15v itkee huoneessaan, tyttökaveri raskaana
Juttelimme asiasta ja ei tainnut poikaparka tajuta mihin liemeen on itsensä laittanut, viimein kun alkoi tajuamaan, että mitä se aivan oikeasti tarkoittaa käytännössä, alkoi itkemään ja juoksi huoneeseensa. Ei päästä sisälle minua eikä isäänsä.
Mitäs nyt? Olen aivan hukassa, poika täyttää tässä kuussa 15v, on kyllä aivan liian nuori isäksi, vasta ensimmäinen tyttökaveri ja en todellakaan tiennyt että jo seksiä harrastaa :( Silloin tällöin ollut tuo tyttö täällä ja olen ajatellut ettei mitään kovin vakavaa.
En osaa sanoa pojalle mitään, en kertakaikkiaan löydä sanoja. Olen itse teiniäiti ja tiedän millaista se on, tuo tyttö on vuoden vanhempi
Onko joku ollut samassa tilanteessa? Miten tukea lasta kun reppana ei alkuun oikeasti edes käsittänyt mitä kaikkia se tulee muuttamaan ja millaista elämä tulee olemaan. Tyttö ei kuulemma ole muuttamassa kotoaan mihinkään. Mä olen vasta 31v ja kohta mummo, ei mene minunkaan tajuntaani :(
Kommentit (106)
[quote author="Vierailija" time="03.09.2015 klo 17:56"]
Minä olin 16 ja mieheni 18, ei suostu isälleenkään puhumaan :/
Mutta hän on tuollainen aina, että haluaa hetken olla yksin rauhassa ja sitten vasta puhua, asia kuin asia.
ap
[/quote]
Sitten annatte olla hetken rauhassa. Valtava järkytyshän tämä hänelle aivan varmasti on, anna nyt pojalle hetki aikaa koota itsensä.
Mitä väliä? Kannattaa jättää muija joka pitää lapsen. Isäksi ei tarvitse ruveta.
[quote author="Vierailija" time="03.09.2015 klo 17:55"]Ap, anteeksi mutta on pakko sanoa tämä: on poika typerä jos ei tajua että yhdynnästä tulee raskaaksi.
Kannattaako sitä mennä nuoria tyttöjä pökkimään jos ei ymmärrä pilaavansa heidän elämäänsä??
Yritä saada tytön kotiväki kiinni ja saada neitokainen tekemään abortti.
Ei ole oikein, että tyttö kärsii loppuelämänsä poikanne typeryydestä.
Toivon, että saatte poikannekin ymmärtämään tämän.
[/quote]
Ihan turha syyttää vain poikaa, kyllä se vastuu on yhtälailla tytölläkin, hei haloo!
Muutatte vaan niin kauas pois kun mahdollista ja unohdatte koko tapahtuman.
Hyvin se menee. Asia on tapahtunut ja sen mukaan on elettävä. Annat tukea ja apua molemmille
Lapsen saaminen ei ole tässä maailmassa kauheinta mitä tapahtuu...
Ap on niin nuori että voi adoptoida lapsen ja ruveta sille äidiksi.
[quote author="Vierailija" time="03.09.2015 klo 18:00"]
[quote author="Vierailija" time="03.09.2015 klo 17:55"]Ap, anteeksi mutta on pakko sanoa tämä: on poika typerä jos ei tajua että yhdynnästä tulee raskaaksi. Kannattaako sitä mennä nuoria tyttöjä pökkimään jos ei ymmärrä pilaavansa heidän elämäänsä?? Yritä saada tytön kotiväki kiinni ja saada neitokainen tekemään abortti. Ei ole oikein, että tyttö kärsii loppuelämänsä poikanne typeryydestä. Toivon, että saatte poikannekin ymmärtämään tämän. [/quote] Ihan turha syyttää vain poikaa, kyllä se vastuu on yhtälailla tytölläkin, hei haloo!
[/quote]
ETENKIN koska tyttö oli väittänyt syövänsä pillereitä. Kortsua pitäisi käyttää, mutta jos tyttö kerta väitti että pillerit oli niin ensisijaisesti tytön moka.
