Miksi äidiksi tuloa pitäisi viivytellä 30-vuotiaaksi asti?
Nuorena on hedelmällisimmillään ja jaksaa parhaiten hoitaa lapsia. Siksi kannattaa hankkia lapset nuorena.
Kommentit (102)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hmm, miksihän kaikki maailman menestyneimmät naiset, kuten poliitikot ja julkkikset tulee yleensä äidiksi aikaisintaan 30v, usein päälle kolmekymppisinä. Heillä ainakin luulisi miehiä riittävän. Kyllä se vaan tuppaa olemaan niin, että menestynein ja älykkäin väki hankkii lapset vanhempana, nuorena keskittyvät uran rakentamiseen ja oman itsensä kehittämiseen. Yksinkertaisemmat taas lisääntyy jo nuorempana, amisduunarit kaikkein nuorimpina. Yläkoulun jälkeen se 3 v ammattikoulua ja sitten 20v jo amispoikkis panee paksuksi.
Onko nykyiset tavalliset suomalaiset naiset siis jotain tulevia menestyjiä?
Ihan perus suorittavan tason työntekijöitä ts. ”asiantuntijoita” niistä yleensä tulee, jotka eivät kykene kuin yhteen asiaan kerrallaan.Erittäin harvasta tulee mikään menestyjä oli tutkinto mikä vaan ja sai niitä lapsia sitten alle 30-vuotiaana tai yli 30-vuotiaana.
Keskiluokkaista tavismassaa kaikki.Ja entä sitten? Kannattaa olla keskitasoa kovempi palkka jo valmiiksi jos nuorena alkaa lasta tehdä. Muuten saa eläkepäivänsäkin viettää vuokraluukussa. Ei nimittäin helpolla enää heru asuntolainaa kun lapset jo tehty.
Hmmm äkkiseltään tulee mieleen kolme Helsingistä perheasunnon/okt:n ostanutta nuorta perhettä, että miten oli?
Tosin myös yksi tuntemani 40+ pariskunta osti okt:n Helsingistä kun lapset syntyi, oli vieläpä konkurssia alla ja muuta, ei todellakaan taloudellisesti optimaali tilanne.
Jospa vain koettaisit hyväksyä sen, että monen ikäiset äidiksi ja isäksi tulevat pärjäävät hyvin ja elävät onnellista elämää.
Typerän ihmisen merkki kuvitella, että on vain yksi tie ja tapa tehdä asiat ”oikein”.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hmm, miksihän kaikki maailman menestyneimmät naiset, kuten poliitikot ja julkkikset tulee yleensä äidiksi aikaisintaan 30v, usein päälle kolmekymppisinä. Heillä ainakin luulisi miehiä riittävän. Kyllä se vaan tuppaa olemaan niin, että menestynein ja älykkäin väki hankkii lapset vanhempana, nuorena keskittyvät uran rakentamiseen ja oman itsensä kehittämiseen. Yksinkertaisemmat taas lisääntyy jo nuorempana, amisduunarit kaikkein nuorimpina. Yläkoulun jälkeen se 3 v ammattikoulua ja sitten 20v jo amispoikkis panee paksuksi.
Ihan perus suorittavan tason työntekijöitä ts. ”asiantuntijoita” niistä yleensä tulee, jotka eivät kykene kuin yhteen asiaan kerrallaan.Erittäin harvasta tulee mikään menestyjä oli tutkinto mikä vaan ja sai niitä lapsia sitten alle 30-vuotiaana tai yli 30-vuotiaana.
Keskiluokkaista tavismassaa kaikki.Ja entä sitten? Kannattaa olla keskitasoa kovempi palkka jo valmiiksi jos nuorena alkaa lasta tehdä. Muuten saa eläkepäivänsäkin viettää vuokraluukussa. Ei nimittäin helpolla enää heru asuntolainaa kun lapset jo tehty.
Hmmm äkkiseltään tulee mieleen kolme Helsingistä perheasunnon/okt:n ostanutta nuorta perhettä, että miten oli?
