Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä halusitte pienenä, mutta ette ikinä saaneet?

Vierailija
23.03.2022 |

.

Kommentit (1151)

Vierailija
1021/1151 |
22.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin halunnut alkoholittoman isän ja turvallisen sekä rakastetun lapsuuden.

1022/1151 |
17.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en saanut lapsena edes huuliharppua, mutta kävin naapurissa pimputtelemassa pianoa. Ja aikuisena ostin omilla rahoillani pianon.

moi

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1023/1151 |
17.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leikkimökki ja nukkekoti

Vierailija
1024/1151 |
17.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hevosta ja saksanpaimenkoiraa rohkea kuin RinTinTin. Aikuisena ostin unelmieni koiran ja harrastin hänen kanssaan tottelevaisuutta ja maastolajeja. Suojeluun hän sopi kuin nakutettu.

Vierailija
1025/1151 |
17.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä halusin äidin ja isän. Normaalin kodin ja perheen ja sen koiran.

En saanut

Vierailija
1026/1151 |
13.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakastavan äidin. Ettei olisi pitänyt vahtia sisaruksia. Tarpeeksi ruokaa (tämä helpotti laman jälkeen). Että olisi saanut nukkua kun nukutti. 

Nautin näistä kolmesta jälkimmäisestä nyt älyttömästi aikuisena: ei lapsia, syön sopivasti hyvää ja ravitsevaa ruokaa, saan nukkua yöni rauhassa. 

(Toki haikailin lapsena joitain lelujakin kuten kuka tahansa lapsi, mutta en niitä saanut eikä se jäänyt päällimmäisenä mieleen)

Nimim. huostaan 11-vuotiaana. 

Vierailija
1027/1151 |
13.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Radio-ohjattavan auton. Sain vain jotain letkuohjattavia, vaikka olin nimenomaan pyytänyt radio-ohjattavaa. Esitin kuitenkin olevani tyytyväinen niihin, mutta oikeasti olin pettynyt.

Vierailija
1028/1151 |
13.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nintendogs :(

Vierailija
1029/1151 |
13.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

punaiset nukenvaunut, muovia. sain vain pienet rattaat joiden kahva liian alhaalla kokooni nähden...sitten toivoin nukkekotia...onneksi mulla oli maailman paras nikkari-veli joka teki mulle sellaisen, mutta siitä jäi katto uupumaan, joten ei oikein miellyttänyt kuitenkaan täysin. kun olin 36-v ostin sellaisen oikean ja tein siinä ne kaikki laittelut mitä haaveilin. olen harkinnut nukenvaunujen ostoa, mutta kun on ollut jo oikeatkin vaunut niin antaa olla. unelmat kannattaa kuitenkin toteuttaa jossain elämän vaiheessa. elämä on lyhyt. 

Vierailija
1030/1151 |
13.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turvallinen lapsuus.

Vierailija
1031/1151 |
13.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tahdoin laadukkaan pianon kun olin 10v

Sainkin "kotimaisen" Fazer-pianon, joka oli sellainen vanerilaatikko.

Sain heittää urahaaveet roskikseen ja nykyään keskityn lähinnä Pirkka-oluen kanssa seurusteluun..katkeruus jäytää mieltä edelleen. Eikö lapsestaan olisi voinut välittää edes sen vertaa, että olisivat satsanneet edes Steinway, Bechstain tms.

Pienestä on menestys elämässä kiinni. Nyt kävi näin..

Vierailija
1032/1151 |
13.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Halusin leikkauttaa lyhyet hiukset, mutta lupaa ei herunut. Leikkautin sitten pitkät hiukseni heti täysi-ikäisenä ihan lyhyiksi ja niissä olen pystynyt 30 vuotta.

Ajatko nyt rekkaa ja bodaat tyttöystäväsi kanssa salilla? Uulalaa..

Ja tottakai punainen ruudullinen ruutupaita ja make america again - lippis!

Vierailija
1033/1151 |
13.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Polkuauton

Vierailija
1034/1151 |
13.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kitaran ja balettitossut. Vanhemmat viisaaasti ajattelivat, että kitara jää pölyttymään nurkkaan parissa viikossa, kun sen soittaminen ei niin kovin helppoa ole. Balettitossuilla olisi ollut kotona vähän käyttöä, en minä missään balettikoulussa ollut.

Minä halusin balettikurssille. En ajatellut, että minusta olisi tullut tanssija, mutta olisin halunnut vaan nähdä, millaista se on. Kaverini pääsi. Äitini ei suostunut, piti turhana. Perusteli, että kaverini on toisenlaisesta perheestä.

Kaveri teki muksun 17-vuotiaana ja jätti opinnot sikseen. Myöhemmin kuulin, että oli käynyt laitehuoltajan kurssin ja desinfioi instrumentteja sairaalassa. Minä valmistuin yliopistosta ja toimin asiantuntijatehtävissä. Perhetausta ei ratkaissut siis opintoja. Äiti oli oikeassa, olen edelleen epäliikunnallinen. Harmittaa edelleen, etten päässyt tutustumaan baletin kurinalaiseen maailmaan. Kiitollinen olen äidille siitä, että kannusti opiskelemaan.

Vierailija
1035/1151 |
13.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pienen pyörän

Sain kouluun mennessa aikuisten pyörän

Vierailija
1036/1151 |
13.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivoin joka joulu mustaa ponia, no en saanut ;) 

Vierailija
1037/1151 |
13.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietokoneen. Vanhempien mielestä täysin turha kapistus. Eka kone meille taisi tulla vasta 2008 ja se oli käytetty romu jossa windows 95....

Vierailija
1038/1151 |
13.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ydinperheen, maksullisia harrastuksis esim liikunta. Olisi ollut mukava päästä myös matkoille.

Vierailija
1039/1151 |
13.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisin halunnut alkoholittoman isän ja turvallisen sekä rakastetun lapsuuden.

Mutta aina ei saa mitä haluaa. Nyt voit korjata vääryydet olemalla itse hyvä vanhempi omille lapsille - ellet sitä syyllisty samaan, kuin.....

Vierailija
1040/1151 |
13.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietysti oikeat vanhemmat, äitiä näin harvoin , isäni kai kerran, mutta niistä en osannut edes unelmoida silloin

Lähin toiveeni oli pyörä