-N16
[quote author="Vierailija" time="03.09.2015 klo 17:48"]Siis eikö tuttö halua anorttia? Kula vttu haluaa 16 vuotiaana lapsen ? :( nuoruushan siinä menee
[/quote] Kyllä norttia haluaa lähes kaikki. Punasta norttia.
Ei todellakaan pidä pojan antaa päästä kuin koira veräjästä!
Jos tyttö ei halua aborttia, sehän vain osoittaa tytön tunteellisuuden.
Se, että poika ei viitsinyt kondomia rullata paikalleen vaan pakotti tyttörukan popsimaan pillereitä, ei ole oikein.
Pojan pitää kärsiä tekonsa seurauksista ja ehdottomasti olla tytön tukena, mitä ikinä tämä päättääkään.
Pojan häipyminen osoittaisi vain, että poika on psykopaatti ja täysi sika.
Ap, toivon että luet tämän.
Kaikkea hyvää sinulle.
[quote author="Vierailija" time="03.09.2015 klo 17:54"]No ei se seksin harrastaminen ole aina pelkästä iästä kiinni. Tuo poikani nyt vain on sen luontoinen, etten olisi ikinä uskonut, pirun arka ja ujo ja juuri sellainen, ettei varmasti uskalla edes pussata, näemmä on kuitenkin uskaltanut. Vasta vuosi sitten alkanut tytöt edes enemmän kiinnostamaan.
Kaivoin tytön äidin numeron fonectasta, mutta mitä ihmettä mä sille sanon? En voi olla varma, että tietää edes vielä tyttönsä olevan paksuna. Parashan tässä nuorille olisi, että tekisi abortin, mutta en minä sellaista ajatusta voi ilmaan heittää.
Ja ehkäisystä ollaan kyllä puhuttu ja siitä on koulussakin puhuttu. Poikani sanoi, että tyttö söi e-pillereitä ja kuinka minä olen niin painottanut, että se ei ikinä riitä. Tuskin mitään tauteja on saanut, kun oli tytöllekkin ensimmäinen kerta, mutta silti :(
ap
[/quote]
Voit heittää abortin ajatuksen ilmaan! Ja kannustaa siihen.. Ei olisi ollenkaan epäsopivaa. Tässä tilanteessa ei tarvitse hienostella
[quote author="Vierailija" time="03.09.2015 klo 18:02"]
[quote author="Vierailija" time="03.09.2015 klo 18:00"]
[quote author="Vierailija" time="03.09.2015 klo 17:55"]Ap, anteeksi mutta on pakko sanoa tämä: on poika typerä jos ei tajua että yhdynnästä tulee raskaaksi. Kannattaako sitä mennä nuoria tyttöjä pökkimään jos ei ymmärrä pilaavansa heidän elämäänsä?? Yritä saada tytön kotiväki kiinni ja saada neitokainen tekemään abortti. Ei ole oikein, että tyttö kärsii loppuelämänsä poikanne typeryydestä. Toivon, että saatte poikannekin ymmärtämään tämän. [/quote] Ihan turha syyttää vain poikaa, kyllä se vastuu on yhtälailla tytölläkin, hei haloo!
[/quote]
ETENKIN koska tyttö oli väittänyt syövänsä pillereitä. Kortsua pitäisi käyttää, mutta jos tyttö kerta väitti että pillerit oli niin ensisijaisesti tytön moka.
-N16
[/quote]
Pikkusiskoni on e-pillerilapsi. Ei ne pillerit ole mikään 100% varma ehkäisy, vaikka muistaisi ottaa ajallaan yms. Hyvä, kun sullä löytyy empatiakykyä.
Voihan se olla, ettei koko juttu ole edes varmaa. Siis jos tyttö on vasta epäillyt olevansa raskaana tai jonkun riidan yhteydessä heittänyt jotain tuollaista.
Siis tokihan teiniäitejä on, kuten itsekin tiedät. Pitäisikö ensin varmistaa, että testi on tehty oikein ja käydä vaikka varhaisultrassa, ennen kuin kaikki alkavat surra ja itkeä ja hötkyillä.
Mikä siinä oikein on, että jos näin käy niin aina poikaa puolustellaan ja tyttö jätetään?
Vastuu kummallakin, totta.
Mutta ehkäisy on kyllä pojan tehtävä.
Kondomi on paras ehkäisykeino kun suojaa taudeiltakin!
