Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

”Oon ihan kiva ja kiltti”

Vierailija
25.03.2022 |

Voi luoja, anna mun kaikki tylsyys kestää. Ei näin, miehet, ei näin. Siihen vielä joku ”Kahvi. Viini. Treeni. Hitaat aamut. Villasukat” niin mä nukahdan!! Nyt ottakaa opiksenne!!

Kommentit (77)

Vierailija
61/77 |
28.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerrohan ap että MITEN, jos ei näin. :D

No esim. ”In these pre-apocalyptic days I’m into _, _, _, _, and _. Thinking of looking into the pros and cons of becoming a crazy hermit survivalist but honestly too much of an inconvenienced city boy for that.” Tässä oli jo ainesta. Tosielämän esimerkki.

Jos tuo herättää sinun kiinnostuksen, niin ihan hyvä ettet ole minusta kiinnostunut, en minäkään sinusta.

Ei ollut kyse sisällöstä vaan siitä, että profiilissa lukee jotain mutta kuin sitä tylsimmistä tylsintä. ”Arki kuluu töissä, viikonloppuisin välillä kiva käydä kävelyllä. Olen aluksi vähän ujo mutta myös ihan puhelias. Kesällä mökkeily, kalastus.” Liirumlaarum hohhoijaa, ei sano mitään, ei jaksa lukea.

Eikö se ole nimenomaan hyvä, että tuo lukee jo profiilissa eikä tule yllätyksenä vasta sitten, kun tutustutaan paremmin?

Kiltti-sanan käyttöä en itse kyllä ymmärrä. Koirat ja lapset voivat olla kilttejä, jolloin sillä tarkoitetaan tottelevaista, mutta en ikimaailmassa olisi ottanut yhteyttä aikuiseen mieheen, joka kutsuu itseään kiltiksi. Ja ei, se ei tarkoita, että olisin halunnut pahiksen. Halusin normaalin, mukavan, rehellisen, tasapainoisen, luotettavan aikuisen ihmisen, joka ei taannu itseään kuvatessaan lapsen tasolle.

Vierailija
62/77 |
28.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ihan kiva ja kiltti, mutta ei sitä kukaan tiedä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/77 |
28.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerrohan ap että MITEN, jos ei näin. :D

No esim. ”In these pre-apocalyptic days I’m into _, _, _, _, and _. Thinking of looking into the pros and cons of becoming a crazy hermit survivalist but honestly too much of an inconvenienced city boy for that.” Tässä oli jo ainesta. Tosielämän esimerkki.

Jos tuo herättää sinun kiinnostuksen, niin ihan hyvä ettet ole minusta kiinnostunut, en minäkään sinusta.

Ei ollut kyse sisällöstä vaan siitä, että profiilissa lukee jotain mutta kuin sitä tylsimmistä tylsintä. ”Arki kuluu töissä, viikonloppuisin välillä kiva käydä kävelyllä. Olen aluksi vähän ujo mutta myös ihan puhelias. Kesällä mökkeily, kalastus.” Liirumlaarum hohhoijaa, ei sano mitään, ei jaksa lukea.

Minusta tuo on ihan kuvaava. Ainakin itselleni piirtyy kuva miehestä, joka todennäköisesti on hiljainen, viihtyy omissa oloissaan ja etenkin vieraassa seurassa on pidättyväinen. Naiselle, joka itsekin on ujo ja kotona viihtyvä ja pidättyväinen, tuo antaa juuri sen informaation, mitä pitääkin.

Vierailija
64/77 |
28.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen samaa mieltä, että kiltti-sanaa käytetään koirasta tai lapsesta. Haluaako mies tulla rinnastetuksi jompaankumpaan?

"Ihan kiva" = en muutakaan keksinyt enkä vaivautunut miettimään mitään parempaakaan. Olen myös sitä tyyppiä, joka sanoo melkein joka asiaan "ihan sama/ei oo mitään väliä".

