Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

***ENSIKOT LOKAKUUSSA***

Kommentit (198)

Vierailija
81/198 |
21.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaan eipä tässä mitään vahinkoa tapahtunut. Täällä kun tietyt ihmiset näköjään vaan onnittelee toisiaan keskenään puolivuotispäivistä, liikkumisista ym niin tulee vähän ulkopuolinen olo. Mä taidan poistua nyt Ensikkolistalta sitten kokonaan, tuntuu niin tyhmältä se että täällä on jotkut vanhat tavallaan jätetty " ulkopuolelle" .

Mutta sitä ennen onnittelen Iglua kertun ryömimisestä, on se vaan niin ihanaa nähdä oman lapsen kehitys ja oishan se kiva jakaa muidenkin kanssa jotka samassa tilanteessa on olleet ja luulisi ymmärtävän miltä tämmönen tuntuu. Että ymmärrän täysin mistä puhuttiin viimeksi. meidän tytöt päätti sitten yhtäaikaa lähteä liikkeelle=)

Mutta tämän kummemmin en enää kirjoittele, hyvää jatkoa vaan kaikille.

-Ankka-

Vierailija
82/198 |
21.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piti heti vastata, kun tuli niin paha mieli tosta sun tekstistä. Jotenkin otin itseeni vähäsen. Myönnä nimittäin, että mulla meni Allun puolivuotispäivä jotenkin ohi ja en sitten jälkikäteen enään kehdannut onnitella. Pahoittelen oikeesti, jos olen pahaa mieltä täällä aiheuttanut. Ja samalla onnittelen myös Allua ryömimisen ja istumisen oppimisesata :)

Mä en ainakaan tarkotuksella ole ketään halunnut jättää ulkopuoliseksi. Toisten kanssa vaan oon vähän tutumpi, kun toisten. Esim. Kissankellon kanssa ollaan oltu yhdessä huhtikuisissa jo alkuraskaudesta saakka. Mä pyydä anteeksi, jos oon uutena jotenkin tuppautunut tänne ja aiheuttanut pahaa mieltä. Ethän vaan jätä tätä palstaa. Parempi varmaan olis, jos mä sitten siirtyisin sivuun, jos aiheutan täällä vaan muille pahan mielen.

Joten jatkakaahan te muut enskat rauhassa kirjoittelua. Minä siirryn sivummalle, koska en osaa täällä olla ja en ole osannut ottaa muita huomioon.

pesukarhu

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/198 |
21.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnittelen Iglua, kun Kerttu kerran on oppinut ryömimään. Hienoa!

Nyt poistun häiritsemästä.

Vierailija
84/198 |
21.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on semmonen ajatus että vertaistukea olis kiva saada iloisillekin asioille, mutta on täällä jonkun aikaa jo tuntunut ettei se ole meitä kaikkia varten. En halunnut kenenkään mieltä pahoittaa, kuten sanoin, poistun itse nyt vähäksi aikaa.

On mennyt mullakin ohi paljon juuri siksi kun meillä ei nämä sivut toimi niinkuin pitäisi, mutta musta vaan itestä tuntuu pahalta kun osa jää jotenkin niin " pihalle" kaikesta...

Enkä halua tosiaankaan kellekään pahaa mieltä, mutta kun oon itekin läheisempi joidenkin kanssa niin tuntuu sitten pahalta heidän puolestaan, kun niin moni tuntuu nykyään jäävän tästä porukasta tavallaan taka-alalle.

Älä nyt Pesukarhu loukkaannu, jatka ihmeessä kirjoittelua! en minä mitään riitaakaan halua=(

Vierailija
85/198 |
21.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen pahoillani jos Ankasta tuntuu että hänet on jätetty ulkopuoliseksi, tuskin täällä on kenelläkään tarkoitus ollut sitä tehdä. Minä tunnustan, että en jaksa ihan jokaiseen hampaantuloon onnitteluja laittaa, enkä oleta että kaikkien pitäisi onnitella jos meidän tyttö oppii konttaamaan. Ei se silti tarkoita sitä, ettenkö niistä mielelläni lukisi tai itsekin niitä tänne raportoisi.

