Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vieras nainen alkoi arvostella kun ostin lapsen kanssa herkkuja

Vierailija
02.09.2015 |

kaupasta. Lapsellani on syntymäpäivät ja vieraita tulossa seitsemän kappaletta jos kukaan ei peru. Haluan järjestää hienot juhlat kun 7 vuotta täyttävä niistä jo osaa nauttia. Ostin juustonaksuja, kakkupohjan, karkkia ja erilaisia jäätelöitä + limsaa.

Takanani jonottanut n.40v nainen tuli kysymään että olenko kenties yksinhuoltaja. Ihmettelin vähän ja naurahdin, sanoin että en ole, miten niin. Niin nainen tokaisi "No tuollaisia ostaa yleensä vaan yksinhuoltajat" ja alkoi saarnata ettenkö ajattele lapseni terveyttä yhtään ja että pitkin viikkoako meillä syödään tuollaista määristä päätellen. 

Sanoin hänelle, että asia ei kyllä sinulle kuulu mutta voin nyt sitten kertoakin että tytölläni on syntymäpäivät tulossa. Siihen nainen sanoi "No kyllä sitä aina joku tekosyy on"

Pitäisikö tässä nauraa vai itkeä?

Kommentit (83)

Vierailija
41/83 |
02.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.09.2015 klo 13:17"]

[quote author="Vierailija" time="02.09.2015 klo 12:22"]

En tiedä, onko se yleinenkin buumi täällä Helsingissä sitten, kun ei oikeastaan ole enää näitä karkki-kakku -synttäreitä lapsille. On usein jokin toimintajuttu ja sitten syödään ravintolassa tai kotisynttäritkin järjestetään muun kuin makean ympärille. 

Viimeksi laitoin erilaisia hauskoja kuviopastoja esille ja niihin tomaatti-kerma kastikkeen pohjaksi. Sitten itse sai ja sekoittaa mielensämukaisen "täytteen". Oli kinkkua, tonnikalaa, oliiveja, katkarapuja, salamia ja paprika-sipuli -sekoitusta ja juustoraastetta ja sinihomejuustomuruja. 

Oli ihan succee tämä juttu!

Jälkiruuaksi erilaisia jäätelöitä ja hedemäsalaattia siten, että senkin sai noutopöydästä itse rakentaa. 

Meidän tuttavapiirissä katsottais ehkä vinoon, jos pöydässä lapsille olisi ihan sipsi-karkki-suklaakakku tyyliä. Mulla 9-vuotias tytär ja kolme vanhempaa poikaa. Viimeksi juuri nämä tytön synttärit. 

Aina hauska, jos lapset ovat itse tekemässä juttunsa. Paljon hauskempi kuin mättää kaksi käsin karkkia jostain laarista. 

[/quote]

Huoh sun kanssa. Mä olen tämän palstan kriteereillä ruokanatsi, mutta en sentään synttäreillä. Toki jos lapset tykkää askerrella ruokansa niin ok - ihan kiva idea. Mutta kun eivät tykkää. Kaikkien kokeilujen jälkeen parhaiten toimii sipsit ja karkit. Eikä kukaan katsa vinoon - samat mätöt on kavereiden synttäreillä. 

En tiedä missä Helsingin "me ollaan parempia" kuplassa sä elät, mutta en usko, että Hanasaaren kohdalla kulkee mikään massiivinen kulttuuriraja. 

[/quote]

Ei niin asuinpaikka, vaan ympyrät enemmänkin. Asuinpaikka Käpylä, mutta työ tällaista humanistiporukoiden kanssa pyörimistä. Joka toinen on kasvissyöjä ja joka toinen vegaani... näin kärjistetysti. 

Mutta fiksuja, hienoja ihmisiä! En halua missään tapauksessa heitä mollata. Joskus tämä terveysintoilu vain saa mielestäni kohtuuttomat mittasuhteet. 

Ei haittaa meitä, koska jo sanoin, että emme välitä varsinaisista karkeista puhumattakaan limuista ja tällaisista naksujutuista -- sipsit ym. 

