1. sairauslomapäivä palkattomaksi =D
Kommentit (249)
[quote author="Vierailija" time="08.09.2015 klo 15:41"]Sitten pitää vain tulla kipeänä töihin. Mulla on niin pieni palkka, ettei ole varaa olla saikulla. Ja kun sairastuu kunnolla, niin sitten pitää olla sillä rahalla pitkään.
Se on eri asia, kykeneekö täyspainoisesti tekemään töitä sairaana, mutta työnantaja ei voi pakottaa töistä pois, jos on kipeä.
[/quote]
Tietysti voi. Jos työnantaja palkkaa sinut ja teet työsopimuksen, myyt oman työaikasi työnantajalle. Ainakin meillä on sääntö, että työntekijä ei voi tulla sairaana töihin. Jos asiassa on epäselvyyttä, tulee esittää lääkärintodistus työterveydestä omasta työkyvystä.
Kuka ottaa vastuun, kun vanhemmat joutuvat viemään sairaan lapsen hoitoon. Vai järjestetäänkö päiväkotiin sairaanhoito??
Kiinnostaa ihan helvetisti laittaa pian lapset päikkyyn ja palata itse töihin. Tienaan varmaan enemmän jos jään työttömäksi kotiin möllöttämään.
Mutta pääasia on, ettei kai opettajien vähiä lomia vähennetä, vai kuinka tämä nyt menee?
Siinä kun pomo kysyy ylitöihin, ni en tuu vitussakaan jäämään. Tehkööt sitten ite
Oikein hyvä. Monen krapulapäivä on tästedes palkaton.
suurinosa virustaudista on tartuttavia ennen oireita, tiedoksi sinne päiväkotiinkin.
[quote author="Vierailija" time="08.09.2015 klo 18:11"]Kuka ottaa vastuun, kun vanhemmat joutuvat viemään sairaan lapsen hoitoon. Vai järjestetäänkö päiväkotiin sairaanhoito??
[/quote]
Eh, noin niinku ensisijaisesti ainakin mun lapsistani mulla on vastuu. Oletko olettanut jotain muuta omien lastesi kohdalla?
Nyt krapulapäivien pito osuu omaan nilkkaan. Kuinkakohan paljon valtiolle on vuodessa maksanut krapulapäivien pito? On aivan eri asia olla oikeasti kipeä.
[quote author="Vierailija" time="08.09.2015 klo 15:47"]
[quote author="Vierailija" time="08.09.2015 klo 15:41"]
Sitten pitää vain tulla kipeänä töihin. Mulla on niin pieni palkka, ettei ole varaa olla saikulla. Ja kun sairastuu kunnolla, niin sitten pitää olla sillä rahalla pitkään.
Se on eri asia, kykeneekö täyspainoisesti tekemään töitä sairaana, mutta työnantaja ei voi pakottaa töistä pois, jos on kipeä.
[/quote]Jos on noin pieni palkka niin kanattaa pitää ittesä terveenä. Normaali ihminen sairastuu kerran 2-3 vuodessa flunssaan. Muita tauteja normaalilla itsestään välittävällä ihmisellä ei pitäisi olla
[/quote]
Ihminen ei voi kuule sairauksiaan valita. Mutta provohan sinä olet
Siis is onko tarkoituksesi nostaa palkkaa hoitorahan sijaan ja pitää lapsia kotona nuhan vuoksi?
miksi ihmeessä tämä kuuluu nykypäivänä työnantajan maksettavaksi?
quote author="Vierailija" time="08.09.2015 klo 18:12"]
Kiinnostaa ihan helvetisti laittaa pian lapset päikkyyn ja palata itse töihin. Tienaan varmaan enemmän jos jään työttömäksi kotiin möllöttämään.
[/quote]
[quote author="Vierailija" time="08.09.2015 klo 15:47"]
[quote author="Vierailija" time="08.09.2015 klo 15:44"]
[quote author="Vierailija" time="08.09.2015 klo 15:41"]
Koskeeko vain omaa sairastelua vai myös poissaoloja lapsen sairauden takia? Jos ei koske lasta, niin silloinhan minun sairauslomani on aina siksi, että lapsella on mahatauti tms.
[/quote]
Oletko poissa töistä kun lapsesi sairaana? Jos olet niin tietysti koskee myös lapsen sairauksia.
[/quote]
Miten niin totta kai? Jos olen itse sairas, kyseessä on sairausloma. Jos lapsi on sairas, kyseessä on tilapäinen hoitovapaa. Hallituksen esitys koski vain sairauspäiviä.
[/quote]
Älä ole näsäviisas
[quote author="Vierailija" time="08.09.2015 klo 15:44"]Itseä näin palkanlaskijana mietityttää sekä tämän, että niiden arkipyhien palkattomuuden käsittely, lisää työtä vain kun alkaa jokaisen palkkaa vähennellä joka himputin kuukausi.
[/quote]
No onneksi tulee lisää työpäiviä vuoteen, niin ehtii laskea :) jos olet vaikka 45-vuotias palkanlaskija kunnalla ja pitkä ura takana, niin sullehan tulee vuoteen kymmenen työpäivää lisää.
Aattele, saat samalla rahalla 10 päivää Enemmän.
