Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

***ENSIKOT LOKAKUUSSA***

Kommentit (198)

Vierailija
41/198 |
05.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko muillakin näiden sivujen päivämäärät ihan sekasin? Mulla näyttää että edelliset viestit ois kirjotettu 4.10...

Meillä D menee yöunille 21-22. Muuten päivissä ei oikein mitään rytmiä ole :(. Välillä oli jo, mutta sit ilmeisesti tää jatkuva jossain ravaaminen on sotkenut kuviot.. Yöt menee 2-3 heräämisellä, riippuen miten pitkään nukuttaa. Jos herätään jo 7 aikaan niin 2 riittää, jos nukutaan pidempään niin sit 3. Meillä vaihdetaan vaippa yölläkin yleensä kerran, kun tuntuu että se on muuten ihan täynnä. Lisäks D kakkaa yleensä 1x päivässä tai 1x 2 päivässä ja harmiksi (?) se yleensä tapahtuu öisin. Välillä tuo vaipan vaihto kyllä piristää ihan liikaa. Muutenkin noista yöheräämisistä yleensä 1 kerran nukahtaa syliin ja toisella ei haluais enää nukkua (näin jos herää 2 kertaa, jos herää 3 niin nukkuu suoraan uudestaan 2 kertaa). Aika sekavasti selitin..

Onko Q ja pesukarhu (tai tietysti muutkin pk-seudun ihmiset) menossa ens viikolla leffaan? Mulla on torstai " vapaata" ja voisin lähteä mukaan jos olette menossa..

Mitäs muuta... Menkkoja ei ole näkynyt, vaikka imetys loppui reilu kuukausi sitten. Hiuksia lähtee tosi paljon, joten kai nää hormonit alkaa vähitellen normalisoitua. Raskausaikana multa ei lähtenyt hiuksia juuri koskaan ja tuo on kait hormonaalista. Ja nyt sit tippuu ne kaikki " ylimääräset" hiukset, jotka ois kyllä mun puolesta saanut jäädäkin ;)

Odottelen, et D herää ekoilta " päikkäreiltä" (tänään noustiin 7 aikaan) ja sit lähdetään mun koululle tapaan kavereita ja opettajaa..

Jenni ja D 3 kk

Vierailija
42/198 |
05.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis minä... Kun kyselin noita päivämääriä, niin katoin meidän seinäkalenterista et tänään on 7. päivä. Kalenterin sivu tosiaan on kääntämättä lokakuulle ja syyskuun päivämääriä katselin.. Huomasin tän, kun toisella keskustelupalstalla oli kans väärät päivämäärät ;)

*Menee kääntämään kalneterin lokakuulle*

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/198 |
16.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on taas poika unten mailla, joten rauha maassa vaihteeksi.

Siitä mahalleen kääntymisestä. Kuvittelisin, että selälleen on tavallaan vahingossa helpompi kääntyä, mutta tarkoituksellisesti uskoisin helpompaa olevan kääntyä mahalleen. Eli ensin vauva oppii tahdonalaisesti kääntymään masulleen (jota seurataan myös neuvolassa) ja sitten myöhemmin selälleen. Toki erityisesti epätasaisella pinnalla, kuten sängyllä voi helpostikin kääntyä selälleen ihan vahingossa. Meillä M ei vielä käänny takaisin selälleen tietoisesti, pari kertaa on tullut vahingossa, ja itkuhan siitä on tullut, kun on vähän pää kopsahtanut lattiaan samalla.

Matiaksellakin oli välillä niitä rintaraivareita. Kyllä siinä oli tiukka paikka äitille, kun vauva huutaa selkä kaarella heti, kun näkeekään tissin! Voimia Quulle, kyllä ne ajan kanssa helpottavat! Nykyään ei meillä niitä ole enää ollut aikoihin. Kieltämättä kuvauksesi tukkoisesta nenästä ja suusta täynnä maitoa ei kuulostanut kovin houkuttavalta, joten ehkei ihme, jos quuta meinasi suututtaa tissillä... Toivottavasti olo helpottuu pian!

Meillä M hoksasi tänään kokeilla " karhunkävely" -asentoa. Eli vain varpaat ja kämmenet maassa, muuten koko kroppa ylös. Siinä sitten huojuu! Konttausasennon harjoittelu on yhä leikki numero yksi, koko ajan on nousemassa ja heijaamassa itseään.

Porkkana-omenamössö näyttää tosiaan olevan varsinainen herkkuruoka, sitä upposi tänään lounaalla ihan hillitön satsi taas. Lisäksi hoksasi maissinaksut, ja söi niitäkin hyvällä ruokahalulla. Murensin niitä valmiiksi pienemmiksi palasiksi, ja hitusen dippasin mössöön naksun päätä. Sellainen palanen sitten pojalle natusteltavaksi. Hauskan näköinen, kun hampaattomalla suulla natustaa naksua. Sehän on sellainen hirmu ilmava, joka suorastaan tuntuu liukenevan itsekseen suuhun.

