Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Isovanhempi haluaa hankkia lapsellemme "kaikki isot jutut"

Vierailija
23.03.2022 |

Kyllä, ihmisillä on isompiakin ongelmia, mutta meillä on tosi rasittava tilanne. Lapsemme on isovanhempien ainoa lapsenlapsi, eikä muita lapsenlapsia ole tulossa. Yksi isovanhemmista haluaa ehdottomasti hankkia lapsellemme kaikki isot ja näkyvät jutut. Tyyliin, että on halunnut hankkia lapsellemme vaunut, ulkohaalarit ja muut. Hän ei siis kysy meiltä, että onko meillä jo nämä tavarat/millaiset haluaisimme, vaan hän hankkii omasta mielestään kivannäköiset kysymättä meiltä ja tuo ne kotiimme. Isovanhempi on esimerkiksi tuonut meille haalarit jo useammassa koossa valmiiksi nurkkiin pyörimään ja joudumme nyt pitämään noita kaapeissa odottamassa tulevia syksyjä ja talvia.

Olemmeko pikkumaisia puolisoni kanssa, kun haluaisimme itse valita ainoan lapsemme haalarit ja muut isot asiat? Lapsi on pieni vain vähän aikaa ja ei mene kauaa, kun lapsi haluaa valita nuo itse. Olisi mukava tässä vaiheessa pukea lapsi niin kuin itse parhaaksi näkee. Ei siinäkään mitään, jos isovanhempi haluaisi vaikka taloudellisesti osallistua jonkun haalarin hankintaan ja antaisi sitä varten rahaa, mutta miksi isovanhemman pitää saada itse valita nuo jutut? Hän on jo oman lapsensa aikoinaan vaatettanut, nyt on meidän vuoro.

Ja kun joku kysyy, niin on sanottu asiasta isovanhemmalle, mutta ei usko. Ei suostu ostamaan sukkia ja muuta pientä tarpeellista, koska haluaa hankkia ne isot asiat. Tietää myös, että mietimme ympäristöasioita sen verran, ettemme vain kykene heittämään isovanhemman antamia tavaroita pois ja ostamaan uusia tilalle. Me saadaan sitten päivittäin katsella noita isovanhemman ostamia tavaroita, jotka eivät ole mieluisia eivätkä sellaisia, mitä olisimme omalle lapsellemme hankkineet (osa on esim. hankalasti puettavia).

Kommentit (760)

Vierailija
481/760 |
24.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No jopas on valtava ongelma. Miksi et myy tai lahjoita ylimääräisiä pois?

Hei, jos tarpeettoman tavaravuoren lahjoittaminen ja kierrättäminen ei ole mikään ongelma, niin annatko osoitteesi? Voimme kaikki kärrätä kuonakasamme sulle!

Vierailija
482/760 |
24.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me myimme pois huutonetin tai torin kautta kaikki lahjoitukset, jotka eivät sopineet tyyliin tai olivat epäkäytännöllisiä.

Kauniisti kannattaa yrittää vielä puhua, turha rikkoa välejä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
483/760 |
24.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Me myimme pois huutonetin tai torin kautta kaikki lahjoitukset, jotka eivät sopineet tyyliin tai olivat epäkäytännöllisiä.

Jaa. Kukahan ne tahraiset ja kulahtaneet rievut ostaisi?

Vierailija
484/760 |
24.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja saitte 20 senttiä.

Miksi vanhempien pitää koko ajan käyttäytyä "kauniisti" , kun isovanhempi käyttäytyy hävyttömästi?

Vierailija
485/760 |
24.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen myynyt niitä Torissa nyt viitisen vuotta. Hyvin hitaasti se kauppa käy eikä niistä saa yhtään mitään. Neljänä joulun alusena tarjosin yhtäkin juhlamekkoa ja sain siitä lopulta pätkiksen "hintana".

Maksanut varmaan alunperin kolmisen kymppiä.

Vierailija
486/760 |
24.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun anopin tuomasta krääsästä max 10% on sellaista, josta joku maksaisi jotain. Ja niistä lopuista euron tai kaksi. Ei todellakaan pääse tuntipalkoille pääse noilla tavaroilla.