Vierailija
65/77 |
28.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaan olla kiltisti. Leikin kiltisti muiden kanssa. Puhun toisille nätisti ja kiltisti. Teen tehtäväni kiltisti. Tosi sytyttävää!

Se on muuten just niin että ”huumorintajuiset” eivät koskaan ole sitä oikeasti, varsinkaan kun vitsi kohdistuu heihin itseensä. Enemmänkin tapaavat olla möläyttelijöitä tai muuten tökeröitä.

”Kiltit” vaikuttavat kuitenkin hankalimmilta. Jonkun mielestä on ”kilttiä” antaa toisen päättää kaikesta (= oikeasti rasittava kivireki). Toisesta on ”kilttiä” jos ei ryyppää eikä hakkaa (= peruslähtökohta), vaikka muuten olisi millainen v*mainen nalkuttaja. Ylipäätään ihmetyttää, millainen mies kutsuu itseään niin lapsekkaalla ilmauksella. Oma puolisoni ei ikinä käyttäisi kyseistä sanaa itsestään tai ystävistään, vaikka ovat hyvinkin kohteliaita ja mukavia miehiä kaikki.

Jos sun on pakko korostaa tuollaisia ominaisuuksia, miten olisi jokin oikeasti kuvaava adjektiivi? Lempeä, nauravainen, kohtelias, herrasmiesmäinen (voit myös kuvailla, miten se näkyy käytöksessäsi), hyväntuulinen, helposti innostuva, toiset huomioon ottava, hyvä kuuntelija, empaattinen…

Vierailija
66/77 |
28.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehet kirjoittaa noin, koska hakevat kivaa ja kilttiä naista. Eivät tajua, ettei nuo vetoa naisiin.

Hyvältähän tuo kuulostaa. Ei kaikki tarvii mitään ihmeellistä draamantäytteistä elokuvamaisen kiihkeää suhdetta. Tykkään ihan tavallisista asioista, kiitos.

Vierailija
67/77 |
28.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehet kirjoittaa noin, koska hakevat kivaa ja kilttiä naista. Eivät tajua, ettei nuo vetoa naisiin.

Kerro MIKÄ vetoaa?

Ei sitä voi opettaa. Jos olet vetoava mies niin olet.

Niin, ei tarvitse kuin näyttää miesmallilta.

Mun mielestä miesmallit tai liian trimmatut / sliipatut ym. ei kyllä näytä hyvältä.

Vierailija
68/77 |
28.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuollaisia lukee naisillakin. Vasemmalle menee jos ei parempaa kuvausta itsestään anna.

Ei niitä varmaan haittaakaan jos menee vasemmalle sen takia että sun mielestä se ei ole tarpeeksi kiinnostavaa.

Vierailija
69/77 |
28.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Get over it and move on. Kyllä siellä väkeä riittää ja jos joku ei kiinnosta niin jatka matkaa äläkä draamaile täällä. Ei kaikki sun tyylistäkään tykkää ja se on ihan ok.

Vierailija
70/77 |
28.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehet yleisesti ottaen arvostaa kilttiä ja kivaa naista, kuin myös miestäkin, siis itseään. Ja olen itsekin kiltti ja voi olla että se joitain paheellisia vtuttaa. Minä pidän sitä vaan hyvänä asiana jos kilttiä etsii. Tosin aina nämä jotka kilttiä etsivät, eviät ole sitä itse ja on jonkinlaisessa harhaluulossa itsensä suhteen. Vaikka heittävät kaikenlaista loukkaavaa huumoria esim eikä ymmärrä että se voi olla ilkeää tai eivät osaa huomioida kumppania ja ovat töykeitä.

Vierailija
71/77 |
28.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiva ja kiltti. Ihmettelin tuota kombinaatiota ja Napakympin aikaan. Täysi mysteeri edelleen mitä tarkoittaa.