Vierailija
42/83 |
02.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.09.2015 klo 12:05"]

kaupasta. Lapsellani on syntymäpäivät ja vieraita tulossa seitsemän kappaletta jos kukaan ei peru. Haluan järjestää hienot juhlat kun 7 vuotta täyttävä niistä jo osaa nauttia. Ostin juustonaksuja, kakkupohjan, karkkia ja erilaisia jäätelöitä + limsaa.

Takanani jonottanut n.40v nainen tuli kysymään että olenko kenties yksinhuoltaja. Ihmettelin vähän ja naurahdin, sanoin että en ole, miten niin. Niin nainen tokaisi "No tuollaisia ostaa yleensä vaan yksinhuoltajat" ja alkoi saarnata ettenkö ajattele lapseni terveyttä yhtään ja että pitkin viikkoako meillä syödään tuollaista määristä päätellen. 

Sanoin hänelle, että asia ei kyllä sinulle kuulu mutta voin nyt sitten kertoakin että tytölläni on syntymäpäivät tulossa. Siihen nainen sanoi "No kyllä sitä aina joku tekosyy on"

Pitäisikö tässä nauraa vai itkeä?

[/quote]

Unohdit tarjota hänelle kivan kupillisen turpavittukiinniä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/83 |
02.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kerran yhdelle kommentoinut takaisin, että on todella noloa jos ei tuohon ikään mennessä ole oppinut pitämään huolta omista asioistaan. Suuttui ja lähti kaupasta jättäen omat ostoksensa minun taakseni, saatiin hyvät naurut kassan ja muiden asiakkaiden kanssa.
Joten ei kannata tulla minulle kommentoimaan mitään, yhtään mihinkään. Minä kun saan äänijänteeni liikkeelle niin siinä kipittää raavas mieskin häntä koipien välissä karkuun.

Vierailija
44/83 |
02.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.09.2015 klo 12:54"][quote author="Vierailija" time="02.09.2015 klo 12:22"]

En tiedä, onko se yleinenkin buumi täällä Helsingissä sitten, kun ei oikeastaan ole enää näitä karkki-kakku -synttäreitä lapsille. On usein jokin toimintajuttu ja sitten syödään ravintolassa tai kotisynttäritkin järjestetään muun kuin makean ympärille. 

Viimeksi laitoin erilaisia hauskoja kuviopastoja esille ja niihin tomaatti-kerma kastikkeen pohjaksi. Sitten itse sai ja sekoittaa mielensämukaisen "täytteen". Oli kinkkua, tonnikalaa, oliiveja, katkarapuja, salamia ja paprika-sipuli -sekoitusta ja juustoraastetta ja sinihomejuustomuruja. 

Jälkiruuaksi erilaisia jäätelöitä ja hedemäsalaattia siten, että senkin sai noutopöydästä itse rakentaa. 

Meidän tuttavapiirissä katsottais ehkä vinoon, jos pöydässä lapsille olisi ihan sipsi-karkki-suklaakakku tyyliä. Mulla 9-vuotias tytär ja kolme vanhempaa poikaa. Viimeksi juuri nämä tytön synttärit. 

Aina hauska, jos lapset ovat itse tekemässä juttunsa. Paljon hauskempi kuin mättää kaksi käsin karkkia jostain laarista. 

[/quote]

Ovatko nämä tähän mennessä 12 alapeukuttajaa sitä mieltä, että ainoa oikea tapa järjestää synttärit on ostaa mahdollisimman epäterveellistä sokeri-lisäainemättöä ja sitten vasta on lapsilla kivaa?

Perustelkaa vähän, näitä alapeukkuja!
[/quote] Asenteesi saa ala-peukkuja. Se "miksi ette tee kuinminä kun minä olen teitä parempi"-asenne.

