Pitkän englannin yo-kuuntelu syksy 2015
Miten meni? Melko selkeä teksti, avoissa vähän tuli kiire. Muutamia epäselviä monivalintoja, esim ekan tekstin toiseksi viimeinen kohta.
Kommentit (188)
No perkele, mäkin kirjoitin junasta vaikka kyllähän mä tiesin että metro ois parempi nimitys. Mutta metro on kyllä juna, joten aika tylyä ois olla antamatta pisteitä.
[quote author="Vierailija" time="08.09.2015 klo 12:20"]Tuleeko miinusta vai pysyykö vain nollana jos meni väärin tai lipsahti väärä tieto?
[/quote] Ei tule miinusta
Väärästä tiedosta tulee miinusta, mutta ei alle nollaa. Eli jos sulla on jotain oikeinkin siinä samssa vastauksessa niin saattaa mitätöityä sillä väärällä tiedolla.
Oliko mehiläisillä tauti vai kanta muuten vaan vaihtelee? :S
[quote author="Vierailija" time="08.09.2015 klo 12:25"]Väärästä tiedosta tulee miinusta, mutta ei alle nollaa. Eli jos sulla on jotain oikeinkin siinä samssa vastauksessa niin saattaa mitätöityä sillä väärällä tiedolla.
[/quote] ei helvetti
Ite otin viime kuuntelusta sen 87.5 meni aika paskasti kyl ku yleensä saan sen 90p noh tuli se L 289 viime keväällä vähän vitutti ku yritin saada täydet pisteet. Harmittaa ku te suomalaiset ootte nii huonoja englannissa
[quote author="Vierailija" time="08.09.2015 klo 12:27"]
Oliko mehiläisillä tauti vai kanta muuten vaan vaihtelee? :S
[/quote]
Oli tauti, mutta en tietystikään itse tajunnut laittaa niin :))))
Itse laitoin mehiläisavoon että niitä vaivasi infektio/tauti, en muista miten tarkalleen muotoilin. Hunajan hinta nousi.
[quote author="Vierailija" time="08.09.2015 klo 12:31"]
Itse laitoin mehiläisavoon että niitä vaivasi infektio/tauti, en muista miten tarkalleen muotoilin. Hunajan hinta nousi.
[/quote]
Tuleekohan pistettä, kun kirjoitin, että hunajan kysyntä on nousussa.
Luulin että meni hyvin, tulin tänne ja nyt epäilen että about kaikki väärin. Tää on niin tätä :D
Te jotka teitte virheitä yksi yksinkertainen kysymys, ärsyttääkökö ? XDddd
Muuten oli aika helppo, mutta ekan osion ekat kysymykset meni vähän sivuun jännittäessä, ja avot oli mulle taas vaikein osuus niinkuin yleensäkin, etenkin kun tekstit kuuli vain kerran. Mehiläis- ja arkkitehtikysymyksistä taisi lähteä 1 piste pois, mahdollisesti myös siitä missä puhuttiin lasten koulutuksesta tms. Kaikenkaikkiaan pidän tosiaan helppona tuota kuuntelua koska mukana ei ollut esim. mitään erikoista aksenttia (kuten vuoden takaisessa!), lauserakenteet oli ihan perus, sanontoja taisi olla yksi kappale (?) ja kompiakaan en itse bongannut yhtään.
Tehtiin tosiaan se syksy 2014 prelikuunteluna ja sain 73 pistettä, joka on mulle huonoin ikinä tullut pistemäärä kuuntelussa...oletan tän menneen paremmin, jospa olisi vielä toivoa saada L.
Omasta mielestä kuuntelu oli tosi mukava. Varsinkin monivalinnat olivat paikoin jopa helpot! Musiikit tosi pitkiä, ehti lukemaan seuraavan osion kysymykset kokonaan siinä ajassa. Tosi loogista, kun ruotsin kuuntelussa eilen ei tullut taas musiikkeja ollenkaan, mietti vielä viimeistä, niin alkoi jo seuraava.
Avoimet tuli tosiaan nopeasti, ei onneksi mitään supervaikeita silti. Harmittaa se viimeinen avo, koska kirjoitin ylös ensimmäistä ehtoa, niin meni ohi, että oliko se 60 päivän sisällä aloittamisesta vai 60 päivän työnteon jälkeen. Yritin sitten miettiä maalaisjärjellä, että jos firma haluaa osoittaa olevansa mukava työnantaja, niin kai ne haluaa, että työntekijä antaa kunnon mahdollisuuden yritykselle, ennenkuin irtisanoutuu. Ja toisaalta sinne voisi tulla koko ajan uutta porukkaa ja irtisanoa itsensä viikon päästä, niin saa erorahat. Ajattelin, että rahan saisi vain jos sitoutuu vähintään kahdeksi kuukaudeksi. :D Kaikki muut olivat laittaneet 60 päivän sisällä, mitä juttelimme kuuntelun jälkeen. Opettajathan aina varoittelevat, että älkää yrittäkö järkeistää mitään, laitatte vain sen mitä kuulette. Well done!
Mielestäni ekaan kohtaan tuli, että juna ei pysähdy seuraavalla asemalla ja metrossa tupakointi on kielletty. Olen ihan varma, että kuulin ekassa train ja tokassa underground. Kiva ansa jos noin oli! Mitä laitoitte muihin avoihin?
[quote author="Vierailija" time="08.09.2015 klo 10:08"]Miten meni? Melko selkeä teksti, avoissa vähän tuli kiire. Muutamia epäselviä monivalintoja, esim ekan tekstin toiseksi viimeinen kohta.
[/quote]
Itseäni suoraan sanoen v***ttaa, että avot tuli vain kerran. Ja "mitä mies/nainen sanoo seuraavaksi" -osiot ovat aina ärsyttäneet minua.
^ Joo muuten, hoksasin vasta nyt et itse taisin kirjoittaa vastaukseen että JUNA ei pysähdy ja METROSSA ei saa tupakoida...veikkaisin myös että nauhalla sanottiin ensin "train" ja myöhemmin "underground" - oli miten oli, uskoisin tuollaisesta vastauksesta missä puhutaan junasta tai junasta&metrosta saavan kuitenkin täydet pisteet
Mikä oli siinä ekassa osiossa joku miks tytön mielestä oli hyvä olla isällä töissä olikse se good access pomon luo vai se et ei saa potkuja? Jotain selitettiin et secure mut ää!!
Vihasin sitä mitähön sanotaan seuraavaksi.... Se missä siltä naiselta kyseltiin autoa niin oliks se se C en oiken tajunnu mitään niistä vaihtoehdoista
Eiks se ollu se c eli ei voi saada potkuja tjsp.. koska meinasin itekkin laittaa sen että good access blaa blaa mut tokalla kerralla kuuntelin että se ei siinä kohassa sanonu tota
Mikä helvetti oli vastaus siihen arkkitehtuuri avoon
Tuleeko miinusta vai pysyykö vain nollana jos meni väärin tai lipsahti väärä tieto?