Mitä tapahtui, että yhtäkkiä kaikki tapahtui?
Kyllä, oon urpo ja enkä lainkaan kartalla maailmanpolitiikasta.
Muttä mitä tapahtui, kun Suomi täyttyy yhtäkkiä pakolaisista? Miksi juuri nyt? Mistä niitä tulee eniten? Ovatko kaikki syyrialaisia?
Kuukausi sitten kaikki oli vielä ihan ok, ja nyt pitäisi repäistä majapaikka sadoille tulijoille, per päivä...
Kommentit (28)
Varmaan logistiikkaketju tehostunut ja some toimii monella tapaa katalysaattorina. Jotenkin en usko, että on joku ratkaiseva lisäys tullut maailman 'pahuuteen'.
Tämä kaikki taitaa olla vaan osa suurempaa suunnitelmaa..
Muslimit ja kristityt ei taija mahtua sammaan maahan.
[quote author="Vierailija" time="05.09.2015 klo 18:07"]
Lukekaa arabikevät wikipediasta.
[/quote]
Luin. Olihan siinä paljon selventävää tietoa minulle, mutta juuri sitä syytä, miksi juuri nyt on tilanne tämä, ei löytynyt. -ap-
Millä tavalla pakolaiset tulevat Turkin läpi? Matkahan on valtavan pitkä.
Onnea vaan kaikille pakolaisille. Kukapa heidän kotimaissaan voisi rakentaa hyvää elämää.
Eiks vieläkään kukaan osaa kertoa?
Siellä on ilmeisesti jotenkin helpottunut se miten sieltä pääsee lähtemään. Salakuljetus ehkä tehostunut. Onhan Syyrian sotakin ollut käynnissä jo neljä vuotta.
USA tapahtui. Meni keikuttamaan Lähi-idän valtatasapainon ja jätti Euroopan harteille taas kerran jätösten korjaamisen.
[quote author="Vierailija" time="06.09.2015 klo 16:25"]
Siellä on ilmeisesti jotenkin helpottunut se miten sieltä pääsee lähtemään. Salakuljetus ehkä tehostunut. Onhan Syyrian sotakin ollut käynnissä jo neljä vuotta.
[/quote]
Mutta eikö kukaan tiedä, mikä ja koska ja missä on jokin helpottunut, että joku pääsee jostain lähtemään jonnekin? Mä tahtoisin tarkkaa tietoa, olisi jotenkin kivempi käsitellä aihetta, kun tietäis faktoja. Ainoa fakta tuntuu olevan se, että suomi tömähti yhtäkkiä puolilleen parikymppisiä jannuja.
USA tapahtui. Meni keikuttamaan Lähi-idän valtatasapainon ja jätti Euroopan harteille taas kerran jätösten korjaamisen.
[/quote]
No tää on käsittääkseni syy, miksi kaikki on alkanut. Mutta ei selitä mulle sitä pikkuseikkaa, miksi juuri näinä päivinä pakolaisten määrä räjähti käsiin, kun ongelma on ollut jo vuosia olemassa.
Ai Suomi täyttyy? Päivitäs nyt ensin tietosi skitä, mitkä kaikki maat täyttyvät ja millä lukumäärillä. Saksaan menee joka tunti 1000 turvapaikanhakijaa.
[quote author="Vierailija" time="06.09.2015 klo 16:29"]
[/quote]
Mutta eikö kukaan tiedä, mikä ja koska ja missä on jokin helpottunut, että joku pääsee jostain lähtemään jonnekin? Mä tahtoisin tarkkaa tietoa, olisi jotenkin kivempi käsitellä aihetta, kun tietäis faktoja. Ainoa fakta tuntuu olevan se, että suomi tömähti yhtäkkiä puolilleen parikymppisiä jannuja.
[/quote]
Huolestuttaa että Isiksellä olisi sormensa oletettuakin enemmän pelissä. Niillä on rahaa ja myös logistiset mahdollisuudet laittaa vyöry liikkeelle.
Mäkin mietin samaa... Oisko ilmat kylmenneet ja muuttovirtaus alko?
Isisin valtaama alue levittäytyy koko ajan. Ne ovat täysin mielipuolisia ja armottomia terroristeja, joten minäkin juoksisin ja kovaa.
[quote author="Vierailija" time="06.09.2015 klo 16:30"]
[/quote]
No tää on käsittääkseni syy, miksi kaikki on alkanut. Mutta ei selitä mulle sitä pikkuseikkaa, miksi juuri näinä päivinä pakolaisten määrä räjähti käsiin, kun ongelma on ollut jo vuosia olemassa.
[/quote]
Tulijoita Eurooppaan on aina ollut eri maista miljoonia. Rajoista on ennen pystytty pitämään edes jotenkuten kiinni, mutta nyt tulijoita tulee kertakaikkiaan yhtenä ryöppynä niin paljon, että rajat pettivät. Ja kun "aita" kaatui, ihmiset käyttävät tilaisuuden hyväksi.
[quote author="Vierailija" time="06.09.2015 klo 16:51"]
Kiva, kyselin vissiin liikaa!
[/quote]
Mut meinaan blokattiin, mutta otin toisen osoitteen. Terv. ap
Tätä mäkin ihmettelen