Luottotietonsa menettäneet, miten olette pärjänneet?
Kuinka paljon elämää on hankaloittanut luottotietojen menettäminen? Oletko saanut luottotietosi takaisin? Omat luottotiedot ovat kohta menossa, koska rahaa ei ole enää laskuihin. En elä yli varojen, pari ikävää tilannetta ja näin kävi. Yritän etukäteen asennoitua, mutta tilanne stressaa todella paljon, koska elättelen vielä toiveita että jokin ihme tapahtuisi. Olisi parempi kun ne tiedot nyt vaan menisi, ettei tarvitse enää stressata. Toki sen jälkeen varmaan toisenlaiset asiat stressaa. Mutta kaipaisin tietoa, miten te muut olette pärjänneet?
Kommentit (128)
Vierailija kirjoitti:
Joku kommentoi että puhelinliittymän saa vaikka luottotiedoton ..kiinnostaisi tietää mikä firma? En ainakaan itse ole saanut. Enkä myöskään yhtään asuntoa mistään firmasta eikä kaupungin vuokra-asuntoa jos sattuu sitä etsimään esim: Hgistä. Joo,jostain pieneltä paikkakunnalta ehkä saa jos siellä sattuu vielä olemaan kunnan omia asuntoja tarjolla.
Tarpeeksi takuu/panttirahoja niin onnistuu. Ei mikään firma rahasta kieltäydy. Itsellä on Elisan liittymä. Satasen maksoin alkuun ja sen jälkeen liittymä oli minun.
Vierailija kirjoitti:
Joku kommentoi että puhelinliittymän saa vaikka luottotiedoton ..kiinnostaisi tietää mikä firma? En ainakaan itse ole saanut. Enkä myöskään yhtään asuntoa mistään firmasta eikä kaupungin vuokra-asuntoa jos sattuu sitä etsimään esim: Hgistä. Joo,jostain pieneltä paikkakunnalta ehkä saa jos siellä sattuu vielä olemaan kunnan omia asuntoja tarjolla.
Mä en tiedä saako ihan uutta, mutta ainakin Elisalle sai vaihdettua Dnalta.
Ei saanut lainoja, ei saanut liittymää ilman isoja etukäteismaksuja, vuokra-asunnon sai lähinnä vain kunnalliselta (yksityiseltä en edes koittanut) ja aina annettiin sopimus vain kuukausiksi kerrallaan. Kotivakuutuksen ja matkavakuutuksen ihme kyllä sain. Opintolainaakaan ei myönnetty saatika kulutusluottoja.
Minulla lähti luottotiedot masennuksen takia. En osannut tai jaksanut hoitaa asioita. Olin silloin myös työttömänä.
Kun luottotiedot sain takaisin vuosia sitten niin olen hoitanut asiat aina hyvin. Luottoa ei ole hankala enää saada ja elämä on paljon helpompaa kun raha-asiat on kunnossa. Vältän tosin luottoja vaikka luottokortti onkin.
Vierailija kirjoitti:
Minulla luottotiedot mennyt viime vuonna. Ei kyllä vielä ainakaan oo häirinnyt. Luottokortitkin olen saanut pitää ja klarnan kautta tilattua laskullekin. Jos tässä nyt ei ole kämppää vaihtamassa niin en tiedä mihin vaikuttaisi. Ulosotossa ollaan pitkään mutta niin makaa kuin petaa. Ei edes ahdista, mennään suu säkkiä myöten. Mielestäni jää ihan hyvin rahaa käyttöön vaikka ulosotto palkasta osan nappaakin. Enemmän kuin lainoja lyhentäessä. Perinnän kulut olisi olleet isommat kuin ulosoton. Tietoisesti päästin velat ulosottoon. Kunhan pääsee veloissa niin pieniin lukemiin, että on mahis saada takuusäätiön avulla laina niin sitten haen sitä ja makselen sen kautta loppuun velat. Turha märehtiä elettyä elämää.
Klarna ei kauaa myönnä laskuja, jos ei ole luottotietoja. Toki se ei ole ongelma, kun valtaosassa paikoista voi maksaa tilaukset kortilla tai verkkopankilla.
Vierailija kirjoitti:
Helsingin kaupungilta ei perheetön helpolla asuntoa saa, mutta Sato ja entinen VVO (nyk. Lumo tai M2 tai jotain) vuokraavat kyllä myös luottotiedottomalle, jos ei ole vuokravelkaa.
