Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

***ENSIKOT LOKAKUUSSA***

Kommentit (198)

Vierailija
61/198 |
18.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritän tässä henkisesti palautua ruotsin kurssista. Huh, että mä oon huono! Koulun takia joudun suorittaa ruotsin yleisen kielitutkinnon, joten oli pakko mennä kurssille. Saa nähdä, pääsenkö kokeesta läpi. Noin kuukausi ois aikaa treenata.

Olipas Naperolla huono päivä eilen. Onneksi ei tosiaan pahemmin käynyt vaan selvisit molemmilla kerroilla säikähdyksellä.

NapNapilta piti kysyä niistä pikkukakkoshaaveista. Oot varmaan joskus kertonukki, mutta kun ei tää lahopää muista. Ei tietty oo pakko vastata, jos et halua.

Synnytyksen jälkeisestä painon putoamisesta oli keskustelua. Mulla on nyt painoa muutama kilo vähemmän, kun ennen raskautta. Elikkäs imetys on mulla toiminut hyvin. Oon ihan hirveesti silti syöny herkkuja. Mä vaan pelkään, että sitten, kun imetys loppuu, niin paino nousee. Täytyy sitten vaan kattoa tarkemmin, mitä suuhunsa pistää.

Kiva, että MiaMikin pikkunen pääsee kylpemään. Mukava varmaan, kun hoitaminen helpottuu, kun saatte valjaat pois.

Meillä oli pienet ristiäiset. Kaiken kaikkiaan noin 15 ihmistä tais olla paikalla. Eipä meidän vanhemmille ois paljon enemmän mahtunutkaan ja me haluttiin vaan sellainen pieni ja intiimi tilaisuus. Olin tosi tyytyväinen siitä, koska kastetilaisuus oli meille aika tunteikas tapahtuma.

Onnittelut kaikille vauvansa saaneille enskoille. Onpas ykkösopella pikkuruinen prinsessa. Milläköhän raskausviikolla heidän tyttö syntyi?

Lempinimigalluppiin voin muutaman lempinimen mainita (niitä on niiiiiin paljon): Schanppia käytettiin alkuaikoina, kun se oli Joonan työnimi. Sitten on tullut mm. Maiskis, Pappula ja Jonsku. Meillä on myös usein toi Haisuli käytössä ;)

Joona täyttää lauantaina 6kk. Perjantaina annetaan ekan kerran pottua, kun isi ei olis lauantaine näkemässä. Isi kävi jo poijalle pari pottua ostamassa. Saas nähdä, että maistuuko.

Joona alkaa jo istua aika hyvin ilman tukeakin, kun laittaa istumaan. Hetken siinä pysyy, kunnes muksahtaa selälleen.

Me yritetään myös päästä sinne elokuviin taas. Toivottavasti Jenni saat siirrettyä sitä neuvolaa.

pesukarhu ja " Schnappi"

Vierailija
62/198 |
19.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

en pääse leffaan :( neuvolas ei ollu yhtään vapaita aikoja ens viikolle enkä sit halunnu siirtää sitä marraskuun puolelle. joku toinen kerta sit!

Jenni

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/198 |
19.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauheesti on tuosta holista ollut puhetta ja mulle tuli ihan syyllinen olo, kun tulee käytyä ainakin pari kertaa kuussa ulkona + otettua sillon tällön saunaolut. Tässä faktaa (vaikka imetystukilistaa dissaankin) www. imetystukilista. net/faq/tupakka.php (muistakaapa poistaa ne välit).

Kakkosta kuumeilen kovasti. Toisaalta vähän voisi vielä odottaakin, mutta niillä harvoilla kerroilla (3-5 krt/kk) kun seksiä on, ei olla kyllä ehkäisyä käytetty. Ei kyllä ole vielä kuukautisiakaan kuulunut, mutta eipä niitä välttis tarvitakaan...

Kepsu ryömi tänään ekaa kertaa =) No onpa tuo neiti jo melkein 7 kk. Niin ja kaksi hammastakin nököttää alhaalla söpösti vierekkäin.

Tämä äiti lähtee 1,5 vkon kuluttua töihin... Tunteet ovat kovin vaihtelevat. Toisaalta tarjolla on haasteellista työtä, mutta kuitenkin tuntuu syylliseltä jättää lapsi hoidettavaksi (vaikka kotonakin). Tämä ratkaisu kyllä mahdollistaa sen, että K saa kokonaisuudessaan olla kotona pidempään.

Niin, jennille vielä, että kun sairastuin ekaa kertaa masennukseen, huomasin kummasti, että arvot meni uusiksi. Tasainenkin riittää siihen, että on hyvä fiilis, koska tietää, että asiat voi olla paaaaljoon huonommin. Jaksuja sulle (ja muillekin).

I ja K

Vierailija
64/198 |
19.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä onkin ollu tosi hiljainen päivä...

