minusta voisi leikata suurituloisilta. Tai edes varmistaa että maksavat jotain. Veronkierto kun onnistuu. Nyt leikataan vain pienituloisilta.
Haluaisin muistuttaa leikkaajille ja elvyttäjille tasapuolisesti, että säästöillä/elvytysrahoilla ei ole mitään merkitystä ellei niitä säästöjä sitten käytetä kilpailukyvyn palautumiseen. On aivan sama velkannummeko kuurjudessa 1miljardin vai 5miljardia vuodessa jos suuntaa ei saada nousemaan. Tässä siis nyt ei ole kysymys mistään tilanteesta, jonka voi laukaista vain säästämällä. Tarvitaan myös lisää tuloja.
[quote author="Vierailija" time="09.09.2015 klo 18:34"]
[quote author="Vierailija" time="09.09.2015 klo 18:33"][quote author="Vierailija" time="09.09.2015 klo 18:32"] Toki tajutaan. Leikkaukset pitää tehdä ilmaisrahoihin ensin eli lapsilisiin, kotihoidontukeen, päivähoitoon (muille kuin työssäkäyville) ja mamuille. Vain työtä tekemällä voi saada rahaa. [/quote]Ansiosidonnaista työttömyysturvaa voisi lyhentää nykyisestä 500 päivästä esim. 250 päivään. Säästyisi niin valtavasti rahaa, ettei mitään muita säästöjä enää edes tarvittaisi. [/quote] Ei saa koskea mun ansiosidonnaiseen! Olen itse tienannut ne
[/quote]Et muuten ole.
Joo eihän nämä nallekarkit ihan tasan mene, mies menettää vuorotyöläisenä yli 300€ kuussa rahaa, vuodessa siis yli 3600€.
Minä 8-16 päivätyötä tekevä 2 päivän palkan.
Kertokaa joku miten tämä voi olla reilua? Jonkun hän ne vuorotyötkin on tehtävä, sairaita ihmisiä pitää hoitaa 24/7 ja tulipaloja syttyy sunnuntaisinkin.
Nää oli ihan päivänä leikkauksia, leikkausten olisi pitänyt kohdistua kaikkiin työläisiin tasavertaisesti.
[quote author="Vierailija" time="09.09.2015 klo 18:25"][quote author="Vierailija" time="09.09.2015 klo 17:58"][quote author="Vierailija" time="09.09.2015 klo 17:53"]
[/quote]
Pienistä menoeristä on mahdotonta tehdä suuria säästöjä. Miksei rikkailta oteta? Vaikea ottaa henkilöltä joka ei ole tästä maasta taloudellisesti riippuvainen.
[/quote]
Saa ottaa, kunhan ei vaan multa. Saa rakentaa, muttei mun naapuriin. Ei multa, mutta niiltä muilta..... Miksei rikkailta oteta? Koska tässä maassa ei enää monta rikasta ole ja niiltäkin viedään aivan mihin muuhun maahan verrattuna tahansa jo helvetin paljon. Muutaman miljonäärin pussista on jo viety miljoonatolkulla ja jäljelle jääneillä rahoilla saisi tuskin sitä ensimmäistä miljardia kasaan, vaikka vietäisiin kaikki, viimeistä penniä myöten. Ja samalla tuhottaisiin muuta sata tuhatta työpaikkaa. Tällä hetkelläkin varakkain 10 % kansasta maksaa noin 80 % kaikista henkilöveroista. Eli jos 1 mies kymmenestä maksaa 8 miehen verot, niin sinun mielestäsi siltä yhdeltä pitää ottaa lisää?
[/quote]
Höpö höpö. Täällä me keskiluokka maksetaan koko verokertymä. Suurituloisilla on olleet keinonsa aina.
Vastustan silti pienipalkkaisten pussille menoa. He tienaavat jo nyt niin vähän ettei kannata leikkausten jälkeen mennä töihin. Tuilla elää paremmin.