Tosin myös yksi tuntemani 40+ pariskunta osti okt:n Helsingistä kun lapset syntyi, oli vieläpä konkurssia alla ja muuta, ei todellakaan taloudellisesti optimaali tilanne.Jospa vain koettaisit hyväksyä sen, että monen ikäiset äidiksi ja isäksi tulevat pärjäävät hyvin ja elävät onnellista elämää.
Typerän ihmisen merkki kuvitella, että on vain yksi tie ja tapa tehdä asiat ”oikein”.
Koskaan siis eivät tule asuntoaan omistamaan. Tai sitten et lukenut viestiä jossa sanottiin että pitää olla keskitason yläpuolella palkka jos sen lainan haluaa. 40+ ei jollain 2500€ palkalla maksa ennen ennen kuolemaansa mitään lainaa pois.
Itse sain ekan 23v, kolmannen 28v.
Oon opiskellut yliopistossa työllistävän kanditutkinnon.
Miehella lukio+ammatti, mutta aikoo opiskella muuta kun vamma haittaa nykyistä työtä.
Omaa taloa meillä ei ole, koska ei ole ihan täysin varmaa, että missä halutaan asua. Ja kun mies vaihtaa alaa,missä sopiva työpaikka voisi olla.
Ei näillä lapsilla kyllä ole rikastunut, vaikka niitä 3 onkin :D missä on ne mahtavat tuet?!?! ;) Perhevapailla on vuoroteltu.
Minulle on ihan sama, että saavatko ihmiset lapsensa 18v vai 40v. Tehköön niin kuin toivovat/suodaan ja elämäntilanteeseen sopii.
Toki jos lykkää päälle kolmenkympin niin voi jäädä kokonaan saamatta tai lapsiluku voi jäädä toivottua pienemmäksi.
Ennemmin tu johtuu miehistä. Harva 20-30 vuotias mies haluaa lapsia, vaikka olisikin hyvässä ja vakituisessa suhteessa. Mutta jotenkin tästäkin asiasta tehtiin taas naisten vika.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onpas katkeran olosta porukkaa palsta täynnä
Erittäin :D
Itselläni on tuttavapiirissä useita 90-luvun alussa syntyneitä pariskuntia joilla on 2-4 lasta, tutkinnot, talot, hyvä sosiaalinen elämä jne.
Elävät kaikin puolin parempaa elämää kuin moni täällä, mutta ei toisaalta ihmetytä ettei nää palstalaiset tunne muita nuorena lisääntyneitä kuin niitä joilla on mennyt huonosti. :D
Elävät sellaisissa piireissä.Siinäpä sitten onkin eroaalto tulossa kun huomaavat mihin paskaan on käpälänsä iskenyt. Ja eikun uudioperheitä muodostamaan....
Näin tietysti sinun piireissäsi tapana, ymmärrän.
Ei osu, eikä uppoa. Minun piirini ovat fiksumpia kuin nämä nuorena lisääntyvät w t porukat.
Mä olen 30 vuotias mies ja en minä ole edes koskaan seurustellut enkä ole edes varma haluanko lapsia koska en haluaisi olla äitihahmo ja haluanko tälläiseen maailmaan edes lapsia?
Tässä miesnäkökulmaa.
Vierailija kirjoitti:
Miehella lukio+ammatti, mutta aikoo opiskella muuta kun vamma haittaa nykyistä työtä.Omaa taloa meillä ei ole, koska ei ole ihan täysin varmaa, että missä halutaan asua. Ja kun mies vaihtaa alaa,missä sopiva työpaikka voisi olla.
Ei näillä lapsilla kyllä ole rikastunut, vaikka niitä 3 onkin :D missä on ne mahtavat tuet?!?! ;) Perhevapailla on vuoroteltu.
Minulle on ihan sama, että saavatko ihmiset lapsensa 18v vai 40v. Tehköön niin kuin toivovat/suodaan ja elämäntilanteeseen sopii.