Meillä on nyt sitten kahdeksan kiloa (8080g) mennyt rikki! Siis Eetulla, ja pituuttakin oli 70,5cm, huimaan, kun ajattelee et Eetu on nyt kasvanut jo melki 20senttii!!! (siis syntpaino oli 51,5cm) Ja päänympärys oli 44.6cm.

Muuten oli taas niin kiire neuvolassakäynti, kun vaan voi olla! Meillä yleensä nuo neuvolakäynnit kestää sellaisen tunnin, mutta nyt kun oli taas lääkärineuvola, niin oltiin vissiin vartti sisällä, siis th:n luona ja lääkärin luona yhteensä! Siinä ei oikein kerkee kun sanoo päivää ja näkemiin! Mutta onneksi on joulukuussa seuraava aika, vaikka luulin et on seuraava käynti on sit vuoden iässä, mutta onneksi pääsee ennen sitä!

Mii kertoili ettei kerkee mitään tekemään, mä luulen että se " kuuluu" tähän " taudin kuvaan" =) Siis mäkin suunnittelin sillon raskausaikana, et teen sitä ja tätä (mm kaappien siivous, vaatehuoneiden siivous, keittiönkaappien siivous yms) mutta en ole noista vielä mitään tehnyt! Ja mun äippäloma loppuu jo ensi kuussa!!! Tai no oonhan mä sit vielä hoitovapaalla ens heinäkuun loppuun, mut kuiteski. No, ehkä tässä kun tuo Eetu vähä kasvaa, ja leikkii entistä enemmän yksin niin saan jotain noista tehtyäkin... Tai sit en, mutten ota mitään paineita, ei ne tavarat sieltä minnekään karkaa! (Onneksi!) Muistan kyllä sillon alussa, siis kun mies meni Eetun syntymän jälkeen töihin (oli kolme viikkoo lomalla ja meidän kanssa) niin musta tuntuu etten saanut tehtyy kuin aamupalan päivän aikana ittelleni, ja senkin yleensä vasta puolenpäivän aikaan, herättiin kyll yleensä klo 8! Ja jotenkin ne päivät vaan meni liian nopeeta... Ja menee kyl vieläkin!!!

Mulle tuli tänään täytenä yllärinä, kun käytiin verotoimistossa tekeen uus verokortti, että saankin ens kuussa paaaaljon enemmän rahaa kun olin luullut! =) Ja oli (arvata saattaa) todella mieluinen, kun jo kuvittelin et loppukuu syödään tyyliin näkkärii ja vettä!

Ristiäisistä Burde (söpö tyttö teillä) kyseli, meillä oli n 20 henkee, mun puolelta oli vanhemmat ja veli vaimonsa kanssa ja mun mummo, ja mun kaksi tätiä, toinen miehensä kanssa ja toinen perheensä kanssa, miehen puolelta hänen isänsä vaimonsa kanssa, miehen mummu, sekä täti miehensä kanssa, ja appiukon vaimon tyttö perheensä kanssa, sekä tietysti Eetun yksi kummi, joka on miehen paras ystävä. Meillä oli ristiäiset mun vanhempien luona, kun arvasin et mun äiti haluu niitä kuitenkin järkätä, ja mä en jaksanut kattella sitä meillä höösäämässä!

Niin ja onnee kaikille nyyttinsä saaneille!!! Mä kävin tuossa vaklaamassa tuota enskojen pinoa tuolla odotuspuolella ja olikohan larskan(?) synnytyskertomus jonka sieltä lukasin, ja voi vitsi kyllä siinä vaan tuli kyynel silmään, kun muisti omat fiilikset synnytyksen jälkeen! Ja sen pienen nyytin... Ja vauvakuume nostaa taas päätään... Niin ja nyt kun alettiin sit puhuun tuosta synnytyksestä, niin joku tais kysellä kilojen lähdöstä... Mulla jäi laitokselle kymmenen kiloo, joten saldo oli -6kg, joista kyllä tuli takas melki kaikki, kunnes nyt oon taas yrittänyt saada vähän pois, kun tuota ylipainoo on kertynyt...

Vauvan nukahtamisesta... Meillä nukahdettiin tänään klo 21!!! JEE!!! Mutta esim eilen Eetu nukahti vasta klo 22! Elikkäs meillä mennään nukkumaan klo 21-22 välillä, ainakin useemmin. Niin ja tissillehän tuo nukahtaa, paitti jos aloittaa venkoomisen niinkun tänään, jollon " joutuu" omaan sänkyyn, minne sit joskus nukahtaa tai sit otan uudestaan tissille. Samoin kuin päikkäreillekin. Mutta osaa kyllä tarvittaessa nukahtaa myös muutoin, siis vaunuihin tai rattaisiin jos ollaan ulkoilemassa tai kaupungilla.

Muuten mitäs MiaMikin tytölle muuten sanottiin siellä lääkärissä?

