Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä halusitte pienenä, mutta ette ikinä saaneet?

Vierailija
23.03.2022 |

.

Kommentit (1151)

Vierailija
321/1151 |
24.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halusin että minulle puhkeaisi ykköstyypin diabetes niin kuin pikkusiskolla oli. Tämän oudolta kuulostavan toiveen taustalla oli se, että sisko pääsi käymään lääkärissä äidin kanssa kahdestaan neljä kertaa vuodessa, ja itse en päässyt äidin kanssa kahdestaan koskaan mihinkään. Kuvittelin siis että jos minullakin olisi diabetes niin saisin olla äidin kanssa kahdestaan. Eli tarkemmin ajateltuna halusinkin vain olla äidin kanssa kahdestaan.

Vierailija
322/1151 |
24.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sellaisen polkupyörän millä olisi voinut opetella ajamaan, olin oikeasti kateellinen ystävälleni hänen serkuiltaan perimästä vanhasta pyörästä, mulle oli ostettu jostain huutokaupasta varmaan markalla joku neuvostovalmisteinen polkupyörä millä ei todellakaan voinut ajaa, siis se ei vaan kulkenut eteenpäin. Soittotunneille pianon soittoa opettelemaan oli myös suuri haave, unelmoin siitä vuosia ja olen ollut oikeasti katkera vielä aikuisenakin että tuo oli vanhempien mielestä täysin höpöhöpö hommaa, rahasta ei siis kiinni ollut, niinkuin ei varmasti mikään muukaan toteutumaton toive/haave lapsuudessa. 

Minulla oli samanlainen neuvostopyörä ja koska sillä ajamisesta ei tosiaan tullut mitään, opin ajamaan pyörällä vasta tosi vanhana sitten uudella pyörällä, enkä edelleenkään pidä pyöräilystä tai ole mitenkään kovin hyvä siinä. Nykyään tämä jo naurattaa, mutta pitkään olin tosi katkera. Pääsin soittotunneille mutta en sen soittimen mitä olisin halunnut soittaa. 

Minulle vanhemmat sanoi että oma vika kun en sillä pyörällä osaa ajaa :P se oli kuin ketjut olisi oltu sementoitu ja kaikki mittasuhteet pielessä.. Minä opin ajamaan pyörällä vasta joskus kouluikäisenä kun vanhemmat pitkin hampain hommasi sitten liian ison romupyörän sen 10 " neuvostopyörän tilalle, hankala oli opetella liian isolla pyörällä, mutta opettelin silti. Oma ensimmäinen kunnollinen pyörä piti ostaa omilla rahoilla.

Ah juuri tuo efekti niissä ketjuissa oli! Sain ne ketjut liikahtamaan vähän vasta silloin kun olin jo liian iso ajamaan sillä pyörällä! En muista enää tarkkaa ikää kun vasta opin ajamaan. Ehkä jopa vasta 9-vuotiaana. Olin aina haparoiva ja varovainen pyörällä ja kaverit jaksoivat naljailla pitkään. Tuntui kurjalta sen ikäisestä. Ihan kauheaa kuulla että joku toinenkin kärsi tästä mutta samalla tuntuu hyvältä että jaat kanssani tämän pyörähistorian! Hei toisaalta tämän takia musta tuli kyllä tosi nopea juoksija kun inhosin pyöräilyä niin paljon :D

Miten "ihanaa" etten ollut ainoa neuvostopyörän uhri :D kyllä oli todella noloa kun kaikilla kavereilla oli siihen aikaan kolmivaihteiset nopsat koulussa ja itse ei osannut ajaa pyörällä ollenkaan kun sellaista ei ollut. Minusta tuli kyllä sitten ihan hyvä pyöräilijä kun sen viimein pääsin oppimaan, sisulla prkl! 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
323/1151 |
24.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lelujen halpakopiot pitäisi kieltää lailla. Tai niiden ostamisesta pitäisi varoittaa jo äitiyspakkaukseen lisättävässä flyerissa.

Vierailija
324/1151 |
24.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ikinä saannut joululahjaksi nukenvaunuja, vaikka jokaikinen joulunalus niitä joulupukille lähettämissä toiveissani ilmaisin.

Sain kylläkin nukkekotiini sellaiset nukkekodin mittaan sopivat vaunut.

Sain toki nukelle rattaat, mutta eivät ne olleet sama asia kuin vaunut nukkevauvalle.

Vierailija
325/1151 |
25.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oman perheen, isän 

Vierailija
326/1151 |
25.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muumipeikko-herätyskello. Se, mikä huutaa Herätys, on kiva päivä tänään!