Toisten kanssa vaan tulee rupateltua enemmän, samat kehitysvaiheet ja mieltä askarruttavat kysymykset jää helpommin mieleen ja niitä tulee kommentoitua. Itse olen jo melkein unohtanut kaikki imetyshommat sun muut, siksi tuntuu että niitä on aika vaikea kommentoida. Jokainen täällä keskustelee niistä asioista, joista haluaa ja jotka kokevat tärkeäksi juuri sillä hetkellä. Jos joku ei mun juttuja kommentoi, niin en mä kyllä siitä suutu.

Toivottavasti kenenkään ei nyt tarvitse poistua täältä!

Iglu palailee jo töihin. Millä mielillä menet? Palaatko samoihin hommiin, mistä jäit äitiyslomalle? Mä menen töihin tammikuun lopussa, tuntuu että joka päivä pyörii mielessä se töihinpaluu. Ihan mielelläni mä töihin meen, meillä on vaan siellä jotain muutoksia tapahtunut, niin vähän jännittää... Ja etenkin se, miten tyttö pärjää päivähoidossa.

Olikos naperolla synttärit...? Onnittelut!

Meidän tytöllä on varmaan joku eroahdistus menossa, tai jotain... ei viihdy hetkeäkään yksin, heti kun jää yksin, alkaa huuto. Tuntuu ettei mitään pysty tekemään. Joskus silloin 2-3kk iässä taisi olla sama juttu...

NapNap + tyttö 7kk

Vierailija
86/198 |
21.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minä Ankka loukkaantunut, enkä halua myöskään riidellä. Tajusin vaan, että tarkotit ainakin minua tuolla tekstilläsi.

Ja ole kiltti äläkä jätä tätä palstaa. Minä ja varmasti moni muukin haluaa kuulla sinun ja Allun kuulumisia. Pliiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiis!!!!

Mulla henkilökohtaisesti on taktiikkana, että yritän mahdollisimman monelle kommentoida edes jotakin. Sitten keskityn enempi niihin asioihin, jotka koskettavat sillä hetkellä minua tai, jos katson, että jostain asiasta tiedän enemmän(tai luulen tietäväni). Mutta yritän kuitenkin ottaa kaikki huomioon. Ja mun mielestä tällä palstalla on ollut hyvä henki. Siksi minulle tuli todella paha mielei, kun se ei ollutkaan totta.

Olet Ankka ihan oikeassa siinä, että niitä mukaviakin asioita voisi kommentoida, eikä vaan ikäviä. Yritetään kaikki tsempata tästä lähtien, että kukaan ei jäisi jalkoihin, koska pystyn hyvin kuvittelemaan miltä se tuntuu, kun jätetään ulkopuolelle. Itsellänikin on juuri huhtikuisissa välillä ollut sellainen tunne, että siellä oli ns. kuppikuntia joihin en kuulunut. Siksi ehkä tänne tulinkin ja olen täällä jatkanut, koska tunsin kuuluvani enemmän Ensikoihin.

Ei lähdetä kukaan pois täältä. Täällä on niin mukava jutella ja kaikki olette niin mukavia. Tämä paikka on eräänlainen henkireikä minulle ainakin, koska lähipiirissäni ei ole yhtään pieniä lapsia.

Älä sinäkään Ankka mene minnekkään. Ole kiltti!

pesukarhu taas...joka ei aijokkaan poistua vaikka niin uhkailikin :)

Vierailija
87/198 |
21.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin tän kuun pinon läpi ja harmittaa ihan vietävästi, että en muistanut tosiaan Iglua onnitelle Kertun ryömimisestä. Meillekkin se kuitenkin on aika ajaankohtainen asia, kun ootellaan, että millonka toi poika tajuaa sen homman.

Mäkin alotan työt tammikuussa ja se mietityttää myös mua. Mitenköhän sitä osaa olla pitkiä päiviä pois kotoa. Se myös pelottaa, kun Joona on silloin juuri siinä eroahdistusiässä. Mitäköhän siitä tulee, jos se vaan ikävöi äitiä kaiket päivät. Tuuthan sitten Iglu kertomaan, miten työt lähtevät käyntiin. Voit sitten kertoa, että mihin meidän täytyy varautua. Eiköhän kaikki kuitenkin mene ihan hyvin. Pidetään peukkuja. Hyvä silti, että K saa olla kotona. Meillä Joonakin on vuoden ikään asti kotona, mutta sitten laitetaa jonnekkin hoitoon.