Vierailija
487/760 |
24.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No pitääkö lapsen isä niistä vaatteista? Entä jos lapsen isä haluaakin erilaisia vaatteita, ainako naisen täytyy päästä kaikesta päättämään?

Vierailija
488/760 |
24.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No pitääkö lapsen isä niistä vaatteista? Entä jos lapsen isä haluaakin erilaisia vaatteita, ainako naisen täytyy päästä kaikesta päättämään?

Miksi oletat että se isä niistä sen kummemmin pitäisi? En minä ainakaan pidä yhtään oman äitini ostoksista. Todennäköisesti edes se mummo ei pidä, mutta pitää vain päästä tallomaan varpaille.

Vierailija
489/760 |
24.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten ap:n mainitsemat uudet kalliit tavarat ovatkin tässä vaiheessa ketjua tahraisia ja kulahtaneita riepuja? Lahjat myydään tai annetaan eteenpäin tietenkin avaamattomina.

Vierailija
490/760 |
24.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja saitte 20 senttiä.

Miksi vanhempien pitää koko ajan käyttäytyä "kauniisti" , kun isovanhempi käyttäytyy hävyttömästi?

Siis just tämä. Mä yritin sietää anopin jyräämistä vuosia, mutta tilanne vain paheni. Lopulta kun huusin kurkku suora anopin, että jos anoppi ei ala kohdella muakuin ihmistä, niin saa jatkossa pysyä pois. Anopin mielestä hänen ei tarvitse mua totella.

Voi luoja mikä rauha tuli taloon. Toki tuo hullu käy esim kurkkimassa ikkunoista ja tiedustelee naapureilta kuulumisia, mutta hyvät naapurit on. Eivät juoruaa meidän asioita!

Vierailija
491/760 |
24.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten ap:n mainitsemat uudet kalliit tavarat ovatkin tässä vaiheessa ketjua tahraisia ja kulahtaneita riepuja? Lahjat myydään tai annetaan eteenpäin tietenkin avaamattomina.

"on halunnut hankkia lapsellemme vaunut, ulkohaalarit ja muut."

Missä tuossa sanotaan että mummon hankinnat on uusia ja kalliita?

Vierailija
492/760 |
24.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hei, jos tarpeettoman tavaravuoren lahjoittaminen ja kierrättäminen ei ole mikään ongelma, niin annatko osoitteesi? Voimme kaikki kärrätä kuonakasamme sulle!

Ap ei puhunut mistään kuonakasasta vaan uusista, kalliista lahjoista, joille hänellä ei ollut käyttöä tai joista hän ei itse pitänyt. UFF, SPR, Fida, vast.keskukset, köyhien vaatepankit ottavat kyllä vastaan hyväkuntoista tavaraa.

Vierailija
493/760 |
24.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäköhän teidän miniät aikanaan puhuvat teistä täällä. Varmaan haukkuvat että hirveitä ämmiä, jotka eivät koskaan lahjoita mitään tai mitä lienee. Sama kohtalo teitä itseännekin odottaa, te tulevaisuuden vittumaiset anopit😁

Vierailija
494/760 |
24.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap ei puhunut mistään kuonakasasta vaan uusista, kalliista lahjoista, joille hänellä ei ollut käyttöä tai joista hän ei itse pitänyt. UFF, SPR, Fida, vast.keskukset, köyhien vaatepankit ottavat kyllä vastaan hyväkuntoista tavaraa.

Aloitus:

Tyyliin, että on halunnut hankkia lapsellemme vaunut, ulkohaalarit ja muut.

Missään ei lue että ne olisi olleet uusia ja kalliita.

Vierailija
495/760 |
24.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitäköhän teidän miniät aikanaan puhuvat teistä täällä. Varmaan haukkuvat että hirveitä ämmiä, jotka eivät koskaan lahjoita mitään tai mitä lienee. Sama kohtalo teitä itseännekin odottaa, te tulevaisuuden vittumaiset anopit😁

Kas, karmahöpöttäjäkin virkosi.

Vierailija
496/760 |
24.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun mies on jättänyt lasten vaatteiden hankinnan ja huollon mulle. Ei kiinnosta. Ei tosin osaa ymmärtää äitiään, joka toi useimmiten jo valmiiksi liian pieniä vaatteita pyytämättä.