En ymmärrä miksei sitä käytetä pillereiden sijaan...
[quote author="Vierailija" time="03.09.2015 klo 17:58"][quote author="Vierailija" time="03.09.2015 klo 17:54"]
Parashan tässä nuorille olisi, että tekisi abortin, mutta en minä sellaista ajatusta voi ilmaan heittää.
[/quote]
Kyllä minä ainakin ehdottaisin aborttia. En ehkä ihan tuolla sekunnilla mutta muutaman päivän kuluttua kun tilanne on rauhoittunut. Tulevat "vanhemmat" ovat itsekin lapsia, joten abortti on täysin perusteltu vaihtoehto, sanovat av-palstan hihhulit mitä tahansa.
[/quote]
Eikö kukaan ole oikeasti ollut 15 v? Mieti, jos itse olisit raskaana ja miettinyt pidätkä lapsen vai et ja anoppi tulee "nyt kyllä kannattaa tehdä abortti". 15 vuotiaan reaktio on siihen "ole hiljaa mummo, ei ole sinun asiasi" ja päättää synnyttää lapsen koska anoppi ei halua. Ihan puhdasta teiniiän kiukuttelua.
15 vuotiaastakin voi tulla hyvä äiti, jos vaan vamhemmat auttaa. Aborttipäätäksen tekee tyttö jos niin haluaa. Sanoisin tytölle näin "tuen sinua, teit mitä tahansa, mutta mieti onko aika lapselle nyt vai tulevaisuudessa. Lapsen kasvatus on haastavaa ja on hyväksyttävä raskausarvet ja muut muutokset, jotta on valmis äidiksi." Näytä vaikka videoita äitiydestä ja kerro, että hänestäkin tulee varmasti hyvä äiti, mutta se vaatii uhrauksia. Tiet myös, jos lasta ei halua pitää. Älä puhu sanasta abortti.
[quote author="Vierailija" time="03.09.2015 klo 17:51"]Vai semmoista porvoossa.
[/quote]
Mikähän tässäkin nyt on provoa? :D -ohis
Tämähän tarkoittaa sitä että voit olla 46-vuotiaana isomummo! Onnea. :)
[quote author="Vierailija" time="03.09.2015 klo 17:54"]No ei se seksin harrastaminen ole aina pelkästä iästä kiinni. Tuo poikani nyt vain on sen luontoinen, etten olisi ikinä uskonut, pirun arka ja ujo ja juuri sellainen, ettei varmasti uskalla edes pussata, näemmä on kuitenkin uskaltanut. Vasta vuosi sitten alkanut tytöt edes enemmän kiinnostamaan.
Kaivoin tytön äidin numeron fonectasta, mutta mitä ihmettä mä sille sanon? En voi olla varma, että tietää edes vielä tyttönsä olevan paksuna. Parashan tässä nuorille olisi, että tekisi abortin, mutta en minä sellaista ajatusta voi ilmaan heittää.
Ja ehkäisystä ollaan kyllä puhuttu ja siitä on koulussakin puhuttu. Poikani sanoi, että tyttö söi e-pillereitä ja kuinka minä olen niin painottanut, että se ei ikinä riitä. Tuskin mitään tauteja on saanut, kun oli tytöllekkin ensimmäinen kerta, mutta silti :(
ap
[/quote] olet opettanut väärin. Kyllä pillerit riittää. Seksi on typerää kumin kanssa, jos kumpikin on taudittomia.
[quote author="Vierailija" time="03.09.2015 klo 17:55"]Ap, anteeksi mutta on pakko sanoa tämä: on poika typerä jos ei tajua että yhdynnästä tulee raskaaksi.
Kannattaako sitä mennä nuoria tyttöjä pökkimään jos ei ymmärrä pilaavansa heidän elämäänsä??
Yritä saada tytön kotiväki kiinni ja saada neitokainen tekemään abortti.
Ei ole oikein, että tyttö kärsii loppuelämänsä poikanne typeryydestä.
Toivon, että saatte poikannekin ymmärtämään tämän.
[/quote]
Kyllä se 15 vuotias tyttö tietää ihan itse tekeekä abortin vai ei. Aborttiin painostaminen saa nimenomaan haluamaan sen lapsen, koska 15 vuotias nyt haluaa olla eri mieltä.