Mies feidasi kesken aamutoimien
Oltiin tässä alkusyksyn eräänä päivänä lähdössä tarhaan (lasten ensimmäinen tarhapäivä ikinä) ja olin edellisenä päivävä laittanut vaatteet ja tarvikkeet valmiiksi ja kellon soimaan (varmistin vielä, että mies oli samaa mieltä heräämisajankohdasta). Kun sitten aamulla heräsinkin, niin mies alkoikin huutaa minulle, että meillä on liian vähän aikaa ja tulee kiire.
Mitä tekikään mieheni? Hän kiivaasti nappasi pikkutakkinsa ja lähti ulos ovesta autoon ja sanoi, että minun tulee saada lapset valmiiksi 15 minuutin kuluessa, vaikka tuossa vaiheessa lapset eivät olleet edes syöneet aamiaisiaankaan. Mies istuskeli sillä välin autossa ja soitteli kännykällä. Jos mies olisi ollut kotona, olisimme ehtineet mainiosti, sillä mies olisi syöttänyt ja pukenut toisen ja minä puolestaan toisen lapsen. Nyt sitten kiirehdin tekemään yksin kaikki toimet ja aikaa menikin ainakin puoli tuntia. Koko automatkan mies rähjäsi minulle. Miltä kuulostaa?
Kommentit (75)
[quote author="Vierailija" time="08.09.2015 klo 19:04"]
Haukkuu lastensa äitiä paskiaiseksi lasten kuullen? Jätä se.
Huonoa: lastesi isä on välinpitämätön kusipää
Hyvää: lastesi äiti luultavasti ei ole
Hyvää: voit erota miehestä
Huonoa: lastesi isää et voi vaihtaa
Huonoa: lapset saaneet huonoja geenejä
[/quote]Lisään, että lapsillasi on mahdollisuus selvitä täysjärkisinä, jos heillä on täysjärkinen äiti. Isä tosin luultavasti haittaa tätä kehitystä, jos on jatkuvasti arjessa mukana. Heivaa se. Toivottavasti ukko tajuaa että lasten on parempi sulla. Jos sulla on todistusaineistoa kaltoinkohtelusta, säästä.
Mies huutaa, rähjää ja rikkoo esineitä?
Eroa. Ei sinun tarvitse elää henkisesti sairaan ihmisen kanssa.
Kuulostaa isältäni, oli juuri tuollainen kun me lapset olimme pieniä. Kun piti lähteä jonnekin, istui muiden vielä syödessä autossa vihaisena ja automatkat olivat aina yhtä äitini nälvimistä ja huutamista. "Kivat" muistot on jäänyt kaikista yhteisistä reissuista, joita ei kyllä tämän ihmisvihaajan kanssa juuri ollutkaan. Nykyisin vanhana ukkona on vielä sata kertaa pahempi, saattaa pitää viikon, tai halutessaan vaikka kolme viikkoa mykkäkoulua esim. jos joltain jää maitopurkki hetkeksi pöydälle tai digiboksi ei ole nauhoittanut hänelle jotain ohjelmaa.
Et sitten tiennyt, että päiväkodissa lapsille tarjotaan aamiainen, joten siihen ei olisi tarvinnut tuhlata aikaa. Onko ukkosi kapiainen. Muistuttaa nimittäin yhden sukulaisen ukkoa. Neuvotteluvaraa ei ole missään asiassa, vaan herra määrää esim. että kylästä lähdetään kahden minuutin kuluttua. Sanoo tuon ääneen ja pukee palttoon ylleen. Ei tietenkään auta vaimoa lasten pukemisessa. Kiristelee vain hampaitaan, kun vaimo ja lapset hidastelevat hänen mielestään.
Joustamattomuus ja muut huonot ominaisuudet vain pahenevat ihmisen vanhetessa. Juokse karkuun, kun vielä voit. Ja pelasta lapsesi ennen kuin he alkavat kuvitella, että tuollainen käytös on normaalia.
Tunnistin tästä myös isäni :D Lievemmässä mittakaavassa tosin. Juuri normaalista kaavasta poikkeaminen sai hänet pois tolaltaan. Äiti teki kaiken työn ja isä saattoi esim. ruveta valmistautumaan lähtöön vasta viime hetkellä. Raivostuminen ihan nolla-asioista pelotti minua pienenä kovasti. Autoreissuilla hän raivostuttuaan useamman kerran pysäytti tien sivuun ja lähti kävelemään jättäen äidin ja meidät lapset autoon jne.
Hän itse on alkoholistivanhempien lapsi, joten lapsuuden traumaa riittää. Keski-iässä hän kävi vihanhallintakurssilla ja puhumassa muutenkin fiiliksistään. Sen jälkeen hän rauhoittui ja mukavoitui ihan silmissä ja tulemme toimeen nyt paljon paremmin. :)
Eroa pikaisesti. Tilanne menee aina vain pahemmaksi. Et voi luottaa miestä koskaan viemään lapsia päiväkotiin yksinään, jos itse menet aikaisemmin töihin. Exäni jätti neljävuotiaan uhmiksen yksinään pukemaan eteiseemme ja odotteli autossa puolen kilsan päässä raivoissaan.