Itse olen sh kaikilla kampuralisillä. Palkka laskee nelinumeroisen summan ja saan kymmenen työpäivää lisää.
Voitinko mää?
[quote author="Vierailija" time="08.09.2015 klo 15:55"]
[quote author="Vierailija" time="08.09.2015 klo 15:40"]
No mä olen etänä sairaana tai menen vaikka sairaana töihin. on vaikka sen pari tuntia ja ottaa loput saldoista.
Ja jos olen räkätaudissa niin eikun räkää käteen ja hipelöimään kahviautomaattia ja veskien kahvoja ja hanoja sekä hissin nappeja. Saavat samalla muutkin saman taudin. :)
[/quote]
?!?
Eli kun minulta ei mee auto katsastuksesta läpi, niin on ok ja reilua pätkiä duunipaikan pihalta autoista perästä valot rikki, ettei muillakaan mene? Äly hoi!
[/quote]
Kuule kun todella monella EI ole VARAA olle ilman palkkaa poissa töistä. Joten kenenkään on aivan turha valittaa jos joku on tartuttamassa toisia ihmisiä
Juuri oikein. Kotiin jäädään sairastaan ainoastaan silloin, kun ei oikeesti pystytä töihin.
nyt haetaan saikkua, kun vähän kurkkua kivistää ja niska on jäykkä.
miksi ihmeessä tämän on pitänyt työnantaja maksaa?
Nyt olisi aika naisten nostaa meteli tuosta sairas lapsi -tilanteesta. Monet naiset jäävät kotiin päiväksi lasta hoitamaan. Tätä oikeutta ei saisi viedä.
[quote author="Vierailija" time="08.09.2015 klo 15:44"]
Itseä näin palkanlaskijana mietityttää sekä tämän, että niiden arkipyhien palkattomuuden käsittely, lisää työtä vain kun alkaa jokaisen palkkaa vähennellä joka himputin kuukausi.
[/quote]
No meinaatko, että sinulla kuluu enemmän työaikaa vähentää se yksi palkallinen päivä ja sitä kautta kulut työnantajalle kasvaisi? Luulisi kirjanpitoyritysten olevan lähinnä tyytyväisiä, kun saavat laskettua säästöä asiakkailleen ja vielä laskutettua siitä.
Ehkä jos omasta pussista maksaisit, jättäisit kuitenkin hyvin helposti maksamatta yhden parisataa euroa? Kommentin pohjalta aavistan, että olet jonkun isomman firman palkanlaskija ja nyt pelkäät, ettet ehdi ihan yhtä kauaa viettää kahvihuoneessa.
[quote author="Vierailija" time="08.09.2015 klo 15:57"]
[quote author="Vierailija" time="08.09.2015 klo 15:53"]
Pikkuflunssassa olo paranee 1-2 päivässä leväten, mutta okei sairaana sitten vaan jatkossa duuniin tartuttamaan muita ja puolikuntoisena ja -tehoisena pidempään. Ihan miten vaan.
[/quote]
Pikkuflunssassa voi tehdä jotain kevyempää duunia. Esim opiskella.
[/quote]
Eikä voi kun siitä opiskelusta ei saa palkkaa.
Paljonkohan nyt menetetään tuottavuudessa kun sairaat eivät uskalla rahan menetyksen pelossa sairastaa kotona? Haluan kuulla parin vuoden päästä paljonko pitkät saikut lisäänty tän päätöksen johdosta.
Olen hoitoalalla ja vastustuskyky on sitä luokkaa, että en ole 10 vuoteen ollut mahataudista tai flunssassa. Urheilen enkä polta. Osa meilläkin on alati sairaita mielensäpahoittajia.
[quote author="Vierailija" time="08.09.2015 klo 17:34"]
[quote author="Vierailija" time="08.09.2015 klo 17:19"]
Olet ihan pihalla. Hoitoalalla kausiflunssat ja vatsataudit ovat työsuhde"etu". Nyt ne joutuu maksamaan itse.
Lisäksi vielä se, että kaikki hallituksen leikkaukset iskevät kovimmin naisvaltaisille hoitoaloille. Äijät kurittaa naisia.
[/quote]
No jo nyt on! Eikö siellä hoitoalalla osata käyttää hengityssuojaimia ja hanskoja tartuntojen välttämiseksi? Olisiko sitten korkea aika opetella, jos ei ole varaa sairastaa?
[/quote]
[quote author="Vierailija" time="08.09.2015 klo 17:51"][quote author="Vierailija" time="08.09.2015 klo 17:49"]Täällä sitä kaikki yhden aivastuksenkin jälkeen saikulla makaavat itkevät....
[/quote]
Minä olen kipeänä noin kerran-kaksi vuodessa. Työskentelen TERVEIDEN vastasyntyneiden kanssa noin niin kuin esimerkiksi. Palkka on helvetin huono. Minulle ei varmasti ole halua ja varaa näitä päiviä maksaa omasta pussistani, jos en ole 40 asteen kuumeessa niin olen töissä ja toivon ettei lapset sairastu.
[/quote]
Ethän sinä mitään omasta pussistasi maksa, et vain saa korvausta sairastamisestasi. Työnantaja taas ei maksa korvausta saamatta jääneestä työpanoksesta. Ei kai tätä niin kauhean vaikea ole ymmärtää?