Miten tinkiä autokaupassa?
Olen ostamassa käytettyä autoa. Vaihtoautoa ei ole tarjota autoliikkeelle. Autot mitä olen katsellut maksaa n 16 000 euroa. Kuinka paljon autoliikkeen hintapyynnöstä voi tinkiä? Ja miten tinkiä?
Autokaupassa tuntuu olevan lähtököhtaisesti ajatus, että se ilmoituksessa ilmoitettu hinta ei ole lopullinen myyntihinta. Automyyjä on yleensä itse tarjonnut muutaman satasta alennusta. Minusta se alennus tuntuu kuitenkin pieneltä, jotenkin olen käsityksessä, että muut saa isompia alennuksia. Autoista en valitettavasti ymmärrä juuri mitään, eli asiantuntevaan keskusteluun jakopäänhihnasta tms en kykene.
Kaikki vinkit ja neuvot tulee tarpeeseen.
Kommentit (11)
Viimeksi liikkeestä ostanut markka-aikana. Pyynti oli 26500mk, maksoin 18000mk. Seteleillä maksoin. Sen jälkeen vaan yksityisiltä ostanut.
Kysy heti alkuun, että mikä on auton hinta suoralla kaupalla. Usein hinta putoaa heti jo pelkästään sen tiedon jälkeen, että kaupassa ei tule mukana vaihtoautoa.
Kärsitkö peräsuolen laskeumasta, vai miksi haluat tinkiä?
Ai miten voi tinkiä? Ilmoitat geelitukalle ettet maksa pyydettyä hintaa, ja joko ilmoitat sopivan hinnan itse tai käsket laskea pyyntiä sen mitä pystyy.
Autokaupat ei muutamaa sataa enempää tingi. Jos on pätäkkää ostaa auto käteisellä, niin se kannattaa ottaa yksityiseltä, koska jos auton hinta on vaikkapa 12000 eur, niin sen voi saada kymppitonnilla melko helposti, sillä jos yksityinen myisi sen autokaupalle, saisi siitä vain 8000 eur. Tosin pitää olla vähän kartalla, että huollot yms muut korjaukset tehty ajallaan jne, koska minkäänlaista takuuta ei näille yksityiseltä ostetuille ole.
Jos liike ei suostu pudottamaan hintaa enää yhtään enempää, koita tingata kaupanpäällisinä uudet renkaat tai se jakopään remontti jos alkaa olla muutenkin lähellä.
Hirveen hintane auto, jos maksaa enemmä ku 3 tonnii jostai autost ni salee on joku boomeri
Otapa sinne autokaupoille mukaasi joku sellainen jolla on enemmän ymmärrystä autoista kuin sinulla.
Vierailija wrote:
Hirveen hintane auto, jos maksaa enemmä ku 3 tonnii jostai autost ni salee on joku boomeri
Tai joku joka ajaa paljon kilsoja vuodessa, ei halua jatkuvasti rempata autoaan kädet kyynärpäitä myöten öljyssä tai käyttää vanhaa paskaa koko ajan korjaamolla kun se on kalliimpaa kuin auton arvo.
Vierailija wrote:
Autokaupat ei muutamaa sataa enempää tingi. Jos on pätäkkää ostaa auto käteisellä, niin se kannattaa ottaa yksityiseltä, koska jos auton hinta on vaikkapa 12000 eur, niin sen voi saada kymppitonnilla melko helposti, sillä jos yksityinen myisi sen autokaupalle, saisi siitä vain 8000 eur. Tosin pitää olla vähän kartalla, että huollot yms muut korjaukset tehty ajallaan jne, koska minkäänlaista takuuta ei näille yksityiseltä ostetuille ole.
Eipä niitä liikkeiden autojakaan ole aina huollettu. Täysiä romuja myyvät 10k€ hinnalla helposti.
En mä tiedä, ostin käytetyn koslan jonka hinta oli 4950e. Sanoin maksavani siitä 4 tonnia. Olisi pitänyt tarjota vielä vähemmän.