Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Luottotietonsa menettäneet, miten olette pärjänneet?

Vierailija
23.03.2022 |

Kuinka paljon elämää on hankaloittanut luottotietojen menettäminen? Oletko saanut luottotietosi takaisin? Omat luottotiedot ovat kohta menossa, koska rahaa ei ole enää laskuihin. En elä yli varojen, pari ikävää tilannetta ja näin kävi. Yritän etukäteen asennoitua, mutta tilanne stressaa todella paljon, koska elättelen vielä toiveita että jokin ihme tapahtuisi. Olisi parempi kun ne tiedot nyt vaan menisi, ettei tarvitse enää stressata. Toki sen jälkeen varmaan toisenlaiset asiat stressaa. Mutta kaipaisin tietoa, miten te muut olette pärjänneet?

Kommentit (128)

Vierailija
41/128 |
23.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luottotiedoton olin 2005-2018. Puhelinliittymää ei saanut eikä vakuutuksia helposti. Asunnon saannissa oli alussa ongelmia ja olin hetken asunnoton ja raskaana. Onneksi ennen lapsen syntymää sain asunnon. Mitään osamaksuja ei saanut enkä esim opintolainaa. Verkkopankki tunnukset on ollut aina. Sähkösopimuksen teossa oli joskus ongelmia.

Töihin mennessäni maksoin ulosottoa joka vei ison summan palkasta. Perintä laskuja maksoin vielä ulosoton jälkeen vuoteen 2020 saakka. Heti kun luottotiedot sain takaisin ostin omakotitalon ja hankin luottokortin. Luottotietojen takaisin saaminen oli tosi iso juttu.

Olen tällä hetkellä hyvässä työssä oleva perheenäiti eikö kukaan voisi arvata että olen ollut asunnoton ja luottotiedoton. En enää koskaan jätä laskuja maksamatta. Luottotiedottomana pärjää mutta vaikuttaa itsetuntoon paljon.

Vierailija
42/128 |
23.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei välttämättä vaikuta mihinkään. Nyt kun vielä tiedot kunnossa niin hoida kaikki vakuutukset, liittymät, ym. kuntoon ja pidä ne kunnossa.

Eikä siinä luottotiedottomuudessa mitään niin kamalaa ole, muutama vuosi elelyä pienemmällä budjetilla tai sitten painaa vaan reilummin töitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/128 |
23.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luottotietojen menetys on hyvä asia silloin, kun tilanne on toivoton. Ulosottoon menee pienempi summa, kun se mitä menee esim. perintäfirmojen laskuihin. Ja lisä velkaa et voi tehdä. Ei se elämä siihen lopu, jos olet kunnollinen ihminen ja tähtäät siihen, että selviät veloista. Olin itse luottotiedoton 6 vuotta.

Ei se elämä lopu kunnottomallakaan.  Kannattaa olla yhteydessä velkaneuvontaan, että mitä mahdollisuuksia on päästä hoitamaan asiansa esim. velkajärjestelyn kautta.

Velkajärjestelyyn päästäkseen pitää olla tuloja millä velkansa maksaa

Vierailija
44/128 |
23.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nordstar kirjoitti:

Luottotiedoton olin 2005-2018. Puhelinliittymää ei saanut eikä vakuutuksia helposti. Asunnon saannissa oli alussa ongelmia ja olin hetken asunnoton ja raskaana. Onneksi ennen lapsen syntymää sain asunnon. Mitään osamaksuja ei saanut enkä esim opintolainaa. Verkkopankki tunnukset on ollut aina. Sähkösopimuksen teossa oli joskus ongelmia.

Töihin mennessäni maksoin ulosottoa joka vei ison summan palkasta. Perintä laskuja maksoin vielä ulosoton jälkeen vuoteen 2020 saakka. Heti kun luottotiedot sain takaisin ostin omakotitalon ja hankin luottokortin. Luottotietojen takaisin saaminen oli tosi iso juttu.

Olen tällä hetkellä hyvässä työssä oleva perheenäiti eikö kukaan voisi arvata että olen ollut asunnoton ja luottotiedoton. En enää koskaan jätä laskuja maksamatta. Luottotiedottomana pärjää mutta vaikuttaa itsetuntoon paljon.

Niin en minäkään niitä laskuja jättäisi maksamatta, jos voisin ne jotenkin maksaa. En ihan ymmärrä niitä ihmisiä joilla on rahaa, mutta silti laskut valuvat ulosottoon huolimattomuuttaan. No, jokaisella on omat ristinsä. Ap

Vierailija
45/128 |
23.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nordstar kirjoitti:

Niin en minäkään niitä laskuja jättäisi maksamatta, jos voisin ne jotenkin maksaa. En ihan ymmärrä niitä ihmisiä joilla on rahaa, mutta silti laskut valuvat ulosottoon huolimattomuuttaan. No, jokaisella on omat ristinsä. Ap[/quote

Ei se UO maailmaa kaada eikä sitä tarvi muille kuuluttaa. Kukaan mun lähipiiristäni ei ole tietoinen asiasta.

Vierailija
46/128 |
23.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen pärjännyt erittäin hyvin rottailemalla sekä juopottelemalla ja aijon jatkaa tällä linjalla niin kauan että luovutte velkavaatimuksista :D:D:D

Vierailija
47/128 |
23.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen pärjännyt erittäin hyvin rottailemalla sekä juopottelemalla ja aijon jatkaa tällä linjalla niin kauan että luovutte velkavaatimuksista :D:D:D

Jep, näin tapahtuu, velat vanhenevat ennen pitkään.