Meillä Eetuu kutsuttiin sillon pienenä poikkeli, poitsu, poika yms, mut nyt on tullu Ekkuli, Etsku, Hajuherne, kulta, mussukka, Eetukka.

Ja Jennille voimia edelleen, ja hyvä kuulla että jakselet paremmin, tuollaiset masennukset on aina ikäviä juttuja.

tulipas taas vähän sekavasti kirjoitettuu, mut kuitenkin....

Ja jos järkkäätte Tampereen seudulle tai Helsinginseudulle tapaamista, niin me voitais Eetun kanssa lähtee ajelemaan täältä maalta! Jos huolitta mukkaan...

Jaahas, nyt tuli mieskin kotiin, oli pelaamassa sulkista, joten meitsi menee nukkumaan... Öitä!

napero ja Eetu 8kk ja reilu viikko päälle

Vierailija
65/198 |
19.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Napero kirjotteli, että vois tulla esim. Tampereelle tapaamiseen.. Mua ainakin kiinnostais nähdä muita enskoja (Tampereen seudun erityisesti)!!!

Jollain oli lempinimi galluppi -> Mä oon sanonu meidän neitiä Tirpaks, Penniks, Pennariks, Penni-Enniks.. Penni-Ennihän oli typyn tekonimi ja oikeeta nimeähän hänellä ei vielä ole. =)

Äh... Ajatus ei kulje... En muista mitä muuta piti kirjottaa. No. Kirjottelen sit ku muistan. =)

Burde ja Penni (vajaa 4vkoa)

Vierailija
66/198 |
19.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ompas täällä kato käynyt. Hiljaista on.

Napero: Me pääkaupunkiseutulaiset suunnitellaan leffapäivää (oliko se ensi viikon torstaille?). Tai siis ainaksin mä olisin menossa. Onkohan muut? Tervetuloa mukaan, jos vaan pääset.

Huomenna on pottupäivä :) Sitä vielä piti kysyä, että keitättekö te vielä veden ruokajuomaksi kiinteitä syövälle?

Nyt nukkumaan...

pesukarhu

Vierailija
67/198 |
20.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en varsinaisesti pode mitään vauvakuumetta, mutta ollaan miehen kanssa alustavasti ajateltu, että kun vuoden päästä on ne meidän häät, niin jos vaikka sen jälkeen alkaisi sitä uutta vauvaa yrittämään. Jos siis siltä tuntuu.

Mä syön tällä hetkellä pillereitä. Syökö kukaan muu Cerazettea? Mun mielestä ne on ihan hanurista, meinaan vaihtaa ne ihan tavallisiin e-pillereihin.

Tosta juomaveden keittämisestä on erilaisia ohjeita, mä olen lukenut, että kun lapsi saa jo kiinteätä ruokaa, niin silloin ei vettä tervitse enää keittää. Eli en ole keittänyt.

Hyvää perjantaipäivää kaikille!

Vierailija
68/198 |
20.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pesukarhu: Meillä terkkari sanoi et ei tarvi Suomessa keittää vesijohtovettä. Meillä siis on jauhekorviketta sen valmiin korvikkeen lisäks käytössä (ettei tarvii käydä niin usein kaupasta raahaamas niitä painavia kartonkeja) ja siihen tota vettä tarviin. Myöskään tutteja, pulloja etc. en juuri keitä, koska sekä terkkarin että synnärin mielestä on turhaa ja altistaa mahdollisesti allergioille (?). Terkkari sanoi, et kunhan on puhdasta, mutta ei liian puhdasta.

NapNap: mulla on noi cerazzettet käytös, mut en oo syönyt niitä vasta kun reilun viikon. Oisin halunnut laastarit taas, mut lääkäri (se outo mistä valitin silloin joskus) ei suostunu niitä kirjottaan. Jos nuo C' t on pyllystä niin sit hankin sen laastarireseptin.

Danielilla on joku kiukkuamiskausi :( Ei nuku päikkäreitä ku 30-45 min pätkiä ja on sit ihan väsyny. Ainoa miten nukkuu pidempiä päikkäreitä on se, että ekaks on vaunujen kans kävelyllä jonku tunnin verran. Siitä jatkaa unia parvekkeella vielä pari tuntia. Kasvaa täs kuntoki kun kävelee pari kertaa päiväs tunnin lenkin ;) Ja voi syödä suklaata enemmän ;) Sit väsyneenä, jos vielä tulee nälkä, niin ei suostu syömään (kuka pystyiskään syömään samalla kun huutaa naama punasena?). Oonpahan oppinut kehittämään kaikenlaisia keinoja et sais herran suun kii ja rauhottuun sen verran et edes söis. Tänään aamula rauhottu siihen että sai purra mun peukaloa.. Eli ehkä ikenet kutisee. En vaan jotenki ollut huomannut, että D on jo ens viikol 4 kk.. Aika menee niin nopeesti..

Jenni ja D (nukkuu parvekkeella..)

