15v itkee huoneessaan, tyttökaveri raskaana
Juttelimme asiasta ja ei tainnut poikaparka tajuta mihin liemeen on itsensä laittanut, viimein kun alkoi tajuamaan, että mitä se aivan oikeasti tarkoittaa käytännössä, alkoi itkemään ja juoksi huoneeseensa. Ei päästä sisälle minua eikä isäänsä.
Mitäs nyt? Olen aivan hukassa, poika täyttää tässä kuussa 15v, on kyllä aivan liian nuori isäksi, vasta ensimmäinen tyttökaveri ja en todellakaan tiennyt että jo seksiä harrastaa :( Silloin tällöin ollut tuo tyttö täällä ja olen ajatellut ettei mitään kovin vakavaa.
En osaa sanoa pojalle mitään, en kertakaikkiaan löydä sanoja. Olen itse teiniäiti ja tiedän millaista se on, tuo tyttö on vuoden vanhempi
Onko joku ollut samassa tilanteessa? Miten tukea lasta kun reppana ei alkuun oikeasti edes käsittänyt mitä kaikkia se tulee muuttamaan ja millaista elämä tulee olemaan. Tyttö ei kuulemma ole muuttamassa kotoaan mihinkään. Mä olen vasta 31v ja kohta mummo, ei mene minunkaan tajuntaani :(
Kommentit (106)
[quote author="Vierailija" time="03.09.2015 klo 18:14"][quote author="Vierailija" time="03.09.2015 klo 18:13"]Abortti. Ei aiheuta mitään traumoja eikä terveysriskejä toisin kuin vanhemmuus tuoda iässä. Aiheuttaa ylitsepääsemättömiä ongelmia monille.
[/quote]
Abortti voi aiheuttaa lapsettomuutta ja pahimmillaan kohdun poiston.
[/quote]
Ihan todella epätodennäköistä. Kumpi sitten on pahempi, mahdollinen mutta epätodennäköinen lapsettomuus vai ei toivottu lapsi jonka vanhemmat ovat vielä lapsia itsekin
[quote author="Vierailija" time="03.09.2015 klo 18:26"]Abortti ei ole mikään patenttiratkaisu. Samalla tavalla sekin voi pilata tytön elämän.
Harva sanoo lapsen saatuaan katuvansa, että teki sellaisen päätöksen. Yleensä lapsen saaminen tuntuu silloin ainoalta oikealta ratkaisulta. Aborttia se sijaan katuu moni. Tuntemistani teiniäideistä yksikään ei kadu lapsensa synnyttämistä. Aborttia sen sijaan ovat katuneet kaikki. Älkää nyt vain sanoko sille tytölle, että abortti PITÄÄ TEHDÄ tai on ainoa vaihtoehto. Pahinta mitä voitte tehdä, on pakottaa hänet johonkin, mihin ei halua.
[/quote]
:D pahinta on valehdella että abortista jää traumat kaikille
Anna sen pojan nyt rauhassa olla ja itkeä, olla ja miettiä. Laita vaikka lappu oven alitse, jossa sanot, että heti kun haluaa, voi jutella sun kanssa asiallisesti. Sitten juttelette. Pitää ensin varmistaa, onko tyttö raskaana vai vainko epäilee raskautta.
Tiedätkö tytön vanhempia? Heihin voi ottaa yhteyttä vasta, kun poikasi juttelee sun kanssa ja raskaus on varmistettu.
Nyt rauha maahan!
[quote author="Vierailija" time="03.09.2015 klo 17:59"]
[quote author="Vierailija" time="03.09.2015 klo 17:55"]Ap, anteeksi mutta on pakko sanoa tämä: on poika typerä jos ei tajua että yhdynnästä tulee raskaaksi. Kannattaako sitä mennä nuoria tyttöjä pökkimään jos ei ymmärrä pilaavansa heidän elämäänsä?? Yritä saada tytön kotiväki kiinni ja saada neitokainen tekemään abortti. Ei ole oikein, että tyttö kärsii loppuelämänsä poikanne typeryydestä. Toivon, että saatte poikannekin ymmärtämään tämän. [/quote] Kyllä se 15 vuotias tyttö tietää ihan itse tekeekä abortin vai ei. Aborttiin painostaminen saa nimenomaan haluamaan sen lapsen, koska 15 vuotias nyt haluaa olla eri mieltä.
