Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

apua! työnantaja väittää että olen ottanut lopputilin!

Vierailija
03.09.2015 |

Eli olen hoitovapaalla ja sain tänään sähköposti kun oli ollut puhetta paljanlaskijan kanssa että maksaa vanheinpainvapaalta lomarahat ni nyt tuli viestii että olen kuulemma irtisanonu itteni silloin kun lopetin enkä puhunut työnantajalle mitään hoitovapaista ym ym!! MITÄ HITTOA!?!? luulin että minua odottaa työpaikka mihin palata.. voiko niin tehdä? mietin jos tässä tulee joku riitatilanne täytyykö niillä olla joku todistus jonka olen allekirjottanut että irtisanoin itseni vai onko vain sana vastaan sana? mä tiesin että työnantaja on kunnon kieroilija mutten tätä uskonu :(

Kommentit (164)

Vierailija
81/164 |
03.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.09.2015 klo 22:32"][quote author="Vierailija" time="03.09.2015 klo 21:56"]

[quote author="Vierailija" time="03.09.2015 klo 21:48"][quote author="Vierailija" time="03.09.2015 klo 14:59"] Soita suoraan liittoon. [/quote] Mistä ihmeestä työntekijät ovat saaneet päähänsä soittaa suoraan liittoon, kun joku asia töissä epäilyttää? Liittoon ollaan yhteydessä aina vasta siinä vaiheessa, kun työntekijä ja työnantaja eivät pysty sopimaan asiaa keskenään. Ap ei käsittääkseni ole edes yrittänyt keskustella tästä epäselvyydestä työnantajan kanssa? Ei liitosta anneta mitään apua ennen kuin asia on yritetty selvittää asianomaisten kesken. [/quote] Kyllä liitoista saa neuvontaa ja lakiapua, vaikkei mitään riitaa vielä olisikaan. Miksei siis tässäkin tilanteessa?

[/quote]

Siksi, ettei ap ole edes kysynyt työnantajalta, mistä on kysymys. Tämä tulee olemaan ensimmäinen "neuvo", ennen kuin liitto ottaa asiaan sen kummempaa kantaa.
[/quote]

hei mä en edes kuulu mihinkään liittoon. Ap

Vierailija
82/164 |
03.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos toi olis totta, niin millä perusteella työnantaja katsoisi, että et enää olis työpaikan kirjoilla? Jos olet hoitovapaalla, niin olet talon kirjoilla. Jos olet vanhenpainvapaalla, niin olet talon kirjoilla. Missä tilanteessa sä yhtäkkiä olet ulos joutunut ilman irtisanoutumista? Onko sulla ollut määräaikainen työsuhde?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/164 |
03.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.09.2015 klo 22:15"]

Jos sinulla on vakituinen työsuhde, niin ei se pääty, jos ei ole mustaa valkoisella. Voit olla huoletta siis.

[/quote]

Höpö, höpö. Jos ihminen ei tule töihin, niin parin viikon päästä voidaan työsuhde katsoa päättyneeksi. Eräs tietämäni tapaus lähti lomamatkalle ja ei palannut sieltä kuuteen kuukauteen. Kuuden kuukauden päästä käveli työpaikalle takaisin ihan pokkana ja todettiin, että ulos, sulla ei ole enää työpaikkaa. Kysymys oli kuitenkin yli 20 vuotta töissäolleesta virkamiehestä. Miten lie seonnut kadotessaan noin, mutta ei siinä sen kummoisempaa. Virkasuhde katsottiin päättyneeksi ja uusi viranhaltijakin oli jo valittu.

Vierailija
84/164 |
03.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oho, varmaan joku väärinkäsitys vain ! Mutta tiesittekö että KÄRPÄNEN on rakastunut :)  ?  Tuo ihana hyönteinen ( oli lehdissä ) !

Vierailija
85/164 |
03.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.09.2015 klo 22:34"]

[quote author="Vierailija" time="03.09.2015 klo 22:32"][quote author="Vierailija" time="03.09.2015 klo 21:56"] [quote author="Vierailija" time="03.09.2015 klo 21:48"][quote author="Vierailija" time="03.09.2015 klo 14:59"] Soita suoraan liittoon. [/quote] Mistä ihmeestä työntekijät ovat saaneet päähänsä soittaa suoraan liittoon, kun joku asia töissä epäilyttää? Liittoon ollaan yhteydessä aina vasta siinä vaiheessa, kun työntekijä ja työnantaja eivät pysty sopimaan asiaa keskenään. Ap ei käsittääkseni ole edes yrittänyt keskustella tästä epäselvyydestä työnantajan kanssa? Ei liitosta anneta mitään apua ennen kuin asia on yritetty selvittää asianomaisten kesken. [/quote] Kyllä liitoista saa neuvontaa ja lakiapua, vaikkei mitään riitaa vielä olisikaan. Miksei siis tässäkin tilanteessa? [/quote] Siksi, ettei ap ole edes kysynyt työnantajalta, mistä on kysymys. Tämä tulee olemaan ensimmäinen "neuvo", ennen kuin liitto ottaa asiaan sen kummempaa kantaa. [/quote] hei mä en edes kuulu mihinkään liittoon. Ap

[/quote]

Mikset jo liittynyt? Hopi hopi!

