Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Naapurin koira ulvoo päivisin, mitä tehdä?

Vierailija
09.09.2015 |

Heippa kaikki palstalaiset.

Muutin syksyllä uuteen asuntoon, ja harmikseni sain huomata että joka arkiaamuna viimeistään aamukahdeksalta jonkun naapurin koira alkaa ulvomaan melkein taukoamatta. Välillä on ehkä viisi minuuttia hiljaista kunnes se taas jatkaa. Nyt kello on 12 ja vieläkin ulvoo siellä yksinään. Ulvonta siis kuuluu todella hyvin rappukäytävään ja asuntooni, ja jossen ole herännyt ennen kahdeksaa herään viimeistään silloin. 

Yleensä olen koulussa 9-16, mutta jos on esim. päivä jolloin ei ole luentojaja pitäisi tehdä tehtäviä kotona, joudun kuuntelemaan koiran ulvontaa koko päivän, ja keskittyminen on vaikeaa. Mitä pitäisi tehdä? Laittaa lappu ilmoitustaululle/asuntoon vai hankkia korvatulpat? En kyllä ole täysin varma mistä asunnosta ulvonta kuuluu, tiedän vain että asuvat kerrosta ylempänä. Ihmettelen kyllä jollei toiset naapurit  ole valittaneet, sillä ulvonta kuuluu _todella_ hyvin, mutta ehkä kaikki ovat töissä/koulussa?

Mitä te tekisitte?

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
09.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos et ole varma mistä asunnosta kuuluu, niin ehkä lappu ilmoitustaululle olisi hyvä vaihtoehto. Voi hyvin olla ettei omistaja ole tietoinen ulvonnasta tai jos on, niin ainakin hänelle tulisi selväksi että se kuuluu todella kovaa muihin asuntoihin/rappuun.

Vierailija
2/26 |
09.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota yhteyttä koiran omistajaan.
Omistaja ei välttämättä tiedä koiransa ulvomisesta ja voi tehdä asialle jotain, kun tietää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
09.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä koiralla on eroahdistusta, josta omistaja ei välttämättä edes tiedä. Ota selvää asunnosta ja käy kertomassa omistajalle.

Vierailija
4/26 |
09.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anataisin haukkua ja hommaisin korvatulpat. Älä valita koko ajan!

Vierailija
5/26 |
09.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. Puhu koiranomistajan eli naapurin kanssa asiasta ystävälliseen ja rakentavaan sävyyn . Hän voi olla tietämätön koiransa eroahdistuksesta ja hyvinkin haluaa saattaa asian kuntoon. 

2. Mikäli tämä ei auta, kysele muilta naapureilta, miten ovat asian kokeneet. Ovatko muut häiriintyneet asiasta? 

3. Tulivat muut naapurit mukaan tai eivät, keskustele isännöitsijän kanssa häiriöstä. Päiväsaikaankaan jatkuvaa meteliä ei tule sietää. Ihan on pykälät tästä. 

4. Jos isännöitsijä on välinpitämätön asian suhteen, niin ota yhteyttä hallituksen puheenjohtajaan. 

Siinäpä ne ovatkin. Kohta viisi on sitten poismuutto!

Vierailija
6/26 |
09.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystävällinen lappu ilmoitustaululle & osta korvatulpat. Jos omistaja ei tiedä koiran ulvomisongelmasta, ei hän voi tehdä sille mitään. Koira varmaan kärsii eroahdistuksesta tms. ja ulvoo sen vuoksi. Se pitäisi kouluttaa, ei ulvomienn taida muuten loppua. 

Vierailija
7/26 |
09.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaadi palkallista hoitovapaata koiranhoitoon. Siitähän joku lapseton oli jo avannut ketjunkin.

Vierailija
8/26 |
09.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi koira parka. Mua aina niin säälittää noi yksikseen ulvovat koirat.

Meillä asui seinänaapurissa sellainen, ja vinkkasin naapurille, että koiras ulvoo päivisin. Tämän sitten ratkaisi asian siten, että laittoi radion HUUTAMAAN päiväksi koiran seuraan. Se radio huusi pari päivää ja sitten mä kyllästyin sen siihen radion ääneen (kuului meille hyvin, säätiedotukset ja kaikki). Kävin ehdottamassa, että jospa mä ottaisin sen koiran muutamaksi päiväksi viikolla, kun olen kotona. Vuorotyötä teen ja päiväsaikaan nukkuessa, koira voi kölliä mun kaverina.

