"Susta saa joku vielä hyvän miehen."
Kommentit (390)
Olen nainen ja kuulin tuon saman nuorempana moneen kertaan. Harmittihan se silloin, kun ei juuri he kiinnostuneet musta, joista itse kiinnostuin. Kuitenkin kun myöhemmin opin hyväksymään ja rakastamaan itseäni sellaisena kuin olen, noiden kaltaiset ihmiset eivät enää tuntuneetkaan itselleni yhtään sopivilta. Aloin kiinnostua ihmisistä, joille todentotta ne piirteeni, jotka noita nuoruuden ihastuksia eivät viehättäneet yhtään, ovat parasta mahdollista. Kannattaa siis aloittaa itsetutkiskelu, jos aina haikailee ihmisiä, joille ei "kelpaa".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Joku saisi sinusta täydellisen miehen"
Suomeksi:
"Olisi hienoa jos sinusta joku tykkäisi koska olet hyvä tyyppi, mutta en usko että kostutat muidenkaan naisten pikkareita"
Tuo ei siis tarkoita vain sitä etei vastaaja tunne vetovoimaa miestä kohtaan. Sytyttäville miehille, vaikka kyseinen nainen ei sattuisi juuri tästä miehestä innostumaan, ei sanota noin. Naiset näkevät onko mies maskuliininen vai ei. Jos on, tuollaista kannustavaa kommenttia ei sanota koska nainen uskoo että tota kai mies naisen löytää.
Tuo on siis kuin kuolinisku miekalla miehen vatsaan, ja kertoo että tämä on todella heikoissa asemissa. Ei kemian tai henkilökohtaisen maun vuoksi, vaan alhaisen tason vuoksi.
Eli jos yksi nainen ei susta tykkää niin se on kuolinisku kun sun taso on nyt kauhean alhainen sen takia? Kyllä on itsetunto vähästä kiinni.
Ei siksi, vaan koska tämä nainen kokee että tarvitset lohdutusta.
Tämä kertoo siitä että nainen havaitsee sinun olevan seksuaalisessa ja romanttisessa mielessä luuseri.
On muuten myös niin että kaverinaisista (joita et edes yritä) noin useimmin sanovat hyvin kauniit ja itsevarmat naiset, jotka tietävät olevansa ihan eri tasolla. Mikä sekin puhuu saman asian puolesta. Nainen on tunistanut omegamiehen jolle ei naista tule löytymään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä pahaa tuossa on? Kyllä minäkin tunnen monia ihan mukavia miehiä, joiden kanssa en kuitenkaan halua parisuhdetta. Kaverit on erikseen. Ikävämpää olisi jos sulle sanottais että oot niin hirveä, ettei kukaan tuu sua koskaan haluamaan. Et voi olettaa että jokainen haluaa juuri sinut.
Tuossa juuri on pahaa.
Oletko koskaan kuullut että suositulle miehelle sanottaisiin noin? Et, koska niin ei sanota.
Noin sanotaan miehille jotka ovat paperilla hyviä ja kunnollisia, mutta pikkarit kostuttavat ominaisuudet (ulkonäkö, raha ja status, rohkeus ja röyhkeys, kunnianhimo, kilpailuhenkisyys, pokaustaidot) puuttuvat.
No tämän enempää ei tarvitsekaan selostaa..
Vierailija kirjoitti:
Olen nainen ja kuulin tuon saman nuorempana moneen kertaan. Harmittihan se silloin, kun ei juuri he kiinnostuneet musta, joista itse kiinnostuin. Kuitenkin kun myöhemmin opin hyväksymään ja rakastamaan itseäni sellaisena kuin olen, noiden kaltaiset ihmiset eivät enää tuntuneetkaan itselleni yhtään sopivilta. Aloin kiinnostua ihmisistä, joille todentotta ne piirteeni, jotka noita nuoruuden ihastuksia eivät viehättäneet yhtään, ovat parasta mahdollista. Kannattaa siis aloittaa itsetutkiskelu, jos aina haikailee ihmisiä, joille ei "kelpaa".
Niin siis tokikin kuulin "Susta saa joku vielä hyvän tyttöystävän/vaimon" ei miehen :D
Epäseksuaalisinta mitä voin kuvitella, on ihminen, joka on jo valmiiksi asennoitunut niin, ettei mua kukaan halua mä oon niin ruma (/tyhmä/lihava/köyhä/valitse adjektiivi) säkään et varmaan mua halua.