Vierailija
45/83 |
02.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.09.2015 klo 13:17"]

[quote author="Vierailija" time="02.09.2015 klo 12:22"]

[/quote]

Huoh sun kanssa. Mä olen tämän palstan kriteereillä ruokanatsi, mutta en sentään synttäreillä. Toki jos lapset tykkää askerrella ruokansa niin ok - ihan kiva idea. Mutta kun eivät tykkää. Kaikkien kokeilujen jälkeen parhaiten toimii sipsit ja karkit. Eikä kukaan katsa vinoon - samat mätöt on kavereiden synttäreillä. 

En tiedä missä Helsingin "me ollaan parempia" kuplassa sä elät, mutta en usko, että Hanasaaren kohdalla kulkee mikään massiivinen kulttuuriraja. 

[/quote]

Espoossa enemmän insinöörejä, kulttuuriväki ehdottomasti enemmän Helsingin puolella tietyissä paikoissa. Niitä on toki paljon ja vaikkapa Krunikassa on sekoittuneena monenmoista väkeä. Mutta pääperiaate tämä. 

Vierailija
46/83 |
02.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon -95, ja kyllä mä muistan omasta lapsuudesta kohokohtana juurikin ne kaverisynttärit ja ne notkuvat herkkupöydät. Kotona voi sitten syödä terveellisesti, mutta on se kumma jos lastenkutsut aletaan järjestää "aikuisten mielen mukaan". 

Ja aina oli niillä synttäreillä myös muuta aktiviteettejä, kuten ulkopelejä että kyllähän sitä kulutettiinkin siinä. Kotisynttärit oli just parhaita!! Jos tarjolla oli vihanneksia ja dippiä niin kylllä niitäkin ehkä otettiin mutta pointtina silloin oli että sai syödä kaikkea mitä kotona harvoin oli tarjolla. 

Vierailija
47/83 |
02.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tollasta ei voisi tapahtua täällä pääkaupunkiseudulla, ketään ei kiinnosta toisten ostokset. Jokainen haluaa vain päästä maksamaan omat ostoksensa ja nopeasti pois.

Ehkä korkeintaan maaseudulla, ja kyttääjä on joku av-mamma joka palstaläskifoobikko.

Vierailija
48/83 |
02.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.09.2015 klo 13:28"]

[quote author="Vierailija" time="02.09.2015 klo 12:54"][quote author="Vierailija" time="02.09.2015 klo 12:22"] En tiedä, onko se yleinenkin buumi täällä Helsingissä sitten, kun ei oikeastaan ole enää näitä karkki-kakku -synttäreitä lapsille. On usein jokin toimintajuttu ja sitten syödään ravintolassa tai kotisynttäritkin järjestetään muun kuin makean ympärille.  Viimeksi laitoin erilaisia hauskoja kuviopastoja esille ja niihin tomaatti-kerma kastikkeen pohjaksi. Sitten itse sai ja sekoittaa mielensämukaisen "täytteen". Oli kinkkua, tonnikalaa, oliiveja, katkarapuja, salamia ja paprika-sipuli -sekoitusta ja juustoraastetta ja sinihomejuustomuruja.  Oli ihan succee tämä juttu! Jälkiruuaksi erilaisia jäätelöitä ja hedemäsalaattia siten, että senkin sai noutopöydästä itse rakentaa.  Meidän tuttavapiirissä katsottais ehkä vinoon, jos pöydässä lapsille olisi ihan sipsi-karkki-suklaakakku tyyliä. Mulla 9-vuotias tytär ja kolme vanhempaa poikaa. Viimeksi juuri nämä tytön synttärit.  Aina hauska, jos lapset ovat itse tekemässä juttunsa. Paljon hauskempi kuin mättää kaksi käsin karkkia jostain laarista.  [/quote] Ovatko nämä tähän mennessä 12 alapeukuttajaa sitä mieltä, että ainoa oikea tapa järjestää synttärit on ostaa mahdollisimman epäterveellistä sokeri-lisäainemättöä ja sitten vasta on lapsilla kivaa? Perustelkaa vähän, näitä alapeukkuja! [/quote] Asenteesi saa ala-peukkuja. Se "miksi ette tee kuinminä kun minä olen teitä parempi"-asenne.

