Mitä halusitte pienenä, mutta ette ikinä saaneet?
Kommentit (1151)
Teini-ikäisenä halusin oman hevosen mutta ei ollut mahdollisuutta saada sitä. Nyt kun olisi puitteet kunnossa, ei enää kiinnosta.
Parvisänkyä :(
Minusta ne on hauskoja edelleen, etenkin sellaiset vähän matalammat. Oma tyttäreni kyllä sellaisen saa, jos joskus hiukan isompana haluaa.
"Pienenä" (esiteininä) halusin katsoa kaikki mahdolliset kauhuelokuvat, etenkin k18-merkityt. Yritin pari kertaa Top Tenistäkin niitä ostaa, muttei onnistunut. Sittemmin aikuisena ei enää kiinnostanut, kai siksi, kun se ei ollut kielletty hedelmä enää. Nekin pari tiettyä leffaa, jotka sitten katsoin, olivat oikeastaan aika kökköjä.
Rakkautta ja hellyyttä. Toivelahjat kyllä saatiin ja vanhemmat muuten piti hyvää huolta fyysisesti, mutta olivat henkisesti kylmiä.
Oman huoneen mutta sellaista ei muka ollut mahdollista suoda minulle ja kaksossiskolle, me jouduimme jakamaan yhteisen huoneen kunnes muutimme kotoa pois. Isoveljellä ja pikkuveljellä oli kyllä omat huoneet, mutta ei meillä tytöillä ilmeisesti siksi koska olimme "vain tyttöjä". Yksi huoneista oli jonkinlaisena varastona, jossa säilytettiin kaikenlaista tavaraa jota ei tarvittu. Monta kertaa siskon kanssa kysyimme, että miksi siitä ei voisi tehdä toiselle meistä omaa huonetta, mutta mitään järkevää syytä ei saatu. Kai se sitten oli tärkeämmässä käytössä varastona. Olemme aina kyllä siskon kanssa olleet läheisiä keskenämme eikä meillä varsinaisesti ollut mitään sitä vastaan, että jouduimme asumaan samassa huoneessa, mutta erityisesti teininä meillä oli joskus riitoja ja kaipasimme myös omaa tilaa ja omaa aikaa. Edes silloin kun isoveli muutti omilleen kun me kaksoset olimme 13v hänen huoneestaan ei voitu tehdä toiselle meistä omaa huonetta, vaan se pidettiin tyhjänä siltä varalta, että veli joutuu muuttamaan takaisin kotiin.
Mikroskooppia, tämä oli joskus 60-luvulla.
Turvallisen kasvuympäristön. Kodin. Elää ilman vaaratilanteita ja aikuisten päihteiden käyttöä. Kotiintuloajat (valehtelin kaikille, että minulla on ne, että minustakin huolehditaan). Jäin myös ainoana luokkalaisena ilman nimppari/synttärikorttia 6 vuotta, koska juhlapäivät kesälomalla. Olisi ollut mukava saada onnittelukortti koko luokalta.
Pilluva. Monien, monien vuosien jälkeen vasta 18 kesäsenä sitten lykästi. Viitisen vuotta siitä oli ainakin jo haaveillut.
Halusin jo lapsena äänioikeuden en saanut, sain äänioikeuden vasta täytettyäni 18 v.
Halusin ruotsinristeilylle Viking Linelle ja pallomereen.
Traumaattinen muisto.
Äidinrakkautta. Väliitämistä ja lämpöä. Ruuan ja vaatteet sai ,ei ollut väkivaltaa. Vanhin ensin ja nuorin saivat kaiken huomion. Myös aikuisina olivat nuo kaksi lapsia,minä ja keskimmäinen sisko pelkkiä turhakkeita. Minä palvelijaorja,vie sinne ,vie tänne. Onneksi oli mummo,kuoli,kun olin teini-iässä. Omillani siis elämäni olin ,kunnes tapasin mieheni.Mieheni on ollut minulle kaikkea sitä mitä en kotona saanut ,hyvä ja hellä,moitteeton mies kaikessa.
Etelän aurinkolomamatkan.
Sitten aikuisena halusin että omat lapseni pääsevät kokemaan sen. On kannattanut ja sain samalla oman unelman täytettyä. Lapsille ollut myös todella hieno kokemus. Omassa lapsuudessani olleet hieman eri reaaliteetit.
He-Mania ja sen linnaa. Ei kuulemma ollut sopiva lelutoive tytölle. Autoradan kuitenkin sain.
Äidin rakkautta