Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vieras nainen alkoi arvostella kun ostin lapsen kanssa herkkuja

Vierailija
02.09.2015 |

kaupasta. Lapsellani on syntymäpäivät ja vieraita tulossa seitsemän kappaletta jos kukaan ei peru. Haluan järjestää hienot juhlat kun 7 vuotta täyttävä niistä jo osaa nauttia. Ostin juustonaksuja, kakkupohjan, karkkia ja erilaisia jäätelöitä + limsaa.

Takanani jonottanut n.40v nainen tuli kysymään että olenko kenties yksinhuoltaja. Ihmettelin vähän ja naurahdin, sanoin että en ole, miten niin. Niin nainen tokaisi "No tuollaisia ostaa yleensä vaan yksinhuoltajat" ja alkoi saarnata ettenkö ajattele lapseni terveyttä yhtään ja että pitkin viikkoako meillä syödään tuollaista määristä päätellen. 

Sanoin hänelle, että asia ei kyllä sinulle kuulu mutta voin nyt sitten kertoakin että tytölläni on syntymäpäivät tulossa. Siihen nainen sanoi "No kyllä sitä aina joku tekosyy on"

Pitäisikö tässä nauraa vai itkeä?

Kommentit (83)

Vierailija
21/83 |
02.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pah, kuka näitä uskoo... 

Olen viisikymppinen monilapsisen perheen äiti ja näin ollen kolmekymmentä vuotta asioinut RUOKAKAUPASSA lähes päivittäin. 

En koskaan ole kuullut tuntemattoman kommentoivan kenenkään ostoksia millään tavalla. Jokainen tietää, että ostokset voivat tilanteesta riippuen olla ihan mitä vain. Vaikka kymmenen lavaa olutta, jos järjestää isot grllipartyt. 

Jos tämä nyt muka totta olisi, niin henkilön on täytynyt näyttää jo uloskin päin aivan sekaiselta mielenterveyspotilaalta. Mutta että nelikymppinen tavallisen oloinen nainen lähtisi puuttumaan toisten ostoksiin, niin höpön löpö... 

Vierailija
22/83 |
02.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.09.2015 klo 12:18"]

Yleensä hoikat on kyttäämässä muiden ostoksia ja aukovat päätään jos olet yhtään pullukampi ja ostat herkkuja.

[/quote]

Älä nyt yleistä. Olen hoikka, enkä todellakaan katsele kenenkään ostoksia, tuskin edes huomaan, ketä muita kaupassa on. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/83 |
02.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.09.2015 klo 12:18"]

Yleensä hoikat on kyttäämässä muiden ostoksia ja aukovat päätään jos olet yhtään pullukampi ja ostat herkkuja.

[/quote]

Ihan tosi? Enpä ole koskaan kuullut tai nähnyt eikä kukaan tuttavistanikaan. Itse olen hoikka, moni ystäväni/tuttuni pulskempi. Ihan olen kysynyt tätä. Täällä ilmiöön törmää päivittäin, oikeassa elämässä EI KOSKAAN. 

Nämä ovat näitä legendatasoisia juttuja. Se on selvä. 

Vierailija
24/83 |
02.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olemme sitten kai poissa muodista karkki-kakku-juhliemme kanssa :) Tyttö sai itse toivoa mitä halusi, ehdotin HopLoppia, ei halunnut. Aina suosinut perinteisiä kotisynttäreitä, Suunnitelluj jo kaksi viikkoa minkä mekon pukee vaikka synttärit on nyt lauantaina :D

ap

Vierailija
25/83 |
02.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.09.2015 klo 12:22"]

En tiedä, onko se yleinenkin buumi täällä Helsingissä sitten, kun ei oikeastaan ole enää näitä karkki-kakku -synttäreitä lapsille. On usein jokin toimintajuttu ja sitten syödään ravintolassa tai kotisynttäritkin järjestetään muun kuin makean ympärille. 

Viimeksi laitoin erilaisia hauskoja kuviopastoja esille ja niihin tomaatti-kerma kastikkeen pohjaksi. Sitten itse sai ja sekoittaa mielensämukaisen "täytteen". Oli kinkkua, tonnikalaa, oliiveja, katkarapuja, salamia ja paprika-sipuli -sekoitusta ja juustoraastetta ja sinihomejuustomuruja. 

Oli ihan succee tämä juttu!