pesukarhu ja Joona tasan 6kk

Vierailija
88/198 |
21.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En halua minäkään nyt kenenkään mieltä pahoittaa ja toivon,että kaikki tänne edelleen kirjoittavat. Mutta sanon nyt mitä mulle tuli mieleen. Itse tulin mukaan vasta vähän aikaa sitten ja vauvani on jo siitä isoimmasta päästä.En ole ollut juttelemassa silloin odotuspuolella kanssane, koska en silloin tätä löytänyt. Kun tulin mukaan sain mielestäni kivan vastaanoton, ja oli kiva tulla. Itse käyn täällä harvoiin lukemassa ja vielä harvemmin kirjoitan. Se on harmi, mutt meitä on erilaisia, aktiivisuudesta saa titetysti syyttää ja kiittää itseään, mutta tottahan se on että, ne ketkä kirjoittavat usein, jäävät mieliin. Siitä huolimatta täällä on hiukan se ilmapiiri että sinä vastasit mulle joten mäkin kommentoin sulle linja on voimissaan. Napnapin sanoihin voin yhtyä siinä, että meillä on kaikilla eri-ikäiset vauvat ja siitä johtuen jotkut jutut kiinnostaa toisia ja jotkut toisia. En minäkään kaipaa mitään onnitteluja Elsan osaamisista, mutt pistäähän se silmän jos toisia onnitellaan aj toinen on vaikka edelleisessä viestissä juuri maininnut oman vauvan uuden taidon tms. On myös hiukan turhauttavaa lukea monta samanlaista viestiä peräkkäin, jotka eivät sisällä varsinaista asiaa, viittaan nyt näihin leffaseurakiitoksiin. Ei siinä mitään, jos omassa viestissä kiitokset laitatte, mut hyödyttääkö tätä valtakunnallista listaa että erikseen sellaisen viestin vartavasten kirjoitatte? En halua sanoa millään pahalla tai olla kateellinen että teillä oli kivaa, mutta mielestäni s eon turhaa kirjoittaa erillistä viestiä asiasta jono jatkoksi.

No mutta se siitä minun puolestani täällä sa jokainen kirjoittaa mitä ja miten tahtoo, ja toivon, ettei esim. omat kirjoitukseni ketään loukkaa. Kirjoitettu teksti on usein vielä mahdollisesti väärinymmärretty. Kasvotusten puhuminen on niin paljon vivahteikkaampaa, ymmärtää paremmin mitä toinen kirjoittaa.

No sitten. Meidän Elsalla on korvatulehdus. Tuli pikkasen huono äiti fiilikset, kun lääkäriin mentiin vasta tänään. Keskiviikkona kun tytölle nousi kuume ja oli hiukan itkuisempi öisin siitä asti. Tänään vasta tuli päivälläkin kärttyiseksi. Ja niinhän siellä oli ärhäkkä tulehdus ja antibiootit sai. No toivottavasti nyt paranee hyvin. Olikos muilla jo ollu korvatulehduksia? Miten teidän lapset reigoi niihin? Meillä tosiaan oli vain yöt itkuisia. Luulin, että olis hampaita, kun Elsalla on vaan ne kaks hammasta, jotka tuli silloin 5kk iässä. Nyt neiti on siis jho pian 8kk.

Mutt tällasta meille. Palataan ja koitetaan ymmärtää toisiamme! =)

Minna ja nukkuva Elsa

Vierailija
89/198 |
21.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpas palsta ainakin vilkas =)

Mitäs uskaltaapi kirjoittaa... Joskus vaan tulee huono fiilis, kun tännekin on syntynyt niitä piirejä mielestäni liikaa. Yahoo-yhteisöön lakkasin kirjoittamasta, kun sinne syntyi oma pk-seutulaisten sisäpiiri, joten siirryin takaisin vauvaan ja löysin enskat.

Mulla on sellainen taktiikka, että kommentoin asioihin, jotka teksteistä muistan. Niin, ja tietysti sitä kirjottaa sellasille keillä on samoja vaiheita tai tuntemuksia, mutta mutta... Kaipa tää homma tästä.

Elsalla oli ollu korvatulehdus... ei kivaa ainakaan lapsen kannalta. Itse sata ja tuhat korvatulehdusta sairastaneena tiedän paremmin kuin hyvin. Kertulla taasen taisi olla vauvarokko, kun lämpö ensin nousi ja myöhemmin nousi ihottuman näköisiä pilkkuja kroppaan. Ihan varma en tietenkään asiasta voi olla.