Vierailija kirjoitti:
Minä taas olen sanonut noin ystävälleni, johon olen ollut ihastunut, enkä tarkoittanut mitään muuta kuin mitä kirjaimellisesti sanoin. Jos en olisi naimisissa niin veisin hänet heti sänkyyn ja näkisin tulevaisuudenkin hänen kanssaan. Mutta koska en voi näin tehdä, niin voin vain ihailla kuinka mahtava tyyppi hän on ja todeta, että hänestä saa joku hyvän miehen oikeastikin. Ja se nainen on hyvin onnekas.
Niin, no olenhan minäkin sanonut esimerkiksi veljenpojalleni noin. Hän on aika ujo ja hiljainen, joten olen yrittänyt häntä tsempata. Olen hänet tuntenut vauvasta asti, joten tiedän kuinka ihana ja hauska tyyppi hän on kun kunnolla hänet tuntee. Mutta ymmärrän hyvin ettei ole kiva kun täti sanoo: "kyllä sä olet niin kiva poika ja joku tyttö sen vielä joskus huomaa". Ei se varmaan kauheesti lohduta.. Mutta se on silti totta! Minä en voi hänelle tyttöystäväksi ruveta ja kun hän ei uskalla tytöille jutella ollenkaan, niin ei ne tytöt tiedä miten kivan pojan siinä menettävät. Toivottavasti hänestä ei tule palstauli..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomeksi:
"Olisi hienoa jos sinusta joku tykkäisi koska olet hyvä tyyppi, mutta en usko että kostutat muidenkaan naisten pikkareita"
Tuo ei siis tarkoita vain sitä etei vastaaja tunne vetovoimaa miestä kohtaan. Sytyttäville miehille, vaikka kyseinen nainen ei sattuisi juuri tästä miehestä innostumaan, ei sanota noin. Naiset näkevät onko mies maskuliininen vai ei. Jos on, tuollaista kannustavaa kommenttia ei sanota koska nainen uskoo että tota kai mies naisen löytää.
Tuo on siis kuin kuolinisku miekalla miehen vatsaan, ja kertoo että tämä on todella heikoissa asemissa. Ei kemian tai henkilökohtaisen maun vuoksi, vaan alhaisen tason vuoksi.
Eli jos yksi nainen ei susta tykkää niin se on kuolinisku kun sun taso on nyt kauhean alhainen sen takia? Kyllä on itsetunto vähästä kiinni.
Yksi nainen = kaikki naiset -> kaikki naiset on paskaa ja eiku taas alusta.
Taas sama ralli perjantai-illan "piristykseksi"?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomeksi:
Tämä kertoo siitä että nainen havaitsee sinun olevan seksuaalisessa ja romanttisessa mielessä luuseri.
On muuten myös niin että kaverinaisista (joita et edes yritä) noin useimmin sanovat hyvin kauniit ja itsevarmat naiset, jotka tietävät olevansa ihan eri tasolla. Mikä sekin puhuu saman asian puolesta. Nainen on tunistanut omegamiehen jolle ei naista tule löytymään.
Niin. En nyt ymmärrä mikä ongelmasi on. Sekä että sanotaan että olet luuseri vai se ettei sitä sanota mutta annetaan ymmärtää? Lopputulos lienee sama molemmissa tapauksissa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä pahaa tuossa on? Kyllä minäkin tunnen monia ihan mukavia miehiä, joiden kanssa en kuitenkaan halua parisuhdetta. Kaverit on erikseen. Ikävämpää olisi jos sulle sanottais että oot niin hirveä, ettei kukaan tuu sua koskaan haluamaan. Et voi olettaa että jokainen haluaa juuri sinut.
Tuossa juuri on pahaa.
Oletko koskaan kuullut että suositulle miehelle sanottaisiin noin? Et, koska niin ei sanota.
Noin sanotaan miehille jotka ovat paperilla hyviä ja kunnollisia, mutta pikkarit kostuttavat ominaisuudet (ulkonäkö, raha ja status, rohkeus ja röyhkeys, kunnianhimo, kilpailuhenkisyys, pokaustaidot) puuttuvat.
Ja sitten itketään ja hakataan päätä seinään sen kusipäisen pelimiehen kanssa, sille sanotaan että olet ihan täysi mulkku, mutta kun vaan rakastan sinua niin kovasti. Luonnossa on suunnitteluvirhe.
Kuule. On paljon, paljon parempi hakata päätä seinään pelimiehen kanssa ja rakastaa täysillä kuin tuhlata minuuttiakaan puisevan, yhdentekevän, passiivis-aggressiivisen palstamiehen kanssa. Ainut virhe tässä ovat ne miehet, jotka kikattavat sille miten "naisella pikkarit kastuu" kun eivät ymmärrä, että nainen haluaa haluttavan miehen. Jotenkin se on teille liian ahdistava ajatus ja luulette sen riittävän että harjaatte hampaanne ja käytte töissä.
