Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

15v itkee huoneessaan, tyttökaveri raskaana

Vierailija
03.09.2015 |

Juttelimme asiasta ja ei tainnut poikaparka tajuta mihin liemeen on itsensä laittanut, viimein kun alkoi tajuamaan, että mitä se aivan oikeasti tarkoittaa käytännössä, alkoi itkemään ja juoksi huoneeseensa. Ei päästä sisälle minua eikä isäänsä.

Mitäs nyt? Olen aivan hukassa, poika täyttää tässä kuussa 15v, on kyllä aivan liian nuori isäksi, vasta ensimmäinen tyttökaveri ja en todellakaan tiennyt että jo seksiä harrastaa :( Silloin tällöin ollut tuo tyttö täällä ja olen ajatellut ettei mitään kovin vakavaa.

En osaa sanoa pojalle mitään, en kertakaikkiaan löydä sanoja. Olen itse teiniäiti ja tiedän millaista se on, tuo tyttö on vuoden vanhempi

Onko joku ollut samassa tilanteessa? Miten tukea lasta kun reppana ei alkuun oikeasti edes käsittänyt mitä kaikkia se tulee muuttamaan ja millaista elämä tulee olemaan. Tyttö ei kuulemma ole muuttamassa kotoaan mihinkään. Mä olen vasta 31v ja kohta mummo, ei mene minunkaan tajuntaani :(

Kommentit (106)

Vierailija
41/106 |
03.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko, että ap uskoisi juttua jos sitä ei ole raskaustestillä varmistettu...
Kun on kuitenkin jo 31.

Vierailija
42/106 |
03.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.09.2015 klo 18:07"][quote author="Vierailija" time="03.09.2015 klo 17:54"]No ei se seksin harrastaminen ole aina pelkästä iästä kiinni. Tuo poikani nyt vain on sen luontoinen, etten olisi ikinä uskonut, pirun arka ja ujo ja juuri sellainen, ettei varmasti uskalla edes pussata, näemmä on kuitenkin uskaltanut. Vasta vuosi sitten alkanut tytöt edes enemmän kiinnostamaan.

Kaivoin tytön äidin numeron fonectasta, mutta mitä ihmettä mä sille sanon? En voi olla varma, että tietää edes vielä tyttönsä olevan paksuna. Parashan tässä nuorille olisi, että tekisi abortin, mutta en minä sellaista ajatusta voi ilmaan heittää.

Ja ehkäisystä ollaan kyllä puhuttu ja siitä on koulussakin puhuttu. Poikani sanoi, että tyttö söi e-pillereitä ja kuinka minä olen niin painottanut, että se ei ikinä riitä. Tuskin mitään tauteja on saanut, kun oli tytöllekkin ensimmäinen kerta, mutta silti :(

ap
[/quote] olet opettanut väärin. Kyllä pillerit riittää. Seksi on typerää kumin kanssa, jos kumpikin on taudittomia.
[/quote]

2/100 pillereiden käyttäjästä tulee raskaaksi vaikka söisi jokaisen pillerin ajallaan. Vielä enemmän, kun ottaa huomioon ne joilta muutama pilleri unohtuu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/106 |
03.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä jos ottaisitte lapsen omaksenne?

Vierailija
44/106 |
03.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea <3 Olet varmasti niitä äitejä jotka päästivät tyttösen sen kummempia miettimättä kotiinne yöksi ja pojan sänkyyn, kun "nuorethan sitten harrastaa seksiä vaikka koulun vessassa jos on harrastaakseen" ja "eivät ne edes tuossa välttämättä tee muuta kuin nukkuvat, miksi ei saisi olla oman rakkaan vieressä". Nyt saat nauttia rennon vanhemmuutesi tuloksista, samalla kun meidän tiukkapipomammojen lapset keskittyvät koulunkäyntiin ja harrastuksiin :) Sitten ei muuta kuin nuorelleparille yhteistä kotia ja elatusta puuhaamaan.

Vierailija
45/106 |
03.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voimia! Merkillisiä aikoja edessänne. Sä kuulostat kuitenkin ihan järkevältä vanhemmalta, että anna pojan ensin mällystää itse asiaansa ja sitten yhdessä juttelette. Myöhemmin sitten tytön perheen kanssa, että nuoriparikin on paikalla. Olette vahvana tukena, päätti nuoret mihin suuntaan vaan asian kanssa edetä. Ei tarvii erikseen sanoa, että suosittelet aborttia, se varmasti jyskää kaikkien takaraivossa.

