Auton epämääräinen jäähdytysnesteen kuluminen. Autotietäjiä paikalla?
Jäähdytinnestettä lisättävä puoli litraa-litra 500-1500 kilometrin välein. Auto ei ole keittänyt kertaakaan, jäähdyttimen letku on pehmeä, niinkuin kuuluukin. Myöskään öljykorkista tai -tikusta ei löydy mitään ylimääräistä.
Eli vika ei todennäköisesti ole kannentiivisteessä. Mistä kannattaisi lähteä vikaa etsimään, ettei tee kallista kansiremonttia turhaan?
Kommentit (16)
Auton merkki, malli ja vuosimalli sekä ajetut kilometrit helpottaisi aina näissä kysymyksissä.
No jostain se vuotaa, voi vuotaa esim letkun liittimestä, ja jos putoaa kuumalle koneelle, niin haihtuu ja vaikea nähdä paikkaa.
Kone käynnissä kannattaisi katsoa letkujen liitokset että tuleeko jotain kuplaa/pisaraa ja tunnustella kaikki paikat, löytyy vuotokohtaa.
Ja tuleeko maahan saakka jälkeä, jos auto on asvaltilla.
En tajua paljoakaan autoista, mutta voisko olla vesipumppu?
Vika on kyllä valitettavasti siinä kannentiivisteessä, jos ei auto allekaan nestettä tiputa...
Vierailija kirjoitti:
Auton merkki, malli ja vuosimalli sekä ajetut kilometrit helpottaisi aina näissä kysymyksissä.
Ai niin. Octavia 2008 2,0tdi, 304 000 mittarissa.
Ap
Meillä epäiltiin vaikka mitä, lopulta selvisi että se joku pohjan tulppa tms oli löysällä... Olen tyhmähkö enkä itse autoile, joten saatan puhua mitä sattuu. Mutta tosiaan ties mitä remppaa luultiin olevan edessä ja vika olikin joku ihan yksinkertainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Auton merkki, malli ja vuosimalli sekä ajetut kilometrit helpottaisi aina näissä kysymyksissä.
Ai niin. Octavia 2008 2,0tdi, 304 000 mittarissa.
Ap
Jos vuotaa lähellä pakosarjaa tai turboa niin neste haihtuu samantien. Jos paha vuoto pakopuolelta niin sen näkyisi kuplintana kun avaa syylärinkorkin.
Vierailija kirjoitti:
Vika on kyllä valitettavasti siinä kannentiivisteessä, jos ei auto allekaan nestettä tiputa...
Ei voi mitenkään olla, jos auto ei kerta keitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vika on kyllä valitettavasti siinä kannentiivisteessä, jos ei auto allekaan nestettä tiputa...
Ei voi mitenkään olla, jos auto ei kerta keitä.
Pötyä. Ei vika kannentiivisteessä mitenkään automaattisesti heti keittämistä tarkoita.
Vierailija kirjoitti:
En tajua paljoakaan autoista, mutta voisko olla vesipumppu?
Jos vesipumppu vuotaisi auto tiputtelisi alleen parkissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vika on kyllä valitettavasti siinä kannentiivisteessä, jos ei auto allekaan nestettä tiputa...
Ei voi mitenkään olla, jos auto ei kerta keitä.
Pötyä. Ei vika kannentiivisteessä mitenkään automaattisesti heti keittämistä tarkoita.
Ei, mutta erittäin todennäköisesti keittää. Toisekseen noista koneista ei kannentiivisteen pitäisi kovin herkästi mennä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vika on kyllä valitettavasti siinä kannentiivisteessä, jos ei auto allekaan nestettä tiputa...
Ei voi mitenkään olla, jos auto ei kerta keitä.
Pötyä. Ei vika kannentiivisteessä mitenkään automaattisesti heti keittämistä tarkoita.
Ei, mutta erittäin todennäköisesti keittää. Toisekseen noista koneista ei kannentiivisteen pitäisi kovin herkästi mennä.
No ei keitä kerran nestettä vajuaa noin hitaasti. Vuotaa kuitenkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Auton merkki, malli ja vuosimalli sekä ajetut kilometrit helpottaisi aina näissä kysymyksissä.
Ai niin. Octavia 2008 2,0tdi, 304 000 mittarissa.
Ap
Hyvä. Paisunta-astia vuotaa oma arvaukseni.
Ostappa uusi paisuntasäiliön korkki ja vaihda vanhan tilalle. Ei ole kallis ja helppo kokeilla. Auttoi ainakin Volkswagen issa
EGR jäähdytin vuotaa. VAG perusvika.
No ei se syylärineste öljyissä ole jos se vuotaa pakopuolelta pois.