Oikea asenne! Niin kauan kuin annatte pillua, niin se riittää.
Hyvä, nyt voit kertoa saman kitiseville palstamiehille.
Kilttimiesten ei pidäkään saada pillua, niiden homma on hankkia hyväpalkkainen työ ja sen jälkeen rahoittaa naisten unelmat kun pillua on tarpeeksi jaettu nuorena.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuossa juuri on pahaa.
Ja sitten itketään ja hakataan päätä seinään sen kusipäisen pelimiehen kanssa, sille sanotaan että olet ihan täysi mulkku, mutta kun vaan rakastan sinua niin kovasti. Luonnossa on suunnitteluvirhe.
Kuule. On paljon, paljon parempi hakata päätä seinään pelimiehen kanssa ja rakastaa täysillä kuin tuhlata minuuttiakaan puisevan, yhdentekevän, passiivis-aggressiivisen palstamiehen kanssa. Ainut virhe tässä ovat ne miehet, jotka kikattavat sille miten "naisella pikkarit kastuu" kun eivät ymmärrä, että nainen haluaa haluttavan miehen. Jotenkin se on teille liian ahdistava ajatus ja luulette sen riittävän että harjaatte hampaanne ja käytte töissä.
Oikea asenne! Niin kauan kuin annatte pillua, niin se riittää.
Hyvä, nyt voit kertoa saman kitiseville palstamiehille.
Kilttimiesten ei pidäkään saada pillua, niiden homma on hankkia hyväpalkkainen työ ja sen jälkeen rahoittaa naisten unelmat kun pillua on tarpeeksi jaettu nuorena.
No, kuka mihinkin hommiin hakeutuu ja soveltuu.
Case A. Sinua lähestyy erittäin ujosti kivan oloinen mutta 165cm pitkä ja superhintelämies kukkapuska kourassaan. Hän pahoittelee kovasti jos olet varattu tai hän on häiriöksi. Kun kerrot ettet ole kiinnostunut, mies hymyilee, kiittää juttuhetkestä ja poistuu paikalta.
Voisitko kuvitella sanovasi lohduttavasti "olisit varmasti kiva mies jollekin naiselle"?
Case B. Sinua lähestyy itsevarmasti ja reippaasti lentokapteenin uniformussa 186cm tumma mallitasoinen komistus. Mies esittelee itsensä matalalla ja sointuvalla äänellään ja kysyy hauskan replan kera lähtisitkö kahville. Kun kerrot olevasi varattu, mies virnistää, sanoo että huono tuuri hänen kannaltaan ja härkähtämättä tippaakaan poistuu paikalta.
Voisitko kuvitella sanovasi lohduttavasti "olisit varmasti kiva mies jollekin naiselle"?
Mahtaako ongelma olla tässä se, että aloittaja aavistaa itsekin ettei kukaan saa hänestä hyvää miestä ja kiukuttelee sitä vuodesta toiseen täällä.
Nainen haluaa miehen, jossa on särmää. Välillä pitää olla arvaamaton: ostaa ruusuja, yllättää matkoilla, tuikata puukolla tai lyödä huuli halki. Kaikki käy, kunhan ei ole ehdottoman luotettava. Sitten kun on lapsia, naisen arvostamat asiat muuttuvat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun minä olin nuorena täysin epäsuosittu (kaverina suosittu mutta ruma ja tyylitön, ja todella ujo), minulle sanottiin aina noin.
Nyt on jonkinlaista suosiota, ollut pari seurustelusuhdettakin, eikä noin enää sanota.
Miksi mietit vieläkin sitä, millainen olit nuorena? En minäkään ollut suosittu, mutta en ole vatvonut sitä enkä koskaan mieti syitä, miksi en ollut.
Olipa tyhmä kysymys. Kyllähän kiusaaminen ja katkerien junttien kateus saattavat jättää pitkätkin arvet.
Ne eivät valitettavasti aina lähde sontapalstojen viisasteluilla, varsinkaan jos kyseessä on hiiri, jota kukaan ei koskaan huomannut.
Kannattaisko sitten jättää se sontapalastoilla viisastelu vähemmälle ja mennä vaikka terapiaan hoitamaan niitä haavoja? Pääsisi sitten siitä nuoruudestakin yli ja aikuisemmalle puolelle ja ennen kaikkea terveempänä.
