Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

1. sairauslomapäivä palkattomaksi =D

Vierailija
08.09.2015 |

BUAHAHAHA

Kommentit (249)

Vierailija
241/249 |
09.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.09.2015 klo 21:55"]

[quote author="Vierailija" time="08.09.2015 klo 21:45"]

Aina on ne pari tyyppiä.. joiden vuoksi kaikkien muidenkinko pitäisi kärsiä?

[/quote]

No miten tässä paljon muut kärsii? Esim. minä tai mieheni emme kumpikaan ole olleet yli 10 vuoteen sairauslomalla. Töissä sentään ihmisiä, jotka saikuttavat jokaisen flunssan ja poskiontelontulehduksen vuoksi. Ihmisille on niin vaikeaa ottaa vähän sitä särkylääkettä tai kuumelääkettä ja jatkaa työntekoa. Suurin osa näistä turhista saikuista on näitä lievien sairauksien vuoksi poissaoloja. Vakavat sairaudet ovat tietysti asia erikseen.

[/quote]

flunssa tartuttaminen tahallisesti toiseen on pahoinpitely

Vierailija
242/249 |
09.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valtio kieltää myös kaikki erityissopimiset sairaaloissa, suurkeittiöissä jne. Siinä vaan kuumeessa lasten teholle töihin, esim.

Toivottavasti Lääkäriliitto jyrähtää!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
243/249 |
09.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.09.2015 klo 08:16"][quote author="Vierailija" time="08.09.2015 klo 21:55"]

[quote author="Vierailija" time="08.09.2015 klo 21:45"]

Aina on ne pari tyyppiä.. joiden vuoksi kaikkien muidenkinko pitäisi kärsiä?

[/quote]

No miten tässä paljon muut kärsii? Esim. minä tai mieheni emme kumpikaan ole olleet yli 10 vuoteen sairauslomalla. Töissä sentään ihmisiä, jotka saikuttavat jokaisen flunssan ja poskiontelontulehduksen vuoksi. Ihmisille on niin vaikeaa ottaa vähän sitä särkylääkettä tai kuumelääkettä ja jatkaa työntekoa. Suurin osa näistä turhista saikuista on näitä lievien sairauksien vuoksi poissaoloja. Vakavat sairaudet ovat tietysti asia erikseen.

[/quote]

flunssa tartuttaminen tahallisesti toiseen on pahoinpitely
[/quote]

Se tarttuu ilmateitse joten tahallisuus on aika vsikeesti määriteltävissä.

Vierailija
244/249 |
09.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.09.2015 klo 22:04"]

Ymmärtäähän kaikki, että näihin ratkaisuihin jouduttiin, kun yhteiskuntasopimusta ei saatu tuossa tannoin aikaan. Eli ammattijärjestöt vastustivat kaikkea tuolloin.

Mun puolesta saa tulla vaikka yleislakko ja sen myötä tämän maan lopullinen sukellus niin kaikki täälläkin vinkujat alkavat viimein ymmärtää, miksi näinkin pieniin keinoihin on pitänyt mennä. Ei näy meissä enää talvisodan henkeä, ei.

[/quote]

Kai tajuat että näillä ei ole mitään tekemistä tämän maan ongelmien kanssa? Tämän maan ongelmat on valtion liian suuri budjetti, liian suuri julkinen sektori, veropakoilu, byrokratia, järjettömät lait ja liian suuret tuloerot.

Mihinkään noista näillä ei ole mitään merkitystä. Yhtäkään työpaikkaa ei näiden takia tule eikä euroakaan makseta veroja enempää. Vaikka maksettaisikaan niin sillä ei olisi mitään merkitystä yhteiskunnan kannalta. Se ei auttaisi ongelmaa mitenkään.

Sipilä haluaa vaan kurittaa tavallisia työläisiä. Samalla rukkaat ja yritykset eivät osallistu millään tavalla tämän maan auttamiseen. Mitään niiltä ei ole vaadittu eikä mitään ne ole antanut. 

Nämä Sipilän kaverit lähtevä Portugaliin karkuun veroja pakoon eläkeellä jotta ei tarvitse maksaa veroja tähän maahan. samoin tekee Sipilä kun pääsee eläkkeelle. 

