Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vieras nainen alkoi arvostella kun ostin lapsen kanssa herkkuja

Vierailija
02.09.2015 |

kaupasta. Lapsellani on syntymäpäivät ja vieraita tulossa seitsemän kappaletta jos kukaan ei peru. Haluan järjestää hienot juhlat kun 7 vuotta täyttävä niistä jo osaa nauttia. Ostin juustonaksuja, kakkupohjan, karkkia ja erilaisia jäätelöitä + limsaa.

Takanani jonottanut n.40v nainen tuli kysymään että olenko kenties yksinhuoltaja. Ihmettelin vähän ja naurahdin, sanoin että en ole, miten niin. Niin nainen tokaisi "No tuollaisia ostaa yleensä vaan yksinhuoltajat" ja alkoi saarnata ettenkö ajattele lapseni terveyttä yhtään ja että pitkin viikkoako meillä syödään tuollaista määristä päätellen. 

Sanoin hänelle, että asia ei kyllä sinulle kuulu mutta voin nyt sitten kertoakin että tytölläni on syntymäpäivät tulossa. Siihen nainen sanoi "No kyllä sitä aina joku tekosyy on"

Pitäisikö tässä nauraa vai itkeä?

Kommentit (83)

Vierailija
1/83 |
02.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli varmaan lapseton ja miehetön tapaus tämä ko nainen...

Vierailija
2/83 |
02.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kyseinen rouva voi mennä urheilemaan ja elämään sitä terveellistä elämäänsä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/83 |
02.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minullekin kassa kerran tokaisi, että kylläpäs teidän lapset herkuttelee, kun ostin syntymäpäiväherkut :)

Jätin palautelaatikkoon valituksen kyseisestä kassasta

Vierailija
4/83 |
02.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisit kysynyt mikä sen tekosyy on vittuilla? kenties lapsettomuus, katkeruus jne....

Vierailija
5/83 |
02.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitähän helkkaria se kenellekään kuuluu jos joku ostaa vaikka koko karkkihyllystön tyhjäksi?!
Mitä sitten?
Ei pitäs kellään olla noka koputtamista asiaan.

Olen mäki saanut kuulla kommenttia kaupassa useinkin siitä, että notkun herkkuhyllyillä ja katselen tuotteita. "Ei sun tommosia kannata noilla kiloilla syödä. Söisit kasviksia ni laihtuisit.". Aha, katsomalla tuotteita varmasti lihonkin monta kymmentä kiloa.

Vierailija
6/83 |
02.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan varmaan joo.

Vierailija
7/83 |
02.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sori, mut mä en usko tätä juttua.

Vierailija
8/83 |
02.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tämä tapahtui missä, Porvoossa?

Minä olen lapseton nainen, eikä minua kiinnosta pätkääkään että mitä muut ihmiset syöttää lapsilleen. Syöttäkööt vaikka suklaalevyn tai kaksi niille kassajonossa, kunhan lapset pysyvät hiljaa eivätkä kilju kuin mielipuolet ja aiheuta minulle migreenikohtausta.

Vierailija
9/83 |
02.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä hoikat on kyttäämässä muiden ostoksia ja aukovat päätään jos olet yhtään pullukampi ja ostat herkkuja.

Vierailija
10/83 |
02.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylöjärvellä tapahtui. Olisikin ollut kassa niin olisi voinut jättää valituksen :D Tyydyin poistumaan paikalta hiljaa.

ap 

Vierailija
11/83 |
02.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos se oli miehesi kakkosnainen. Halusi tiedustella, oletteko eronneet. Kun sitten ette, niin nainen alkoi arvostella katkeruuttaan. 

Vierailija
12/83 |
02.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä, onko se yleinenkin buumi täällä Helsingissä sitten, kun ei oikeastaan ole enää näitä karkki-kakku -synttäreitä lapsille. On usein jokin toimintajuttu ja sitten syödään ravintolassa tai kotisynttäritkin järjestetään muun kuin makean ympärille. 

Viimeksi laitoin erilaisia hauskoja kuviopastoja esille ja niihin tomaatti-kerma kastikkeen pohjaksi. Sitten itse sai ja sekoittaa mielensämukaisen "täytteen". Oli kinkkua, tonnikalaa, oliiveja, katkarapuja, salamia ja paprika-sipuli -sekoitusta ja juustoraastetta ja sinihomejuustomuruja. 