Vierailija
69/198 |
20.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Josko taas jotain ehtis kirjottaa kun Liia tuhisee kantoliinassa..

Kommentoin ensin noihin polttaviin puheenaiheisiin ennen kuin ne unohtuu;)

Painosta, eipä ole tippunut..vauvan ja sen oheistuotteiden verran jäi laitokselle, sen jälkeen putosi pari kiloa mutta 8kg keikkuu vielä mukana:(

Jurppii kun täysimetän, en juurikaan herkuttele (syön kyllä kunnon ruokaa ihan reippaasti) ja vielä lenkkeilenkin joka ikinen päivä vaunujen kanssa tunnin ja koiran kanssa vielä yhden pienemmän lenkin.En vnytkään oo painoindeksin mukaan ylipainoinen mutta oma olo on kurja kun on toiseen kroppaan tottunu, ens kesänä aion kyllä painaa kymmenen kiloa vähemmän kuin nyt.

Miille tuosta vauvan raapimisesta, meidän tyttö oli raapi itseään ihan hulluna kun heilutteli käsiään tosi paljon, hetkessä oli pää ihan kamalan näköinen, kynsien laikkaamisesta huolimatta. Tarras aina kiinni silmiinsä tai poskiinsa. Liialla oli tumput ekan kuukauden mutta sitten kyllästyin kun pienen näpit oli aina jotenkin tunkkaiset, leikkasin kynnet taas kerran ja jätin vaan tunput pois..sama raapiminen jatkui pari päivää ilman tumppuja mutta sitten loppui melkein kokonaan.

teidänkin pikkumies on saanut kivan nimen:)

Taisinpa unohtaa kuitenkin mitä piti kirjottaa..

Toissayö oli meillä kamala, Liia heräsi puolentunnin välein koko yön, nukahti kyllä melkein heti taas tissille mutta mä olin ihan väsy kun just sai silmät räpättyä kiinni niin taas piti nousta. No viime yö meni onneks taas paremmin, herättiin vaan 5 tai 6 kertaa;)

Eilen aamulla Liia huomasi kätensä ja niitä on nyt sitten ihmeissään tuijotellut pari päivää, muutamana päivänä on saatu vaunulenkkikin tehtyä ilman kamalia raivareita,tyttö on nukkunut nätisti koko lenkin..yleensä koko matka on karjumista..

Täällä lahdessa on tänään se huippukokous ja kun me satutaan asumaan ihan sibeliustalon vieressä niin ei saada koko päivänä avata ikkunoita tai parvekkeen ovea, helikopterit pörrää, poliisit partioi ja tiet on kiinni

ynnä muuta tyhmää..

No nyt tuo pikkuhirmu heräs, mukavaa viikonloppua teille kaikille!

Queen ja Liia 10viikkoa

Vierailija
70/198 |
20.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä Tampereella oli kans semmonen huippukokous ja ne poliisisaattueet ajo tosta meidän talon edestä päivin ja öin... ja tasan 4 viikkoa sitten supistusten keskellä kattelin ikkunasta niitä poliisisaattueita (torstain ja perjantain välisenä yönä). :)

Paino asiaan sen verran, että mä painoin vikassa neuvolassa (rv 38+2) 68,3kg. Sairaalassa painoin 63kg ja nyt Pennin ekassa neuvolassa (oli n. 2 ja puoli viikkoo vanha) painoin 60kg. Eli aika nihkeesti multa on painoo lähteny... Tai emmä tiä. Itestä ehkä tuntuu siltä... =)

Hei muuten... Onks seksin harrastamisessa jotain rajotusta näin synnytyksen jälkeen? Esim. että pitäis oottaa jälkitarkastukseen ja sen jälkeen vasta tai jotain? Me ollaan pari kertaa oltu petipuuhissa ja ittelle on jääny semmonen olo, että " noni! nyt on ihan varmasti tapahtunu jotain peruuttamatonta mun alakertaan!" . :D

Neiti heräs... Pitää mennä syöttöpuuhiin ennen ku hermostuu.

Burde ja Penni (4 vkoa sitten syntynyt :))

PS. Miten teillä nukutaan? Perhepedissä vai vauva omassaan? Meillä oli äitiyspakkauslaatikko makkarissa ja pinnasänky pennin huoneessa.. Nyt molemmat on Pennin huoneessa kun ei äitiyspakkauslaatikkoo käytetty. Neiti nukkuu yöt mun vieressä, meidän parisängyssä.

Vierailija
71/198 |
20.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan ekaksi teille juuri synnyttäneille (esim. Queen ja Burde). Elkäähän hätäilkö niiden kilojen kanssa. Ei mullakaan paino heti pudonnut. Sitten vasta se alkoi kunnolla putoomaan, kun Joona kasvoi ja alkoi syömään enempi. Eihän teidän pienokaiset jaksa vielä syödä niin paljon, että se hirveesti äidin kulutukseen vaikuttais. Näin mä ainakin uskon.

