Pitkän englannin yo-kuuntelu syksy 2015
Miten meni? Melko selkeä teksti, avoissa vähän tuli kiire. Muutamia epäselviä monivalintoja, esim ekan tekstin toiseksi viimeinen kohta.
Kommentit (188)
Aika härskiä jo jos oikeasti juna-sanasta menee piste. Mut jospa nyt ootellaan vielä niitä virallisia vastauksia...
millon oikeet vastaukset näkyy ja missä?
Minusta oli yllättävän helppo, odotin et olisin ollut vaikeampi mutta luulen et ihan ok meni :-)
[quote author="Vierailija" time="08.09.2015 klo 14:52"]
millon oikeet vastaukset näkyy ja missä?
[/quote]
http://oppiminen.yle.fi/abitreenit/englanti/yo-kokeet
17.15
Metro on julkisen liikenteen ja kaupunkiraideliikenteen muoto, jossa perinteisen määritelmän mukaan sähköjunat kulkevat muusta rautatieverkostosta erillään tiheällä vuorovälillä.
- Wikipedia
Jep, itsekin odottelen tässä, miten käy, kun laitoin juna -sanan. Omasta mielestäni noita metrojunia voi sanoa juniksi ja mainitsin kuitenkin Lontoon metron tupakointikiellon.
Mitä valitatte täällä, oma vikanne jos ette vaan osaa!
Itse hakkaan täällä päätäni seinään - tajusin juuri, että taisin kirjoittaa avoissa lastentarhanopettajat peruskoulunopettajien sijasta. Kaiken järjen mukaan oletan, että piste menee. Lisäksi hunajakysymyksestä odotan vain puolikasta pistesaldoa.
Ikinä en ole harjoituskuunteluissa mennyt monivalinnoissa vastauksiani vaihtamaan, mutta nyt niin tein. Siitä hyvästä taitaa lähteä viisi pojoa... voitte kuvitella vitutuksen määrää, kun alkuperäiset vastaukset olivat ne todennäköisimmin ne oikeat. Kaiken lisäksi kaikista harjoituskuunteluista on tullut tähän mennessä L kevyesti. Argh.
Onneksi omat vahvuudet on kirjallisessa. Täytyy vain toivoa, että pisterajat eivät nousisi hirveästi 270 yläpuolelle.
Kyllä juna täytyy hyväksyä. Ellei sen sit katsota laskevan liikaa vastauksen "informaatioarvoa", koska metroja harvemmin sanotaan juniksi, vaikka junia ne ovatkin.
Haettiinkohan primary school -opettajilla alakoulun vai peruskoulun opettajia? Laitoin aluksi peruskoulun, mutta korjasin alakouluksi.
Eihän tässä muita syytellä omista virheistä - stressin purkamista pellolle tämä vain on. :)
Laitoin tähän että juttu oli feikki, etenkin kun toinen vaihtoehto oli "korjasi aiempaa julkaisuAAN" ja mun mielestä nauhalla kuitenkin sanottiin että alkuperäinen juttu ei ollut tämän lehden julkaisu (vaan jonkun TV-kanavan tms.)
Olikse että sitä ravintolaa syytettii jotenki asiakkaan huonosta kohtelusta ku se tyttö ajettiin ulos? Eli se A vastaus!
Koko juttua ei oikeesti tapahtunut, mutta joo, siitä syytettiin mun mielestä:)
Jos kahden pisteen vastauksessa jotain ylilmääräistä väärää tietoa, menee toinen piste. Yhden pisteen vastauksessa ainokaisen pisteen saa pitää virhetiedost huolimatta.
Ei ole opettajilla vielä korjausohjeita. Juna/metro täytyy hyväksyä molemmat ekaan kohtaan.
Joo laitoin onneks et se oli keksitty mut miten se oli et miks ne vanhemmat teki sen, olikse se C et sen kärsivän lapsen kustannuksel?
Mahdetaankohan mehiläistehtävään hyväkysä "tilanne kansainvälisillä markkinoilla on nyt hyvä" :D meni vähän ohi kaikki yksityiskohdat kun jäin miettimään alkuosaa...
Ääähhhh mä laitoin tohon pelihommaan että pitää olla tietty aika töissä (meille painotetaan että tarkkoja lukuja ei saa laittaa,oisin tienny sen 60
[quote author="Vierailija" time="08.09.2015 klo 14:30"]
[quote author="Vierailija" time="08.09.2015 klo 14:17"]
Meidän enkunope sanoi, että jos A-kohdassa luki juna, niin siitä menee piste.
[/quote]
Aika tylyä, jos näin on. On se metrokin juna, perkele!
[/quote]
Niinpä niin. Omasta mielestäni aika naurettavaa jos pisteitä karisee siitä että sanoo metroa junaksi - eikös metrolla muutenkin tarkoiteta yksinkertaisesti maanalaista junaa?