Toki jos lykkää päälle kolmenkympin niin voi jäädä kokonaan saamatta tai lapsiluku voi jäädä toivottua pienemmäksi.
LOL. Työllistävä kanditutkinto? Luuseri ryhtyi lisääntymään ja maisterintutkinto jäi haaveeksi....
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehella lukio+ammatti, mutta aikoo opiskella muuta kun vamma haittaa nykyistä työtä.Omaa taloa meillä ei ole, koska ei ole ihan täysin varmaa, että missä halutaan asua. Ja kun mies vaihtaa alaa,missä sopiva työpaikka voisi olla.
Toki jos lykkää päälle kolmenkympin niin voi jäädä kokonaan saamatta tai lapsiluku voi jäädä toivottua pienemmäksi.LOL. Työllistävä kanditutkinto? Luuseri ryhtyi lisääntymään ja maisterintutkinto jäi haaveeksi....
Niinpä kaksi vuotta kun olisi jaksanut opiskella lisää niin ei tarvitsisi inistä tukien puutteesta
Yli 30-vuotiaat äidit ovat tutkitusti parempia ja onnellisempia äitejä kuin alle 30-vuotiaat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tosin myös yksi tuntemani 40+ pariskunta osti okt:n Helsingistä kun lapset syntyi, oli vieläpä konkurssia alla ja muuta, ei todellakaan taloudellisesti optimaali tilanne.Jospa vain koettaisit hyväksyä sen, että monen ikäiset äidiksi ja isäksi tulevat pärjäävät hyvin ja elävät onnellista elämää.
Typerän ihmisen merkki kuvitella, että on vain yksi tie ja tapa tehdä asiat ”oikein”.Koskaan siis eivät tule asuntoaan omistamaan. Tai sitten et lukenut viestiä jossa sanottiin että pitää olla keskitason yläpuolella palkka jos sen lainan haluaa. 40+ ei jollain 2500€ palkalla maksa ennen ennen kuolemaansa mitään lainaa pois.
En siitä osaa sanoa, mutta ovat nelikymppisenä lisääntyneitä ihmisiä joten sinun silmissäsi oikein tehneitä tietysti ;)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itselläni on tuttavapiirissä useita 90-luvun alussa syntyneitä pariskuntia joilla on 2-4 lasta, tutkinnot, talot, hyvä sosiaalinen elämä jne.
Elävät kaikin puolin parempaa elämää kuin moni täällä, mutta ei toisaalta ihmetytä ettei nää palstalaiset tunne muita nuorena lisääntyneitä kuin niitä joilla on mennyt huonosti. :D
Elävät sellaisissa piireissä.Siinäpä sitten onkin eroaalto tulossa kun huomaavat mihin paskaan on käpälänsä iskenyt. Ja eikun uudioperheitä muodostamaan....
Ei osu, eikä uppoa. Minun piirini ovat fiksumpia kuin nämä nuorena lisääntyvät w t porukat.
Eli et edes tiedä mistä puhut, mutta toisenlaisia valintoja tehneet ärsyttää niinkin paljon, että koet halua nimitellä (”w t -porukat”).
Sivistynyttä, niin sivistynyttä…
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toki jos lykkää päälle kolmenkympin niin voi jäädä kokonaan saamatta tai lapsiluku voi jäädä toivottua pienemmäksi.LOL. Työllistävä kanditutkinto? Luuseri ryhtyi lisääntymään ja maisterintutkinto jäi haaveeksi....
No proviisoireilla on huonompi työtilanne kuin farmaseuteilla.
Ja ehtiihän tässä vielä elämän aikana opiskella,jos siltä tuntuu.
Meillä ei olisi ainakaan kolmea lasta,jos olisin 6v opiskellut (proviisoriksi menee useilla 5,5v tai kauemmin). Olen ihan onnellinen näin :)
Vierailija kirjoitti:
Yli 30-vuotiaat äidit ovat tutkitusti parempia ja onnellisempia äitejä kuin alle 30-vuotiaat.