Kissankello ja M

Vierailija
44/198 |
16.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas täällä kerkiän jotain hihkastakin... Kohta tulee kyllä vieraita tytsyn nimppareille jälkikäteen, kun lauantaina oltiin häissä... (kiitos vaan Suipollekin, oli oikein mukavaa juhlia ystävien häitä=) )

Meillä neiti osaa taputtaa ja vilkuttaa! On suloista. Muuten haluaisi vaan koko ajan seistä. Meilläkin oli nuha juuri ja olen kiitollinen ettei tullut korvatulehdusta...

Ruokailuista... Viljoista, mulle joku neuvoi, että viljat pitäis antaa aakkosjärjestyksessä, siis kaura, ohra, ruis ja vehnä. Kaurastra mekin aloitettiin ja sit siirryttiin suoraan neljän viljan velliin ja puuroon, ja kesti neidin masu. Maisiisnaksut on meilläkin herkkua! Mä kerran pelastyin, että eniti tukehtuu, kun laittoi tosi ison palasen suuhunsa. Siis varmaan puolikkaan naksun. Mut ei pian se oli jo suu tyhjä. T¨åon jälkeen tarkistin naksujen turvallisiuuden, ja toden totta: SE SULAA suuhun. Kokeilkaahan vaikka. Ei siis pelkoo, että jäis kurkkuun kii.. HUh.

Muuten meille ei ihmeempiä kuulu. Mä olen toipunu sappileikkauksesta hyvin ja syöny innolla ruisleipää ja kaikkee pelkäämättä kohtausta. Haavatkin on jo tosi pienet ja tuskin kovin suurta näkyvää arpea edes jää. Mut en mä muutenkaan oo enää siinä kunnossa, että bikineillä jossain julkisesti olisin =)

Pikkukakkonen on meillekin tervetullut koska sellainen suodaan. Mulla on varmasti krooninen vauvakuume, eikä se lopu koskaan, mut kolme tai neljä lasta haluttais. Mut Elsakin siis antoi itseään odottaa, joten nöyrällä mielellä rukoilemme, että m,eille vielä lapsia suotaisiin. Niitä ei tehdä, niitä saadaan. Lahjoina. Ja omastamme olemme kiitollisia vaikka ainokaiseksi jäisikin...

Mutta tällaset mietteet... Terkkuja

Minnalata ja Elsalta 7,5kk

Vierailija
45/198 |
05.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kieltämättä itelläkin on päivät välillä ihan hukassa, ei jaksa pysyä niin hyvin perässä, kun ei ole töissä... Mutta minua ainakin hitusen nauratti tuo juttu, olisi voinut käydä itellekin samoin! ;)

Yövaipanvaihdosta: Meillä ei ole vaippaa vaihdettu yöllä missään vaiheessa, ellei ole tullut läpi. Eli muutamia hassuja kertoja niin on täytynyt tehdä. Silloin on herännyt, ja työn takana uudelleen nukahtaminen, ei kiva! Meilläkin M nukkuu noin 12 tuntia putkeen, joten vaippa on kyllä niin kauan paikallaan. Isompia tavaroita ei enää aikoihin ole yöllä tullut, joten pissat on yleensä pysynyt ihan hyvin sisällä vaipassa. Täysihän se toki aamulla on. Ihon kanssakaan ei ole ollut mitään ongelmia, niin hyviä ovat nuo nykyajan vaipat.

Tänään oli puolivuotisneuvola (missä välissä tuo puolivuotta hujahti???). Matiaksen uudet mitat: 69,3 cm ja 7890 g. Ryömii kovasti, harjoittelee konttausasentoa ja suojeluheijasteet löytyivät hyvin. Kuulemma ihan on valmista kamaa myös neuvolan puolesta syöttötuoliin. Tukevasti tuo siinä onkin istunut.

Eilen tein porkkanasosetta isomman satsin kerralla, ja pakastin kuutioina. Tuntui, että oli muuten ihan mahdotonta saada muutamaa porkkanan palaa tarpeeksi mössöksi. Nyt tuli ihan tasaista, kun keitin reilusti ylikypsiksi ja soseutin tehosekoittimella. Reilu 30 kuutiota tulla pätkähti, eli ei ihan heti tarvii uudelleen porkkanaa keitellä. Hyvin maistui, kun oli tarpeeksi tasaista sihtikurkulle. :)

Meillä soseita alettiin maistella reilu viikko ennen puolivuotispäivää, itse koin ajan hyvänä. Ei ole vatsa oireillut, ja M on ollut selvästi ruoasta itsekin jo kiinnostunut. Hyvin maistui heti alusta asti.

Nyt M taitaa hermostua, on tässä sylissä taas ihmettelemässä.

Paranemisia Miinalle!

Kissankello ja M tasan 6 kk

Vierailija
46/198 |
05.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä äiti on ihan naatti. Neiti K on kipeä ja ollut kovin itkuinen pari yötä. Tissiä olen saanut antaa kolmestikin yössä.

Joku kyseli niistä haalareista. Ite en oo vielä kauheesti pohtinut kevääseen asti. Tuolla on jo äpakkauksen toppahaalarin lisäksi kaksi muuta ja sitten pari kevyempää, joten keväällä katson tarvetta uudestaan sään ja neidin liikkumisen mukaan.