Vierailija kirjoitti:
Ei saanut lainoja, ei saanut liittymää ilman isoja etukäteismaksuja, vuokra-asunnon sai lähinnä vain kunnalliselta (yksityiseltä en edes koittanut) ja aina annettiin sopimus vain kuukausiksi kerrallaan. Kotivakuutuksen ja matkavakuutuksen ihme kyllä sain. Opintolainaakaan ei myönnetty saatika kulutusluottoja.
Minulla lähti luottotiedot masennuksen takia. En osannut tai jaksanut hoitaa asioita. Olin silloin myös työttömänä.
Kun luottotiedot sain takaisin vuosia sitten niin olen hoitanut asiat aina hyvin. Luottoa ei ole hankala enää saada ja elämä on paljon helpompaa kun raha-asiat on kunnossa. Vältän tosin luottoja vaikka luottokortti onkin.
Ja oikeasti se velka-aika oli hirveää aikaa elämässäni ulosottoineen. Olin kokoajan ahdistunut. Pohjalla piti käydä että oppi mitä ei pidä tehdä.. Sympatiani muille kellä rahaongelmia.
Vierailija kirjoitti:
Mua oikeasti pelottaa töihin meno. Haen koko ajan töitä ( olen pieni palkkaisella alalla), ja jos työllistyn niin ulosotto vie palkasta ison siivun, samaan aikaan, kun toimeentulotukiosuus loppuu.
Eli töihin mennessä käteen jää vähemmän nyt kuin "lusmuna" ja nytkin on tosi tiukkaa.Toki ymmärrän, että velat pitää maksaa, mutta mitä jos ei yhtenä päivänä olekaan rahaa ostaa bussikorttia ja mennä töihin ? Ja tähän alapeukuttajat , antakaa kiitos myös neuvoja miten toimia ja mitä en ehkä ole ymmärtänyt
En ole mikään työnvieroksuja, olen elämästäni suurimman osan töitä tehnyt.
Ulosottomaksut otetaan huomioon menoina toimeentulotuessa. Tulosi eivät voi pienentyä, jos menet töihin. Tosin menot voivat kasvaa, jos esim. työmatkoihin menee rahaa.
Harvoin ketään hylätään taivasalle ilman asuntoa. Tiedän erään kellä sosiaalitoimisto antoi maksusitoumuksen kunnalliselle vuokranantajalle. Takuuvuokrat oli isot koska taustalla oli häätö maksamattomuen vuokrien takia. Eli jos on toivoton tilanne ottakaa yhteyttä sosiaalityöntekijään. Toisaalta loputtomasti ei tuollakaan reitillä riitä varmaan ymmärrystä, jos tulee yhä uusia häätöjä maksamattomien vuokrien vuoksi. Vuokraa ei kyllä kannata jättää maksamatta, voi tulla kylmä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mua oikeasti pelottaa töihin meno. Haen koko ajan töitä ( olen pieni palkkaisella alalla), ja jos työllistyn niin ulosotto vie palkasta ison siivun, samaan aikaan, kun toimeentulotukiosuus loppuu.
Eli töihin mennessä käteen jää vähemmän nyt kuin "lusmuna" ja nytkin on tosi tiukkaa.Toki ymmärrän, että velat pitää maksaa, mutta mitä jos ei yhtenä päivänä olekaan rahaa ostaa bussikorttia ja mennä töihin ? Ja tähän alapeukuttajat , antakaa kiitos myös neuvoja miten toimia ja mitä en ehkä ole ymmärtänyt
En ole mikään työnvieroksuja, olen elämästäni suurimman osan töitä tehnyt.
Ulosottomaksut otetaan huomioon menoina toimeentulotuessa. Tulosi eivät voi pienentyä, jos menet töihin. Tosin menot voivat kasvaa, jos esim. työmatkoihin menee rahaa.
Pitää tosiaan muistaa että UO menee sitten suoraan palkasta, itse sovittua ei ttt ota huomioon.
Se oli kauheaa käydä töissä, kun ulosotto karhusi ison osan tuloista. Lomarahatkin katosi kuin tuhka tuuleen. Kun tulot oli pienet, velat lyheni hitaasti ja korot juoksi. Olen sanoinkuvaamattoman kiitollinen läheiselleni kuka minut pelasti tuosta tilanteesta lainan antaen. Näin korkojen juoksu loppui.
Kiitos vastannaille
Tuli lohdullinen olo vastauksistanne. Ja myös sellainen olo, että maailmassa on hyviäkin ihmisiä.
Se töihin menoa ulosoton takia pelkäävä.