Tänään Jonsku sai sitten sitä perunaa ekaa kertaa :) . Muutaman pienen lusikallisen annoin ja hyvin upposi. Vähän oli Joona ihmeissään, kun pyöritteli sitä mössöä suussa. Ihmetteli, että mitä tää nyt sitten on. Mössöstä jäi aika kökköstä. Täytyy huomenna yrittää tehdä vähän sileämpää. Mä en vaan tiedä, että kuinka paljon sitä mössöä näin alussa annetaan. Kait toi pari teelusikallista on ihan hyvä määrä? Maanantaina on onneksi neuvola, joten pääsee kyselemään. Kait sitä maanantaina voi ottaa jo jonkin uuden maun mukaan. Ehkä sekoitan porkkanaa siihen potun sekaan.

Ei se taikamukista juominen meinannut onnistua, kun Joona vaan aluksi pureskeli sitä nokkaa. Sitten, kun tajus imeä, niin tuli kauhee irvistys, kun ei vesi ollutkaan hyvää.

Täällähän on aika monta enskaa, jotka ehkä haaveilee pikkukakkosen yrittämisen aloittamisesta noin vuoden päästä. Kivaa... ehkä päästään yhessä kuumeilemaan :)

Joona oppi tänään pärisyttämään. Hauskan näköstä, kun sylki vaan lentää. Oli aika huvittavaa olla pojan kanssa kaupassa, kun rattaista kuului koko ajan kauhee pärinä :)

Kait sitä täytyy nyt mennä kahvin keittoon.

pesukarhu ja Joona huomenna 6kk :)

Vierailija
72/198 |
20.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle ainakin sanottiin synnärillä, että seksiä saa harrastaa heti, kun siltä tuntuu (ei jostain kumman syystä ihan hetkeen tuntunu siltä). Mulle ei tehty epparia vaan sain muutaman tikin pieniin repeämiin. Varmaan siis riippuu kans siitä, että mitä synnytys on aiheuttanut, mutta et varmasti oo mitään pahaa ittelles aiheuttanut, jos kaikki on ollut ihan ok.

nyt vihdoin sitä kahvia...

pesukarhu

Vierailija
73/198 |
20.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli tosiaan eilen se kontrolli lonkkavaljaista ja eihän niitä vielä pois saatu. Mutta kirurgi edelleen hoki koko ajan, että tytöllä lonkka vain vähän löysä, ei mene sijoiltaan ja ei kuulemma ole lonkasta tulevaisuudessa mitään haittaa, mikä onkin pääasia :) Keskiviikkona tyttö pääsi elämänsä ensimmäiseen kylpyyn ja se olikin hänestä mukavaa puuhaa :) Hymyili vain kameralle koko ajan. Sitten loppuillan minä vain pidin tyttöä tuossa rinnan päällä ja silittelin kaikkialta sieltäkin mistä lonkkavaljaat on ennen sen estänyt :) Kahden viikon päästä taas seuraava kontrolli...

Kauanko teillä on kestänyt jälkivuoto? Minulla on vieläkin ja sen takia ei peti puuhat kiinnosta vielä :)

Unohdin itse sanoa tuosta painosta. Minulla vikassa neuvolassa painoa oli 65,3kg rv 40+0. Kotiin tullessa painoin 60kg ja kolmantena päivänä kotona ollessa painoin 55kg ja nyt paino on siinä pysynyt (lähtöpaino 56kg)...

Jaahas, tyttö suuttui...

MiaMik ja " Iinu-Liina" 2vko4pv

Vierailija
74/198 |
20.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elikkäs me yritettiin eilen antaa tytölle maitoa tuttipullosta (tähän asti vain tissuteltu), kun olisimme halunneet huomenna jatkaa taas paritanssikurssia ja miehen äiti olisi tullut hoitamaan tyttöä siksi aikaa. Mies yritti antaa maitoa pullosta, niin hirveä huutohan siitä tuli. Ensin tyttö ihmetteli mitä hänen suuhunsa laitetaan ja sitten tosiaan alkoi itkemään ja rauhoittui vasta tissille... Onko muille käynyt samoin?

Vierailija
75/198 |
20.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä petihommiin voi ryhtyä heti, kun siltä tuntuu. Jos alapäässä on jotain häikkää, niin ehkä odottelisin sinne jälkitarkastukseen. Me odoteltiin, että tikit olivat kadonneet. Mua ei ainakaan hirveesti innostanut silloin, kun tikit vielä oli, ajatuskin puistattaa, arg! Mullekaan ei epparia tehty, pari tikkiä tuli nirhaumiin.

Jälkivuoto taisi mulla kestää nelisen viikkoa, loppui hetkeksi ja alkoi sitten uudestaan. Se on kuulemma ihan tavallista. Mulla on nyt tokat menkat menossa, ekat menkat kesti ruhtinaalliset 11 päivää! Toivottavasti nää ei kestä niin kauaa...