[/quote]
Kaikki tuki pois vaan jos on eri mieltä, eikä kotiin tartte tulla enää koskaan apua pyytämään, niin pääsevät siitäkin vaivasta. JA tyttö saa tehdä ihan mitä haluaa. Kaksi ongelmaa ratkaistu kerralla. Vittuako te kasvatatte sellaisia nuoria, jotka haluavat olla ERI MIELTÄ ja silti tuette! Olette itse muokanneet nuoristanne jukuripäitä ja pässejä, voi herran jestas, mitä pään sililttelyä!!!!!!
[quote author="Vierailija" time="03.09.2015 klo 18:26"]
Abortti ei ole mikään patenttiratkaisu. Samalla tavalla sekin voi pilata tytön elämän.
Harva sanoo lapsen saatuaan katuvansa, että teki sellaisen päätöksen. Yleensä lapsen saaminen tuntuu silloin ainoalta oikealta ratkaisulta. Aborttia se sijaan katuu moni. Tuntemistani teiniäideistä yksikään ei kadu lapsensa synnyttämistä. Aborttia sen sijaan ovat katuneet kaikki. Älkää nyt vain sanoko sille tytölle, että abortti PITÄÄ TEHDÄ tai on ainoa vaihtoehto. Pahinta mitä voitte tehdä, on pakottaa hänet johonkin, mihin ei halua.
[/quote]
No, ei kai kukaan halua edes ajatella katuvansa päätöstä, koska se päätöshän on jo tehty ja sitä ei voi muuttaa. Kyllä monikin katuu lapsienhankintaa tai sen ajankohtaa, mutta pakko on vakuuttaa muille ja itselleen aina ääneen, ettei olisi voinut parempi munkki käydä. On paljon sosiaalisesti hyväksyttävämpää katua joskus ääneen aborttiaan kuin lapsensa syntymää. Eihän kukaan voi käytännössä tehdä niin. Eikä se satunnainen katuminen sitä tarkoita, että todellisuudessa päätöstä katuisi. Se on vain sitä "mitä jossittelua". Itse en tunne yhtäkään ihmistä, joka aborttia todella kokisi katuvansa vaan enemmän se on sellaista kännistä jossittelua, jolloin kadutaan nyt ylipäänsä kaikkea mahdollista.
[quote author="Vierailija" time="03.09.2015 klo 18:15"]
[quote author="Vierailija" time="03.09.2015 klo 18:12"]Voimia! Merkillisiä aikoja edessänne. Sä kuulostat kuitenkin ihan järkevältä vanhemmalta, että anna pojan ensin mällystää itse asiaansa ja sitten yhdessä juttelette. Myöhemmin sitten tytön perheen kanssa, että nuoriparikin on paikalla. Olette vahvana tukena, päätti nuoret mihin suuntaan vaan asian kanssa edetä. Ei tarvii erikseen sanoa, että suosittelet aborttia, se varmasti jyskää kaikkien takaraivossa. Kaikkea hyvää teille. [/quote] Miksei saisi sanoa ABORTTI. Minä ainakin toitottaisin sitä tuossa tilanteessa.
[/quote]
Oletko koskaan kuullut sanaa käänteispsykologia?
[quote author="Vierailija" time="03.09.2015 klo 18:26"]
Abortti ei ole mikään patenttiratkaisu. Samalla tavalla sekin voi pilata tytön elämän.
[/quote]
Ei ole totta tuokaan. Useimmat lienevät kuulleen 'synnytyksen jälkeisestä masennuksesta', ja että kuinka äidit eivät kehtaa kertoa edes läheisilleen etteivät haluaisi olla lapsen seurassa. Sekä abortti että synnytys aiheuttavat yhtä lailla masennusta, ja varmasti raskaana oleva teini pääsee vähemmillä oireilla valitessaan itselleen parhaalta tuntuvan vaihtoehdon.
[quote author="Vierailija" time="03.09.2015 klo 18:12"]
[quote author="Vierailija" time="03.09.2015 klo 17:46"]
Juttelimme asiasta ja ei tainnut poikaparka tajuta mihin liemeen on itsensä laittanut, viimein kun alkoi tajuamaan, että mitä se aivan oikeasti tarkoittaa käytännössä, alkoi itkemään ja juoksi huoneeseensa. Ei päästä sisälle minua eikä isäänsä.
Mitäs nyt? Olen aivan hukassa, poika täyttää tässä kuussa 15v, on kyllä aivan liian nuori isäksi, vasta ensimmäinen tyttökaveri ja en todellakaan tiennyt että jo seksiä harrastaa :( Silloin tällöin ollut tuo tyttö täällä ja olen ajatellut ettei mitään kovin vakavaa.