Varmaan äiti on niin sanonut. Kyllähän lähes kaikilla äideillä on kivoja ja kilttejä lapsia

Just näin.

Jokainen ihminen on kai omasta mielestään kiva. Esim. minä antisosiaalisena voin olla vaiti pitkän aikaan tai liueta juhlista sanomatta sanaakaan. Omasta ja äidin mielestä olen kiva tyyppi.

Kilttikin olen kun en pakota muita huomioimaan itseäni.

Vierailija
72/77 |
28.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka ihminen haluaa olla kiltti? Empaattinen, huomaavainen, lämmin kyllä. Mutta kiltti? Kiltti kuulostaa tyypiltä joka antaa muiden huuta, komentaa ja raivota itselleen panematta vähääkään vastaan.

Kiva taas on jees-miehiä tai naisia. Kaikki käy ja mikään ei haittaa.

Tälläistako kumppania haetaan vai olenko tyystin väärässä? Normaalielämässä tuntuu että juuri päinvastaiset tyypit saavat huomioita.

Vierailija
73/77 |
28.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehet yleisesti ottaen arvostaa kilttiä ja kivaa naista, kuin myös miestäkin, siis itseään. Ja olen itsekin kiltti ja voi olla että se joitain paheellisia vtuttaa. Minä pidän sitä vaan hyvänä asiana jos kilttiä etsii. Tosin aina nämä jotka kilttiä etsivät, eviät ole sitä itse ja on jonkinlaisessa harhaluulossa itsensä suhteen. Vaikka heittävät kaikenlaista loukkaavaa huumoria esim eikä ymmärrä että se voi olla ilkeää tai eivät osaa huomioida kumppania ja ovat töykeitä.

Määrittele ”kiltti”, niin on helpompi ymmärtää, mitä tarkoitat.

Vierailija
74/77 |
28.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moro ämmät!

Täällä ois kouluttamaton, vyötärölihava, sedentaarista elämää viettävä hedonisti vailla harrastuksia jos tietsikkapelejä ei lasketa. Mulla on paska työ jossa huono palkka ja ei pätkääkään motivaatiota.

Asun vuokralla muuttotappiokunnassa, mulla on vanha auto ja matala libido jos joskus ottaakin eteen.

Juon, pelaan ja poltan eli hiuskarvan varassa eletään! 💪💪💪

Laittakaa hei mailia kiimaliisat! paivan.saalis@porvoo.fi

Vierailija
75/77 |
28.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Moro ämmät!

Täällä ois kouluttamaton, vyötärölihava, sedentaarista elämää viettävä hedonisti vailla harrastuksia jos tietsikkapelejä ei lasketa. Mulla on paska työ jossa huono palkka ja ei pätkääkään motivaatiota.

Asun vuokralla muuttotappiokunnassa, mulla on vanha auto ja matala libido jos joskus ottaakin eteen.

Olisko tuo vedonnut sinuun paremmin, ap?

- sama

Vierailija
76/77 |
28.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Moro ämmät!

Olisko tuo vedonnut sinuun paremmin, ap?

- sama

No tuota... onhan tuo ihan mausteinen :D Ap

Vierailija
77/77 |
28.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kiinnostu profiileista joissa henkilö kuvailee omaa luonnettaan. Ihmisellä voi olla tosi vääristynyt käsitys itsestään. Arvioin itse onko joku mielestäni mukava, hauska tai fiksu. Ennen kuin päästään siihen vaiheeseen pitäisi kiinnostua riittävästi että päästään edes yhteyksiin. Kiinnostuminen tapahtuu yleisellä arviolla/intuitiolla profiilista ja sen perusteella mitä henkilö kertoo tekevänsä ja ajattelevansa. Mihin hän käyttää elämäänsä? Millainen on hänen elämänasenteensa? Onko meillä mitään yhteistä? Niistä haluan tietää, en lukea omia luonnearvioita.