Tota painoasiaa mun on kai aika turha kommentoida, mulla painoa tuli ihan hirveesti!!! Muut tuntuu olevan niin kevyitä... No, kaikki on poissa ja pari kiloa päällekin, kai sitä pitäisi olla ihan tyytyväinen.

Pesukarhun ja Joonan perunakokeilukin oli sujunut ihan mallikkasti, hyvä juttu!

Vierailija
76/198 |
20.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkään ei tyttö pulloa huolinut kun vasta suunnilleen 5kk ikäisenä. Silloin tällöin kokeiltiin pullosta antaa, joskus joi, useimmiten ei. Sitten eräänä päivänä se vaan oppi sen homman.

Täällä on muistaakseni moni kokeillut erilaisia pulloja, joku varmaan osaa jotain vinkkiä antaa...

Vierailija
77/198 |
20.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumma homma, miten tuo aika kiitää. No, ekaksi onnittelut Pesukarhun Joonalle puolivuotispäivästä huomenna! Hyvin kuulosti alkaneen pottukokeilu teillä. Minäkin aloitin tuollaisella teelusikallisella tai kahdella, varmaan ihan hyvä määrä. Nyt kun on lisätty uusia makuja, olen niitäkin antanut ensin vain vähän. Aika pianhan niitä saa uusia makuja lisäillä näin pitkään imetetyille vauvoille, minulle neuvolan ohje oli, että kunhan on kolme päivää yhtä ennen uusia makuja. Siinä ajassa pitäisi ilmetä allergiaoireet, eli on helppo löytää allergisoiva aine.

Kokeilepa painaa se pottu siivilän läpi, siten saa kaikkein tasaisimman lopputuloksen. Toisaalta, jos ei Joona ole sihtikurkku, ei ne pienet kököt taida haitatakaan, eipähän opi liian tasaisiin mössöihin! Ja vesi on Matiaksestakin yhä vain pahaa... Kaipa se joskus oppii sitäkin juomaan.

Kilogallupiin: Mulle tuli se 10 kg raskauden aikana, pari viikkoa synnytyksen jälkeen jäljellä oli 3, mutta silloin mahduin jo omiin vaatteisiini. Pari kuukautta meni, niin olin takaisin normaalipainossa, mutta vatsa on yhä vielä ikävän löysä... Varmaan jää sellaiseksi. :( Tai vaatinee ainakin kunnon treeniä, että muuttuisi entiselleen. Paino on siis nyt pysynyt jo pitkään samana. Ja herkutellut olen ihan luvattoman paljon koko ajan! Hyi minua! Pahaa pelkään imetyksen loppuessa... pakko ottaa itseä niskasta kiinni ja jättää herkut väliin.

Minulla alkoivat kans kuukautiset tänään. Harmillisesti juuri syntymäpäivieni kunniaksi (viikonloppuna täytän vuosia). Olin jo ehtinyt unohtaa, miten epämiellyttävät ne olivatkaan! No, toisaalta kivahan tuo on, että kroppa alkaa senkin suhteen palautua normitilanteeseen. Ja helpottaahan se sitten sitä pikkukakkosen kuumeilua! Kiva tosiaan jos päästään yhdessä kuumeilemaan!

Täälläkö joku kyseli niistä Cerazeteistä? Lahopää ei muista, missä näin jonkun kyselevän niistä... No, minullakin niitä on ollut odottamassa, aloitin sitten kuuliaisesti lääkärin ohjeiden mukaisesti vasta kuukautisten alettua, eli tänään. Saa nähdä ovatko huonot vai ei. Epäilyttää kuitenkin jo valmiiksi. Toivottavasti vuotoa ei olisi megamonta päivää kuten NapNapilla eka kerralla, argh. Lääkäri olisi muuten pakottanut ottamaan kuparikierukan, joka sekään ei minua houkuttanut, joten päädyin näihin sitten. Jospa näillä selviäisi vaikka sinne ensi kesään, niin alkaisi jo kuumeilla sitä kakkosta...

Lempinimigallupia: Aluksi sanottiin Höppänäksi, kun ei kutsuttu nimellä ennen ristiäisiä. Sittemmin on ollut paljonkin, Hajuherne, Rumpsupylly, Kiljukaula, Mussukka, Söpöliini yms. Höppänä vilahtaa vieläkin aina silloin tällöin.

Ristiäiset oli meilläkin pienet, molempien vanhemmat ja sisarukset perheineen sekä kummit. Yhteensä parikymmentä. Halusin mahdollisimman pienet ja läheiset juhlat, ja siinä myös onnistuin. Lyhyt ja lämmin tilaisuus oli riittävä.