Meilläki oli muuten ristiäisissä lähimmät sukulaiset ja kummit ja kasassa lapset mukaanluettuna taisi olla noin 25 henkeä. Tilaisuus nyt oli mikä oli, kun miehen sukulaiset vetäytyivät omiin oloihinsa itse onnistuneen kasteen jälkeen. Jotenki itse kastetilaisuus oli huvittava, kun en itse kuulu kirkkoon. Siis tilanteena se, et seisoin siellä kummien ja pappin vierellä.

Nyt pitänee mennä...

I ja K

Vierailija
90/198 |
21.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En vaan osannut pukea sanoiksi mitä ajoin takaa. Kyse ei siis ole kitinästä " ton lapsi saa enemmän huomiota kuin mun" , enkä tässä itseni puolesta niinkään edes kirjoittanut.

Mutta ei tästä sen enempää.

Vierailija
91/198 |
21.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mä ole kyllä huomannut mitään kuppikuntien muodostumista??? Mun mielestä se on ihan luonnollista, että joidenkin kanssa tulee kommentoitua juttuja enempi, kuin toisten.

Mun oma kirjoitteluaktiivisuus vaihtelee ihan hirveesti, vähän aikaa sitten en kirjoitellut mitään, nyt taas viimeaikoina on tullut kirjoiteltua enemmän. Tottakai ne tyypit jää paremmin mieleen, jotka useemmin kirjoittelevat ja niiden kanssa tulee sitten juttuakin enemmän. Olenko mä jotenkin outo, kun en näe tässä asiassa mitään ihmeellistä, enkä ymmärrä että siitä sitten loukkaannutaan...?

Vielä kaikille pk-seutulaisille ja muille, jotka haluavat osallistua tapaamisiin ja vauvaleffoihin: olisiko teillä vaikka sähköpostiosoitteita, niin voitaisiin sitä kautta olla yhteyksissä näiden tapaamisten tiimoilta? mulle voi laittaa viestä osoitteeseen napnap@netti.fi.

En kyllä osannut kuvitellakaan, että treffien sopiminen tai niistä kiittäminen voi ketään häiritä, mutta jos vaikka s-postitse nuo jutut sitten jatkossa hoidamme... olisiko hyvä juttu?

Vierailija
92/198 |
21.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voidaan sopia mun puolesta treffeistä täällä tai s-postin välityksellä. Mun mielestä turha ottaa nokkiinsa, jos me täällä treffejä järkätään, kun kuitenkin niihin on kaikilla vapaa pääsy. En voi sille mitään, jos maantieteellisistä syistä joku ei tapaamisiin pääse. Sitäpaitsi ei kaikkia viestejä pakko ole lukea, jos ei esim. ne treffikiitokset just sua koske niin jätä se viesti väliin.

Enkä ymmärrä sitä, että itketään, että ei kommentoida juttuja, jos itse kirjoitetaan kerran kuussa. Eipä silloin nämä itkiätkään hirveesti kommentoi muiden juttuja. Ja, KYLLÄ... minä mielummin kommentoin niiden ihmisten juttuja, jotka joskus kommentoivat omiani. Eikö se nyt ole aivan selvä asia ihan normaalissakin elämässä. Niin paljon saa, ku itsekkin antaa. En ainakaan henk. koht. täällä bittiavaruuden ulkopuolella mene juttelemaan sellaiselle henkilölle, joka ei minulle koskaan mitään sano. Ja en muista kaikkia onnitella liikkeelle lähdöstä... muistan onnitella niitä joiden kanssa muutenkin paljon jaetaan asioita täällä. Ei vaan mun mieleen jää kaikki ihmiset. varsinkaan ne jotka harvoin kirjottelee.

Mun mielestä täysin naurettavaa ottaa nokkiinsa noista treffikiitoksista. Sehän on ihan vaan kohteliasta kiittää " viimeisestä" sitten, kun seuraavaksi tavataan. Ja tää on mun mielestä eräänlainen tapaamispaikka.

Hei... ihan täällä " oikeessakin" maailmassa toiset ihmiset tulee paremmin juttuun toisten kanssa ja varsinkin niiden kanssa, jotka antavat itsestään jotain ja ovat samalla aaltopituudella. Kaikki ei vaan tule kaikkien kanssa toimeen.