Vierailija
86/164 |
03.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neuvolasta saa todistuksen raskaudesta noin rv 22, ja se todistus pitäisi toimittaa työnantajalle, joka toimittaa sen Kelaan. Lähetitkö sen sitten suoraan Kelaan?

Toisaalta olet ilmoittanut uudesta raskaudesta kirjallisesti - onhan viesti tallella? - joten työnantaja on ollut tietoinen ja olisi mielestäni velvoitettu  myös kysymään tätä todistusta, koska tietää käytännöt työntekijää parermmin.

Ja joka tapauksessa olet hoitovapaalla etkä ole irtisanonut itseäsi. Työnantajalla on velvollisuus näyttää toteen irtisanomisesi.

Ottaisin sinuna lakimieheen yhteyttä. Vaikka se maksaa, niin työpaikkoja ei nykyään tipahtele taivaista. Vähintäänkin voit uhata lakimiehellä ja vaatia työnantajalta selvityksen, miten hän muka väittää sinun irtisanoneen itsesi, kun tällaista ei ole tapahtunut.

Vierailija
87/164 |
03.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.09.2015 klo 22:40"]

[quote author="Vierailija" time="03.09.2015 klo 22:34"]

[quote author="Vierailija" time="03.09.2015 klo 22:32"][quote author="Vierailija" time="03.09.2015 klo 21:56"] [quote author="Vierailija" time="03.09.2015 klo 21:48"][quote author="Vierailija" time="03.09.2015 klo 14:59"] Soita suoraan liittoon. [/quote] Mistä ihmeestä työntekijät ovat saaneet päähänsä soittaa suoraan liittoon, kun joku asia töissä epäilyttää? Liittoon ollaan yhteydessä aina vasta siinä vaiheessa, kun työntekijä ja työnantaja eivät pysty sopimaan asiaa keskenään. Ap ei käsittääkseni ole edes yrittänyt keskustella tästä epäselvyydestä työnantajan kanssa? Ei liitosta anneta mitään apua ennen kuin asia on yritetty selvittää asianomaisten kesken. [/quote] Kyllä liitoista saa neuvontaa ja lakiapua, vaikkei mitään riitaa vielä olisikaan. Miksei siis tässäkin tilanteessa? [/quote] Siksi, ettei ap ole edes kysynyt työnantajalta, mistä on kysymys. Tämä tulee olemaan ensimmäinen "neuvo", ennen kuin liitto ottaa asiaan sen kummempaa kantaa. [/quote] hei mä en edes kuulu mihinkään liittoon. Ap

[/quote]

Mikset jo liittynyt? Hopi hopi!

[/quote]Mihin liittoon voi liittyä palkattomana aikana?

Vierailija
88/164 |
03.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.09.2015 klo 22:35"]Jos toi olis totta, niin millä perusteella työnantaja katsoisi, että et enää olis työpaikan kirjoilla? Jos olet hoitovapaalla, niin olet talon kirjoilla. Jos olet vanhenpainvapaalla, niin olet talon kirjoilla. Missä tilanteessa sä yhtäkkiä olet ulos joutunut ilman irtisanoutumista? Onko sulla ollut määräaikainen työsuhde?
[/quote]

vakituinen työsuhde on..tai oli. Mä en tiedä, mä oon ihan rikki, täytyy rupee nukkuu ja yrittää ottaa yhteyttä uudestaan ja kysellä tarkemmin. Osaako joku neuvoa miten mul pitäis täs toimia eteenpäi? Kannattaako tällasta sotkua riitauttaa? :( ap

Vierailija
89/164 |
03.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.09.2015 klo 22:41"]Neuvolasta saa todistuksen raskaudesta noin rv 22, ja se todistus pitäisi toimittaa työnantajalle, joka toimittaa sen Kelaan. Lähetitkö sen sitten suoraan Kelaan?

Toisaalta olet ilmoittanut uudesta raskaudesta kirjallisesti - onhan viesti tallella? - joten työnantaja on ollut tietoinen ja olisi mielestäni velvoitettu  myös kysymään tätä todistusta, koska tietää käytännöt työntekijää parermmin.

Ja joka tapauksessa olet hoitovapaalla etkä ole irtisanonut itseäsi. Työnantajalla on velvollisuus näyttää toteen irtisanomisesi.