[/quote]

Riittikö sitten vain Helsingin mainitseminen vai mikä?

Olen valitettavasti -- ja korostan valitettavasti-- niin helsinkikeskeinen ihminen, etten useinkaan tajua että muualla on erilaisia tapoja, asenteita ja elämäntyylejä. 

Tämä palsta on kyllä avannut paljon silmiäni. Minulla ei ole yhtä ainutta sukulaista, joka olisi Helsingin ulkopuolelta (tai ainakaan sellaisia, joita tapaisin) , olen syntynyt jo toisessa polvessa Helsingissä, mieheni kolmannessa, olen opiskellut Helsingissä, tehnyt työtä Helsingissä. 

Toki ulkomaanperiodeja ja matkoja muihin Suomen kaupunkeihin. 

Eli myönnän rajoittuneisuuteni. Älkää nyt tämän takia lynkatko!

Vierailija
49/83 |
02.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.09.2015 klo 12:22"]En tiedä, onko se yleinenkin buumi täällä Helsingissä sitten, kun ei oikeastaan ole enää näitä karkki-kakku -synttäreitä lapsille. On usein jokin toimintajuttu ja sitten syödään ravintolassa tai kotisynttäritkin järjestetään muun kuin makean ympärille. 

[/quote]

No ei saatana :D

Vierailija
50/83 |
02.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.09.2015 klo 12:54"][quote author="Vierailija" time="02.09.2015 klo 12:22"]

[/quote]

Ovatko nämä tähän mennessä 12 alapeukuttajaa sitä mieltä, että ainoa oikea tapa järjestää synttärit on ostaa mahdollisimman epäterveellistä sokeri-lisäainemättöä ja sitten vasta on lapsilla kivaa?

[/quote]

No mää annoin alapeukkua kun repesin jotenkin ihan totaalisesti kun mietin 8 vuotiaita lapsia maistelemassa ja ihastelemassa eri pastoja. Sori siitä. :) Mutta siis olen sitä mieltä, että miksi ihmeessä jätetään tämä terveellisyys linja tuhtiin hiilarimättöön? Vedetään sitten samantien haudutettu parsa linjalla, ja jokainen saa sekoittaa oman vihersmoothiensa ah niin terveellisistä kauden kasviksista? Mun mielestä pasta on aika tyhjäkalorista massaa. Oikeasti, kyllä nyt synttäreillä voi syödä niitä paheellisia karkkejakin kerran vuodessa.

Vierailija
51/83 |
02.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä nuo toisten ostoksista huomauttelijat ovat mieleltään vinksahtaneita. Nykyisin, kun on paljon avohoitopotilaita, niin noihin huomautuksiin pitää tottua ja olla niistä välittämättä.

Vierailija
52/83 |
02.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Olen valitettavasti -- ja korostan valitettavasti-- niin helsinkikeskeinen ihminen, etten useinkaan tajua että muualla on erilaisia tapoja, asenteita ja elämäntyylejä. 

Tämä palsta on kyllä avannut paljon silmiäni. Minulla ei ole yhtä ainutta sukulaista, joka olisi Helsingin ulkopuolelta (tai ainakaan sellaisia, joita tapaisin) , olen syntynyt jo toisessa polvessa Helsingissä, mieheni kolmannessa, olen opiskellut Helsingissä, tehnyt työtä Helsingissä. 

[/quote]

Hohhoijaa. Jos olisi mahdollista niin tästä ylimielisestä kommentista antaisin sata miinuspeukkua. Oiken toisen ja kolmannen polven Helsinkiläisiä, kaikki palvoo teitä hei.

t. itsekin Helsinkiläinen

Vierailija
53/83 |
02.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.09.2015 klo 12:59"][quote author="Vierailija" time="02.09.2015 klo 12:52"]

Olemme sitten kai poissa muodista karkki-kakku-juhliemme kanssa :) Tyttö sai itse toivoa mitä halusi, ehdotin HopLoppia, ei halunnut. Aina suosinut perinteisiä kotisynttäreitä, Suunnitelluj jo kaksi viikkoa minkä mekon pukee vaikka synttärit on nyt lauantaina :D

ap

[/quote]

En sanonut, että kotisynttärit ovat pois muodista ja itse pidänkin juuri niitä. 