Meillä syödään ruokaa nyt viidesti päivässä (jokohan siitä viimeksi kirjoitin). Hyvin tuntuu maistuvan. Tänään tein iltapuuron korvikkeeseen. Ajattelin, että ehkä pitäisi paremmin nälkää. Olisi hyvä päästä noista yöheräilyistä ennen kuin menen töihin. IIK! Kotona enää kolme ja puoli viikkoa. No, onneksi projekti kestää vain 3 kk ja sitten jään taas ainakin kolmeksi kuukaudeksi kotia näillä näkymin.

Tuossa tehtiin tiistaina jo paniikissa raskaustestiä, kun olo oli jotenkin sellainen. Vaikka kakkosen haluan melko pian, niin kyllä nega sai huokaamaan helpotuksesta. Lääkärikin kun suositteli sitä vuoden väliä... Alkuvuodesta voitaisiin aloitella kakkosen yrittämistä.

Vauvamme tuntuvat kasvavan ja kehittyvän aikamoista vauhtia. Ei meinaa perässä pysyä. Kohta ensimmäiset siirtyvät jo taaperopuolelle...

I ja K, reilu 6kk

Vierailija
47/198 |
05.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nopeesti yritän käydä kommentoimassa...

Me ei myöskään vaihdeta vaippaa yöllä ellei oo vuotanut yli. Eihän tota poikaa muuten sais millään takas unille. Isompaa hätää J tekee nykyisin niin harvoin, että ei oo kyllä yöhön osunut.

Mulla ei oo vielä kuukautiset alkanut synnytyksen jälkeen. Ihan hyvä vaan. Kaitpa ne sitten imetyksen loputtua alkaa.

Mä voisin EHKÄ tulla sinne elokuviin torstaina. Täytyy kattoa, et miten miehen työvuorot menee. Tai en tiedä onko sillä nyt niin väliä, kun kumminkin Joonan otan mukaan. Mitenkäs muut pk-seutulaiset? Q, Lisa ja Napnap? Ootteko tulossa?

En taas muista mitä muuta piti kommentoida. No, tuun sit uudestaan, kun muistan.

pesukarhu ja Joona

Vierailija
48/198 |
06.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli ei olla vaippaa vaihdettu öisin. Joskus se on ylikin 12 tuntia, jos neidille uni maistuu ja ei kyllä ole vaipat vielä vuotaneet. Joskus on iho ollut kyllä vähän kostea.

Mun on kyl pakko sanoa, etten ole hiffannut tuota babybioa. En viitsisi maksaa maltaita siitä, että näen leffan " puolella teholla" . Katsotaan sitten Kertun kanssa kotona leffoja =)

Juu ja neiti heräsi vain kerran ja vasta vartin vaille neljän syömään viime yönä. Auttokohan se tosiaan, että tein korvikkeeseen sen puuron vai olikohan ihan sattumaa?

I ja K

Vierailija
49/198 |
06.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli pari viikkoa sitten ekat menkat, eli tuli pari viikkoa imetyksen loppumisen jälkeen. Ja aloitin pillerit, saattoi johtua myös siitä. Ja kestivät 11 päivää!

Mulla olisi tarkoitus babybioon lähteä. Ja siinähän ei pääasia ole välttämättä se elokuva, vaan tapahtuma ylipäänsä. Eli saa vähän jotain puuhaa, taukoa arkirutiineihin. Ja kaikista paras on tietysti se ruhtinaallinen tuotekassi=)

Mä en ole tytölle vaippaa vaihtanut öisin enää useampaan kuukauteen. Ehkä pari ekaa kuukautta vaihdettiin, enää ei ole tarvetta.

NapNap + tyttö 7kk

Vierailija
50/198 |
06.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä silmät vielä ristissä, mutta pakko oli nousta jo kasin maissa, kun mies tuli töistä nukkumaan. Veeti nukkuu nyt päikkäreitä.

Ihme väsy kausi menneillään. Tuntuu, että aina vain vois nukkua, vaikka ei Veeti herää sen useammin yössä kuin aikaisemminkaan (1-3x). Muutamana päivänä olen sit nukkunu V:n kans päikkäreitä ruhtinaalliset 3h! Taitaa poikaki nukkua päikkärit paremmin äitin kainalossa.

Vaipanvaihdosta öiseen aikaan ollu puhetta. Me vaihdettiin vaippa yöllä n. 2kk ikään, jos jaksettiin. Ensimmäisen kuukauden aikana tuli öisin aika usein hieman kakkatuhrua, joten se tietty putsattiin, mut myöhemmin kun se loppui vaihdettiin vaippa vain, jos tuntui todella märältä aamuyöstä. Vessaan ei kuitenkaan menty pesemään kakkaakaan, vaan pyyhittiin pesulapuilla sen takia, että ei virkisty liikaa ja nukahtaa pian uudelleen.

Babybiosta... Ei me taijeta jaksaa lähteä. Olen vähän laiska tuollaisten asioiden suhteen. Ja kuten Iglu sanoi, ei viitsi maksaa maltaita siitä, että näkee leffan vain puolella teholla.

Vaikka väsykausi menneillään, olen silti yrittäny hieman touhuilla. Ompelin V:lle muutamia ruokalappuja. Löysin kangaspalasia, mitä oli jääny muista ompeluksista (imetystyyny, petivaatteen jne.) eli niitä sit hyväksi käytin ja taakse muovitettu frotee, niin ei paita kastu. Tuli aika hienoja, vaikka itse sanonkin. Tai no, sain mie kehuja kyllä mieheltäkin :) Asiaan ehkä vaikutti se, että kankaat olivat Disneyn kankaita ja mies ihan Disney fani ;) Piti sitten ommella yksi tulevalle veljen lapsellekkin.