En osaa sanoa pojalle mitään, en kertakaikkiaan löydä sanoja. Olen itse teiniäiti ja tiedän millaista se on, tuo tyttö on vuoden vanhempi
Onko joku ollut samassa tilanteessa? Miten tukea lasta kun reppana ei alkuun oikeasti edes käsittänyt mitä kaikkia se tulee muuttamaan ja millaista elämä tulee olemaan. Tyttö ei kuulemma ole muuttamassa kotoaan mihinkään. Mä olen vasta 31v ja kohta mummo, ei mene minunkaan tajuntaani :(
[/quote]
Onnea Mummolle!
Ei tullut mieleenkään seksi-ja ehkäisyvalistaa lastasi? Meillä porukat aloitti kondomeista, ehkäisystä ja seksistä ja sukupuolitaudeista valistamisen jokaisen kohdalla kun oltiin 10v. täytetty. Meitä on 4 lasta, jokainen meistä on yli 20v. Kukaan ei ole saanut sukupuolitauteja tai paukahtanut paksuksi tai siittänyt kakaroita. Jokainen meista on korkeakoulun käynyt, vakituisessa työssä ja parisuhteessa. Näin meillä, mutta ei kaikilla.
[/quote]Meillä 4 lasta. Kellekään ei ehkäisystä puhuttu. Kellään ei yhtään vahinko raskautta(ei kyllä muutakaan) . Osa opiskellut korkeakoulussa, nyt viimeinen lukiossa viimeisellä. Näin meillä, mutta ei tietenkään kaikilla. Koulussakin jo ehkäisy jutut selitetään. Minäkin tiesin nuorena kaiken , vaikka ei kotona hiiskuttu sanaakaan. Enkä tullut vahingossa raskaaksi.Enkä kyllä olisi kaivnnut vanhemmilta minkäänlaista valistusta sukupuoliasioissa.
[quote author="Vierailija" time="03.09.2015 klo 18:02"]
[quote author="Vierailija" time="03.09.2015 klo 18:00"]
[quote author="Vierailija" time="03.09.2015 klo 17:55"]Ap, anteeksi mutta on pakko sanoa tämä: on poika typerä jos ei tajua että yhdynnästä tulee raskaaksi. Kannattaako sitä mennä nuoria tyttöjä pökkimään jos ei ymmärrä pilaavansa heidän elämäänsä?? Yritä saada tytön kotiväki kiinni ja saada neitokainen tekemään abortti. Ei ole oikein, että tyttö kärsii loppuelämänsä poikanne typeryydestä. Toivon, että saatte poikannekin ymmärtämään tämän. [/quote] Ihan turha syyttää vain poikaa, kyllä se vastuu on yhtälailla tytölläkin, hei haloo!
[/quote]
ETENKIN koska tyttö oli väittänyt syövänsä pillereitä. Kortsua pitäisi käyttää, mutta jos tyttö kerta väitti että pillerit oli niin ensisijaisesti tytön moka.
-N16
[/quote]
Et ole kuullut, että pillerit eivät suojaa raskaudela 100 %? Hyvä että tuli puheeksi, jos et halua raskaaksi kannattaa alkaa vaatia myös miesystäviltä suojatoimenpiteitä.
Siis miksi se poika itkee? En tajua. Eihän hänelle käy tuossa kuinkaan. Voi voi. Sen kun voi jatkaa elämäänsä kuin ennenkin. Ihan normaalia. Ne elarit siinä vähän menoa haittaa, mutta... Jos tyttö tekee abortin ei tule sitäkään pulmaa.
Mitä vanhemmat edellä sitä lapset perässä. Taisit olla itsekin 15 kun aloit odottaa? Ei tuon sinulle luulis valtava järkytys olevan.
[quote author="Vierailija" time="03.09.2015 klo 18:19"]
[quote author="Vierailija" time="03.09.2015 klo 18:10"][quote author="Vierailija" time="03.09.2015 klo 18:07"][quote author="Vierailija" time="03.09.2015 klo 17:54"]No ei se seksin harrastaminen ole aina pelkästä iästä kiinni. Tuo poikani nyt vain on sen luontoinen, etten olisi ikinä uskonut, pirun arka ja ujo ja juuri sellainen, ettei varmasti uskalla edes pussata, näemmä on kuitenkin uskaltanut. Vasta vuosi sitten alkanut tytöt edes enemmän kiinnostamaan. Kaivoin tytön äidin numeron fonectasta, mutta mitä ihmettä mä sille sanon? En voi olla varma, että tietää edes vielä tyttönsä olevan paksuna. Parashan tässä nuorille olisi, että tekisi abortin, mutta en minä sellaista ajatusta voi ilmaan heittää. Ja ehkäisystä ollaan kyllä puhuttu ja siitä on koulussakin puhuttu. Poikani sanoi, että tyttö söi e-pillereitä ja kuinka minä olen niin painottanut, että se ei ikinä riitä. Tuskin mitään tauteja on saanut, kun oli tytöllekkin ensimmäinen kerta, mutta silti :( ap [/quote] olet opettanut väärin. Kyllä pillerit riittää. Seksi on typerää kumin kanssa, jos kumpikin on taudittomia. [/quote] 2/100 pillereiden käyttäjästä tulee raskaaksi vaikka söisi jokaisen pillerin ajallaan. Vielä enemmän, kun ottaa huomioon ne joilta muutama pilleri unohtuu. [/quote] no ainakin minä panin muijaa 7 vuotta n. 6 kertaa viikossa keskimääärin, joskus 10 kertaa. Eli reilut 2000 kertaa varmaan. Sit kun lopetti pamahti ekasta oviksesta raskaaksi.
