Naapurin koira ulvoo päivisin, mitä tehdä?
Heippa kaikki palstalaiset.
Muutin syksyllä uuteen asuntoon, ja harmikseni sain huomata että joka arkiaamuna viimeistään aamukahdeksalta jonkun naapurin koira alkaa ulvomaan melkein taukoamatta. Välillä on ehkä viisi minuuttia hiljaista kunnes se taas jatkaa. Nyt kello on 12 ja vieläkin ulvoo siellä yksinään. Ulvonta siis kuuluu todella hyvin rappukäytävään ja asuntooni, ja jossen ole herännyt ennen kahdeksaa herään viimeistään silloin.
Yleensä olen koulussa 9-16, mutta jos on esim. päivä jolloin ei ole luentojaja pitäisi tehdä tehtäviä kotona, joudun kuuntelemaan koiran ulvontaa koko päivän, ja keskittyminen on vaikeaa. Mitä pitäisi tehdä? Laittaa lappu ilmoitustaululle/asuntoon vai hankkia korvatulpat? En kyllä ole täysin varma mistä asunnosta ulvonta kuuluu, tiedän vain että asuvat kerrosta ylempänä. Ihmettelen kyllä jollei toiset naapurit ole valittaneet, sillä ulvonta kuuluu _todella_ hyvin, mutta ehkä kaikki ovat töissä/koulussa?
Mitä te tekisitte?
Kommentit (26)
Meillä oli sama ongelma. Pari elsua tein, just oltiin tekemässä isännöitsijälle valitusta naapureiden kans, kun porukka muutti. Rivarista kerrostaloon.
Hmm..
Siellä ei asia ainakaan parane.
öö alkoholisteille ON omat asuntolat
Meillä oli tuollainen koira kerran naapurissa, kaipasi lasta joka oli koulussa, ulina loppui heti kun pikku koululainen tuli kotiin
2024 ei saisi isännöitsijäni mukaan enää ohjata häiriöistä kärsiviä ottamaan yhteyttä naapuriin itse, ei voi tietää millaisia ihmisiä siellä kohtaa. Voi tulla isojakin hankaluuksia pelkästä huomautuksesta, suurin osa koiran omistajista on sitä mieltä että meidän "haukku" on meidän vauva ja kun kerran vauvatkin saa huutaa niin saa meidän koirakin. Ei vaan tule mieleen että jos sitä heidän haukkuvauvaa ei kouluteta, mikä pitäisi olla tänä päivänä jo pakollista, se ei koskaan lopeta, kun taas vauva lopettaa jossain vaiheessa itkemisen, jos ei muuta niin vuoden iässä.
Kerroin itse ulvovan koiran omistavalle uudelle naapurille a. että koiranne ulvoo ja b. että voisin vahtia koiraa kun olen päivällä kotona ja toisella kertaa pyysin hiljaisuutta seuraavalle päivälle ensimmäisen työpäivän palaverien ajaksi uudessa työssä, eli hirveästi olen vaivannyt heitä ottamalla kaksi kertaa yhteyttä ulvomisen takia. Mihinkään ei suostuneet, vaan sen sijaan tekivät minusta vainoamisilmoituksen poliisille (ei tietty seurannut mitään kun vainoilmoituksen voi tehdä vain pitkään jatkuneesta häirinnästä), mutta arvatkaa arvostanko tätä pariskuntaa yhtään sen jälkeen, en ole elämässäni vielä inhonnut ketään mutta nyt inhoan.
Täytyy olla jotain pahasti vialla, joko mielenterveyden kanssa tai sitten toiminta on noin hätäistä jos se ei kestä päivänvaloa.
Varoitan nyt kaikkia häiriöstä kärsiviä, älkää uskoko taloyhtiön ohjeita enää, ottakaan ensin muihin naapureihin yhteyttä ja tehkää yhdessä valitus. Tällä suojaatte itsenne sairailta vastaiskuilta.
Ei voi olla totta. Häiritsikö häntä oikeasti.Teitähän ei häirinnyt yhtään haukkuminen. Ei ole itsekkyydellä rajaa?