Tein eilen myös soseita pakkaseen, vaikka alunperin olin ajatellu pysyväni ihan kaupan ruuissa. Sain anoppikokelaalta " omia" porkkanoita, joita sit olen höyryttäny, sekaan sitten mm kesäkurpitsaa, puolukkaa, omenaa, pottua, kukkakaalta ja possua. Erilaisia sekotuksia löytyy nyt sit muutamaksi päiväksi pakkasesta.

Jep, nyt lisää kahvia, jotta saa aamun kunnolla käyntiin. Jos vaikka lähtis sitten käymään Bauhausissa ostamassa uusia projekteja varten hieman maalia ja muita oheistarpeita :)

Lisa & Veeti (viikkoa vaille 5kk!!!)

Täällä enempi tapa kuin poikkeus seota Jennin lailla päivistä. Edelleen saan joka päivä hesarista tarkistaa mikä päivä menossa.

Vierailija
51/198 |
17.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa hyvä että eilinen päivä on ohi! Oli meinaan taas niitä päiviä millon ei olis kannattanut nousta ylös sängystä tai lähtee ainakaan pihalle! Mä ajoin kolarin! Tai no, ei sitä kai oikein kolariksi voi sanoa, menin siis käymään kaupassa ja ajoin parkkiruutuun, jonka viereisestä ruudusta lähti auto peruuttaan ja sit osuikin nokat yhteen!!! Onneksi ei tullut kuin vähän pintanaarmuja kumpaankaan autoon, ja molemmissa oli onneksi muovipuskurit, joten ei siis tullu kauheeta jälkee... Mut kuiteski, kävin sit vakuutusyhtiössä tekemässä ilmoituksen ja nyt sit ootellaan mitä tuleman pitää... Ja onneksi ei Eetulle tullut mitään! Ja mäkin pääsin " pelkällä" säikähdyksellä! No, sit kun illalla tultiin Eetun kanssa (käytiin vielä mun työpaikalla ja mun serkun luona kyläilemässä) niin mies syötti Eetulle iltapuuroa ja tuli mun luokse jotain sanomaan ja siirryttiin sitten juttelemaan eteiseen, niin mä näin hetken päästä kun Eetu tömähti lattialle suoraan pää edellä!!! No, onneksi ei tullu kuin pieni naarmu ja kamala huuto! Meikäläinen ei sitten oikein viime yönä nukkunu kunnolla kun eka mietti Eetuu ja seurasin miten se nukkuu, tuleeko jotain seuraamuksia yms. Ja sit pyöri vielä toi auto mielessä!!!

Tuosta viinistä vielä... Enpä siitä juuri nauttinut! Se oli aivan kamalaa! Oltiin miehen kanssa ostettu joskus laivalta moinen pullo, ja osoittautui aivan hirvittävän makuiseksi tuo viini, joten se siitä meikäläisen hehkutuksesta!!! Enkä pystynyt kuin maistamaan moista! Mutta mä olen kyllä nyt muutaman kerran ottanut ja maistanut! siis korkeintaan juonut jonkun puoli lasia, ehkä noin viisi kertaa nyt imetysaikana! Joten eipä siitä oo tainnut tissimaitoon juuri mitään promilleja mennä... Mutta odotusaikana en ottanut tippaakaan!!!

Mä muuten innostuin viikonloppuna tekeen Eetulle ruokaa!!! Tein ison satsin peruna-porkkana-kanasosetta, sain onneksi pakkaseen muutaman kipollisen ja sit jätin jääkaappiin osan, kun aattelin ettei mee niin nopeeta pilalle, no sit su se jäikin multa pöydälle koko päiväksi kun lähettiin kylään, joten ei muutakuin viemäriin... Kiva!

Tuosta pikkukakkoshaaveista vielä, meillä on nyt muutama kaveri ilmoittanut että on kakkonen tulossa, jotenka meikäläiselläkin alkaa vauvakuume taas nostaa pahemman kerran päätään!!! Siis sain tuossa jo vähän lievennettyy sitä mutta!!!!

Mutta nyt pitää alkaa välipalalle ja sit lähtee neuvolaan...

napero ja Eetu 8kk1vko

Vierailija
52/198 |
17.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei vaan pikaisesti kaikille!

Pitäisikö tuon vauvan kanssa tosiaan ehtiä muka tehdä jotain omia juttuja? Tässä sitä taas ollaan ties kuinka pitkän tauon jälkeen. Pakko tulla kuitenkin ilmoittautumaan, sillä kovasti tahtoisin enskoissa mukana pysyä :)

Meillä menee varmaankin ihan hyvin. Poika sai nimekseen Viljo ja kovaa vauhtia kasvaa. Olisi kyllä hyvä ehtiä näitä palstoja vilkuilemaan, sillä jotenkin musta tuntuu, että on vähän vajausta tiedoissa vauvan hoitoon ja terveyteen liittyen. Raskausaikana tietty tuli imettyä kaikenmoiset jutut joka paikasta, mutta nyt on toisin. Viljokin öisin rohisee aika paljon, mutta sitten tissillä pari kertaa nielaistuaan loppuu rohina. Mietityttää aina, että pitäisikö sitä jotenkin niistää vai onko vaan ihan normaalia sellainen. Tietty sängyn päädyn nostaminen vois auttaa. Räkätautia ei ole vielä tänne saatu, iho on tosi hyvä ja ihan hyvin nukutaankin, joten ollaan varmaan tosi onnekkaita. Kun kaikenlaista vaivaahan sitä jo olisi voinut ehtiä tulla tähän 2,5 kk ikään mennessä.