Ottaisin sinuna lakimieheen yhteyttä. Vaikka se maksaa, niin työpaikkoja ei nykyään tipahtele taivaista. Vähintäänkin voit uhata lakimiehellä ja vaatia työnantajalta selvityksen, miten hän muka väittää sinun irtisanoneen itsesi, kun tällaista ei ole tapahtunut.
[/quote]

kiitos neuvosta, lähetin pomolle viestin missä kerroin raskaudesta ja viesti on tallessa, ap

Vierailija
90/164 |
03.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parempi olla työttömänä. Haasta työnantaja kuitenkin oikeuteen ja ota sieltäkin päin korvaukset. 

Vierailija
91/164 |
03.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.09.2015 klo 22:44"]

[quote author="Vierailija" time="03.09.2015 klo 22:35"]Jos toi olis totta, niin millä perusteella työnantaja katsoisi, että et enää olis työpaikan kirjoilla? Jos olet hoitovapaalla, niin olet talon kirjoilla. Jos olet vanhenpainvapaalla, niin olet talon kirjoilla. Missä tilanteessa sä yhtäkkiä olet ulos joutunut ilman irtisanoutumista? Onko sulla ollut määräaikainen työsuhde? [/quote] vakituinen työsuhde on..tai oli. Mä en tiedä, mä oon ihan rikki, täytyy rupee nukkuu ja yrittää ottaa yhteyttä uudestaan ja kysellä tarkemmin. Osaako joku neuvoa miten mul pitäis täs toimia eteenpäi? Kannattaako tällasta sotkua riitauttaa? :( ap

[/quote]Ainakin ensin saada työnantajalta selvitys (kirjallisena, esim sähköposti)miten sä olet sanonut itsesi irti. Sen jälkeen riitauttaa se asia, jos väärinkäsitys ei selviä.

Vierailija
92/164 |
03.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.09.2015 klo 22:44"]

[quote author="Vierailija" time="03.09.2015 klo 22:35"]Jos toi olis totta, niin millä perusteella työnantaja katsoisi, että et enää olis työpaikan kirjoilla? Jos olet hoitovapaalla, niin olet talon kirjoilla. Jos olet vanhenpainvapaalla, niin olet talon kirjoilla. Missä tilanteessa sä yhtäkkiä olet ulos joutunut ilman irtisanoutumista? Onko sulla ollut määräaikainen työsuhde? [/quote] vakituinen työsuhde on..tai oli. Mä en tiedä, mä oon ihan rikki, täytyy rupee nukkuu ja yrittää ottaa yhteyttä uudestaan ja kysellä tarkemmin. Osaako joku neuvoa miten mul pitäis täs toimia eteenpäi? Kannattaako tällasta sotkua riitauttaa? :( ap

[/quote]

Kysy nyt ensimmäisenä työnantajaltasi, mistä se päättelee sinun ottaneen lopputilin, ennen kuin alat mitään riitauttaa. Tässä on töpännyt joko työnantaja tai sinä, ja ennen riitauttamista kannattaa ottaa selville, kummasta on kyse. Jos käy ilmi, että kyseessä on oma mokasi, tulee riitauttaminen melko kalliiksi, kun et edes kuulu liittoon.

Vierailija
93/164 |
03.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa riitauttaa, vaikka on rankkaa. Ymmärrän tunteesi, minäkin menetin työni hoitovapaan aikana. Tilalleni valittiin tuosta noin vaan toinen. Riitautin ja lopulta olisin saanut palata, mutta en enää onnistunut motivoitumaan työhöni :(

Vierailija
94/164 |
03.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jännä lukea näin miehenä, että ollaan poissa pari vuotta töistä tekemättä mitään tuottavaa toimintaa työnantajalle ja automaattisesti oletetaan, että palkka se vaan juoksee ja työsopimus jatkuu muitta mutkitta ...

Vierailija
95/164 |
03.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.09.2015 klo 22:50"]Jännä lukea näin miehenä, että ollaan poissa pari vuotta töistä tekemättä mitään tuottavaa toimintaa työnantajalle ja automaattisesti oletetaan, että palkka se vaan juoksee ja työsopimus jatkuu muitta mutkitta ...
[/quote]

No, ihan noin miehenäkin olet oikeutettu olemaan hoitovapaalla menettämättä työpaikkaasi. Siis vaikka et tuota työnantajallesi mitään. Ite oon kahdeksannella äitiyslomallani ja yhdestä raskaudesta on haluttu todistus työpaikalle. Ja paikka odottaa äitiysloman jälkeen. Että riippuu työnantajastakin

Vierailija
96/164 |
03.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensin sun kannattaa olla palkanlaskijaan yhteydessä ja kysyä sieltä tarkat päivämäärät, mistä ainakin on sovittu. Sitten otat pomon yhteyttä, mielummin kirjallisesti, että jää dokumentti, ja kysyt, koska ja miten olet irtisanoutunut. Pyydät myös todisteet asiasta. Jos mitään kirjallista ei ole, niin on hankala todistaa irtisanoutuminen. Ja äitiys- tai vanhempainvapaan taikka hoitovapaan aikana työntekijää ei saa irtisanoa ellei koko firma lopeta toimintaa. Ja, jos sut irtisanotaan tai on irtisanottu, niin teet siitä valituksen, koska saat varmasti korvauksia. Mutta siitä pyydät sitten myös paperin.

