Lue keskustelun säännöt.
Alue: Aihe vapaa
Miksi äidiksi tuloa pitäisi viivytellä 30-vuotiaaksi asti?
25.03.2022 |
Nuorena on hedelmällisimmillään ja jaksaa parhaiten hoitaa lapsia. Siksi kannattaa hankkia lapset nuorena.
Kommentit (102)
Me hankimme lapsen 27-vuotiaina. Molemmilla oli alempi korkeakoulututkinto alla, minä työelämässä jo ja mies kirjoittaa parhaillaan gradua. Lapsi nyt 9 kk. On muuten ihanaa, kun mies on ollut kotona koko vauva-ajan! Saan nukkua puolet viikosta täysiä öitä.
Asumme vuokralla, koska säästöjä ei ole vielä tarpeeksi omaan asuntoon. Omakotitaloon emme halua, sellaisessa elimme lapsuutemme. Eipä vaikuta lapsen elämään se, asummeko vuokralla vai emme.
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Alue: Aihe vapaa
Olisin halunnut lapsen jo 24-25-vuotiaana, mutta lasta ei kuulunut useamman vuoden yrityksen jälkeenkään. Tulin raskaaksi 28-vuotiaana, mutta raskaus jouduttiin keskeyttämään ja puolisoltani löytyi periytyvä kromosomivirhe, joka oli aiheuttanut keskenmenon. Jouduimme lapsettomuushoitoihin, ja 29-30-vuotiaana olimme hoidoissa puolisoni omilla soluilla. Olin 31 kun luovutimme ja siirryimme lahjasoluhoitoihin. Nyt olen jo täyttänyt 32, mutta hoidot etenevät hitaasti enkä ole vieläkään raskaana. Hidastavina tekijöinä ovat mm. pandemia, sota, hoitajien tuleva lakko... Ei tunnu reilulta enää.