Eihän se tietenkään käynyt, kun ei mua tunne ollenkaan. Joten koira sitten jatkoi ulvontaansa. Kunnes sitten meni kuppinurin ja keräsin muiltakin naapureilta nimiä listaan ja tehtiin valitus isännöitsijälle. Sai ensimmäisen virallisen varoituksen, niin koira lähti maalle naapurin vanhemmille. Tietenkin sain ikuiset mulkoilut tältä naapurilta, mutta niin mulkkasin mäkin, kun ei koiransa hyvää ymmärrä. Eläinrääkkäystähän tuollainen ulvottaminen on.

Vierailija
9/26 |
09.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskustele ensin koiran omistajan kanssa ja ehdotä, että hankkii koiralle sitruunapannan. Jos koiran omistaja ei ole yteistyöhaluinen, niin taloyhtiön puheenjohtajalle ja isännöitsijälle valitus. Saattaa kuulostaa hölmöltä', m utta äänitä koiran ulvontaa todisteeksi. Koirahan ei huvikssen ulvo, vaan siihen on aina syy. Ulvontaankin löytyy keinoja. Elämän ääniä saa talossa olla, mutta jatkuvasti uliseva/haukkuca koira ei ole sitä. Tuossa jotain esimerkkejä http://www.petenkoiratarvike.com/koirat/tuotteet/koulutus/haukunesto-ja-koulutuspannat/4170/

Vierailija
10/26 |
09.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.09.2015 klo 12:31"]

Voi koira parka. Mua aina niin säälittää noi yksikseen ulvovat koirat.

Meillä asui seinänaapurissa sellainen, ja vinkkasin naapurille, että koiras ulvoo päivisin. Tämän sitten ratkaisi asian siten, että laittoi radion HUUTAMAAN päiväksi koiran seuraan. Se radio huusi pari päivää ja sitten mä kyllästyin sen siihen radion ääneen (kuului meille hyvin, säätiedotukset ja kaikki). Kävin ehdottamassa, että jospa mä ottaisin sen koiran muutamaksi päiväksi viikolla, kun olen kotona. Vuorotyötä teen ja päiväsaikaan nukkuessa, koira voi kölliä mun kaverina.

Eihän se tietenkään käynyt, kun ei mua tunne ollenkaan. Joten koira sitten jatkoi ulvontaansa. Kunnes sitten meni kuppinurin ja keräsin muiltakin naapureilta nimiä listaan ja tehtiin valitus isännöitsijälle. Sai ensimmäisen virallisen varoituksen, niin koira lähti maalle naapurin vanhemmille. Tietenkin sain ikuiset mulkoilut tältä naapurilta, mutta niin mulkkasin mäkin, kun ei koiransa hyvää ymmärrä. Eläinrääkkäystähän tuollainen ulvottaminen on.

[/quote]

eikä, vähänkö sä oot ihana! Ihan oikeesti. Mulla on sama ongelma oman koiran kanssa. Se on asunu koko ikänsä omakotitalossa, ja nyt kun muutettiin kerrostaloon, ei kestä yhtään yksinoloa :( haukkuu siis yksin ollesssa, välillä pitempään, välillä n.puol tuntia. Ihme kyllä ei oo naapureilta tullu valituksia vaikka ollaan 4kk asuttu täällä. Oon nyt sit antanu koiran puoleks viikkoo porukoille hoitoon, ja ne päivät kun se on täällä, mulla on onneks vaan max pari tuntii sellasta menoo, että joutuu olee yksin. Muuten kannan sitä mukana laukussa jos meen jonnekki ettei naapurit kärsi. Oisitpa mun naapuri, jos joku tarjoutuis ottamaan sen seuraks päivisin, olisin tosi kiitollinen :) idiootti omistaja tuo, mut tosi ihanasti tehty sulta!

Vierailija
11/26 |
09.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.09.2015 klo 12:25"]

Ystävällinen lappu ilmoitustaululle & osta korvatulpat. Jos omistaja ei tiedä koiran ulvomisongelmasta, ei hän voi tehdä sille mitään. Koira varmaan kärsii eroahdistuksesta tms. ja ulvoo sen vuoksi. Se pitäisi kouluttaa, ei ulvomienn taida muuten loppua. 