Sanoin, että karkit, sipsit ja kakut ovat jotenkin menneen talven lumia täällä meilläpäin. Monet ovat niin terveystietoisia (en oikeastaan kuulu heihin), että ei vain kuulu kuvioihin tuollainen arsenaali mässyä. 

Kakku toki usein on jonkinlainen, koska onhan kynttilöiden puhaltaminen kiva perinne. 
[/quote]

Tääklä meilläpäin? Sanoitko asuvasi Helsingissä? minä myös asun Helsingissä ja tässä vuoden sisällä on ollut seitsemät lastenkutsut (lisäksi oman lapseni synttärit) joissa on juhlittu 2-7 vuotiaita lapsia ja jokaikisessä on ollut kakku, keksiä, karkkia ja popcornia. Joka ikisessä! Lisäksi juhlissä on ollut paikasta riippuen vihannestikkuja tai sipsejä tai muutama erilainen kakku tai lihapullia tai pullaa tms. Ja oma lapseni on pahemman luokan herkkusuu ja silti hänelle on riittänyt pari karkkia, pieni pala kakkua ja lasi vettä (vaikka mehuja ja limujakin olisi ollut tarjolla) Sen jälkeen lapsi loppuajan on leikkinyt ja nauttinut kavereiden seurasta. Muiden lapsia en ole kytännyt koska mielestäni syntymäpäivillä kukin ayö juuri sen määrän minkä haluaa. Omaa lastani toppuuttelen koska hän ei vielä tunne rajojaan. Vuosi sitten olimme lastenkutsuilla missä tarjolla oli: ruisleipää, patonkia (ilman voita tai levitteitä), viinirypäleitä, kurkkua, porkkanaa ja leipäjuustoa. Ei mitään muuta. Samalla ruokahalulla lapset näitä söivät ja olivat juhlien edetessä ihan yhtä villejä ja kreisejä kuin keksityssä "sokerihumalassa".

Vierailija
54/83 |
02.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.09.2015 klo 13:44"]

[/quote]

[/quote]

Hohhoijaa. Jos olisi mahdollista niin tästä ylimielisestä kommentista antaisin sata miinuspeukkua. Oiken toisen ja kolmannen polven Helsinkiläisiä, kaikki palvoo teitä hei.

t. itsekin Helsinkiläinen

[/quote]

Helsingissä muuta maata parempi sivistystaso, joten jos sellainen kuvittelet olevasi, opettele kirjoittamaan helsinkiläinen pienellä alkukirjaimella. 

Menet sitten täydestä!

Vierailija
55/83 |
02.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.09.2015 klo 12:59"][quote author="Vierailija" time="02.09.2015 klo 12:52"]

Olemme sitten kai poissa muodista karkki-kakku-juhliemme kanssa :) Tyttö sai itse toivoa mitä halusi, ehdotin HopLoppia, ei halunnut. Aina suosinut perinteisiä kotisynttäreitä, Suunnitelluj jo kaksi viikkoa minkä mekon pukee vaikka synttärit on nyt lauantaina :D

ap

[/quote]

En sanonut, että kotisynttärit ovat pois muodista ja itse pidänkin juuri niitä. 

Sanoin, että karkit, sipsit ja kakut ovat jotenkin menneen talven lumia täällä meilläpäin. Monet ovat niin terveystietoisia (en oikeastaan kuulu heihin), että ei vain kuulu kuvioihin tuollainen arsenaali mässyä. 