M on oppinut tekemään kolttosia! Ensin kitisee ja valittaa lattialla, sitten hoksaa tietokoneen johtonipun (jonka jo tietää kielletyksi asiaksi). Sitten hiljenee ihan kokonaan, lähtee vipeltämään tuhatta ja sataa johtonippua kohti ja välillä kurkkaa olkapään yli, että huomaako kukaan... Ihan on syyllisen näköinen, kun jää kiinni. Kyllä heti panee arveluttamaan, että mitä poika tekee, kun meni noin hiljaiseksi! Kumma miten pienenä nämä asiat opitaan!

Meillä oli tiistaina se tapaaminen täällä. Nähtiin Katjua ja Rikua, kiitokset kahvitteluseurasta! Mukana oli myös kaksi muuta mammaa, joiden pojat olivat Matiasta päivän vanhempia. Hauskaa, miten samankokoisia kaikki kolme olivat, painot ja pituudet heittivät vain muutaman gramman tai millin! ;) Riku oli iso poika jo, vaikkei ikäeroa olekaan kuin muutama viikko. Ja söi niin mallikkaasti sosetta, että ihan kateeksi kävi. Meillä se on vielä sellaista sottaamista, kun varsinkin huonompi sose yritetään työntää kielellä ulos ja kädellä tartutaan lusikkaan ja lismataan sosetta joka puolelle. No, eiköhän meilläkin vähitellen opita.

Toivottavasti saadaan vielä se enska-tapaaminen aikaiseksi tänne, olisi kiva nähdä Ankkaa ja Marikaa, ja olikos tässä vasta uusia oululaisia jakaantuneita? Ehkä sieltäkin jo kohta joku pääsee mukaan. Ja keitä nyt sitten siellä odottajissa olikaan, Han ainakin? No, mulle käy melkein milloin vain, joten muut voivat ehdottaa aikaa.

Nyt iltapalalle!

Kissankello ja M 6,5 kk

Vierailija
78/198 |
20.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

MiaMik: Queiro ja Jenni on ainakin kehunut sitä MaM -merkkistä koliikkituttipulloa. Meillä Joona tykkää juoda Nuk:in koliikkipullosta. Niissä molemmissa merkeissä on muistaakseni leveä se tutti, joten imuote on tosi lähellä rinnan imuotetta. Q ja Jenni varmaan osaavat kertoa paremmin siitä Mamista, mutta meillä on Nuk toiminut hyvin.

Kissankello: Kiitos 6kk onnitteluista. Onnea myös sinulle, kun kerta vuosia täytät :) Meillä Joona on kans sellanen, että on ihan hiljaa, jos on keksinyt jotain kiellettyä tekemistä. Se löytää johtoja ja muuta näprättävää vaikka ei vielä eteenpäin liikukkaan. Välillä se saattaa herätäkkin ja jäädä ihan hiljaa puuhailemaan omiaan sänkyyn. Pakko välillä käydä tarkistamassa, että nukkuuko se vai onko se taas keksinyt jotain jännää.

pesukarhu

Vierailija
79/198 |
20.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eetu sitten viime yönä heräs vissiin tunnin välein, klo 3 jälkeen en enää kattonut kelloo, käänsin vaan kylkee kun kuulin ähinää... Blääh! No, nytkin jo nukku mut kun laitoin hänet omaan sänkyyn heräs ja nyt pitää ihme ölinää tuolla sängyssään... Ehkä sinne sammuu omia aikojaan, koska nälkäkään ei voi olla, söi pari desii puuroo ja purkin hedelmää! No, ehkä joskus taas nukkuu hyvin.

Burde, Tampereelle tulemisesta, mulle sopis esim vkolle 45 tai siitä eteenpäin melki mikä päivä vaan, muttei mielellään keskiviikkoisin... Ja sinne leffaan tulemisesta pesukarhulle, tulisin mielelläni, mutta olen luvannut mummolleni mennä hänen kanssaan leipomaan, voihan räkä! Mutta voisin tulla vaikka marraskuussa jonnekin päin, missä hyvät parkkipaikat!!!

Tuttipullo, Eetu sai jo laitoksella pullosta lisämaitoa, ja annoin alussa myös kotona, kun tuntu ettei oma riitä, mutta sitten jossain vaiheessa ei herralle enää pullo kelvannu ja neuvolassa asiasta kerroin, vissiin 4 tai 5kk paikkeilla, ja terkka sano ettei enää kannata pullolle opettaa vaan suoraan nokkamukiin, joten meillä on nyt tuttipullot tuolla kaapin perällä.

Jälkivuodosta, mulla tais loppuu noin 1½kk kohdalla, ja synnärillä sanottiin että sänkyhommista kannattaa pidättäytyä kunnes vuoto loppuu ettei tulis mitään tulehduksii... Ja nuo sänkyhommat ei kyllä kiinnostanu mua ollenkaan kuin vasta joskus 3kk synnytyksen jälkeen...