[/quote]

Korvatulpat? Kuka saatana asuu kotonaan korvatulpat päässä? Sitten pitää vuokraakin alentaa satanen per tulppa. Olen itse ollut työpaikalla, jossa piti käyttää tulppia. Eipä tullut mitään, kun alkoi pyörryttää. Kysyin työterveyshoitajalta miksi näin, ja sanoi että kaikki eivät voi pitää. Kenenkään ei tarvitse sairastaa ja kärsiä jonkun rakin takia!!!! Se joka muuttaa pois, on häirikkö itse, ei kärsivä naapuri!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Mä jouduin kans kerran "valittamaan" ulisevasta koirasta (koko piiitkä päivä sitä uikutusta, pitkin seinille hyppimistä ja kunnon haukkumista) ja meinasin saada turpaani kun  otin puheeksi. Sain tietää, että oli koiran omistajalla mielenterveysongelmaista taustaa josta lusinutkin, joten olisin varovainen...

Vierailija
12/26 |
09.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja väkivaltaista taustaa, josta lusinut...  -13

Vierailija
13/26 |
09.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmoita sen koiran omistajalle, että parisataa milliä raskasta villaa seiniin, lattiaan ja kattoon vaimentaa aika hyvin ulinan. Jos ei halua koko asuntoa päällystää, käy katsomassa mallia rikosmuseosta. Koiralle saattaa vaatia uudet villat päivittäin, jos ei osaa sisusta pinnoittaa vaikka filmivanerilla.

Vierailija
14/26 |
09.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastanneille, seuraan tilannetta ja yritän selvittää kenen asunnossa koira on! Ehkäpä laitan sitten sitä lappua, voihan tosiaan olla ettei koiran omistaja tiedä että koira ulvoo. 

ap

Vierailija
15/26 |
09.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitään lappuja ilmoitustaululle, niin tekevät juntit.
Koiran omistajan kanssa voi keskustella.

On myös huomattva, että elämään ja varsinkin kerrostaloon kuuluu ääniä. Jos et ääniä estä, niin muutan omaan taloon.

Jos kerran olet koulussa, niin miten tämä asia sinua voi häiritä. Oletko itse äänetön ? En usko.

Teen valituksen sinusta.

Vierailija
16/26 |
09.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

5. Tee eläinsuojeluilmoitus. Koiran joka päiväinen haukkuminen oli sitten eroahdistusta yms menee eläinrääkkäyksen piikkiin jos omistaja ei tee asialle mitään vaan antaa koiran haukkua yksin kotona. Mikä taas saattaa lisätä koiran stressitilaa entisestään.

Vierailija
17/26 |
09.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.09.2015 klo 13:12"]5. Tee eläinsuojeluilmoitus. Koiran joka päiväinen haukkuminen oli sitten eroahdistusta yms menee eläinrääkkäyksen piikkiin jos omistaja ei tee asialle mitään vaan antaa koiran haukkua yksin kotona. Mikä taas saattaa lisätä koiran stressitilaa entisestään.
[/quote]

Näin. Tuo on eläinrääkkäystä. Ilmoitusta vaan. Tekisit varmaan päivät yksin itkevästä lapsestakin, ja pitäisit vanhempia vähän sairaina?

Vierailija
18/26 |
23.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmoitin koiran omistajalle tuntikausia ja jo vuosiakin jatkuneesta ulvonnasta. Hän ilmoitti että häntä ei saa häiritä töissä😄😄😄.

Vierailija
19/26 |
23.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun ostat tai vuokraat asunnon käyppä kysymässä ainakin viideltä rapussa asuvalta onko häiriötä. Älä luota isännöitsijään tai hallitukseenkaan.

Meillä ainakin koira haukkuu tuntikausia. Eikä asunnot oikein mene kaupaksi, hintataso on reilusti laskenut.

Kannattaisin eläimettömiä asuintaloja, samoin kuin on tupakoimattomia/hajusteettomia taloyhtiöitä.

Tässä olisi tulevaisuuden haasteita. Onhan alkoholisteillekin omat asuntolat.

Vierailija
20/26 |
23.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa käydä juttelemassa muille naapureille. Kirjasimme älymölöt ja allekirjoitimme valituksen. Koiruuden omistaja sai pari varoitusta ja sitten häädön.

Sitten teimme sopimuksen että meidän taloyhtiöön ei oteta enää koiria. Sopimus on toiminut nyt 5 vuotta. Yhteistyössä salaisuus.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi kolme