Nyt herra jo hermostuu tuossa sitterissä. Aika lyhyitä aikoja viihtyy missä milloinkin, mutta hiljalleen varmaan enemmän. Odottelen, että löytäisi kätensä, jotta saisi niistä itselleen viihdettä. Meillä vaan pidetään yhä melko paljon tumppuja, kun ei pysytä pojan kynsien kasvussa perässä ja hermo tuntuu menevän niin täysin, jos itseään raapii... tumpuista olisi luovuttava varmaan, että tajuaisi nuo kätensä. On se jo nyt niitä tuumaillut ja naaman edessä hiljaa heiluttaa jompaa kumpaa, joten edistystä tapahtumassa :)

Palailen joskus taas, nyt ärjyy Viljo tissiä..

Mii- ja Viljo 10+ vkoa

Vierailija
53/198 |
06.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tulin sanomaan, että joo, me mennään leffaan ens viikolla! Kiva, jos saadaan seuraa! Sovittaisko joku treffipaikka? NapNap ainakin oli aikasemmin käynyt babybiossa. Miten aikaisin sinne kannattaa mennä, että varmasti pääsee ja saa sen teidän kovasti mainostaman tuotekassin? ;)

Jännä nähdä sitten, miten Daniel on kasvanut ja kehittynyt. Meidän quuhan on nyt suunnilleen samanikäinen kun Daniel silloin edellisten treffien aikaan. Älkää nyt ymmärtäkö väärin - tietty on kiva nähdä muidenkin pienokaisia, mutta Daniel taitaa olla iän puolesta lähimpänä quuta.

Missäs muuten pepsis on??? Tulethan jo pian kertomaan kuulumisia!

Aikamoista kiukkuamista meillä on ollut parina iltana tän uuden nukkumaanmenoaikakokeilun myötä, mutta eiköhän se tästä... Toistaiseksi olen selvinnyt voittajana tässä väsytystaistelussa. ;) Pikku-quu on aina kiukkuillut eniten juuri illalla klo 18 ja 21 välillä, joten eihän tässä toisaalta ole mitään uutta. Nyt vaan tuntuu vähän raskaalta, kun yrittää tunnin tai kaksi saada poikaa nukahtamaan sänkyyn. Sitten kun nukahtaa, niin nukkuu kyllä kiltisti aamuyöhön asti eikä enää herää tunnin torkkujen jälkeen, niin kuin aikaisemmin. Jää itsellekin hieman omaa aikaa.

Hyvä, että kommentoitte tota yövaippa-asiaa - kiitos! Voidaan siis hyvin mennä yhdellä vaipalla koko yö, jollei nyt mitään megasatsia ole havaittavissa.

Nauratti toi Lisan kommentti väsykaudesta, kun melkein samassa lauseessa kerroit olevas menossa Bauhausiin hakemaan tarvikkeita uusiin projekteihin! Mitenköhän vauhdikas sä olet silloin, kun et ole väsynyt? :) Mutta vakavasti ottaen, koitahan levätä, ettei tuu kauheeta univelkaa ja muuta harmitusta!

Mä meen nyt jatkamaan mun tilkkutäkkiprojektia.

-Q- ja -q- 2kk

Vierailija
54/198 |
17.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisköhän mun koittaa kunnostautua ja alkaa siirtyy vähän aktiivisemmin tänne vauvapuolelle tuolta odottajien puolelta?! =) tosin enpä oo sinnekään ehtiny kirjottelee, kun jotenkin kummasti vaan päivät menee ohi ennen ku huomaakaan.. ;)

Mä vähän lueskelin tota pinoo, mutta se on jo niin pitkä, että luovutin. Mut kiva oli lukee vanhojen tuttujen kuulumisia! =)

Monet oli kirjotellu, että alkaa tai ainakin haluis alkaa yrittää pikku kakkosta... Mä ensin aattelin, että ei mun tekis mieli olla heti uudelleen raskaana, vaikka lisää lapsia haluisinkin jne., mutta täytyy myötää, että olis se aika ihanaa olla raskaana. =D Ajatus kakkosesta tuntuu ihanalta ja toivon tosissaan, että saatais lisää lapsia, mutta en siis vielä kuitenkaan. Kunhan tuo neiti tosta kasvaa jne.. ni jos vaikka sit alkais yrittää.. Saa nähä sitten, että onnistuuko ilman hoitoja vai tartteeko lähtee siihen ruljanssiin.