Jälkiruuaksi erilaisia jäätelöitä ja hedemäsalaattia siten, että senkin sai noutopöydästä itse rakentaa. 

Meidän tuttavapiirissä katsottais ehkä vinoon, jos pöydässä lapsille olisi ihan sipsi-karkki-suklaakakku tyyliä. Mulla 9-vuotias tytär ja kolme vanhempaa poikaa. Viimeksi juuri nämä tytön synttärit. 

Aina hauska, jos lapset ovat itse tekemässä juttunsa. Paljon hauskempi kuin mättää kaksi käsin karkkia jostain laarista. 

[/quote]

Ovatko nämä tähän mennessä 12 alapeukuttajaa sitä mieltä, että ainoa oikea tapa järjestää synttärit on ostaa mahdollisimman epäterveellistä sokeri-lisäainemättöä ja sitten vasta on lapsilla kivaa?

Perustelkaa vähän, näitä alapeukkuja!

Vierailija
26/83 |
02.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.09.2015 klo 12:52"]

Olemme sitten kai poissa muodista karkki-kakku-juhliemme kanssa :) Tyttö sai itse toivoa mitä halusi, ehdotin HopLoppia, ei halunnut. Aina suosinut perinteisiä kotisynttäreitä, Suunnitelluj jo kaksi viikkoa minkä mekon pukee vaikka synttärit on nyt lauantaina :D

ap

[/quote]

En sanonut, että kotisynttärit ovat pois muodista ja itse pidänkin juuri niitä. 

Sanoin, että karkit, sipsit ja kakut ovat jotenkin menneen talven lumia täällä meilläpäin. Monet ovat niin terveystietoisia (en oikeastaan kuulu heihin), että ei vain kuulu kuvioihin tuollainen arsenaali mässyä. 

Kakku toki usein on jonkinlainen, koska onhan kynttilöiden puhaltaminen kiva perinne. 

Vierailija
27/83 |
02.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.09.2015 klo 12:54"]

En tiedä, onko se yleinenkin buumi täällä Helsingissä sitten, kun ei oikeastaan ole enää näitä karkki-kakku -synttäreitä lapsille. On usein jokin toimintajuttu ja sitten syödään ravintolassa tai kotisynttäritkin järjestetään muun kuin makean ympärille. 

Viimeksi laitoin erilaisia hauskoja kuviopastoja esille ja niihin tomaatti-kerma kastikkeen pohjaksi. Sitten itse sai ja sekoittaa mielensämukaisen "täytteen". Oli kinkkua, tonnikalaa, oliiveja, katkarapuja, salamia ja paprika-sipuli -sekoitusta ja juustoraastetta ja sinihomejuustomuruja. 

Jälkiruuaksi erilaisia jäätelöitä ja hedemäsalaattia siten, että senkin sai noutopöydästä itse rakentaa. 

Meidän tuttavapiirissä katsottais ehkä vinoon, jos pöydässä lapsille olisi ihan sipsi-karkki-suklaakakku tyyliä. Mulla 9-vuotias tytär ja kolme vanhempaa poikaa. Viimeksi juuri nämä tytön synttärit. 

Aina hauska, jos lapset ovat itse tekemässä juttunsa. Paljon hauskempi kuin mättää kaksi käsin karkkia jostain laarista. 

[/quote]

Ovatko nämä tähän mennessä 12 alapeukuttajaa sitä mieltä, että ainoa oikea tapa järjestää synttärit on ostaa mahdollisimman epäterveellistä sokeri-lisäainemättöä ja sitten vasta on lapsilla kivaa?

[/quote]

Alapaukut taitaa olla siitä, että viesti on aiheen vierestä.

Vierailija
28/83 |
02.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.09.2015 klo 12:47"]Uskon juttuun ihan täysillä. On todellakin ihmisiä, jotka tulevat negatiivisesti kommentoimaan toisten ostoksia. Omalle kohdalle osunut pohjanoteeraus oli mummo, joka moitti minua liian suuresta tomaattiostoksestani! Olin punnitsemassa noin kahden ja puolen kilon tomaattimäärää, kun sivusta tuli vanha rouva äkäisesti sanomaan, että noin paljon ei pidä ostaa, tuo on tuhlausta. Veti ihan sanattomaksi... Osti terveellisiä kauden vihanneksia 5-henkiselle perheelle. Käyn kaupassa 1-2 kertaa viikossa.
[/quote]

Piti todellakin yläpeukuttaa tätä mut puhelimen kanssa tuli vahingossa alapeukku, anteeksi...