Siltikään täällä ei mielestäni ole ollut kuppikuntia. Ei ainakaan sellaisia joita oli huhtikuisissa. Ei siellä niitä enään tosin ole.

Ei varmaan pitäis laittaa tätä tekstiä ilmoille, kun suututan vain ihmisiä, mutta sanompahan nyt suoraan mielipiteeni.

pesukarhu... jonka vauva ei saanut yhtään onnittelua istumaan oppimisesta ja yhdet onnittelut puolivuotispäivästä (kun niitä täällä on kerta alettu laskemaan)

Vierailija
93/198 |
21.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi miten kurja, että täällä on ollut vähän kärhämää... :( Mun mielestä Enskat on ollut aina kiva porukka just sen vuoksi, että ei ole ollut mitään kuppikuntia ja jokainen on voinut sanoa oman mielipiteensä asiasta kuin asiasta saamatta siihen mitään tahallaan ärsyttäviä vastauksia, kuten joskus täällä vauvapalstallakin näkee. Tarkoitan siis niitä tyyppejä, jotka oikein provosoi toisia ihmisiä ja on tahallaan inhottavia - en mitään, mitä Enskoissa aiemmin tai tänään on kirjoitettu!!! Mulle ainakin Ensikoiden kanssa kirjoittelu on ollut iso henkireikä tässä kuluneiden kuukausien/n. 1,5 vuoden aikana ja olen kokenut, että täällä kaikkia kannustetaan ja tuetaan. Ikävää, jos joku on pahoittanut mielensä.

Mutta tosta treffeistä sopimisesta ja kiittelystä olen kyllä sitä mieltä, että siinä tarkoitus on ainoastaan olla ystävällinen toisille ja viihtyä yhdessä. Mun mielestä ainakin on hauska lukea oululaisten treffikuulumisia eikä mua ollenkaan haittaa, vaikka täällä tamperelaisetkin sopisi omia kuvioitaan. Sehän on vaan kivaa, vaikken itse mukaan pääsekään! Kuten pesukarhu tossa jo sanoikin, treffeille on kaikki Enskat tasapuolisesti tervetulleita, joten sen vuoksi niiden suunnitteluakin olisi kiva jatkaa täällä, missä kaikki voi viestejä lukea. Siitä vasta kuppikuntia syntyykin, jos treffeistä aletaan sopia vain pienellä porukalla sähköpostitse!

Niinpä kysynkin tässä reippaasti, että ketkä kaikki lähtee ensi torstaina Tennispalatsiin vauvaleffaan??? Missä tavattais ja monelta? Täältä saa lisätietoja: http://www.finnkino.fi/tapahtumat/default.asp?f=155&

Leffa näkyy menevän monella paikkakunnalla samaan aikaan.

Vielä tosta ulkopuoliseksi joutumisesta tuli mieleeni pari juttua. Mäkin oon välillä tuntenut oloni ulkopuoliseksi enskoissa, kun muut tuntuu kirjoittelevan aktiivisesti mesessä, mutta itse en ole viitsinyt ottaa sitä käyttöön. Jotenkin tuntuu, että pelkkään palstailuunkin menee niin paljon aikaa, että en jaksa enää enempää koneella luuhata. :) Tottakai ne tutustuu paremmin toisiinsa, jotka kirjoittaa keskenään mesessä, mutta sehän on vaan luonnollista, kuten sekin, että tutustuu niihin paremmin, jotka palstailee useammin. Sellainenhan ihminen on, että niihin tutustuu, joiden kanssa juttelee, niin se vaan menee, enkä ole itse ainakaan pahoittanut siitä mieltäni. En myöskään mitenkään tietoisesti kirjoittele vain niille, jotka on kirjoitellut aikaisemmin muissakin enskapinoissa (odottajat & vauvakuume). Esimerkiksi pesukarhu taisi olla mulle ihan uusi tuttavuus, kun quuni sain ja siirryin tälle puolelle, mutta nopsaahan me tutustuttiin.