Penni on nukkumassa parvekkeella... pitäis varmaan tehdä jotain hyödyllistä nyt kun olis siihen mahku, mutta plääh... ei huvita. =) No ei vaan... jos sitä menis vaikka syömään, paitsi sit ainakin Penni herää. Onks muillakin niin, että just kun saat ruuan naamas eteen, ni muksu herää? =)

Minkä kokosia ristiäisiä teillä enskoilla on ollu? Siis lähinnä, että minkä verran ollu vieraita ja onks ne ollu kotona. Meillä on Pennin ristiäiset 11.11. ja mua vähän rassaa niiden järjestäminen kun sinne tulee melkeen 50 henkee. Mä alunperin olin ehdottomasti sitä mieltä, että ei todellakaan niin isoja ristiäisiä, mutta niinhän siinä kävi, että isot niistä tulee. =/ Miehen puolella on niin tiivis semmonen ydinjoukko sukulaisia, että jos kutsuu yhet, ni pitää kutsua sitten koko muu porukkakin. Toisaalta kyllä ihan kiva, että sinne tulee ne lähimmät sukulaiset joiden kanssa on tosi paljon tekemisissä, mutta plääh... Se kaikki järjestäminen ym... :S (neiti heräilee... pitää mennä)

Tässä vielä linkki muutamiin meidän pikku Pennin kuviin...

http://s22.photobucket.com/albums/b342/terstil/Vauva/?action=view&curre…

Burde ja Penni (apua! Pennihän on kohta jo 1kk... HUI! =))

Vierailija
55/198 |
17.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva kuulla Miistä ja Burdesta:) Penni on niin pikkuinen! ..ja ope vasta pikkuisen tytön olikin saanut!

Meillä myös tytön nenä menee loppuyöstä vähän tukkoon, sängynpäätyä on nostettu ja välillä oon nenääkin niistelly ja suolatippoja laittanut. Tuntuu että toi jotenkin jäi päälle flunssan jälkeen.

pikkuquu nukkuukin jo tosi hienosti! Meillä on nyt parina yönä nukuttu ennen ekaa heräämistä peräti 3 tuntia (JEE!), sen jälkeen sitten herätäänkin aamu yhdeksään asti melkeinpä tunnin välein,krh. Olen kuitenkin tyytyväinen tuohonkin, alku oli ihan mahdotonta.

Mitenkä muuten teillä vauvat nukahtavat? Kun meillä nukahdetaan aina vaan tissille, eli kahdeksalta tehdään iltatoimet ja menen imettämään sänkyyn pimeään makuuhuoneeseen, Liia syö tissiä joskus montakin tuntia, nukahtaa 20.30-23.00 välillä..syliin ei ole nukahtanut koskaan ja jos tytön laittaa hereillä omaan sänkyyn/havahtuu yhtään sänkyyn nostettaessa niin tulee mahtavat raivarit;)

Naperolla oli ollut kurja päivä,miten voikin kaikki osua samalle päivälle:/

Tuosta viinin juonnista, mä en itse käytä ollenkaan alkoholia normaalistikaan mutta muistaisin lukeneeni että äidinmaidon promillemäärä on sama mikä on äidin veressä,,onkohan se niin..silloin ei varmaan lasillinen haittaisi?

Hyvä että Miina olet toipunut!..mysanille myös jaksuja räkätaudin kanssa!

Pesukarhu: Mä taisinkin ennen Liian syntymää käydä siellä väestörekisterikeskuksen sivuilla samaa juttua kurkkimassa:)

Pikkukakkosesta: Mulla kyllä on jo vauvakuume,tai lähinnä ois ihanaa olla taas raskaana:) Mutta nyt on niin kamala hinku laihduttaa ja kuntoilla että saa kropan taas kuntoon..jo ihan senkin takia saa mennä hetki ennen toista. En ole kyllä vielä minipillereitä aloittanut vaikka lekuri ne tyrkkäs käteen..ei oo meinaan ne hommat vielä mielessä pyöriny,kummittelee tuo haava vielä sen verran:( (Mies kyllä oottaa jo ikieli pitkällä;))

Nyt tuo Liian istumaan pukertaminen on menny jo niin mahdottomaks ettei tyttö viihdy sylissä yhtään jos ei saa istua töröttää..mietin vaan että onko se hyväksi noin pienen selälle..kun ei suostu edes yhtään nojaamaan vaan istuu siis ihan pystyssä, meinaa vaan kupsahtaa aina sivulle:)

Nyt on myös alkanut ihan mahdoton kuolaaminen,paita ja nyrkit on ihan märät koko ajan..

jaaha,kutsu kuului taas!

Queen ja Liia 10 viikkoa

Vierailija
56/198 |
18.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään ollaankin tytön kanssa ihan kotosalla, eilinen päivä huideltiin menemään joka puolella, mä olin ihan puhkipoikki illalla.

Kiva kuulla miinasta pitkästä aikaa!

Huh mikä päivä naperolla, onneksi kaikki kuitenkin nyt hyvin!

Meillä on nyt parina iltana ollut yhtä hullun myllyä... tyttöä ei saa millään yöunille. Ennen nukahti niin nätisti vellipullolle... tää on varmaan taas joku vaihe, menee toivottavasti ohi...

Ristiäisistä: Meillä oli paikalla: mun ja miehen vanhemmat, mun mummo, mun kolme sisarusta puolisoineen ja perheineen, tytön kummit. Vieraita taisi olla parikymmentä.