Vierailija
245/249 |
09.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.09.2015 klo 22:06"]

Olen itse julkisella puolell atöissä, mutta tunne paljon yrittäjiä ja he kyllä maksavat veronsa ja ovat totaalisen kyllästyneitä tähän maahan. Moni onkin siirtäänyt liiketoimintansa ulkomaille. Mutta eihän se teitä saikuttajia tunnu liikuttavan, vielä.

[/quote]

Ne sinun kaverisi ei pärjää ulkomailla. Se on aivan varma asia

Vierailija
246/249 |
09.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.09.2015 klo 15:48"]

[quote author="Vierailija" time="08.09.2015 klo 15:43"]

Sehän on hemmetin hyvä se, että esimerkiksi hoitajat, päiväkotien henkilökunta, elintarviketyöntekijät ynnä muut sairastavat jatkossa työpaikoillaan :) Samahan se toisaalta minullekin on, valutanko räkää kotisohvalla tai työtuolissa. 

[/quote]Ei vaan kotona omaan laskuunsa. Räkätaudissa työhön tuleminen on rikos.

[/quote]

En katso työhöntulon sairaana olevan rikos vaan tunnollisuutta jota hallitus nyt vaatii. Se on ihan sama mulle jos potilaat ja työkaverit taudin saa koska mä aattelen tästä eteenpäin vain omaa rahapussiani....;)

Vierailija
247/249 |
09.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.09.2015 klo 22:18"]

[quote author="Vierailija" time="08.09.2015 klo 21:46"]

[quote author="Vierailija" time="08.09.2015 klo 21:07"]

[quote author="Vierailija" time="08.09.2015 klo 20:30"]

Kun minulla on flunssa olen yleensä yhden, sen ensimmäien ja pahimman päivän poissa ja sitten teen seuraavina päivinä jo etänä melkein täyttä päivää. Nyt kyllä asianlaita muuttuu ihan varmasti. Minun alallani yksi palkallinen sairaspäivä on työnantajalle parempi vaihtoehto kuin vaikka kaksi palkatonta täysin ilman laskutusta.

[/quote]

Mikäänhän ei estä työnantaaa sopimasta työntekijän kanssa, että saikku on kokonaan palkallista, jos se työnantajalle on kannattavampaa. Veikkaan, että aika monessa paikassa näin tullaan tekemäänkin. Lähinnä tämä tulee rokottamaan matalapalkka-alojen duunareita, asiantuntijatyöntekijät ja johto jatkanevat niin kuin ennenkin.

[/quote]

Ei jatka. Sipilä kommentoi että nämä ovat pakottavia lakimuutoksia, paremmasta ei saa sopia alakohtaisesti.

[/quote]

Yksityisellä puolella nuo ovat minimiehdot, työnantaja saa aina tarjota paremmat ehdot jos kokee sen kannattavaksi. 

[/quote]

Eikä saa. Lue nyt lakia. Eli yksityinenkään ei saa maksaa palkkaa ensimmäisestä sairaslomapäivästä. Sen kieltää laki

Vierailija
248/249 |
09.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työskentelen opettajana, eikä meillä ole vuosikausiin palkattu säästösyistä sijaisia opettajan lyhyiden (alle viikko) sairauslomien tai muiden menojen vuoksi. Opettaja antaa opiskelijoille itsenäisiä tehtäviä poissaolonsa ajaksi eli tekee etätyötä. Mikäli sairausloma muuttuu palkattomaksi tai sen ajalta saa matalampaa palkkaa, ei voida enää olettaa meidän huolehtivan näistä etätehtävistä mutta opiskelijoilla kuitenkin on oikeus saada opetusta. Opettajalle pitää siis palkata sijainen, eli rahaa ei lopulta säästy yhtään.

Vierailija
249/249 |
09.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen sairaalahuoltajan työtä sairaalan leikkaussaleissa ja vuodeosastoilla. Kun jatkossa menen vatsataudissa ja flunssassa töihin saatan tartuttaa työtoverini ja potilaat...mutta palkkani hädin tuskin riittää tällä hetkellä joten yhteenkään sairaspäivinä ei ole enää jatkossa varaa. En mahda asialle siis mitään. Menetän myös sunnuntai lisistä jo osan ja ylitöiden tekeminen ei paljon motivoi kun korvaus laskee puoleen. Peruspalkasta jää 1300 käteen kuussa joten ne lisät on olleet tervetulleita kun olen 3 lapsen yksinhuoltaja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi yksi