Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä halusitte pienenä, mutta ette ikinä saaneet?

Vierailija
23.03.2022 |

.

Kommentit (1151)

Vierailija
901/1151 |
04.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Adidas Jaguarit. 80-luvun alkupuolella jokaisella täytyi olla Adidas Jaguar-tossut.

Noin muuten sain kyllä lähes kaiken mitä halusin.

Vierailija
902/1151 |
04.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Super Nintendo Entertainment System (SNES)

No, nyt vanhempana voin ottaa menetetyn lapsuuden takaisin pelaamalla emulaattorin avulla SNES-pelejä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
903/1151 |
04.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakkautta, välittämistä ja kannustusta vanhemmilta.

Vierailija
904/1151 |
04.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekemistä....

Vierailija
905/1151 |
04.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kettulakkia paksulla kettuhännällä.

Vierailija
906/1151 |
04.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Radio-ohjettavan auton monena jouluna joululahjaksi. Edes kerran. Mutta ei, aina joku nukke. En ollut kovin tyttömäinen kiinnostuksen kohteiltani.

Vierailija
907/1151 |
04.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sähköurut 😅

Vierailija
908/1151 |
04.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kissan, ponin, pianon, nukkekodin!

Aikuisena osaan vastata näiden lisäksi että väkivallattoman, turvallisen, ei-riitaisan, savuttoman ja alkoholittoman kodin, rakastavat ja mieleltään terveet vanhemmat.

Fyysisen ja psyykkisen koskemattomuuden. Kannustamista, empatiaa, iloa ja kiitollisuutta lapsista.

Mutta ois se nukkekoti valoilla ollut kyllä parasta ikinä :)

Vierailija
909/1151 |
04.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin pitkään sairaana ja sairaalassakin. Äiti lupasi nukenvaunut, kun paranen. Paranin kyllä, mutta niitä nukenvaunuja en koskaan saanut. No parasta tietenkin oli se parantuminen, mutta ne vaunut olisi ollut kivat, koska 60-luvulla ei juurikaan kodissani lahjoja jaeltu.

Vierailija
910/1151 |
04.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Farkkuhaalarit, jotka serkkukin sai mulle ei ostettu.

Vierailija
911/1151 |
04.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miljoona markkaa.

Vierailija
912/1151 |
04.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

80cc Motokrossipyörä. Elettiin 80 lukua.Moottoripyörät kiinnosti 

Itse kävin peruskoulut 80 luvulla josta voinee päätellä iän

Sittemmin olen aikuisena hankkinut motokrossipyörän(kin)

Vierailija
913/1151 |
04.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivoin, että minulla olisi isoveli.

Jostain hämmästyttävästä syystä minulla ei ollut, vaikka toivoin.

Vierailija
914/1151 |
04.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivoin koiraa monta, monta vuotta ja pettymys oli valtava kun en sitä saanut. Vasta 40 vuotiaana olin siinä tilanteessa, että pystyin ostamaan koiran. Tyttäreni oli silloin saman ikäinen kuin minäkin koiraa toivoessa ja halusi myös koiran. Ja koira tuli vihdoinkin taloon.

Vierailija
915/1151 |
04.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nukkekotia en koskaan saanut. Pitäisköhän mennä ostamaan, että trauma paranisi

Vierailija
916/1151 |
04.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Barbien autoa toivoin lahjaksi monena jouluna, mutta en saanut.

Vierailija
917/1151 |
04.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parvisängyn halusin. Ostin sen sitten kun läksin opiskelemaan.

Vierailija
918/1151 |
04.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uudet vaatteet

Piti kulkea joka päivä sisaruksen vanhoissa, serkulta tai joltain sukulaiselta sadulla

Äitini mielestä se riittti

En voinut kertoa että en mene ulos koska häpeän vaatteitani, meillä ei ollut sellaista perhettä missä noin voisi sanoa

Vierailija
919/1151 |
04.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muoviset pidikkeet suksille jpa sauvoille. Omat sukset/sauvat oli aina sidottu kuminauhalla yhteen ja niiden kantaminen oli hankalaa. Katsoin kateellisina liikuntatunnilla, kun muilla sukset meni siististi pakettiin muovipidikkeiden avulla.

Ostin tänä talvena ensimmäiset sukset aikuisiällä ja todellakin ostin mukaan lisäosana myös ne haaveilemani muovipidikkeet. Hintakin oli vain 2,90€. Piti ihan soittaa siskolle ja ihmetellä miten ei lapsena voitu muutaman euron härpäkkeitä hankkia. Kyllä nyt kulkee sukset helposti mukana :)

Hei mulla oli tämä sama! Yli kilometri matkaa kouluun eka-tokaluokkalaisella ja mukaan annettiin naruilla köytetty suksipaketti, joka levisi ihan koko ajan... Tulin koululle vissiin pari tuntia myöhässä ja itkin koko matkan.

Toinen arkinen esine, jota toivoin, oli lasten hammastahna. Aikuisten tahna poltti suuta, enkä pystynyt sitä ollenkaan käyttämään. No, sain sitten lopulta sen lasten hammastahnan kun olin pitkään anellut ja äitiä taivutellut...

Vierailija
920/1151 |
04.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Renault-pikkuauton, jollaisen kaverin isoveli oli ilmeisesti/muistaakseni saanut tuliaisena jostain muusta maasta (suoraan Ranskasta?), koska sitä ei näkynyt missään kaupoissa eikä ollut kenelläkään muulla. Lopulta varastin sen, mikä oli todella typerää, koska olin kitissyt sen perään jo kauan ja minua epäiltiin siten heti ensimmäisenä. Itse varkauden uhri antoi anteeksi, mutta vanhemmat tiedottivat asiasta omille vanhemmilleni ja sain remmiä. (Joka sopisi vastaukseksi käänteiseen kysymykseen: mitä saitte pienenä vaikka ette halunneet?)