NapNap + tyttö 7kk

Vierailija
57/198 |
18.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos quiero tuosta vauvakino-linkistä :)

Ja olisi tosiaan joskus kiva mennä porukalla vauvakinoon, naperon sun muiden kanssa :)

On muuten ihan mielettömän vaikeata kommentoida teitin juttuja, joilla vanhempia lapsia :) Mutta kaippa tää tästä :)

Burde: Meillä on ihan sama juttu. Minun ei tarvitse kuin ajatella jääkaapin avaamista, niin tyttö rupeaa huutamaan tissille ;) Monet mun ateriat onkin mennyt samalla tyttöä imettäessä. Toinen juttu on se, kun herään aamulla usein ennen tyttöä ja iskee hirveä kakkoshätä. Niin satavarma on että tyttö herää juuri kun pääsen pytylle :D

Ristiäisistä. Minä haluaisin pienemmän ristiäiset, mutta miehen äiti se vaan hössöttää että pitäisi kutsua sekin siskon veljen kaiman koira jne. Mutta täytyy nyt katsoa, päivää ei ole edes vielä varmaksi päätetty...

Onko teillä muilla kuinka karissut kilot synnytyksen jälkeen?

Onko kukaan luovuttanut tai aikomassa luovuttaa äidinmaitoa?

Ja jippii!! Tänään illalla saadaan ottaa tytöltä lonkkavaljaat pois ja kylvettää pikkuinen :) Huomenna on sitten se eka kontrolli taysiin!

Jaahas, täytyykin tästä mennä aloittelemaan omenapiirakan tekemistä, mies kun lähti tytön kanssa vaunulenkille...

MiaMik ja " Iinu-Liina" 16 vrk

Vierailija
58/198 |
18.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomasin tuolta odotuspuolelta että taas oli enskamammoja jotka olivat saaneet nyyttinsä! Onnea hirmuisesti :) Ykkösopen vaavi se vasta mini-vaavi olikin, pääasia että voi hyvin :)

Täällä ollaan jo voiton puolella tämän nuhan kanssa, tänään ei ole yhtään niin räkäistä menoa ja Mathilda on ihan oma itsensä. Ilopillerinä tossa sitterissä nytkin mölyää " kavereille" . Jännä huomata miten nnoi vauvat kehittyy; yks viikko on huutoa ja kiukkua ja kukaan muu kun äiti ei kelpaa ja sitten seuraavalla viikolla ollaan ku Naantalin aurinko ja ihan eri persoona.

Ristiäisistä oli parikin kysellyt.. meillä oli ristiäiset pari viikkoa sitten ja ihan vaan pikku porukalla, 15hlö. Tietty kun asutaan täällä Ruåttissa niin mun sukulaisia ei ollu kun äiti, siskot ja siskon 2-v. tyttö. Miehenki suku asuu 600-1000km päässä että ei siltäkään tullu kun vanhemmat ja veli. Sitten tietty muutama kaveri joihin ollaan enempi yhteydessä. Kiva oli kyllä kun ei ollu mitään isoa porukkaa, paljon kodikkaampi juhla niin. Pidä MiaMik puoles nyt ettei anoppi jyrää teidän lapsen ristiäisiä!! Se on teidän perheen juhla ja pidätte just sellasen kun haluatte, niin se on :)

Mialle vielä, mulla lähti synnytyksen jälkeen viikossa 10kg (tietty siihen kuului tämä ipana ja sun muut lisäkkeet, heh) ja nyt on vasta alkanut hiljalleen paino laskea. Olisko joku 4kg raskaudesta jäljellä.. 15kg tuli siis lisää koko aikana. Mulle tulee vaan välillä niin hirvee makean himo että oksat pois! Jospa tosta äiti-lapsi jumpasta olis hyötyä, samoin ripeistä vaunulenkeistä :D Ei sen puoleen, mies ei valita joten en kyllä rupee ehdoin tahdoin vielä laihduttamaan :)

Kylläpä oli kamala päivä naperolla! Huh. Onneksi ei kuitenkaan käyny pahemmin.

Plaah, luulen että mein mölyapina on tartuttanut muhun sen nuhansa! Kurkkua kuivaa ja pistelee ja nenä kutisee.. inhottavaa :/

Vähän galluppia sitten!! Eli mitäs hassuja lempinimiä käytätte vauvoista? Meillä on jos jonkinmoista nimeä tilanteen mukaan kuten Minigroda, Lillgris, Mati-vauva (serkun keksimä), Poochie, Öhkömönkiäinen, Rupsu-Reeta, Tahmatassu, Naukumaija, Lilla Gumman ja Mymmeli :D Joskus vielä Haisulikin.. hehe

Jaahas, taisi mennä hermot neidillä sitterissä. Parempi mennä laittamaan päikkäreille ettei tule ihan raivokohtausta..