Mun käsittääkseni rajat on ali/yli 25v sekä
alle 40/yli 40.
25v aivojen kehitys valmis ja 40v tuntee itsensä hyvin ja osaa ehkä ottaa rennommin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Typerän ihmisen merkki kuvitella, että on vain yksi tie ja tapa tehdä asiat ”oikein”.Koskaan siis eivät tule asuntoaan omistamaan. Tai sitten et lukenut viestiä jossa sanottiin että pitää olla keskitason yläpuolella palkka jos sen lainan haluaa. 40+ ei jollain 2500€ palkalla maksa ennen ennen kuolemaansa mitään lainaa pois.
Tämähän on valinta kysymys. Muualla kuin pääkaupunkiseudulla saat 60klla rempattuja reilun sadanneliön omakotitaloja. 50 neliön rivarit maksaa 30-50 k. Kaiken lisäksi näillä alueilla on pulaa työvoimasta monilla aloilla
No sen lapsen kanssa onpaljon mukavampi olla hoitovapailla kun vanhempainpäivärahat on samaa tasoa keskipalkan kanssa, saa vähän säästöön ennenkuin jää kotihoidontuelle.
Teininkin kanssa on mukavampaa, kun on työ jolla maksaa harrastukset, mopot ja muut menot kevyesti.
Ja ennenkaikkea mieluummin nautin vapaudesta mennä ja tulla 2-kymppisenä kuin 5-kymppisenä. Säälittävimpiä on ne nelikymppisenä nuoruuttaan elävät mummot, siis ne on jo ihan oikeesti mummoja ja bailaavat menetettyä nuoruuttaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niinpä kaksi vuotta kun olisi jaksanut opiskella lisää niin ei tarvitsisi inistä tukien puutteesta
Sarkasmi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli et edes tiedä mistä puhut, mutta toisenlaisia valintoja tehneet ärsyttää niinkin paljon, että koet halua nimitellä (”w t -porukat”).
Roska sakki on roska sakkia. Osuiko?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Roska sakki on roska sakkia. Osuiko?
Ja yhdyssana on yhdyssana. Eipä osunut, lähinnä osoitit oman sivistymättömyytesi.
Yritä nyt löytää jotain kauniimpaa mietittävää niin ei tarvitse sylkeä noin rumia juttuja palstalle, parempaa päivänjatkoa sinne 👍
Vierailija kirjoitti:
No sen lapsen kanssa onpaljon mukavampi olla hoitovapailla kun vanhempainpäivärahat on samaa tasoa keskipalkan kanssa, saa vähän säästöön ennenkuin jää kotihoidontuelle.
Teininkin kanssa on mukavampaa, kun on työ jolla maksaa harrastukset, mopot ja muut menot kevyesti.
Ja ennenkaikkea mieluummin nautin vapaudesta mennä ja tulla 2-kymppisenä kuin 5-kymppisenä. Säälittävimpiä on ne nelikymppisenä nuoruuttaan elävät mummot, siis ne on jo ihan oikeesti mummoja ja bailaavat menetettyä nuoruuttaan.
Mulle jotkut kaverit sanoi, että ei kannata hankkia lapsia nuorena, ettei tarvii sitten lähteä bilettämään kun lapset on pieniä vaan bilettää sillon nuorena.
Mua ei oo kyllä koskaan bilettäminen kiinnostanut, oon käynyt baarissa kai 2 kertaa elämäni aikana :D mieluummin nukun hyvin ja menen seuraavana päivänä jumppaan.
Yksi kaveri, joka neljänkympin korvilla sai lapsia, käy kyllä baarissa aina kun pääsee.
Eiköhän ole luonne- ja kiinnostuskysymys
Eli olet näitä, jotka kykenevät vain yhteen asiaan kerrallaan.
Se on ihan ok, mutta anna tilaa myös muunlaisille toteuttaa itseään ja elää elämäänsä heille sopivalla tavalla.