Tänään olin muutaman odottajaenskan kanssa treffeillä, kun mies joutuikin töihin ja quu kiukutteli koko aamun ja ajattelin, että olis kiva saada jotain tekemistä. Oli kivaa tavata niitäkin enskoja, vaikka en kaikkia entuudestaan " tuntenutkaan" , mutta jotenkin tunsin itseni ulkopuoliseksi, kun muilla oli iso maha ja itse vaan hyssyttelin quuta sylissäni. Hassua, vaikka vielä pari kuukautta sitten itse olin samassa tilanteessa ja vaikka kohta he kaikki ovat samassa tilanteessa kuin minä! Niin se menee, että eniten sitä samaistuu niihin, jotka ovat samassa tilanteessa kuin itse.

Näin järkeillen ei liene ihme, että tulee ehkä helposti kommentoitua hieman useammin niille, joiden vauvat on suunnilleen samanikäisiä ja samassa vaiheessa kuin oma vauva. Pahoittelen, että en aina osaa sanoa mitään teidän isompien vauvojen juttuihin, mutta kun meillä ei vielä ryömitä, kiipeillä, syödä kiinteitä tai tehdä mitään muitakaan huikeita temppuja... Toivottavasti olen silti osannut kommentoida edes jotain aina välillä, kun tarkoitus ei ole olla ilkeä! Luen todella mielelläni kaikkien viestejä ja toivon, että niitä tulee runsaasti jatkossakin. Olen tosi kiitollinen siitä, miten te muut olette aina auttaneet mua, kun olen pohtinut kaikkea mahdollista tuttipulloista ja imetyksestä vauvan unijuttuihin!

Älkää pliis kukaan poistuko Enskapalstalta, vaikka välillä vähän kiukuttaisikin. Hyvä, että välillä vähän tuuletetaan ajatuksia, eikö niin? Koitetaan olla sovussa ja ottaa toisemme huomioon. Hyvää yötä kaikille! Kirjoittelen meidän quun tuoreimmista seikkailuista vaikka huomenissa, kun tästä tuli jo tällainen romaani.

Halein,

-Q- ja -q-

Vierailija
94/198 |
21.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääsin pitkästä aikaa lukemaan pinoa ja...niin..Mun juttuja on ainakin tähän mennessä kommentoitu ihan ok, mutta ymmärrän kyllä tosi hyvin, miltä esim. Iglusta on tuntunu kun kukaan ei ole huomioinu K:n uutta taitoa.Tai yleensäkin kenestä tahansa, joka on iloinnut jostain asiasta eikä kukaan ota iloon osaa.Tiedän miltä se tuntuu, koska itse koen samaa eräässä toisessa " keskustelupaikassa" , nimeä tässä erikseen mainitsematta.

Mun mielestä treffeistä saa täällä puhua ihan niin paljon ku haluaa ja niistä saa täällä sopia.Luen aina kaikkien jutut ja on kiva kuulla, että miten muiden tapaamiset on sujunu.

Uhmaampa minäkin vähän ja kiitän Kissankelloa tapaamisesta.Oli kyllä jännä miten M,V ja J olikin niin saman kokoisia.Riku on vähän isompi, mutta isäänsä tulee sen suhteen.Itse oon ollu saman kokoinen varmaan muutaman kuukauden vanhempana ku mitä Riku nyt.Varmaan 10 kiloa jo menny rikki tai ainakin kohta menee.(6kk neuvolassa mitat siis 9160g ja 72,4cm, jos en niitä ole vielä kertonu.Meillä nämä sivut temppuilee taas ihan järkyttävästi enkä pääse nyt lukemaan edellistä kirjoitustani kun ei ole montaa tuntia aikaa odotella sivujen latautumista.Anteeksi siis toisto, jos olin nuo jo kertonut).

Elsakos se oli joka korvatulehduksen oli saanut riesakseen.Pikaista paranemista!!Meillä on siltä vielä onneksi vältytty, mutta varmaan Rikukin saa niistä kärsiä vielä kyllästymiseen asti kun minä ja mies ainakin ollaan pienenä oltu korvatulehdskierteisiä:/