Useimmat miehet ovat lapsellisia, mutta ilkeys ja lapsellisuus on todella ikävä yhdistelmä.
[quote author="Vierailija" time="08.09.2015 klo 20:27"]Siis miten teillä voi olla noin lapsellisia miehiä!?
[/quote]
Ei tässä ole kyse lapsellisuudesta, vaan henkisestä sairaudesta.
Narsisti käyttäytyy just noin. Itsekäs, lapsellinen, huonohermoinen. Ero on ainoa vaihtoehto.
[quote author="Vierailija" time="08.09.2015 klo 18:37"]
[quote author="Vierailija" time="08.09.2015 klo 17:44"]
[quote author="Vierailija" time="08.09.2015 klo 17:35"]
[quote author="Vierailija" time="08.09.2015 klo 17:28"]
Ja sitten vielä sellainen lisäinfo, että minun mieheni sai kaikkien aikojen kohtauksen kun ilmoitin haluavani erota. Sain olla vankina kotonani useamman kuukauden, jouduin tönityksi ja pelotelluksi, ihan konkreettisia tappouhkauksiakin tuli. Ja minä pelkään pelkkiä huutokohtauksiakin! Niin että yritä hoitaa asia jotenkin pehmeästi ja järkeillen ettet tahtomattasi aiheuta kaikkien raivokohtausten isää ja äitiä.
[/quote]
Kamalaa! :( Kuulostaa todella surulliselta ja pelottavalta. Täytyy yrittää olla varovainen erotilanteessa ja hommata asunto etukäteen ja suunnitella muuttokin siten, että mies ei pääse uhkailemaan, ahdistelemaan tai tekemään mitään sabotaasia. Jotenkin kammottavaa, mutta myös osittain se pelko eroon liittyen on pitänyt minut vielä yhdessä miehen kanssa. Pelkään, mitä hän sitten tekee, jos yritänkin erota. Tavallaan hän on niin uraorientoitunut, että se "suojelee" ehkä pahimmilta ylilyönneiltä (mies pelkää maineen menetystä), mutta hän osaa olla muuten todella ilkeä.
[/quote]
Ja meillä muuten oli vielä sellainen mielenkiintoinen piirre erossa, että miehellä oli jo useampi nainen jonossa siinä vaiheessa kun ero tuli, mutta minua piti kotona lukkojen takana. :-) Ja meuhkasi jotain rakkaudesta jne, vaikka selvästi ei tajua asiasta mitään. Seksikin oli hänelle oudon merkityksetöntä ja tosiaan alkoi koeajaa naisia saman tien kun oltiin erottu, vaikka millään ei olisi suostunut eroon kun sitä hain. Eli koko avioliitto oli hänelle joku performanssi johon ei ollut tunnetasolla mitenkään sitoutunut. Sama suhtautuminen naisiin jatkuu, ja säälin niitä naisia, jotka menee samaan retkuun mihin itsekin menin, eli uskovat Mr Hyden olevan miehen todellinen minä.
[/quote]
Tämäkin muuten täsmää, että seksi on tosiaan minunkin miehelleni oudon merkityksetöntä ja hän ottaa sen vain jonkinlaisena "suorituksena" ilman tunnetta. Myöskin mieheni sanoi, että aikoo välittömästi mahdollisen eromme jälkeen tapailla uusia naisia. Tosin en tiedä, onko hänellä jo löytynytkin sellaista. Suhteemme alkuaikoina hän ainakin viestitteli muiden naisten kanssa jonkin aikaa, vaikka meillä meni oman luuloni mukaan silloin hyvin. :/ Olen myöskin miettinyt, että varmaan ne muutkin naiset menevät siihen samaan retkuun ja luulevat, että se puhelias ja hauska, joskin samalla hieman oudon nörttimäinen seuramies onkin se koko totuus, kun sitten seurustelun alettua alkaa se ilkeämpi ja hirviömäisempi puoli tulla vähitellen esiin.
[/quote]
Tää on just narsisti. Kulissit merkkaa, liittokin on kulissia, ihmiset korvattavissa tuosta noin vain. Ei narsisti mitään syvempää tunneyhteyttä hae, kunhan on joku omat tarpeet täyttämässä. Se on sinänsä ihan sama kuka. Narsistit eivät ole sisäisesti onnellisia.
Haukkuu lastensa äitiä paskiaiseksi lasten kuullen? Jätä se.
Huonoa: lastesi isä on välinpitämätön kusipää
Hyvää: lastesi äiti luultavasti ei ole
Hyvää: voit erota miehestä
Huonoa: lastesi isää et voi vaihtaa
Huonoa: lapset saaneet huonoja geenejä