Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kotirouvan "ura" on suurimmalle osalle naisista taloudellisesti kannattavampi kuin töissäkäynti

Vierailija
12.08.2025 |

Monet vanhemmista kokevat tehtävänsä kotona lasten kanssa hyvinkin mielekkääksi ja antoisaksi.

Hienoa kun löytyy tuollaisia miehiä kun ei noita työpaikkojakaan kaikille riitä. Menestyvän DI-miehen takana onkin hyvä kotirouva. 💖

Kommentit (562)

Vierailija
1/562 |
12.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos minulla olisi mahdollisuus olla kotirouva, niin todellakin olisin!

Vierailija
2/562 |
12.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai. Mitenköhän mieheni maksaisi minulle 2500e netostaan 3000e kuussa, jotta minun olisi taloudellisesti kannattavampaa olla kotona kuin töissä? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/562 |
12.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos avioliitosta ja kotiäitiydestä olisi jotain hyötyä naiselle niin miehet olisivat jo aikoja sitten lailla kieltäneet ne.

Vierailija
4/562 |
12.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos minulla olisi mahdollisuus olla kotirouva, niin todellakin olisin!

Jos saisin naisystävän, antaisin nähnen jäädä kotiäidiksi ja kotirouvaksi

Vierailija
5/562 |
12.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaha, ja odotan edelleen vastausta otsikon kysymykseen. Videoita en katsele.

Vierailija
6/562 |
12.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies maksaa kotiäidille eläkettä?

mistä näitä kotirouvasatuja syntyy?

Vierailija
7/562 |
12.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai miten se on taloudellisesti kannattavaa? 0 euroa eläkettä, 0 euroa omaa rahaa, 0 euroa omaa omaisuutta.

Vierailija
8/562 |
12.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos avioliitosta ja kotiäitiydestä olisi jotain hyötyä naiselle niin miehet olisivat jo aikoja sitten lailla kieltäneet ne.

Tämä. Miehet olisivat kyllä itse kotona, jos siitä olisi oikeasti jotain iloa. 

Vierailija
9/562 |
12.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parilla työkaverillani on vaimo kotona hoitamassa lapsia ja tekemässä kotityöt. Yhdellä niistä vaimokkeista on harrastusluonteinen työ, josta ei saa tuloja, mutta saa kuitenkin omaa sisältöä elämään, mies sitten elättää.

Vierailija
10/562 |
12.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

LoL. Ryhdy ap itse koti-isäksi, jos se sinusta on noin kannattavaa.

Vierailija
11/562 |
12.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaha, ja odotan edelleen vastausta otsikon kysymykseen. Videoita en katsele.

Oliko otsikossa kysymysmerkki?

Vierailija
12/562 |
12.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai miten se on taloudellisesti kannattavaa? 0 euroa eläkettä, 0 euroa omaa rahaa, 0 euroa omaa omaisuutta.

Tiesitkö, että Suomessa ei jää kukaan tyhjän päälle. Kyllä sitä rahaa aletaan maksamaan yksin jäänneellekin avoleskellekin tai eronneelle yksin asuvallekin naiselle ilman elättäjäänsä. Se on joko työttömyyskorvaus tai leskeneläke tms. toimeentulotuki. Ole huoleti, älä väitä muuta.

Vierailija
13/562 |
12.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jostain syystä teillä on tarve todistella ja tuputtaa omaa valintaanne ihan kuin se kotiäitejä kiinnostaisi.

Luultavasti nuo kotiäidit on paljon vahvempia ja järkevämpiä kuin mitä uskotte. Todennäköisesti myös rautainen itsetuntokin, kun kestävät nämä ennakkoluulot ja vinkumiset.

Mikään ei saa voimaantunutta naista ilakoimaan kuin ajatus siitä, että "miehen armoilla" ollut nainen saisi köniinsä.

Vierailija
14/562 |
12.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisikö sun ap koittaa kiinnittyä todellisuuteen ja tutustua suomalaisen palkansaajan arkeen ja elinkustannuksiin. Helvettiin tuo ai-paska.

Vierailija
15/562 |
12.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotirouvana olemiseen ei tarvita suuria tuloja miehen puolelta, riittää että tyytyy ihan tavalliseen elämään. 

Olen itse ollut kotona kohta 20 vuotta ja tämä on ollut hyvin toimiva ratkaisu. Lapset ovat saaneet kasvaa rauhassa kotona, eritystä tukea tarvinneelle oli aina joku vastassa kun tuli koulusta. Pidän kotitöistä, joten niiden tekeminen ei ole tuntunut vastenmieliseltä (mies osallistuu myös, joskin minä teen valtaosan omasta tahdostani) sekään. Nyt kun lapset ovat jo isompia, on omaa aikaa harrastaa ja opiskella. 

Ymmärrän kyllä ne perinteiset sudenkuopat tämäntyylisessä asetelmassa, mutta mielestäni kotirouvuus on turhan haukuttua nykyään. Kaikille se ei tietenkään sovi, eikä kaikkia edes kiinnosta- valinnanvapaus kunniaan, myös meidän kotiin jääneiden osalta. 

Vierailija
16/562 |
12.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olin kahdeksan vuotta kotirouvana. Silloin sai vielä työmarkkinatukeen lapsikorotukset. Lyhensin työmarkkinatuella asuntolainaa. Meillä lapsia kolme. Palasin töihin -21 nuorimman ollessa 2,5v. Nyt on asuntolaina jo maksettu. Asumme Helsingissä.

Vierailija
17/562 |
12.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voihan jonkun naisen elämän tarkoitus olla se, että saa tehdä vuorotyötä Saarioisen maksalaatikkolinjalla. Tai luututa tehtaan käytäviä.

Vierailija
18/562 |
12.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jostain syystä teillä on tarve todistella ja tuputtaa omaa valintaanne ihan kuin se kotiäitejä kiinnostaisi.

Luultavasti nuo kotiäidit on paljon vahvempia ja järkevämpiä kuin mitä uskotte. Todennäköisesti myös rautainen itsetuntokin, kun kestävät nämä ennakkoluulot ja vinkumiset.

Mikään ei saa voimaantunutta naista ilakoimaan kuin ajatus siitä, että "miehen armoilla" ollut nainen saisi köniinsä.

No köniin saaminen ja muiden onnettomuudella ilakointi on ihan omia ajatuksiasi. Minä keskityn siihen pointtiin, ettei Suomessa ole juurikaan miehiä, joiden varassa olisi edes mahdollista naisen olla kotona. Yhteiskunta on rakennettu kahden tulon varaan. 

Vierailija
19/562 |
12.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiks tällä logiikalla molempien kannata jäädä kotiin niin rahaa tulee ovista ja ikkunoista.

Vierailija
20/562 |
12.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No köniin saaminen ja muiden onnettomuudella ilakointi on ihan omia ajatuksiasi. Minä keskityn siihen pointtiin, ettei Suomessa ole juurikaan miehiä, joiden varassa olisi edes mahdollista naisen olla kotona. Yhteiskunta on rakennettu kahden tulon varaan. 

En ole tuo jolle vastasit, mutta:

Vähemmälläkin pärjää. Meillä miehen nettotulot n. 2500 tuntumassa. Kun ei asu Helsingissä tai harrasta mitään erityisen kallista, järkevä ihminen pärjää tuollakin.