Luottotietonsa menettäneet, miten olette pärjänneet?
Kuinka paljon elämää on hankaloittanut luottotietojen menettäminen? Oletko saanut luottotietosi takaisin? Omat luottotiedot ovat kohta menossa, koska rahaa ei ole enää laskuihin. En elä yli varojen, pari ikävää tilannetta ja näin kävi. Yritän etukäteen asennoitua, mutta tilanne stressaa todella paljon, koska elättelen vielä toiveita että jokin ihme tapahtuisi. Olisi parempi kun ne tiedot nyt vaan menisi, ettei tarvitse enää stressata. Toki sen jälkeen varmaan toisenlaiset asiat stressaa. Mutta kaipaisin tietoa, miten te muut olette pärjänneet?
Kommentit (128)
Olen ollut luottotiedoton menneisyydessäni noin viisitoista vuotta ja siihen jamaan en itseäni enään pistä.
Ei helvetti… en edes ala muistelemaan niitä aikoja, väärä palsta.
Hyvästi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luottotietojen menetys on hyvä asia silloin, kun tilanne on toivoton. Ulosottoon menee pienempi summa, kun se mitä menee esim. perintäfirmojen laskuihin. Ja lisä velkaa et voi tehdä. Ei se elämä siihen lopu, jos olet kunnollinen ihminen ja tähtäät siihen, että selviät veloista. Olin itse luottotiedoton 6 vuotta.
Ei se elämä lopu kunnottomallakaan. Kannattaa olla yhteydessä velkaneuvontaan, että mitä mahdollisuuksia on päästä hoitamaan asiansa esim. velkajärjestelyn kautta.
Velkajärjestelyyn päästäkseen pitää olla tuloja millä velkansa maksaa
Kyllä niitä nollamaksuohjelmiakin saa. Siihen on helpotusta tulossa kesään mennessä muutenkin, kun ne rajataan max kolme vuotta pitkiksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luottotietojen menetys on hyvä asia silloin, kun tilanne on toivoton. Ulosottoon menee pienempi summa, kun se mitä menee esim. perintäfirmojen laskuihin. Ja lisä velkaa et voi tehdä. Ei se elämä siihen lopu, jos olet kunnollinen ihminen ja tähtäät siihen, että selviät veloista. Olin itse luottotiedoton 6 vuotta.
Ei se elämä lopu kunnottomallakaan. Kannattaa olla yhteydessä velkaneuvontaan, että mitä mahdollisuuksia on päästä hoitamaan asiansa esim. velkajärjestelyn kautta.
Kyllä niitä nollamaksuohjelmiakin saa. Siihen on helpotusta tulossa kesään mennessä muutenkin, kun ne rajataan max kolme vuotta pitkiksi.
Ei todellakaan saa mitenkään automaationa. Velkajärjestelyyn on muutenkin vaikea päästä. Ei se ole mikään kaikkien saatavilla oleva oikotie.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö ulosoton kulut ole isot?
Kokeilisin saada pankista lainaa, jotain kulutusluottoa ja maksaa laskut pois. Tulisi halvemmaksi?
Onhan ne. Mutta lainaa ei saa ilman takaisinmaksukykyä. Jos luottotiedot ovat menossa, ei siinä tilanteessa ole mitään lainojakaan saamassa.
Lainat alkaa heti UOssa vanheta vaikket pystyisi niitä maksamaan.
Minkä pankin ajattelit myöntävän lainaa, jos hakijalla ei ole takaisinmaksukykyä?
Hällä on jo lainaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kokeilisin saada pankista lainaa, jotain kulutusluottoa ja maksaa laskut pois. Tulisi halvemmaksi?
Onhan ne. Mutta lainaa ei saa ilman takaisinmaksukykyä. Jos luottotiedot ovat menossa, ei siinä tilanteessa ole mitään lainojakaan saamassa.
Minkä pankin ajattelit myöntävän lainaa, jos hakijalla ei ole takaisinmaksukykyä?
Hällä on jo lainaa
Kellä? Ap ei ainakaan lainoista mitään puhut. Ulosotto on ihan eri asia kuin laina.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuloja pitää olla
Ihan ok menee, eniten vituttaa kun joissakin jutuissa kohdellaan kuin kakkosluokan kansalaista. Olen saanut sähkösopparin vaihdettua ym ilman sanktioita tai etukäteismaksuja, lainaa ei tietenkään saa missään muodossa mistään. Postiennakolla pystyy tilaamaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hällä on jo lainaa
Kellä? Ap ei ainakaan lainoista mitään puhut. Ulosotto on ihan eri asia kuin laina.
Kyllä hän kirjoitti luottokortin olevan tapissa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eläpä hupaja. Ei kukaan myönnä velkajärjestelyä niin, ettei mitään tarvitse maksaa :D Eihän se olisi mikään velkajärjestely.
Suppean kotivakuutuksen saa nykyään myös luottotiedoton-jeee.
Sähkösopimuksen on saanut aina-sehän on pakollinen mutta minne sen otat jos et saa asuntoa.
Ainoa toivo että joku yksityinen vuokraa-mulle ainakin vuokrannut eikä ole edes katsonut tietoja.
Puhelinliittymää et saa paitsi kioskilta ennakkoon maksetun.
Et saa asuntoa mistään firmoista turha edes kysyä vastaavat että on jonossa..