Mysan ja ei-niin-räkäinen Mathilda

Vierailija
59/198 |
18.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

..meidän tietokone on ollut ihan sekasin. Musta ei siinä hommassa ole mitään apua ja kun Windows on suomeksi niin ei mieskään saanut konetta korjattua. Onneksi maanantaina miehen supernero (uo siksi et mies on ihan ilmiö, puhuu sujuvasti 7 kieltä eikä suomenkielestä ainakaan kuule tippaakaan, jos ei tiedä, ettei ole natiivi, lisäksi on kuulemma tosi hyvä korjaamaan tietsikoita yms) kaveri kävi korjaamassa viat :)

Oli kyllä kiva nähdä ihmisiä siellä leffassa. kaikki vauvat oli tietysti kasvanut, mutta pikku-q oli muuttunut eniten. Ois kiva päästä ens viikollakin, mut meillä on neuvola silloin torstaina. Voisin yrittää kyl huomenna siirtää sitä neuvolaa, JOS niillä ois vapaita aikoja ens viikolle.. Haluisin kovasti sinne leffaan, mut sit jos niitä aikoja ei oo niin jää väliin.

Meillä D kääntyi vatsalta selälle myös joskus hiukan ennen 3 kk ikää, mutta sitten se jotenkin unohtui. Nyt on taas kääntyillyt. Tosin joka kerta ei onnistu ennen kuin voimat loppuu ja sit palaa hermot :( Usein kuitenkin auttaa, jos äiti tai daddy vähän vetää paidasta ja poika pääsee sillä tavalla kääntymään. On kyllä tavallaan hauska nähdä millainen temperamentti D' lla on. Suuttuu jos ei onnistu kääntymään, mut leppyy heti kun avituksella onnistuukin :)

Mä olen myös ymmärtänyt, että imetysaikana voi lasillisen ottaa silloin tällöin. Ainakin, jos ottaa just esim. vauva njuuri syötyä ja mentyä nukkumaan. Maidon promille pitoisuus on sama kuin veren ja nuo pienet promillet haihtuukin nopeasti verestä & maidosta. Ite en ole juonut lainkaan yli vuoteen enkä tunne mitään tarvetta. Mä en koskaan (niin kuin joskus sanoinkin) ole juonut mitenkään maun takia enkä esim. tykkää viineistä (Italiassa kyllä join joskus ravintolassa ruuan kanssa viiniä ja oli ihan hyvääkin, mut en muista/tiedä nimiä).

Meillä ei koskaan ollut mitään nimiäisiä tai ristiäisiä. Nyt yritetään saada ensi viikon sunnuntaiksi joitain ihmisiä kutsuttua meille viettämään jonkinlaisia vauvajuhlia (olkoon sit vaikka D' n 4 kk synttärit ja kesän päättäjäiset ;) ). Tän viikon sunnuntaina meidät on kutsuttu tunisialais-eestiläisiin häihin, joten ne on sit D' n ekat juhlat :) Odotan kyl mielenkiinnolla, millaiset juhlat on (tuo sulhasen ja morsiamen kulttuurien erot taitaa olla myös aika mielenkiintoisia) ;)

Mut nyt kyllä jätän tilaa muillekin ;)

Jenni

P.S. Tänään oon miettinyt, että koko masennus oli tavallaan " hyväkin" asia, koska nyt olen oppinut näkemään ihan eritavalla hyviä asioita ja olemaan onnellinen ihan pienistä asioista (esim. D' n aamu kikatus, tämän päivän sää ja ihana kävelylenkki keltaisten ja punaisten lehtien keskellä). Alkaa näköjään meikäläinenkin pehmetä ;)

Vierailija
60/198 |
18.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei,

En ole vieläkään ehtinyt paljon pinoa lukea. Kyllä mä vielä joskus kunnostaudun.. hehhe, niin varmaan. Kyllä tää arki taitaa meillä kaikilla olla ihan yhtä kiireistä, ja toisilla vielä sitäkin pahempaa. :) Ei mitään hajua ollut tämmöisestä ennen tuota poikaa, vaikka kyllä sitä tiesi, että haipakkaa tulee olemaan ja vaikeatakin, mutta yllätys tämä on ollut kuitenkin.

Pikkukakkoskeskusteluun voisin osallistua myös nopeasti tässä, vaikka taisin jo jossain elokuun pinossa tästä kirjoittaa. Kyllä mä oon silloin parin ekan viikon aikana lapsen kanssa kironnut, että ei todellakaan ikinä toista. Hiljalleen kun alkaa helpottaa, niin voihan se olla, että ne " kauhut" unohtuu ja eihän se toisen kanssa sitten samalla tavalla ole vaikeaa kuin tämän ensimmäisen. Mutta jooh.. luulenpa, että odotellaan niin kauan, että tämä isoveli ois sitten semmoinen tomera pieni menijä, joka voisi jopa hiukan auttaa äitiä arjen askareissa... Raskaana voisin kyllä olla uudestaankin ihan mielelläni ja synnyttämäänkin lähtisin kyllä, jos yhtä kivuttomasti menisi kuin ekalla kerralla. Nyt toisaalta mietityttää, mitkä jäljet se jätti tuonne alakertaan, kun on hiljalleen yrittänyt noita aviollisia (paitsi ettei naimisissa olla) harrasteita aloittaa. Ihan hyvin ei vielä onnistu multa.

Ristiäiset oli meillä 8.10., siellä oli vieraita ehkä 12 henkeä ja me. Isovanhemmat ja meidän sisarukset sekä yksi muu kummi.

Jaahas, Viljo herää pitkiltä päikkäreiltään. Onkin ollut ihana iltapäivä, kun nukkunut niin nätisti pari tuntia :)

Mii-