Kaikkea hyvää teille.

Vierailija
46/106 |
03.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.09.2015 klo 17:46"]

Juttelimme asiasta ja ei tainnut poikaparka tajuta mihin liemeen on itsensä laittanut, viimein kun alkoi tajuamaan, että mitä se aivan oikeasti tarkoittaa käytännössä, alkoi itkemään ja juoksi huoneeseensa. Ei päästä sisälle minua eikä isäänsä.

Mitäs nyt? Olen aivan hukassa, poika täyttää tässä kuussa 15v, on kyllä aivan liian nuori isäksi, vasta ensimmäinen tyttökaveri ja en todellakaan tiennyt että jo seksiä harrastaa :( Silloin tällöin ollut tuo tyttö täällä ja olen ajatellut ettei mitään kovin vakavaa.

En osaa sanoa pojalle mitään, en kertakaikkiaan löydä sanoja. Olen itse teiniäiti ja tiedän millaista se on, tuo tyttö on vuoden vanhempi

Onko joku ollut samassa tilanteessa? Miten tukea lasta kun reppana ei alkuun oikeasti edes käsittänyt mitä kaikkia se tulee muuttamaan ja millaista elämä tulee olemaan. Tyttö ei kuulemma ole muuttamassa kotoaan mihinkään. Mä olen vasta 31v ja kohta mummo, ei mene minunkaan tajuntaani :(

[/quote]

Onnea Mummolle! 

Ei tullut mieleenkään seksi-ja ehkäisyvalistaa lastasi? Meillä porukat aloitti kondomeista, ehkäisystä ja seksistä ja sukupuolitaudeista valistamisen jokaisen kohdalla kun oltiin 10v. täytetty. Meitä on 4 lasta, jokainen meistä on yli 20v. Kukaan ei ole saanut sukupuolitauteja tai paukahtanut paksuksi tai siittänyt kakaroita. Jokainen meista on korkeakoulun käynyt, vakituisessa työssä ja parisuhteessa. Näin meillä, mutta ei kaikilla.

Vierailija
47/106 |
03.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Abortti. Ei aiheuta mitään traumoja eikä terveysriskejä toisin kuin vanhemmuus tuoda iässä. Aiheuttaa ylitsepääsemättömiä ongelmia monille.

Vierailija
48/106 |
03.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.09.2015 klo 18:08"]Vittumiten kusipää muija. Idiootti
[/quote]

Milläköhän tavalla tämä tyttö on taas se idiootti?
Taidat vain olla naistenvihaaja.

Eikä pikkutyttöä ole sopivaa nimitellä "muijaksi", sinä ruma runkkari.

Vierailija
49/106 |
03.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.09.2015 klo 18:13"]Abortti. Ei aiheuta mitään traumoja eikä terveysriskejä toisin kuin vanhemmuus tuoda iässä. Aiheuttaa ylitsepääsemättömiä ongelmia monille.
[/quote]

Abortti voi aiheuttaa lapsettomuutta ja pahimmillaan kohdun poiston.

Vierailija
50/106 |
03.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.09.2015 klo 18:00"]

[quote author="Vierailija" time="03.09.2015 klo 17:55"]Ap, anteeksi mutta on pakko sanoa tämä: on poika typerä jos ei tajua että yhdynnästä tulee raskaaksi. Kannattaako sitä mennä nuoria tyttöjä pökkimään jos ei ymmärrä pilaavansa heidän elämäänsä?? Yritä saada tytön kotiväki kiinni ja saada neitokainen tekemään abortti. Ei ole oikein, että tyttö kärsii loppuelämänsä poikanne typeryydestä. Toivon, että saatte poikannekin ymmärtämään tämän. [/quote] Ihan turha syyttää vain poikaa, kyllä se vastuu on yhtälailla tytölläkin, hei haloo!

[/quote]

Tuskin sen tytön kuuluu uhrata ja vaarantaa terveyttään abortilla.

Vierailija
51/106 |
03.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.09.2015 klo 18:12"]Voimia! Merkillisiä aikoja edessänne. Sä kuulostat kuitenkin ihan järkevältä vanhemmalta, että anna pojan ensin mällystää itse asiaansa ja sitten yhdessä juttelette. Myöhemmin sitten tytön perheen kanssa, että nuoriparikin on paikalla. Olette vahvana tukena, päätti nuoret mihin suuntaan vaan asian kanssa edetä. Ei tarvii erikseen sanoa, että suosittelet aborttia, se varmasti jyskää kaikkien takaraivossa.