Tässä muutamia esimerkkejä..nolointa on jos joutuu jonnekin missä joku katsoo tiedot kun siinä istut--no nyt se on ihan normi päivää että luotot mennyt mutta esim: 10 vuotta sitten olit täysin nolla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hällä on jo lainaa
Niin? Miten se nyt liittyy pankkilainaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mua oikeasti pelottaa töihin meno. Haen koko ajan töitä ( olen pieni palkkaisella alalla), ja jos työllistyn niin ulosotto vie palkasta ison siivun, samaan aikaan, kun toimeentulotukiosuus loppuu.
Eli töihin mennessä käteen jää vähemmän nyt kuin "lusmuna" ja nytkin on tosi tiukkaa.Toki ymmärrän, että velat pitää maksaa, mutta mitä jos ei yhtenä päivänä olekaan rahaa ostaa bussikorttia ja mennä töihin ? Ja tähän alapeukuttajat , antakaa kiitos myös neuvoja miten toimia ja mitä en ehkä ole ymmärtänyt
En ole mikään työnvieroksuja, olen elämästäni suurimman osan töitä tehnyt.
Voit saada ttt vaikka olet töissä ja ulosottoon menee osa.
Tätä en ole tiennytkään, kiitos tästä. Pitää selvitellä asiaa, jos ja kun toivottavasti pian työllistyn.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hällä on jo lainaa
Miten olen kirjoittanut sen liittyvän?
Vierailija kirjoitti:
Sähkösopimuksen on saanut aina-sehän on pakollinen mutta minne sen otat jos et saa asuntoa.
Ainoa toivo että joku yksityinen vuokraa-mulle ainakin vuokrannut eikä ole edes katsonut tietoja.
Tässä muutamia esimerkkejä..nolointa on jos joutuu jonnekin missä joku katsoo tiedot kun siinä istut--no nyt se on ihan normi päivää että luotot mennyt mutta esim: 10 vuotta sitten olit täysin nolla.
Ei yksityinen ole ainoa toivo. Kaupungin vuokrataloihin pääsee ilman luottotietoja. Ja jos sattuu olemaan tarpeeksi rahavaroja, onnistuu vuokraaminen myös Lumolta ja vastaavilta. Pitää vain maksaa enemmän takuuvuokraa. Luottotiedolliseltahan esim. Lumo ei ota takuumaksua ollenkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hällä on jo lainaa
Miten olen kirjoittanut sen liittyvän?
Vastasit kommenttiin, jossa kerrottiin, ettei pankkilainaa saa, jos ei ole takaisinmaksukykyä. Siinä kohtaa.
Vierailija kirjoitti:
Puhelinliittymän saa ihan normaalisti. Asunnonkin saa, mutta ei toki niin helposti kuin luottotiedollisena. Itse asun M2-asunnossa. Muutin tähän sen jälkeen kun luottotiedot olivat jo menneet. Maksoin vain hieman enemmän takuuta ja homma oli sillä selvä. Nolostella en ole jaksanut enää aikoihin.
t. vuosia luottotiedottomana
Nordstar kirjoitti:
Luottotiedoton olin 2005-2018. Puhelinliittymää ei saanut eikä vakuutuksia helposti. Asunnon saannissa oli alussa ongelmia ja olin hetken asunnoton ja raskaana. Onneksi ennen lapsen syntymää sain asunnon. Mitään osamaksuja ei saanut enkä esim opintolainaa. Verkkopankki tunnukset on ollut aina. Sähkösopimuksen teossa oli joskus ongelmia.
Töihin mennessäni maksoin ulosottoa joka vei ison summan palkasta. Perintä laskuja maksoin vielä ulosoton jälkeen vuoteen 2020 saakka. Heti kun luottotiedot sain takaisin ostin omakotitalon ja hankin luottokortin. Luottotietojen takaisin saaminen oli tosi iso juttu.
Olen tällä hetkellä hyvässä työssä oleva perheenäiti eikö kukaan voisi arvata että olen ollut asunnoton ja luottotiedoton. En enää koskaan jätä laskuja maksamatta. Luottotiedottomana pärjää mutta vaikuttaa itsetuntoon paljon.
Ensin maksoit ison summan palkasta ulosottoon ja sen jälkeen vielä perintälaskuja, mutta silti pystyit ostamaan ok-talon heti, kun luottotiedot palasivat? Mistä rahoista säästit omavastuuosuuden?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mua oikeasti pelottaa töihin meno. Haen koko ajan töitä ( olen pieni palkkaisella alalla), ja jos työllistyn niin ulosotto vie palkasta ison siivun, samaan aikaan, kun toimeentulotukiosuus loppuu.
Eli töihin mennessä käteen jää vähemmän nyt kuin "lusmuna" ja nytkin on tosi tiukkaa.Toki ymmärrän, että velat pitää maksaa, mutta mitä jos ei yhtenä päivänä olekaan rahaa ostaa bussikorttia ja mennä töihin ? Ja tähän alapeukuttajat , antakaa kiitos myös neuvoja miten toimia ja mitä en ehkä ole ymmärtänyt
En ole mikään työnvieroksuja, olen elämästäni suurimman osan töitä tehnyt.
Voit saada ttt vaikka olet töissä ja ulosottoon menee osa.
Vain jos uo otetaan suoraan palkasta. Jos ei halua työnantajan tietävän uo:sta vaan maksaa lyhennykset itse, ei saa tt-tukea.
Joku kommentoi että puhelinliittymän saa vaikka luottotiedoton ..kiinnostaisi tietää mikä firma? En ainakaan itse ole saanut. Enkä myöskään yhtään asuntoa mistään firmasta eikä kaupungin vuokra-asuntoa jos sattuu sitä etsimään esim: Hgistä. Joo,jostain pieneltä paikkakunnalta ehkä saa jos siellä sattuu vielä olemaan kunnan omia asuntoja tarjolla.