[quote author="Vierailija" time="09.09.2015 klo 18:32"]
[quote author="Vierailija" time="09.09.2015 klo 18:29"][quote author="Vierailija" time="09.09.2015 klo 18:22"] [quote author="Vierailija" time="09.09.2015 klo 17:58"] [quote author="Vierailija" time="09.09.2015 klo 17:53"] Mutta kun niitä säästettäviä summia otetaan väärästä paikasta kun voitais karsia kaikkea turhaa... [/quote] Pienistä menoeristä on mahdotonta tehdä suuria säästöjä. Miksei rikkailta oteta? Vaikea ottaa henkilöltä joka ei ole tästä maasta taloudellisesti riippuvainen. [/quote] Jaa. Miksei "rikkailta" oteta? Mietipä sitä. Tyhminäkö heitä pidät? [/quote] Niin, sitä juuri tuolla tarkoitin, mutta kiitos kun väänsit ajatuksen auki rautalangasta. Eli vaikka "rikkailta", joita Suomessa ei juuri edes ole, ottaminen voitaisiin perustella oikeanmukaiseksi, olisi se vaikeaa, koska he eivät ole tästä maasta riippuvaisia. [/quote] Tuolla "oikeudenmukaisella ottamisella" ryöstettäisiin siis joidenkin jo hankkimat rahat ja laitettaisiin yhteiseen hyvää. Ok, sillä tietysti saataisiin aikaan se, ettei ole enää rikkaita joita kadehtia. Ja nykyisellä menotasolla saataisiin suomea rahoitettua noin 3 kk, kunnes nekin rahat olisi syöty. Mitä ajattelit keksiä joulukuuksi?
[/quote]
En mitään. Koska yllä ei ollut ehdotus vaan esimerkki niille, jotka kaipailevat lisää rikkailta ottamista.
Harvoin joutuu väittelyyn saman mielipiteen kanssa...
[quote author="Vierailija" time="09.09.2015 klo 18:33"][quote author="Vierailija" time="09.09.2015 klo 18:32"]
[/quote]
Ei.
Joitain leikkauksia on tehtävä, useimpia duunareihin liittyviä ei. Hyvin on paskanjauhanta mennyt läpi. Oletteko kuulleet 1 % ja 99 %- ilmiöstä? Tuskinpa olette.
Niin ja älkää edes kuvitelko, että keskiluokka kuuluu rikkaisiin.
[quote author="Vierailija" time="09.09.2015 klo 17:54"]Moi Sipilä.
[/quote]
Laitetaan väsymyksen piikkiin mut repesin tälle totaalisesti :) kiitti sulle joka tän laitoit, päivän naurut :D
[quote author="Vierailija" time="09.09.2015 klo 17:45"]
Vai oikeestiko porukka täällä haluaa että ollaan pian samassa jamassa kuin Kreikka?
Juu leikta pitää kunhan se leikkaus ei koske minua, niinkö?
[/quote]
Meillä on ongelma ylisuuri JULKINEN sektori, valtion budjetti, byrokratia, järjettömät lait, tuloerot, veronkierto jne.
Mihinkään niistä nämä eivät pure.
Miten yksityisen puolen ylitöihin puuttuminen auttaa valtion budjetin kanssa? Se ei nosta eurollakaan verojen määrää.
Katsos tilanne on nyt sellainen että vaikka jokainen työtön saisi nyt taikaiskusta töitä yksityiseltä sektorilta mediaanipalkalla. Me eläisimme kuitenkin velaksi. Niin suuret on meidän valtion menot.
Eli näillä toimilla ei ole mitään merkitystä.
Nämä toimet vain vaurastuttavat yrittäjiä.
Ne toimet taas jotka iskevät mm. naisvaltaisille aloille (itse olen mies ja työskentelet yksityisellä sektorilla joten ei koskea minua) niin sekin meni huti ja pahasti.
Ongelma siellä on byrokratia, päällekkäinen hallinto jne, ei se että ylitöistä maksetaan liikaa. Ihminen ei ole kone. Kyllä siitä kellon ympäri raatamisesta edes jotain pitääkin maksaa.
Hyväksyykö ap. että leikkaukset eivät koske kansanedustajia? Minä en.
[quote author="Vierailija" time="09.09.2015 klo 17:52"]
[quote author="Vierailija" time="09.09.2015 klo 17:51"]Ei todellakaan ole pakko leikata. Suomella on vähiten nettovelkaa tyyliin koko Euroopassa. Rakenteelliset uudistukset tulee tehdä seuraavalla nousukaudella. Nyt niistä on vain haittaa. Kurjistaminen on juuri sitä Kreikan tietä. [/quote] Mutta kun sitä nousukautta ei tule, pikku paukapäiseni. Euroopan nousu ei ole tarttunut Suomeen, koska kilpailukykymme on nollassa.
[/quote]
Suomi on euroopan kilpailukykyisimpiä maita. Itseasiassa maailman kilpailukykyisimpiä maita
Pakkoko sitä on aina köyhän taskulle mennä? Kävisivät vielä hakemassa kodittomilta kengät jalasta. Kansanedustajat itse eivät olleet valmiita antamaan euroakaan ja maahanmuuttokustannukset sen kuin kasvavat.