Kaikkea hyvää teille.
[/quote]

Miksei saisi sanoa ABORTTI. Minä ainakin toitottaisin sitä tuossa tilanteessa.

Vierailija
52/106 |
03.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.09.2015 klo 18:13"]

Abortti. Ei aiheuta mitään traumoja eikä terveysriskejä toisin kuin vanhemmuus tuoda iässä. Aiheuttaa ylitsepääsemättömiä ongelmia monille.

[/quote]

Kysyppäs lääkäriltä aiheuttaako terveysriskejä tai traumoja.

Vierailija
53/106 |
03.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.09.2015 klo 18:00"]

Lapsuus loppu.

[/quote]

loppu jo silloin kun pissivehkeet hinkkasi vastakkain.

Vierailija
54/106 |
03.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.09.2015 klo 17:59"]Abortti ilman muuta.

Sossun elättejä ei kaivata yhtään lisää. Varsinkaan nyt kun meillä sattuu OLEMAAN UNELMA.
[/quote]
Nuorethan EIVÄT voi olla kunnianhimoisia ja koulussa hyvin menestyviä.

Vierailija
55/106 |
03.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.09.2015 klo 18:10"][quote author="Vierailija" time="03.09.2015 klo 18:07"][quote author="Vierailija" time="03.09.2015 klo 17:54"]No ei se seksin harrastaminen ole aina pelkästä iästä kiinni. Tuo poikani nyt vain on sen luontoinen, etten olisi ikinä uskonut, pirun arka ja ujo ja juuri sellainen, ettei varmasti uskalla edes pussata, näemmä on kuitenkin uskaltanut. Vasta vuosi sitten alkanut tytöt edes enemmän kiinnostamaan.

Kaivoin tytön äidin numeron fonectasta, mutta mitä ihmettä mä sille sanon? En voi olla varma, että tietää edes vielä tyttönsä olevan paksuna. Parashan tässä nuorille olisi, että tekisi abortin, mutta en minä sellaista ajatusta voi ilmaan heittää.

Ja ehkäisystä ollaan kyllä puhuttu ja siitä on koulussakin puhuttu. Poikani sanoi, että tyttö söi e-pillereitä ja kuinka minä olen niin painottanut, että se ei ikinä riitä. Tuskin mitään tauteja on saanut, kun oli tytöllekkin ensimmäinen kerta, mutta silti :(

ap
[/quote] olet opettanut väärin. Kyllä pillerit riittää. Seksi on typerää kumin kanssa, jos kumpikin on taudittomia.
[/quote]

2/100 pillereiden käyttäjästä tulee raskaaksi vaikka söisi jokaisen pillerin ajallaan. Vielä enemmän, kun ottaa huomioon ne joilta muutama pilleri unohtuu.
[/quote] no ainakin minä panin muijaa 7 vuotta n. 6 kertaa viikossa keskimääärin, joskus 10 kertaa. Eli reilut 2000 kertaa varmaan. Sit kun lopetti pamahti ekasta oviksesta raskaaksi.

Vierailija
56/106 |
03.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

31v isoäiti, onpa hauska ajatus

Vierailija
57/106 |
03.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo on unelmajoo olijoo. Sit kun kaikki kääntyy miinus eukä plus yhtään niin tietää on sossut asialla.

Vierailija
58/106 |
03.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.09.2015 klo 18:11"]

Entä jos ottaisitte lapsen omaksenne?

[/quote]

Mitä?! Toisten lapsen omaksi ottaminen on rikos

Vierailija
59/106 |
03.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Surku poikasi puolesta. Että on saanut tuollaisen teinin äidikseen.

Vierailija
60/106 |
03.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Abortti ei ole mikään patenttiratkaisu. Samalla tavalla sekin voi pilata tytön elämän.

Harva sanoo lapsen saatuaan katuvansa, että teki sellaisen päätöksen. Yleensä lapsen saaminen tuntuu silloin ainoalta oikealta ratkaisulta. Aborttia se sijaan katuu moni. Tuntemistani teiniäideistä yksikään ei kadu lapsensa synnyttämistä. Aborttia sen sijaan ovat katuneet kaikki. Älkää nyt vain sanoko sille tytölle, että abortti PITÄÄ TEHDÄ tai on ainoa vaihtoehto. Pahinta mitä voitte tehdä, on pakottaa hänet johonkin, mihin ei halua.