Vierailija
29/83 |
02.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.09.2015 klo 12:34"]

[quote author="Vierailija" time="02.09.2015 klo 12:08"]

Minullekin kassa kerran tokaisi, että kylläpäs teidän lapset herkuttelee, kun ostin syntymäpäiväherkut :)

Jätin palautelaatikkoon valituksen kyseisestä kassasta

[/quote]

Mulle on yhden ainoan kerran yksi kassa todennut kun synttärijuhlaherkkuja olen ollut ostamassa, vieraita on yleensä 10-15 kappaletta kaverisynttäreillä ja lapsia on kolme eli noin pairkymmentä kertaa tällä asialla olen kaupassa ollut.. siis yksi kassa kerran totesi, että "teillä taitaa olla juhlat tulossa, saako sinua onnitella?" Kysyi siis kaupassa mukana olleelta silloin 2v kuopukseltani. Että missä päin Porvoota te oikein käytte kaupassa?

[/quote]

Minulle taas kassa sanoi "onpas tässä aika paljon karkkia". Ihan oikea kommentti se oli, mutta se venyttelevä ääni ja happama mulkaisu kertoi kyllä selvästi, että ylipainoisella asiakkaalla on väärät ostokset. Olimme reissussa ja ostin laumalle lapsia tuliaisia enkä selitellyt mitään kassalle.

Vierailija
30/83 |
02.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.09.2015 klo 12:54"][quote author="Vierailija" time="02.09.2015 klo 12:22"]

[/quote]

[/quote]

Mä alapeukutin noita sun vinoon katsovia tuttaviasi.

Vierailija
31/83 |
02.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina löytyy ihmisiä ketkä arvostelee muiden ostoksia. Harvoin näin käy, mut joskus kuitenkin. Oon saanut kuulla ostoksistani bulimian aikoihini kun ostin paljon herkkuja. Sit oon saanut kuulla, jos on ollut terveellistä ruokaa ja energiajuoma "luuleeko toi et toi energiajuoma on terveellistä?" no en luule, mut eikö sitä silti sais ostaa jos on ollu väsynyt päivä? Hohhoijaa. Ei kannata välittää yhtään siitä jos joku sanoo jotain, kellekään muulle ei kuulu sun ostokset.

Vierailija
32/83 |
02.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tytöllä ei ole karkkipäivääkään joten siihen ei varmaan kuole, että saa juhlapäivinä toivoa ihan mitä syötävää haluaa.

ap

Vierailija
33/83 |
02.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on hienoa että lapsille tarjotaan terveellisiä vaihtoehtoja ja jos joku haluaa järjestää synttäritkin terveellisen ruuan ympärille, niin siitä vain, saa minun suunnastani osakseen vain ja ainoastaan kannustusta. Ne ovat kuitenkin lähtökohtaisesti sen LAPSEN syntymäpäivät, ja jos kerran vuodessa juhlat pitää, niin minusta on tärkeää ottaa lapsen toiveet ruuankin suhteen huomioon. Jos lapsi sitten haluaa suklaakakun, sipsiä ja karkkia, niin sitten tarjoillaan niitä. Kyllä mielestäni juhlissa saa herkutella vaikkei jokapäiväisessä elämässä niin tekisikään.

Itse en koskaan ole huomannut kenenkään arvostelevan/kyylävän ostoksiani enkä myöskään niin tee itse vaikka hoikka olenkin. Ihme avohoitoporukkaa liikkeellä taas.

Vierailija
34/83 |
02.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.09.2015 klo 13:07"]