Oli ihan succee tämä juttu!

Jälkiruuaksi erilaisia jäätelöitä ja hedemäsalaattia siten, että senkin sai noutopöydästä itse rakentaa. 

Meidän tuttavapiirissä katsottais ehkä vinoon, jos pöydässä lapsille olisi ihan sipsi-karkki-suklaakakku tyyliä. Mulla 9-vuotias tytär ja kolme vanhempaa poikaa. Viimeksi juuri nämä tytön synttärit. 

Aina hauska, jos lapset ovat itse tekemässä juttunsa. Paljon hauskempi kuin mättää kaksi käsin karkkia jostain laarista. 

Vierailija
13/83 |
02.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joillakin ei vaan ole ymmärrystä lapsia kohtaan, valitettavasti. Eivät yhtään osaa käyttäytyä lasten läsnäollessa ja ottaa heitä huomioon i h m i s i n ä. On pokkaa sanoa vaikka mitä. Eivät osaa olla fiksuja aikuisia.  Hyvä kun puolustauduit, varsinkin kun lapsi oli läsnä. Musta välillä on hyvä puolustautua, välillä jättää huomiotta ja sanoa lapselle, että antaa mennä toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos; ihmisellä oli huono päivä. Että lapsi oppii sekä puolustautumaan, että poistumaan paikalta.

Vierailija
14/83 |
02.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi ei! Noloa, että kehtaa tulla yhärille ja lapselle sanomaan. He he he.  Olisit kuuluttanut kaikille, että tämän henkilön mielestä tässä ei kannata ostaa karkkeja ja sipsejä, että onhan tullut myös kaikkia muita valistamaan.

Vierailija
15/83 |
02.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.09.2015 klo 12:08"]

Minullekin kassa kerran tokaisi, että kylläpäs teidän lapset herkuttelee, kun ostin syntymäpäiväherkut :)

Jätin palautelaatikkoon valituksen kyseisestä kassasta

[/quote]

Mulle on yhden ainoan kerran yksi kassa todennut kun synttärijuhlaherkkuja olen ollut ostamassa, vieraita on yleensä 10-15 kappaletta kaverisynttäreillä ja lapsia on kolme eli noin pairkymmentä kertaa tällä asialla olen kaupassa ollut.. siis yksi kassa kerran totesi, että "teillä taitaa olla juhlat tulossa, saako sinua onnitella?" Kysyi siis kaupassa mukana olleelta silloin 2v kuopukseltani. Että missä päin Porvoota te oikein käytte kaupassa?

Vierailija
16/83 |
02.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itseasiassa tuon rouvan kanssa samoilla linjoilla. 7v. synttäreille voi laittaa tarjolle kaikkea terveellistäkin ja lapset tykkää taatusti ihan yhtälailla.

Vierailija
17/83 |
02.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.09.2015 klo 12:39"]

Olen itseasiassa tuon rouvan kanssa samoilla linjoilla. 7v. synttäreille voi laittaa tarjolle kaikkea terveellistäkin ja lapset tykkää taatusti ihan yhtälailla.

[/quote]

Joo-o, mutta et menisi avautumaan lapselle vanhempineen kassalla.

Vierailija
18/83 |
02.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin kyllä antanut takaisinpäin ja kunnolla.

Vierailija
19/83 |
02.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hah, sehän oli se asiakkaita kyyläävä av-mamma, joka kirjoittelee tänne melkein viikottain siitä, mitä on nähnyt ihmisten ostavan kaupasta, siis tietysti epäterveellisiä pöperöitä ja herkkuja!

Vierailija
20/83 |
02.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskon juttuun ihan täysillä. On todellakin ihmisiä, jotka tulevat negatiivisesti kommentoimaan toisten ostoksia. Omalle kohdalle osunut pohjanoteeraus oli mummo, joka moitti minua liian suuresta tomaattiostoksestani! Olin punnitsemassa noin kahden ja puolen kilon tomaattimäärää, kun sivusta tuli vanha rouva äkäisesti sanomaan, että noin paljon ei pidä ostaa, tuo on tuhlausta. Veti ihan sanattomaksi... Osti terveellisiä kauden vihanneksia 5-henkiselle perheelle. Käyn kaupassa 1-2 kertaa viikossa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän kahdeksan