K:lle onnittelut ryömimisestä tätäkin kautta.Ja Allulle myös sekä ryömimisestä että istumisesta!Mä oon kade, pakko myöntää.Riku kun ei vielä ryömi ja kitisee niiiiin paljon se takia, että...Istua meilläkin jo osataan ilman tukea:) Jotain sentään..Ja juttua tulee kokoajan.Yölläkin poika höpöttelee unissaan ummet ja lammet.Taitaa oppia ensin puhumaan ja sitten vasta kävelemään.Osaakos kenenkään vauveli muuten naksuttaa kielellään?Jos se nyt edes mikään erityinen taito on, mutta Riku on nyt viimeisten viikkojen aikana keksinyt sellaisenkin ja se tuntuu olevan kivaa..Liekö multa oppinu ku joskus kitinän yllättäessä on pakko laittaa kaikki mielikuvitus peliin ja oon siis naksutellu kielellä ja päästäny mitä ihmeellisimpiä ääniä, jotta kitinä loppuis:) " Ei" :kin meillä osataan ilmaista hyvin ponnekkaasti päätä pudistaen.Ja leluja on kiva heitellä lattialle ja sitten katsoa ensin lelun perään ja sitten äitiin/isään, että " nostapas tuo nyt mulle tuolta" .Samoin kuin Riku on alkanut jo hyvin ymmärtämään, että vaikka tavaran piilottaa, niin se ei silti katoa lopullisesti vaan hän osaa etsiä sen.

Ääh, mitäs vielä.Meillä ei siis tosiaan nämä sivut nyt oikein toimi niin en ole ihan kaikkia juttuja edes päässyt lukemaan.Tuon kommentointijutun kun oli tässä viimeisillä sivuilla.Ja ai niin, juomisesta oli kans ollu jotain puhetta.Mä oon nyt heinäkuun jälkeen alkanu käymään kerran/kaks kuussa kaverin luona rentoutumassa muutaman siiderin kanssa.Baarissakin oon pari kertaa käyny.Joulukuussa oon menossa Yötä katsomaan:) Useamminkin saisin miehen puolesta käydä, tykkää vaan kun saa olla pojan kans kahdestaan.Kotonaki on tullu muutaman kerran siideri illan päälle juotua.Ihan turhaan Iglu siis ainakin mun mielestä tunnet syyllisyyttä.:) Samanlaisia ollaan..

Vitsit ku mä en nyt muista pitikö mulla jotain muutakin vielä kommentoida.Taidan lähteä nukkumaan kun ei taas ajatus luista.Yritän taistella näiden sivujen kans taas tässä joku päivä.

Öitä!

K&R 7kk

Vierailija
95/198 |
21.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harmittaa vaan että tosi harvoin ehdin lueskella saatika kirjoitella, kun pikkuneiti on niin pieni vielä. Tunsin kuitenkin itseni heti tervetulleeksi ja muutenkin ilmapiiri vaikuttaa mukavalta, en minäkään ole huomannut kuppikuntia, sen nyt mitä olen ehtinyt täällä " hengailla" .

Itselleni tämä pinoilu toimii lähinnä sillä tavalla, että on kiva lukea mitä muille ensikkoäideille kuuluu ja tarvittaessa kysyä, jos jokin painaa mieltä. Ei haittaa, jos ei juttujani erityisesti kommentoida, mutta kyllähän ainakin kysymyksiin joku asiasta tietävä aina vastaa.

Täällähän ei ihan hirveesti ole ennestään " tuttua" porukkaa, mutta eiköhän tässä tutummaksi tulla, jos ehtisi vaan enemmän kirjoitella. Tietenkin ne, keillä on lapsi suunnilleen samassa vaiheessa, tulevat tutuimmiksi.

Burde kysäisi tuosta vauvan pedistä. Mua kiinnostaa myös muiden enskojen kokemukset, kun meillä kanssa kävi niin että perhepetiin päädyttiin. Aino vaan ei kerta kaikkiaan suostu nukkumaan kopassa, ja pinnikseen en halua vielä yrittääkään kun on eri huoneessa. Eli nukkuu nyt mun vieressä ja mies mun toisella puolella, hän kun on sikeä nukkuja ja pelkää kierähtävänsä vauvan päälle. Itse nukun tosi kevyesti ja herään pienimpäänkin inahdukseen. Näin ei oltu suunniteltu mutta vauva päätti meidän puolesta kuinka nukutaan!

Minä tässä odottelen että neiti vielä heräisi uusintasyötölle (äsken nukahti kesken kaiken) että pääsisin vielä saunaan. Tiedän että kun menen saunaan, neiti herää just sillä hetkellä. Sama juttu syömisen kanssa... Just kun saa lautasen eteensä alkaa napina kuulua sängystä :)

Hyvää viikonlopun jatkoa ja parempaa mieltä kaikille!