Painosta, mulla oli kyllä ennen raskauttakin ihan liikaa painoa, ja laihduinkin eka sellatteen kuus-seittemän kiloo, ja sit tuli semmonen kymmenisen kiloo lisää, siis alku oli 87 josta tippu 81-82 ja pari päivää ennen synnytystä oli 91! Mut synnärille jäi se kymmenen kiloo, mistä kyllä valitettavasti on tullu muutama kilo takasin päin, mutta nyt oon taas ryhdistäytyny, ettei tuu enää muutamaa levyy suklaata syötyy viikossa...

Nukkuminen. Meillä nukuttiin eka noin 1½kk perhepedissä, mutta sitten siirrettiin Eetu omaan sänkyyn nukkumaan, ja nyt olis EHKÄ tänä viikonloppuna siirto jo omaan sänkyyn, jos mä raaskin... Mut toisaalta vois auttaa noihin yöhulinoihin!

Kissankello!!! Mua huvitti kun huomasin miten samanikäisiä olemme, mulla oli ti synttärit ja sit noi meidän pojatkin on aikas samanikäisii, ikäeroo taitaa olla 1½kk! HIH! Mutta hyvää synttärii sinne!!!

napero, joka menee nukkumaan ja Eetu, jonka pitäis jo nukkua!!!

ps. ja taas tuli pitkä teksti, vaikka aattelin vaan ihan lyhyesti pistää...

Vierailija
80/198 |
21.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis tämä räkätauti ei lopu koskaan!! Jotenkin tuntuu että Mathilda tulee vaan räkäisemmäks ja yskii enemmän. Viime yönä piti käydä niistämässä ja laittamassa tippoja nenään 3 kertaa kun kuulosti siltä että raukka ei saanut edes henkeä :( Jospa tää tästä kun on kohta jo viikon jatkunut.. itse on vaan ihan tööt kun omaa räkätautia pitää kans sietää.

Tosi kiva kun kirjotatte noita kiinteiden alottelu -juttuja, meillä se on kohta edessä niin sen takia kiinnostaa kuulla miten muut on toiminu. Eli lisää vaan juttuja niin saadaan vinkkejä että miten ja mitä kokeillaan! :)

Tuttipulloista oli joku kysellyt (olikos Mii..) Meillä kokeiltiin ekaa kertaa tisumaitoa pullosta kun neiti oli 4 vkoa ja Mathilda hyväksyi sen kyllä samantien.. tuttiosaa piti vaan vaihtaa kun meinasi mennä väärään kurkkuun maidot kun sitä tuli niin reippaasti. Ja sitä tietty piti vähän huutaa :) Nykyään saa aina lypsettyä maitoa pullosta kun minä haluan nukkua aamulla tai sitten pappa muuten vaan haluaa syöttää.. eli ehkä muutaman kerran kuussa. Tuttiosasta kelpaa kuitenki vaan luonnonkumiset, ihan niin kun normaali tuteissa. Auta armias jos silikonilla yrittää :D

Jälkivuodosta sen verran että mulla alkoi jo 2 viikon jälkeen hiipumaan sellaseksi tuhruksi ja 3 viikon päästä synnytyksestä ei ollut enään mitään. Nyt on kuitenkin rakas ystävä täti taas riesana, about 3 viikkoa sitten alkoi menkat :( ja minä kun luulin että antais odottaa itteään. Cerazettet on täälläkin käytössä ja toistaiseksi ovat olleet ok.. muutama ikävä päänsärky niistä kyllä on tullut. Jos oikeen pahaksi äityy niin sitten kyllä täytyy keksiä jotain muuta.

Meillä tais olla ekst sänkypuuhat heti kun jälkivuoto loppui. En saanu kun 3 pientä tikkiä nirhaumiin ja ne parani kyllä nopsaan. Ekan kerran kyllä pelotti että sattuu mutta kun oli tarpeeksi luikkari pelissä ei ollu hätää. Piti vielä ukolta kysellä jälkeenpäin että olinko mä suht normaali :D Vaan eipä ollut miehellä valittamista, turhaan pelkäsin sitäkin. Eli hommiin vaan kun itsellä siltä tuntuu ja jaksaa ;)

Kissankellolle onnea syntskän johdosta!! Ja Eetuko se jo seisoo?! Hui, sehän on jo iso poika :)

Mathilda nukkuu omassa sängyssä suurimman osa yöstä, yleensä otan viereen siinä klo 6 syötön jälkeen kun en jaksa nostaa sänkyyn.. itsellä sen verran väsy. Siinä vieressä se sitten köllöttää parisen tuntia, joskus jopa 9 asti ja itse herään siihen kun se viuhtominen ja sormien imeskely alkaa :D neiti vaan napittaa silmillä ja hymyää ihanasti, kyllä siihen on mahtava herätä!

Jaahas, nyt pitää mennä niistämään sekä oma että Mn nenä.. kuuluu tänne koneelle asti kun yskii ja rohisee :S

Ihanaa syksyistä lauantaipäivää kaikille!!

M&M 3,5kk