Vierailija kirjoitti:
Nainen haluaa miehen, jossa on särmää. Välillä pitää olla arvaamaton: ostaa ruusuja, yllättää matkoilla, tuikata puukolla tai lyödä huuli halki. Kaikki käy, kunhan ei ole ehdottoman luotettava. Sitten kun on lapsia, naisen arvostamat asiat muuttuvat.
Luulet varmasti olevasi kovinkin ”hyvä mies”. Tapasi puhua naisista paljastaa totuuden. Et ansaitse ketään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuollaista hoetaan sellaisille, jotka on luonteeltaan tosi hyviä tyyppejä mutta ulkoiselta olemukseltaan liian noloja kävellä vieressä.
Olen antanut pakit parillekin hyvälle tyypille ihan siitä syystä, että heidän ulkonäkönsä ei miellyttänyt minua. Jos mies ei ole haluttava ulkonäöltään, ei se mitään auta että on hyvä tyyppi. Suurin osa ihmisistä muuten on niitä hyviä tyyppejä, kukin omalla tavallaan. Ja ilkeinkin ihminen on omasta mielestään hyvä tyyppi.
Samoin. Olen tavannut paljon hyviä ja hienoja miehiä. Mutta antanut pakit koska ei vaan olla toisillemme sopivat. Ei se tarkoita etteikö se mies sopisi jollekin toiselle naiselle, ihan kuten itsekin sovin toiselle miehelle. Sitäkö asiaa ei saa sitten sanoa? Pitäisikö vain tylysti sanoa, että et ole kiinnostava mies, heippa?
Pitäisi, koska ei ole mitään syytä miksi siihen pitäisi lisätä "joku toinen saa susta hyvän miehen". Se kuulostaa vain tosi raukkamaiselta peittelyltä niistä syistä miksi hän ei sinulle kelpaa.
Niin, sulle tulee semmoisia kuvitelmia ja ajatuksia ja meet tunnekuohuihin niistä vaikka ne tapahtuu vaan sun omassa päässä. Ootko ajatellut koskaan että ehkä se onkin ihan vaan just sitä mitä sanotaan? Että sori ei mulle, mutta oot tosi kiva, varmaan joku muu joka haluaa X tykkäisi, kun itse en X halua.
X= lapset, poliittinen/uskonnollinen kanta, maalle tai ulkomaille muutto, urheilullinen/juopotteleva/nörtti/rahasta kiinnostunut elämäntapa, you name it
Meinasin sanoa noin yhdelle mukavalle miehelle kun hän tosiaan oli aivan ihana ja varmasti hyvä mies kumppanilleen, mutta mua ei kiinnostanut se elämäntapa mitä hän eli (mutta josta suurin osa tykkää), niin eihän se sitten oo mulle sopiva mies - mutta todennäköisesti jollekin toiselle on, joka tykkää kans elää sillä lailla. Mutta ei kun kamala, ei saa sanoa. Se kuulostaa joltain.
Vierailija kirjoitti:
Case A. Sinua lähestyy erittäin ujosti kivan oloinen mutta 165cm pitkä ja superhintelämies kukkapuska kourassaan. Hän pahoittelee kovasti jos olet varattu tai hän on häiriöksi. Kun kerrot ettet ole kiinnostunut, mies hymyilee, kiittää juttuhetkestä ja poistuu paikalta.
Case B. Sinua lähestyy itsevarmasti ja reippaasti lentokapteenin uniformussa 186cm tumma mallitasoinen komistus. Mies esittelee itsensä matalalla ja sointuvalla äänellään ja kysyy hauskan replan kera lähtisitkö kahville. Kun kerrot olevasi varattu, mies virnistää, sanoo että huono tuuri hänen kannaltaan ja härkähtämättä tippaakaan poistuu paikalta.
Kyllä. Koska en näe tuon asian sanomista "lohduttamisena" muutenkaan, enkä ymmärrä miksi olette tehneet siitä nimenomaan sellaisen ristin itsellenne?
Tässä häiritsee vain se, että ”minä ja mun kaverit” esitetään yhteisenä rintamana, jolla on kaikilla sama maku seurustelukumppaniin. Jos ihminen ei kykene itsenäiseen päätöksentekoon ja seuraa kumppanin valinnassa kavereiden hyväksyntää, ehkäpä sinä et tässä tapauksessa menettänyt mitään. Tsemppiä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomeksi:
Se on edelleenkin vain yhden ihmisen mielipide kun joku sanoo sulle noin. Tiiätkö mitä sellaisille voi tehdä jos se ei naposta? Pistää toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos. Ei tarvii ottaa mitään kuoliniskuja niistä.