Nykyään anoppi ei tuo mitään, ja hyvä niin.

Vierailija
497/760 |
24.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä se isoin ongelma on ollut tämä:

Mummo ostaa luvatta käytettynä lapselle talvihaalarin halpismerkkiä X.

Haalari on vaikeasti puettava ja sen verran kulunut, että ei kestä kokonaista talvea. Joudutaan kuitenkin ostamaan toinen haalari. Halpismerkkien sijaan on ostettu merkeiltä, joiden vaatteet on kestäviä. Mielellään on maksettu vähän enemmän, että vaate on kestävä ja helppo pukea. Silti joudutaan katselemaan tuota mummon ostamaa haalaria _joka päivä_, kun lapsi ulkoilee se päällä. Joka päivä saa muistutuksen siitä, että joku ei kunnioita rajojasi. Ja jos tuota mummon ostamaa haalaria ei käytä, niin kysellään missä se on ja kaivetaan se kaapista lapselle päälle.

Siis miksi se lapsi ulkoilee siinä mummon ostamassa haalarissa eikä teidän ostamassa?

Meillä mummun "lahjoihin" liittyi velvoite käyttää niitä.

Ratkaisimme ongelman viilentämällä välit mummuun. Elämän laatumme parani. Nykyään nähdään jouluna ja äitienpäivänä. Toki tämä vaate-ongelma oli tippa valtameressä.

Sinä ratkaisit näin ja pakotit miehesikin katkaisemaan välit omaan äitiinsä.

Vierailija
498/760 |
24.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä se isoin ongelma on ollut tämä:

Mummo ostaa luvatta käytettynä lapselle talvihaalarin halpismerkkiä X.

Haalari on vaikeasti puettava ja sen verran kulunut, että ei kestä kokonaista talvea. Joudutaan kuitenkin ostamaan toinen haalari. Halpismerkkien sijaan on ostettu merkeiltä, joiden vaatteet on kestäviä. Mielellään on maksettu vähän enemmän, että vaate on kestävä ja helppo pukea. Silti joudutaan katselemaan tuota mummon ostamaa haalaria _joka päivä_, kun lapsi ulkoilee se päällä. Joka päivä saa muistutuksen siitä, että joku ei kunnioita rajojasi. Ja jos tuota mummon ostamaa haalaria ei käytä, niin kysellään missä se on ja kaivetaan se kaapista lapselle päälle.

Siis miksi se lapsi ulkoilee siinä mummon ostamassa haalarissa eikä teidän ostamassa?

Meillä mummun "lahjoihin" liittyi velvoite käyttää niitä.

Ratkaisimme ongelman viilentämällä välit mummuun. Elämän laatumme parani. Nykyään nähdään jouluna ja äitienpäivänä. Toki tämä vaate-ongelma oli tippa valtameressä.

Sinä ratkaisit näin ja pakotit miehesikin katkaisemaan välit omaan äitiinsä.

"ratkaisiMME, elämänlaatuMME eli vanhemmat on toimimeet yhdessä.

Vierailija
499/760 |
24.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun mies on jättänyt lasten vaatteiden hankinnan ja huollon mulle. Ei kiinnosta. Ei tosin osaa ymmärtää äitiään, joka toi useimmiten jo valmiiksi liian pieniä vaatteita pyytämättä.

Nykyään anoppi ei tuo mitään, ja hyvä niin.

Suurimmassa osassa perheitä äiti on vastuussa lastenvaatehankinnoista. On siis todella typerää alkaa mennä sinne reviirille ähräämään.

Vierailija
500/760 |
24.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä anoppi halusi maksaa vaunut, itse saatiin kyllä valita niin ei meitä haitannut, mutta sitten kun ei enää tarvittu ja myytiin pois kevyempien rattaiden tieltä, niin suuttui ihan julmetusti. En tiedä mitä varten ne olisi pitänyt arkistoida varastoon kun lapsia ei enää enempää tullut. Myöhemmin kyllä ilmeni myös piirteitä että kantoi meille oman makunsa mukaista sisustusroinaa sun muuta mitä ei saanut myydä tai antaa pois ja oli myös päättänyt ostaa pihaamme suihkulähteen ja tuulimyllyn(?!?) tämä ehdittiin onneksi estää..

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi seitsemän