Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pitkän englannin yo-kuuntelu syksy 2015

Vierailija
08.09.2015 |

Miten meni? Melko selkeä teksti, avoissa vähän tuli kiire. Muutamia epäselviä monivalintoja, esim ekan tekstin toiseksi viimeinen kohta.

Kommentit (188)

Vierailija
1/188 |
08.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avoimissa tuli tosi kiire ja muutenkin oli tosi lyhyet avot, mutta omasta mielestä vaikeampaa sanastoakin. Kolmas osio monivalinnasta oli vaikein. Epäselviä kohtia jep, moneen sopi taas omasta mielestä ihan hyvin se kaksi vaihtoehtoa :D epätoivoiset fiilikset

Vierailija
2/188 |
08.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä laitoitte avojen vikaan kohtaan? Mitkä oli siis ehdot sen peliyhtiön rahan antamiseen ?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/188 |
08.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh, onneksi olen jo kirjoittanut. Kuulunymmärtämiset on aina ahdistavia!

Vierailija
4/188 |
08.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
5/188 |
08.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vikan avon ensimmäiseksi ehdoksi laitoin että pitää erota 60 päivän sisällä palkkaamisesta, toiseksi ehdoksi laitoin että pitää kokea olevansa epäsopiva työtehtävään(??) miisä en tosin ole ihan varma.

Vierailija
6/188 |
08.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä laitoitte siihen toisen osion ekaan kysymykseen? Oliko se artikkelin sanoma että tarina tytöstä oli feikki vai että halusi oikaista aiempaa julkaisuaan?

Vierailija
7/188 |
08.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mää ainakin laitoin et se oli feikki, ja se mun mielestä sanottiin siinä nauhallakin. En oo kyl varma. Ne avot oli niin hankalia. Laitoin siihen vikaan että työnantajan pitää todeta että työntekijä ei ole sopiva työtehtävään. Ja sit laitoin et työsuhteen pitää kestää alle 60pv, mut sit menin vaihtaa sen ku kuulosti liian typerältä ja laitoin et sopimus pitää tehdä vähintään 60pv... argh vaihoin väärään varmaan...

Vierailija
8/188 |
08.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monivalinnat meni hyvin, pari kohtaa saattoi mennä väärin, mutta muuten oli mun mielestä aika selkeät. Avoissa tuli kiire ja muotoilin typerästi parit vastaukset. Esimerkiksi se arkkitehti-instituuttihomma meni sönkkäämiseksi. 

Viimeiseen avoon (peliyhtiö) laitoin, että rahan saa, jos työntekijä kokee olevansa epäsopiva työhön tai tehtäviinsä 60 päivän sisällä työsuhteen alusta. Ei nyt ihan näillä sanoilla, mutta siihen suuntaan. 

Vierailija
9/188 |
08.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä laitoitte mehiläisavoon?

Vierailija
10/188 |
08.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ääk muistan elävästi tuon fiiliksen ku ei oo yhtään varma miten meni! Sit kattoo jtn vastauksia myöhemmin niin epätoivon vallassa. Tsemppiä!:) t. Tän kevään yo

Vierailija
11/188 |
08.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avot meni tosiaan ihan liian nopeesti ja vikaan laitoin kans vastauksen et sen erorahan saa jos työntekijä on tyytymätön ja se ilmottaa halustaan erota 60 päivän sisällä työllistymisestä.

Vierailija
12/188 |
08.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miks menin vaihtamaan sen 60 päivän sisällä? ;;__;;

Vierailija
13/188 |
08.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

mun mielestä siinä nauhalla sanottiin että se lehti halus korjata uutisissa tehdyn virheen, eli ne ei itte koskaan kirjottanu siitä aiheesta, eli ne ei halunnu korjata omaa virhettään, vaan uutisoida että toisissa uutisissa uutisoitiin väärin, mut en kyl oo varma tollee mä ainaki sen kuulin :')

Vierailija
14/188 |
08.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan sairaan vaikea 

Vierailija
15/188 |
08.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Semihyvin, oli tosi helppoa sanastoa muuten, paitsi olen aina vihannut "What would he/she say next?"- osiota, en ole mikään psykologi! Siinä ja muutenkin oli taas monia sopivia, avot taas helpot, mutta meni tosi nopeasti. Vaikee sanoa, mutta näin helppo kuuntelu povaa vaikeaa kirjallista koetta.

Vierailija
16/188 |
08.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.09.2015 klo 12:03"]

Semihyvin, oli tosi helppoa sanastoa muuten, paitsi olen aina vihannut "What would he/she say next?"- osiota, en ole mikään psykologi! Siinä ja muutenkin oli taas monia sopivia, avot taas helpot, mutta meni tosi nopeasti. Vaikee sanoa, mutta näin helppo kuuntelu povaa vaikeaa kirjallista koetta.

[/quote]

Noissa "mitä hän sanoo seuraavaksi" -kohdissa oli helppo saada oikea vastaus moneen ihan vain ensimmäisen sanan perusteella. Ne alkoivat yleensä joko "yes", "no" tai jollain muulla sanalla, joka jo heti kertoi, että sopiiko koko lausahdus siihen keskusteluun vastaukseksi. Ei tarvitse olla psykologi. :) 

Vierailija
17/188 |
08.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyköhän juna ei pysähdy ekassa avossa? onhan metrossakin juna, siis metrojuna. 

Vierailija
18/188 |
08.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.09.2015 klo 12:13"]

Käyköhän juna ei pysähdy ekassa avossa? onhan metrossakin juna, siis metrojuna. 

[/quote]

Eikö siinä kysytty kahta asiaa? Juna ei pysähdy seuraavalla asemalla ja tupakointi on kielletty kaikissa vaunuissa. Oon paska kuunteluissa. :D

Vierailija
19/188 |
08.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.09.2015 klo 10:27"]

Mitä laitoitte avojen vikaan kohtaan? Mitkä oli siis ehdot sen peliyhtiön rahan antamiseen ?

[/quote]

Työntekijä kokee, että on epäsopivassa työssä ja eroamisen pitää tapahtua 60 päivän sisällä palkkauksesta. 

Vierailija
20/188 |
08.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo kysyttiin mutta käykö toiseksi asiaksi että JUNA ei pysähdy vai pitäiskö olla METRO ei pysähdy. Toiseen laitoin että ei saa tupakoida missään Lontoon metrossa. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän viisi