[quote author="Vierailija" time="02.09.2015 klo 12:54"][quote author="Vierailija" time="02.09.2015 klo 12:22"] En tiedä, onko se yleinenkin buumi täällä Helsingissä sitten, kun ei oikeastaan ole enää näitä karkki-kakku -synttäreitä lapsille. On usein jokin toimintajuttu ja sitten syödään ravintolassa tai kotisynttäritkin järjestetään muun kuin makean ympärille.  Viimeksi laitoin erilaisia hauskoja kuviopastoja esille ja niihin tomaatti-kerma kastikkeen pohjaksi. Sitten itse sai ja sekoittaa mielensämukaisen "täytteen". Oli kinkkua, tonnikalaa, oliiveja, katkarapuja, salamia ja paprika-sipuli -sekoitusta ja juustoraastetta ja sinihomejuustomuruja.  Oli ihan succee tämä juttu! Jälkiruuaksi erilaisia jäätelöitä ja hedemäsalaattia siten, että senkin sai noutopöydästä itse rakentaa.  Meidän tuttavapiirissä katsottais ehkä vinoon, jos pöydässä lapsille olisi ihan sipsi-karkki-suklaakakku tyyliä. Mulla 9-vuotias tytär ja kolme vanhempaa poikaa. Viimeksi juuri nämä tytön synttärit.  Aina hauska, jos lapset ovat itse tekemässä juttunsa. Paljon hauskempi kuin mättää kaksi käsin karkkia jostain laarista.  [/quote] Ovatko nämä tähän mennessä 12 alapeukuttajaa sitä mieltä, että ainoa oikea tapa järjestää synttärit on ostaa mahdollisimman epäterveellistä sokeri-lisäainemättöä ja sitten vasta on lapsilla kivaa? Perustelkaa vähän, näitä alapeukkuja! [/quote] Mä alapeukutin noita sun vinoon katsovia tuttaviasi.

[/quote]

Okei... 

Tämä peukkusysteemi on vähän hämmentävä, kun usein kommentissa on montakin pointtia ja usein keskenään ristiriitaisiakin. Vaikea tietää, mikä on ponnin painaa negaationappulaa. 

Siis MINÄ en katso ketään vinoon, mutta asutaan vähän sellaisella "paremmalla" paikalla ja tuntuu, että joskus on niin helkutin tärkeää, ettei lapsi koskaan saa vääriä vaikutteita yhtään mistään. Tiukkapipoistakin meinikiä. 

Mutta omille lapsilleni usein järjestän ihan ruuan ympärille jotain, koska yksinkertaisesti tykkäävät enemmän. Vanhin poika juo limua esim., mutta muut eivät, menee kuulemma nenään hiilihappo:)

Vierailija
35/83 |
02.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.09.2015 klo 12:50"][quote author="Vierailija" time="02.09.2015 klo 12:18"]

[/quote]

Älä nyt yleistä. Olen hoikka, enkä todellakaan katsele kenenkään ostoksia, tuskin edes huomaan, ketä muita kaupassa on. 
[/quote]
Samaten. Ainut mikä kaupassa osuu silmään on se että kuinka paljon ihmiset kantaa kalja ja siideripakkeja.

Vierailija
36/83 |
02.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.09.2015 klo 13:00"]

[quote author="Vierailija" time="02.09.2015 klo 12:54"]

[/quote]

[/quote]

Alapaukut taitaa olla siitä, että viesti on aiheen vierestä.

[/quote]

Niinhän se oli. Se on totta!

Usein täällä vain keskustelut nyt polveilevat sillä tavoin, että alkuperäisellä aiheella on enää seitinohut side kommentointiin jos sitäkään. 

Vierailija
37/83 |
02.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän synttäreillä leikitään aasin hännän kiinnitystä ja syödään porkkanaa.

Vierailija
38/83 |
02.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Huoh sun kanssa. Mä olen tämän palstan kriteereillä ruokanatsi, mutta en sentään synttäreillä. Toki jos lapset tykkää askerrella ruokansa niin ok - ihan kiva idea. Mutta kun eivät tykkää. Kaikkien kokeilujen jälkeen parhaiten toimii sipsit ja karkit. Eikä kukaan katsa vinoon - samat mätöt on kavereiden synttäreillä. 

En tiedä missä Helsingin "me ollaan parempia" kuplassa sä elät, mutta en usko, että Hanasaaren kohdalla kulkee mikään massiivinen kulttuuriraja. 

Vierailija
39/83 |
02.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin nauranut. Joku on joskus minulle myös kommentoinut ostoksiani. Hölmön tuijotuksen jälkeen olen vain nauranut ja todennut että hän saa mielipiteensä pitää, ei vaikuta elämääni. Ja kehtasi vielä loukkaantua kun ei tuntemattoman mielipide vaikuttanut mihinkään :-D

Vierailija
40/83 |
02.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kyllä itsenikin tosi vaikea uskoa. Käyn usein ostamassa firman bileisiin ostoskärryllisen karkkia/sipsiä/kaljaa/limpparia ja toinen kärry alkosta juomia, eikä kukaan ole ikinä kommentoinut mitenkään. En ole huomannut että kukaan edes katsoisi. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi yksi