Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pitkän englannin yo-kuuntelu syksy 2015

Vierailija
08.09.2015 |

Miten meni? Melko selkeä teksti, avoissa vähän tuli kiire. Muutamia epäselviä monivalintoja, esim ekan tekstin toiseksi viimeinen kohta.

Kommentit (188)

Vierailija
181/188 |
16.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mites teillä meni kirjalliset noin omasta mielestä ja hyvien vastauksien piirteiden perusteella? :) Itsellä meni monivalinnat hieman paremmin kuin esim. produktiivinen aukkotehtävä, joissa harmittavan monia oikeita vastauksia pyörittelin, mutta en sitten pistänyt paperille. Näköetäisyydellä oli kyllä todella outo kohta :D

Esseeaiheetkaan eivät oikein napanneet, mutta lopulta tein nelosesta. Veikkaan, että aiheet 1 ja 2 olivat kirjoittajien keskuudessa yleisempiä kuin 3 ja 4, sekin vaikutti valintaani. Koitin saada mahdollisimman monipuolista tekstiä eli ei liian helppoja ilmauksia, vaan muutamia riskisanoja kirjoitusvirheidenkin uhalla. Kirjoitussalista poistuttuani tuntui, että essee oli huono, mutta nyt kun olen hetken makustellut sitä, uskon sen olleen sittenkin ihan onnistunut. 

Mitäs veikkaatte pisterajoista? Onkohan ällä siellä todella korkealla taas vai hieman alempana (esim 164)?

Vierailija
182/188 |
16.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ällää ei tosiaan saa 164 pisteellä.. Arvosana riippuu ihan siitä, kuinka v****maista porukkaa tarkistaa niitä kokeita. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/188 |
17.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis tuo oli ihan typo vahingossa, tarkoitin tietenkin 264 :DDDDDD

Vierailija
184/188 |
17.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.09.2015 klo 09:26"][quote author="Vierailija" time="08.09.2015 klo 18:12"][quote author="Vierailija" time="08.09.2015 klo 17:56"]

Laskelmieni mukaan pitäisi tulla 75-80 :) Onko mahdollisuuksia ällään ??

[/quote]

Pitkä enkku on siitä hassu aine, että se on koko lukion helpoin aine, mutta ylppäreissä vitun vaikea. L on yleensä 270+ pistettä eli joutuisit kirjallisesta saamaan sen 190/210. Se on aika haastava, koska siellä on mm. essee, josta on vaikea saada 95+. Itsellä essee-ennätys 92p (kurssilla). Kirjallisessa on myös avot, joihin moni (minä myös!) kompastuu.
[/quote]Minun aikanani L oli yli 280 pistettä. Taso on laskenut. Ällän rajat ovat laskeneet luultavasti joka aineessa.
[/quote]
Kai ymmärrät, että kokeen vaikeustaso laskee myös rajoja. Englannin YO-koetta vaikeutetaan jatkuvasti, koska kokelaiden taso on niin kova.

Vierailija
185/188 |
17.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veikkaan, että pisteraja pysyy samana, tai jopa nousee. Olen tehnyt abikurssilla viime kokeen ja kuuntelun, ja nyt tein tämän. Ei tämä minun mielestä missään nimessä vaikeampi ollut, saman tasoinen tai helpompi.

Toivottavasti ei kuitenkaan liikaa nouse, itsellä on omien laskujeni mukaan tulossa esseen pisteytyksestä riippuen 254-260 ja eximian on saanut viimeksi 250 pisteellä.

Mitä luulette luetun avointen pisteytyksestä, siinä kalahommassa laitoin et ne kiistelevät kuinka tuottaisa kalastukseen liittyvä liiketoiminta jaetaan, oikeissa vastauksissa oli että kalastusoikeuksien jakamisesta. -_- Saakohan tuosta pistettä?

Vierailija
186/188 |
17.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.09.2015 klo 07:38"][quote author="Vierailija" time="13.09.2015 klo 09:26"][quote author="Vierailija" time="08.09.2015 klo 18:12"][quote author="Vierailija" time="08.09.2015 klo 17:56"]

Laskelmieni mukaan pitäisi tulla 75-80 :) Onko mahdollisuuksia ällään ??

[/quote]

Pitkä enkku on siitä hassu aine, että se on koko lukion helpoin aine, mutta ylppäreissä vitun vaikea. L on yleensä 270+ pistettä eli joutuisit kirjallisesta saamaan sen 190/210. Se on aika haastava, koska siellä on mm. essee, josta on vaikea saada 95+. Itsellä essee-ennätys 92p (kurssilla). Kirjallisessa on myös avot, joihin moni (minä myös!) kompastuu.
[/quote]Minun aikanani L oli yli 280 pistettä. Taso on laskenut. Ällän rajat ovat laskeneet luultavasti joka aineessa.
[/quote]
Kai ymmärrät, että kokeen vaikeustaso laskee myös rajoja. Englannin YO-koetta vaikeutetaan jatkuvasti, koska kokelaiden taso on niin kova.
[/quote]

Kokelaiden taso ainakin englannissa on noussut huomattavasti. Juuri luin, että oppikirjojen hyvällä osaamisella saa keskimäärin vahvan M:n, eli kaikkeen sen yläpuolella ja varsinkin laudaturiin vaaditaan jo aika paljon muutakin. Sehän ytl:n haaste on juuri tehdä tarpeeksi vaikea koe, jotta saadaan eroja näiden hyvien oppilaiden välille, mutta kuitenkin ettei olisi liian vaikea. Se on vähän epäreilua siinä mielessä, että kaikki muut yo-kokeet testaa sitä lukion oppimäärän osaamista, englanti testaa kyllä paljon muutakin...

Vierailija
187/188 |
17.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Treenaa täällä kuuntelua ja preppaa kielitaitoa, elikkä kuuntele nettiradioita radiomakela.net 

Vierailija
188/188 |
17.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä yksi