Kakku toki usein on jonkinlainen, koska onhan kynttilöiden puhaltaminen kiva perinne. 
[/quote]

Meillä Kalliossa on vedetty omissa tuttavaperheessäni hyvin perinteisellä karkki-jäätelö-limsa synttäröinnillä. Mutta ehkä ehdotan 9 vuotiaalle pojalleni naurisbileitä oliivin maistelu kisalla. Voittaja saa kolme siivua ilmakuivattua kinkkua aurajuustolla ja kakun virkaa toimittaa selleri, jossa kynttilät nätisti rivissä. Onko tää joku naisten hömpötys juttu vai onko tässä nuori isä ihan pihalla?

Vierailija
56/83 |
02.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitkä ihmeen turkisrouvat Eirasta tänne kirjoittelee? Itse olen ihan Pakilan Lidlissä saanut kommentteja, kun ostin hilloa yhden purkin. Kun kuulemma pitäisi olla fruktoosihilloa, se on terveellistä. Ja meillä on lasten synttäreillä kyllä ihan tavalliset karkki-, kakku- ja sipsitarjoilut. Mutta (Länsi-)Pakilaa ei sit vissiin lasketa siihen Helsingin korkeakyldyyrialueeseen?

Vierailija
57/83 |
02.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.09.2015 klo 13:45"]

[quote author="Vierailija" time="02.09.2015 klo 12:59"][quote author="Vierailija" time="02.09.2015 klo 12:52"] Olemme sitten kai poissa muodista karkki-kakku-juhliemme kanssa :) Tyttö sai itse toivoa mitä halusi, ehdotin HopLoppia, ei halunnut. Aina suosinut perinteisiä kotisynttäreitä, Suunnitelluj jo kaksi viikkoa minkä mekon pukee vaikka synttärit on nyt lauantaina :D ap [/quote] En sanonut, että kotisynttärit ovat pois muodista ja itse pidänkin juuri niitä.  Sanoin, että karkit, sipsit ja kakut ovat jotenkin menneen talven lumia täällä meilläpäin. Monet ovat niin terveystietoisia (en oikeastaan kuulu heihin), että ei vain kuulu kuvioihin tuollainen arsenaali mässyä.  Kakku toki usein on jonkinlainen, koska onhan kynttilöiden puhaltaminen kiva perinne.  [/quote] Tääklä meilläpäin? Sanoitko asuvasi Helsingissä? minä myös asun Helsingissä ja tässä vuoden sisällä on ollut seitsemät lastenkutsut (lisäksi oman lapseni synttärit) joissa on juhlittu 2-7 vuotiaita lapsia ja jokaikisessä on ollut kakku, keksiä, karkkia ja popcornia. Joka ikisessä! Lisäksi juhlissä on ollut paikasta riippuen vihannestikkuja tai sipsejä tai muutama erilainen kakku tai lihapullia tai pullaa tms. Ja oma lapseni on pahemman luokan herkkusuu ja silti hänelle on riittänyt pari karkkia, pieni pala kakkua ja lasi vettä (vaikka mehuja ja limujakin olisi ollut tarjolla) Sen jälkeen lapsi loppuajan on leikkinyt ja nauttinut kavereiden seurasta. Muiden lapsia en ole kytännyt koska mielestäni syntymäpäivillä kukin ayö juuri sen määrän minkä haluaa. Omaa lastani toppuuttelen koska hän ei vielä tunne rajojaan. Vuosi sitten olimme lastenkutsuilla missä tarjolla oli: ruisleipää, patonkia (ilman voita tai levitteitä), viinirypäleitä, kurkkua, porkkanaa ja leipäjuustoa. Ei mitään muuta. Samalla ruokahalulla lapset näitä söivät ja olivat juhlien edetessä ihan yhtä villejä ja kreisejä kuin keksityssä "sokerihumalassa".

[/quote]

Mitä oikein yrität sanoa? Kukaan ei kai ole sokerihumalasta kirjoittanut yhtään mitään?