Kiitos kaikille vastauksista ja vertaistuesta, oloni on hiukan parempi. Toivon edelleen vielä ihmettä asian suhteen, mutta koitan olla stressaamatta tämän odotusajan. Sen jälkeen eletään tilanteen mukaan, kaikki tehtävissä oleva on tehty. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla luottotiedot mennyt viime vuonna. Ei kyllä vielä ainakaan oo häirinnyt. Luottokortitkin olen saanut pitää ja klarnan kautta tilattua laskullekin. Jos tässä nyt ei ole kämppää vaihtamassa niin en tiedä mihin vaikuttaisi. Ulosotossa ollaan pitkään mutta niin makaa kuin petaa. Ei edes ahdista, mennään suu säkkiä myöten. Mielestäni jää ihan hyvin rahaa käyttöön vaikka ulosotto palkasta osan nappaakin. Enemmän kuin lainoja lyhentäessä. Perinnän kulut olisi olleet isommat kuin ulosoton. Tietoisesti päästin velat ulosottoon. Kunhan pääsee veloissa niin pieniin lukemiin, että on mahis saada takuusäätiön avulla laina niin sitten haen sitä ja makselen sen kautta loppuun velat. Turha märehtiä elettyä elämää.
Klarna ei kauaa myönnä laskuja, jos ei ole luottotietoja. Toki se ei ole ongelma, kun valtaosassa paikoista voi maksaa tilaukset kortilla tai verkkopankilla.
Voi mutta helpottaa elämää kun voi ensin vastaanottaa tuotteen ja maksaa vasta sitten. Jos tuote ei olekaan hyvä niin palauttaa ja usein ei tarvi maksaa mitään sitten eikä odotella rahapalautuksia.
Vierailija kirjoitti:
Kiitos kaikille vastauksista ja vertaistuesta, oloni on hiukan parempi. Toivon edelleen vielä ihmettä asian suhteen, mutta koitan olla stressaamatta tämän odotusajan. Sen jälkeen eletään tilanteen mukaan, kaikki tehtävissä oleva on tehty. Ap
Sano itsellesi: Olen rahamagneetti. Raha tulee minulle helposti. Vedän rahaa puoleeni.
Mitä puhelinliittymiin tulee niin nykypäivän prepaid-aikana ei ole kyllä mikään ongelma ettei liittymää saa. Moni asia on sumplittavissa vuokra-asunnosta vakuutuksiin ja sähkölaskuihin luottotiedottomana. Firmojenkin käytännöissä eroja.
Vierailija kirjoitti:
Se oli kauheaa käydä töissä, kun ulosotto karhusi ison osan tuloista. Lomarahatkin katosi kuin tuhka tuuleen. Kun tulot oli pienet, velat lyheni hitaasti ja korot juoksi. Olen sanoinkuvaamattoman kiitollinen läheiselleni kuka minut pelasti tuosta tilanteesta lainan antaen. Näin korkojen juoksu loppui.
Minä sain sovittua maksuvapaita kuukausia myös lomarahakuukausille. Ihan suoraan sanoin jo kysyessäni uo-virkailijalta maksuvapaata, että kyseisenä kuuna on tulossa lomarahat.
Mulla varmaan 20 vuotiaana luottotiedot menny ja edelleen siis on merkintöjä , ikää nyt 35. Puhelinliittymää en tietenkään oo saanut, mutta ne mitkä asiat eniten vaikeuttanut on että vuokra-asuntoa ollut vaikea saada ja hirveästi pitänyt selitellä tilannetta, kohtelu huonoa, niinkuin ois huonompi ihminen kuin muut tämän takia. Nykyisin en enää yksityisiltä edes ole yrittänyt asuntoa, ihan turhaa. Toinen asia että kotivakuutusta en ole saanut mistään. Tietty myös harmittaa että ei voi koskaan ostaa mitään osamaksulla. Tässäpä ne vaikeuttavat asiat mun kohdallani.
No meillä on mennyt (masennus, konkurssi jne jne) ja autossa vain liikennevakuutus. Nyt auto hajosi ja mistä saan ehjän? Ei rahaa, eikä kukaan myy luotolla. Tarvin jotta pääsen eri työpaikkoihin. Stressaa.
Pankki vie lainoihin noin 700e/kk, ja ulosotto kun vei multa (ei vie enää) niin sain 1300e/kk. Mies sai Kelasta 650€/kk.
Mitään tukia/apuja ei saatu mistään, eikä pankkikaan tullut vastaan. Kotivakuutuskin puuttuu, mutta kuulemma ei haittaa pankkia vaikka asuntolainaa jäljellä 70 000e.
Leipäjonossa on ollut pakko käydä, se on hirveän noloa.
3v ja saan luottotiedot takaisin.
Vierailija kirjoitti:
Osallistu FB:ssä ja Instagramissa yritysten lahjakortti ym. arvontoihin. Hopelta voit myös saada apua.