[/quote]Aina kun lukee tämän kaltaista tekstiä, jossa vaimoa kutsutaan muijaksi, ja jota on pantu jne. tulee mielikuva, ettei siellä "muijaa" juurikaan arvosteta.
Tuette vanhemmuudessa. Tytön tulee saada kertoa itse vanhemmilleen.
[quote author="Vierailija" time="03.09.2015 klo 18:41"]
[/quote]
Onnea Mummolle!
Ei tullut mieleenkään seksi-ja ehkäisyvalistaa lastasi? Meillä porukat aloitti kondomeista, ehkäisystä ja seksistä ja sukupuolitaudeista valistamisen jokaisen kohdalla kun oltiin 10v. täytetty. Meitä on 4 lasta, jokainen meistä on yli 20v. Kukaan ei ole saanut sukupuolitauteja tai paukahtanut paksuksi tai siittänyt kakaroita. Jokainen meista on korkeakoulun käynyt, vakituisessa työssä ja parisuhteessa. Näin meillä, mutta ei kaikilla.
[/quote]Meillä 4 lasta. Kellekään ei ehkäisystä puhuttu. Kellään ei yhtään vahinko raskautta(ei kyllä muutakaan) . Osa opiskellut korkeakoulussa, nyt viimeinen lukiossa viimeisellä. Näin meillä, mutta ei tietenkään kaikilla. Koulussakin jo ehkäisy jutut selitetään. Minäkin tiesin nuorena kaiken , vaikka ei kotona hiiskuttu sanaakaan. Enkä tullut vahingossa raskaaksi.Enkä kyllä olisi kaivnnut vanhemmilta minkäänlaista valistusta sukupuoliasioissa.
[/quote]
Ei mullekaan kotona puhuttu ja silti tiesin kaiken. Vähänkö noloa, jos täytyy kotona saada kuulla nuo asiat, eikä ole kykyä ottaa niitä itse selville. Ei ole vaikeita :) Ja koulussa kyllä kerrotaan, mutta mä olenkin ollut korkeakoulussa, kykenin ehkä siksi tajuamaan asiat ihan itse. Ap:n lapsi ja sen tyttöystävä menee amikseen?
[quote author="Vierailija" time="03.09.2015 klo 18:41"]
[/quote]
Onnea Mummolle!
[/quote] No voihan siehän olet oikea lapsi neropatti ollut kun olet kumia käyttänyt, mikä sääli ettet ole geenejäsi viljellyt maailmalle LOL <3 IHQ! pus ja hali! Kymmenen pistettä papukaija merkki ja hymyhermafrodiitti patsas sinulle!
Kantsis kyllä tehdä abortti. Eihän sun poika varmaan halua isä olla? Siis vaikkei sillä ole abortintekoon vaikutusta, mutta muuten?
[quote author="Vierailija" time="03.09.2015 klo 18:42"]
Siis miksi se poika itkee? En tajua. Eihän hänelle käy tuossa kuinkaan. Voi voi. Sen kun voi jatkaa elämäänsä kuin ennenkin. Ihan normaalia. Ne elarit siinä vähän menoa haittaa, mutta... Jos tyttö tekee abortin ei tule sitäkään pulmaa.
[/quote]
Ap:n poika taitaa olla sen verran fiksumpi että tajuaa ettei voi jatkaa elämää niin kuin ennenkin jos tyttö päättää pitää lapsen. Erityisen kusipäinen poika/mies, jos ajattelee omasta lapsestaan että elatusmaksut vain vähän haittaavat menoa, mutta muuten ei mitään.
Minusta itkupillit eivät koskaan ole vakuuttaneet isämateriaalina.
Tyhmyys (teiniäiteys) periytyy. Hahha.
Vittu et teinit on tyhmiä