Jos vanhempainvapaa päättyy kuukauden päästä eikä kirjallista ilmoitusta hoitovapaasta ole, voit tehdä sen nyt. Tosin sun on oltava tarvittaessa se kuukausi välissä töissä ellei pomosi jousta. Vaikka olisitte suullisesti sopineet asiasta, se ei riitä. Mutta itse älä irtisanoudu. Silloin hankala saada korvauksia. Ja vanhempain vapaita käyttävät on suojattu vahvasti juuri siksi, että ihmisiä ei heivattaisi pihalle niiden käyttämisestä. Nyt rauhotut ja alat hoitamaan asioita järjestyksessä ja tehokkaasti.

Tsemppiä!

Vierailija
97/164 |
03.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.09.2015 klo 22:25"][quote author="Vierailija" time="03.09.2015 klo 22:14"]Voi ei. Tsemppiä ap!

Saan tähän alapeukkuja, mutta ehkä se pomokin voisi tiedustella, onko työntekijä palaamassa...
[/quote]

kiitos sulle tsempeistä, mä oon ihan rikki täällä :( ihan itkettää, kyllä näköjään hoitanu hommani päin persettä..
pomo vaa ilmotti etten ole enää kirjoilla siellä. En tiedä miten tässä pitäis toimia, täytyy varmaa rupee ettimään uutta työpaikkaa. Onneksi ei ole kiire kun vauvakin on viel pieni. Ja anteeksi kun jotakin häiritsi mun kirjotustapa, mulla on uusi puhelin jota en osaa vielä käyttää kunnolla ja lukihäiriö. Ap
[/quote]

Löydät uuden duunin

Vierailija
98/164 |
03.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.09.2015 klo 15:38"][quote author="Vierailija" time="03.09.2015 klo 15:34"]

Kerrohan nyt, teitkö sen ilmoituksen hoitovapaalle jäämisestä ajoissa?

[/quote]

tein ekan lapsen kohdalla ja sain siis heti perään tämän toisen lapsen enkä tajunnut että tästäkin täytyy ilmoittaa :o mulla on enää kuukaus vanheinpainvapaata jäljellä ja luin että pitäisi 2 kk aijemmin iloittaa työnantajalle..

ap
[/quote]
Ilmoita että pidät kesälomat välissä ja sitten jääät hoitovapaalle

Vierailija
99/164 |
03.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.09.2015 klo 22:44"][quote author="Vierailija" time="03.09.2015 klo 22:35"]Jos toi olis totta, niin millä perusteella työnantaja katsoisi, että et enää olis työpaikan kirjoilla? Jos olet hoitovapaalla, niin olet talon kirjoilla. Jos olet vanhenpainvapaalla, niin olet talon kirjoilla. Missä tilanteessa sä yhtäkkiä olet ulos joutunut ilman irtisanoutumista? Onko sulla ollut määräaikainen työsuhde?
[/quote]

vakituinen työsuhde on..tai oli. Mä en tiedä, mä oon ihan rikki, täytyy rupee nukkuu ja yrittää ottaa yhteyttä uudestaan ja kysellä tarkemmin. Osaako joku neuvoa miten mul pitäis täs toimia eteenpäi? Kannattaako tällasta sotkua riitauttaa? :( ap
[/quote]

Oot kyllä heikoilla. Onko sulla varaa juristiin kun häviät?

Vierailija
100/164 |
03.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.09.2015 klo 23:24"][quote author="Vierailija" time="03.09.2015 klo 15:38"][quote author="Vierailija" time="03.09.2015 klo 15:34"]

Kerrohan nyt, teitkö sen ilmoituksen hoitovapaalle jäämisestä ajoissa?

[/quote]

tein ekan lapsen kohdalla ja sain siis heti perään tämän toisen lapsen enkä tajunnut että tästäkin täytyy ilmoittaa :o mulla on enää kuukaus vanheinpainvapaata jäljellä ja luin että pitäisi 2 kk aijemmin iloittaa työnantajalle..

ap
[/quote]
Ilmoita että pidät kesälomat välissä ja sitten jääät hoitovapaalle
[/quote]
Ei kesälomaa voi pitää lomakauden ulkopuolella, eikä omalla ilmoituksella. Työnantaja myöntää loman ja päättää ajankohdan.