Vierailija
58/83 |
02.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.09.2015 klo 13:43"]

[quote author="Vierailija" time="02.09.2015 klo 12:54"][quote author="Vierailija" time="02.09.2015 klo 12:22"] En tiedä, onko se yleinenkin buumi täällä Helsingissä sitten, kun ei oikeastaan ole enää näitä karkki-kakku -synttäreitä lapsille. On usein jokin toimintajuttu ja sitten syödään ravintolassa tai kotisynttäritkin järjestetään muun kuin makean ympärille.  Viimeksi laitoin erilaisia hauskoja kuviopastoja esille ja niihin tomaatti-kerma kastikkeen pohjaksi. Sitten itse sai ja sekoittaa mielensämukaisen "täytteen". Oli kinkkua, tonnikalaa, oliiveja, katkarapuja, salamia ja paprika-sipuli -sekoitusta ja juustoraastetta ja sinihomejuustomuruja.  Oli ihan succee tämä juttu! Jälkiruuaksi erilaisia jäätelöitä ja hedemäsalaattia siten, että senkin sai noutopöydästä itse rakentaa.  Meidän tuttavapiirissä katsottais ehkä vinoon, jos pöydässä lapsille olisi ihan sipsi-karkki-suklaakakku tyyliä. Mulla 9-vuotias tytär ja kolme vanhempaa poikaa. Viimeksi juuri nämä tytön synttärit.  Aina hauska, jos lapset ovat itse tekemässä juttunsa. Paljon hauskempi kuin mättää kaksi käsin karkkia jostain laarista.  [/quote] Ovatko nämä tähän mennessä 12 alapeukuttajaa sitä mieltä, että ainoa oikea tapa järjestää synttärit on ostaa mahdollisimman epäterveellistä sokeri-lisäainemättöä ja sitten vasta on lapsilla kivaa? Perustelkaa vähän, näitä alapeukkuja! [/quote] No mää annoin alapeukkua kun repesin jotenkin ihan totaalisesti kun mietin 8 vuotiaita lapsia maistelemassa ja ihastelemassa eri pastoja. Sori siitä. :) Mutta siis olen sitä mieltä, että miksi ihmeessä jätetään tämä terveellisyys linja tuhtiin hiilarimättöön? Vedetään sitten samantien haudutettu parsa linjalla, ja jokainen saa sekoittaa oman vihersmoothiensa ah niin terveellisistä kauden kasviksista? Mun mielestä pasta on aika tyhjäkalorista massaa. Oikeasti, kyllä nyt synttäreillä voi syödä niitä paheellisia karkkejakin kerran vuodessa.

[/quote]

Ihasteleeko ne sitten sipsejä? 

Ja täytyy aika syrjäytynyt lapsi olla, jos kerran vuodessa synttärit osuu kohdalle. Kyllä meillä alakoululaisilla niitä pukkaa pari kertaa kuussa ainakin. 

Olen tyytyväinen, jos tarjottava ei ole pelkkää sokerihöttöä. Jos susta pasta on karkkiin verrattavissa, niin ota huomioon, että lisukkeet ovat kuitenkin jotain muuta kuin limu karkin kanssa. 

Vierailija
59/83 |
02.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle kerran eräs mies sanoi, kun katselin jäätelöitä, että älä syö tuollaisia ettei sinusta tule läski. Olen ihan normaalipainoinen nainen.

Vierailija
60/83 |
02.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

[/quote]

Olen helsinkiläinen ja vielä täälläkin paljon järjestetään ihan perinteisiä kakku ja karkit synttäreitä lapsille. Ihan terveystietoisetkin ihmiset niitä järkkäävät ainakin minun ja työkavereideni tuttavapiireissä. Ne eivät minun kokemukseni mukaan ole lainkaan menneen talven lumia vielä, onneksi. Minusta on sääli, jos lasten synttäreilläkin aletaan menemään niin trendien mukaan, että muita tapoja kuin sitä omaansa aletaan katsomaan vinoon, kuten sinun piireissäsi on tapana.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän seitsemän