Vierailija
327/1151 |
25.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koiranpentu, vesipyssyjä ja kauko-ohjattava auto tulee ekana mieleen. Pokémon-pelejä ei saanut ostaa edes omilla rahoilla. Kaikki ns. poikien lelut oli paljon hauskempia, mutta niitä ei juuri herunut :D

Vierailija
328/1151 |
25.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äidin tai äitipuolen

En saanut kumpaakaan

Vierailija
329/1151 |
25.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halusin kaikenlaista ja mitään en koskaan saanut. Jokaisesta halusta tuli sellainen outo vääntö ja taistelu. Esim. jos pyysin vaikka jonkun tietyn lelun, niin alettiin marmattaa että ihan tyhmää mitä silläkin tekee.. Ja sitten myöhemmin sain jonkun vastaavan lelun, mutta en kuitenkaan juuri sitä. Aina joku halpis tai kopio. Vaatteita jos pyysin alettiin valittaa että käytä vaan niitä vanhoja. Jos pyysin sinisen hupparin niin sain tyyliin vuoden päästä liilan hupparin mitä en sitten enää halunnut, enkä tykännyt väristä. Sitten valitettiin että en käytä niitä vaatteita joita on.. miksiköhän? Harrastaa sain, mutta joka kerta kun piti maksaa lasku tai ostaa väline alkoi huuto ja sättiminen että kuinka kallista on ja ihan turhaa tämmönenkin. 

Teininä kun halusin esim. festareille tai konsertteihin, niin alkoi huuto että en saa mennä. Parin viikon päästä sovittiin että pääsen jos teen xyz kotityöt ja maksan itse puolet. No näin tein, mutta sitten alkoi huuto että ei mitään tällaista ole sovittu ja en todellakaan saa mennä. 

Tosi kiva lapsuus. 

Vierailija
330/1151 |
25.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä toivoin uusia vaatteeita.

Olin nuorin kolmesta sisaruksesta ja jouduin pitämään vaatteita sisarusten jäljiltä. Vaatteet eivät useinkaan olleet kovin hyväkuntoisia.

Tosi usein häpesin vaatteitani.

Vierailija
331/1151 |
25.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakkautta ja hyväksyntää. Olin vahinkolapsi.

Vierailija
332/1151 |
25.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin halunnut hattarajäätelön Linnanmäellä käydessäni. Minusta näytti niin jännältä kun ihmiset söivät sitä. Mutta äiti ei antanut. Hän väitti, ettei se maistuu vain sokerivedeltä (mistäköhän hän tiesi?), enkä söisi sitä kuitenkaan loppuun. Esitin vastaväitteitä mutta ei auttanut. Oli tyydyttävä tavalliseen tötteröjäätelöön. Muutettuani Helsinkiin opiskelemaan niin ostin heti Linnanmäellä käydessäni sitten sen IHANAN hattarajäätelön. Asettauduin penkille nauttimaan omasta päätösvallastani, vappupäivästä, auringosta ja hattarajäätelöstä. Kuinkako kävi? Kovasti yritin nauttia ja muistella lapsuuden unelmaani. Muutaman yrityksen jälkeen luovutin ja hattara lensi vaivihkaa läheisen sirenipensaan suojaan.

333/1151 |
25.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piiskaa:D

Vierailija
334/1151 |
25.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ponin. Hommasin sitten hevosen vihdoin 30-vuotislahjaksi itselleni :)

Poni oli myös minun toive numero 1. Hommasin sitten miehen joka on ravihevosten omistaja.

Vierailija
335/1151 |
25.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sähköisen autoradan, jossa auto tekee silmukoita. Yöjuttu-lehden tilauksen. Hevosen. Liian kallis lelu ja kummitusjutuista näin painajaisia, mutta sitähän juuri halusin. Ratsastamaan pääsin kerran viikossa, kummitusjuttuja kerrottiin itse pimeässä komerossa ja autoradan tein lattialle levitetyistä muovisuikaleista. Ei ihan sama asia, mutten suurta katkeruutta tuntenut

Vierailija
336/1151 |
25.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koiran. Nyt vihdoin myöhäiskeski-ikäisenä minulla sellainen on, ja täytyy sanoa, että jos olisin saanut koiran jo lapsena, minulla olisi ollut parempi lapsuus.

Vierailija
337/1151 |
25.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oman Vicks-kurkkupastillirasian. En tosin kertonut toivettani kenellekään, joten ei ihme, etten sitä saanut.

Tämä on jotenkin hellyttävä viesti :,)

Vierailija
338/1151 |
25.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunikan. Niitä ei siihen aikaan juuri ollut, mutta näin jostain katalogista. Äiti sanoi, etten kuitenkaan käytä sitä. Ny onkin sitten tunikoita kaapit täynnä.

Vierailija
339/1151 |
25.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin halunnut tosi paljon collegepaidan, jossa on numero. Äiti sanoi etten ole mikään numero enkä saanut paitaa.

Vierailija
340/1151 |
25.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakkautta ;-(