Vierailija
48/128 |
23.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asunnonvaihto hieman hankaloitui mutta aina löysin asunnon jos muutin. Suppean kotivakuutuksen sain, sähköyhtiö halusi 100euron pantin, se palautui vuoden kuluttua. Puhelinliittymän pystyi vaihtamaan ilman mitään pantteja ja ongelmia. Ei se normiarkea mitenkään haitannut. Osamaksulla ei mitään saa mutta se ei ollut itselleni ongelma.

Makselin velat pois ja nyt on vuoden ollut puhtaat paperit.

Vierailija
49/128 |
23.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lue lumipallometodista.

Siinä maksetaan aggressivisemmin pienintä velkaa pois, kun muista veloista maksetaan minimikulut / kk. Kun pienin velka on saatu maksettua, siirretään siihen käytetty kuukausilyhennys summaan, jolla on vähennetty 2. pienintä velkaa, ja kun 2. pienin velka on saatu maksettua, aletaan maksaa 3. pienintä velkaa pois summalla, johon lisätään edellisten poismaksettujen velkojen lyhennykset jne.

Vierailija
50/128 |
23.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lue lumipallometodista.

Siinä maksetaan aggressivisemmin pienintä velkaa pois, kun muista veloista maksetaan minimikulut / kk. Kun pienin velka on saatu maksettua, siirretään siihen käytetty kuukausilyhennys summaan, jolla on vähennetty 2. pienintä velkaa, ja kun 2. pienin velka on saatu maksettua, aletaan maksaa 3. pienintä velkaa pois summalla, johon lisätään edellisten poismaksettujen velkojen lyhennykset jne.

Nämä metodit on turhanpäiväisiä jos rahaa ei ole niitä maksaa.

Vierailija
51/128 |
23.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lue lumipallometodista.

Miten niin? Säästää korko- ja lainanhoitokuluissa kun ei ole velkaa joka suuntaan.

Vierailija
52/128 |
23.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lue lumipallometodista.

On tuttu metodi ja tuota käyttäisin jos olisi millä lyhentää. Ap

Vierailija
53/128 |
23.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut luottotiedoton pian 5 vuotta. Se ei ole vaikuttanut elämääni muuten kuin siten, että töihin ei kannata mennä ellei palkka ole todella hyvä. 

Vierailija
54/128 |
23.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lue lumipallometodista.

Miten niin? Säästää korko- ja lainanhoitokuluissa kun ei ole velkaa joka suuntaan.

Mistä ajattelit taikoa sen aggressiiviseen maksuun tarvittavan rahan?

Vierailija
55/128 |
23.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lue lumipallometodista.

Tilillä kun on rahaa 0€ niin siinä ei mitkään lumipallot auta :D

Vierailija
56/128 |
23.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö ulosoton kulut ole isot? 

Kokeilisin saada pankista lainaa, jotain kulutusluottoa ja maksaa laskut pois. Tulisi halvemmaksi?

Onhan ne. Mutta lainaa ei saa ilman takaisinmaksukykyä. Jos luottotiedot ovat menossa, ei siinä tilanteessa ole mitään lainojakaan saamassa.

Vierailija
57/128 |
23.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua oikeasti pelottaa töihin meno. Haen koko ajan töitä ( olen pieni palkkaisella alalla), ja jos työllistyn niin ulosotto vie palkasta ison siivun, samaan aikaan, kun toimeentulotukiosuus loppuu. 

Eli töihin mennessä käteen jää vähemmän nyt kuin "lusmuna" ja nytkin on tosi tiukkaa. 

Toki ymmärrän, että velat pitää maksaa, mutta mitä jos ei yhtenä päivänä olekaan rahaa ostaa bussikorttia ja mennä töihin ? Ja tähän alapeukuttajat , antakaa kiitos myös neuvoja miten toimia  ja mitä en ehkä ole ymmärtänyt 

En ole mikään työnvieroksuja, olen elämästäni suurimman osan töitä tehnyt.

Vierailija
58/128 |
23.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö ulosoton kulut ole isot? 

Kokeilisin saada pankista lainaa, jotain kulutusluottoa ja maksaa laskut pois. Tulisi halvemmaksi?

Onhan ne. Mutta lainaa ei saa ilman takaisinmaksukykyä. Jos luottotiedot ovat menossa, ei siinä tilanteessa ole mitään lainojakaan saamassa.

Lainat alkaa heti UOssa vanheta vaikket pystyisi niitä maksamaan.

Vierailija
59/128 |
23.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua oikeasti pelottaa töihin meno. Haen koko ajan töitä ( olen pieni palkkaisella alalla), ja jos työllistyn niin ulosotto vie palkasta ison siivun, samaan aikaan, kun toimeentulotukiosuus loppuu. 

Eli töihin mennessä käteen jää vähemmän nyt kuin "lusmuna" ja nytkin on tosi tiukkaa. 

Toki ymmärrän, että velat pitää maksaa, mutta mitä jos ei yhtenä päivänä olekaan rahaa ostaa bussikorttia ja mennä töihin ? Ja tähän alapeukuttajat , antakaa kiitos myös neuvoja miten toimia  ja mitä en ehkä ole ymmärtänyt 

Et tietenkään ota vastaan työtä, jossa on edes teoriassa mahdollista jäädä niin pienille tuloille, että menee liian tiukille. Ei velkaisenkaan tarvitse tyhmä olla. 

Vierailija
60/128 |
23.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voit saada ttt vaikka olet töissä ja ulosottoon menee osa.