Karssuli ja Aino (2 vko ja rapiat)

Vierailija
96/198 |
22.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kurjaa, että on ollut vähän kinaa. Mä en oikein osaa mitään mihinkään sanoa kun on tän pinon lukeminenkin ihan unholassa ollut pitkään.

Kepa siellä ainakin oli lähtenyt ryömimään (olikos Allukin)? Onnittelut sinne! Meillä Aksu nostaa peppua ylös, mutta ei vielä ainakaan mihinkään etene.

Tampereen porukka jos on treffaamassa niin mukana ollaan. Jos en tän pinon kautta huomaa niin voisko vaikka Burde huudella mulle mesessä...?

Nukkumisesta oli puhuttu. Meillä Aksu on nukkunut meidän sängyn vieressä omassa sängyssään alusta asti. Tosin melkein joka yö otan aamuyöstä viereen nukkumaan. Nykyisin yritän kyllä omassa sängyssään pitää kun joudun ite oleen niin ahtaasti jos otan viereen... nykyään kun Aksu on pakko laittaa keskelle kuitenkin, ettei kierähdä sängystä alas.

Meillä tuttipullo on huolittu alusta asti, mutta esim. miehen veljen tyttärellä on tasan yhdenlainen pullo minkä huolii ja sitten yksien tuttujen poika ei huolinut ikinä tuttipulloa vaan äiti oli kiinni poitsussa niin kauan kun imetti.

pikku-milli & Aksu melkein 6kk

Vierailija
97/198 |
22.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yirtetäänpä sopia tämä juttu nyt. Pyydän anteeksi tuota illalla kirjoittoittamaani tekstiä, jos jotain sillä loukkasin. Se ei ollut tarkoitus vaan kerroin oman rehellisen mielipiteeni.

Minä tosiaan tulin ensikoihin vasta täällä vauvapuolella. Kuumeilu- ja raskausajan kirjoittelin kuukausipinossa. Minut otettiin tänne hyvin vastaan ja olen mielestäni päässyt hienosti porukkaan mukaan vaikka en siis entuudestaan tuntenut muita, kun Kissankellon. Iglu, Ankka ja Pikku-milli olivat minulle odotuspuolelta tuttuja nikkejä.

Vaikka en myöskään odotuspuolen ensikoita tunne, yritän toivottaa heidät tervetulleiksi ja käyn toki välillä o puolella kurkkimassa, jos uusia enskavauvoja on syntynyt. Varmasti odotuspuolelta tulleet ovat miettineet, että; mikä ihmeen pesukarhu. Olen silti yrittänyt tehdä itseni tutuksi ja uskon, että olen siinä ihan hyvin onnistunut. Pientä vaivaa se on siis vaatinut.

Itse en katso kuuluvani mihinkään ¿kuppikuntaan¿, enkä ole huomannut, että muut sellaisiin kuuluisivat.

Minä olen täällä oman mese osoitteeni antanut, mutta en ole kenenkään kanssa mesessä jutellut. Minulla ei riitä aika siihen (eipä tosin kukaan ensikoista minulle ole siellä tullut juttelemaan, mutta en ole siitä mieltäni pahoittanut).

Pyydän siis anteeksi, jos olen kommenteillani jotain loukannut. Se ei ole ollut tarkoitukseni. Enkä tarkoituksella jätä jonkun juttuja kommentoimatta. Täällä ensikoissa on mielestäni hyvä ilmapiiri. Yritetään säilyttää se. Ja kiitos siitä, että minut on otettu mukaan porukkaan vaikka olen tänne uutena tullut.

Minustakin on ollut mukava lukea oululaisten ja muiden treffisuunnitelmista. Ja on myös kiva lukea miten ne ovat sujuneet. Olisi kiva tavata ensikoita muiltakin paikkakunnilta, mutta se on vähän hankalaa.

Me ollaan Joonan kanssa tulossa sinne Tennispalatsiin. Toivottavasti mahdollisimman moni pääsisi mukaan. Vaikka vähän pidemmältäkin.

Jatketaanhan tätä palstailua. Minusta tänne ovat tervetulleita niin usein kuin harvemminkin kirjoittelevat ensikot. Kaikkien jutut luen mielelläni ikään, kansalaisuuteen, vauvan ikään tai kirjoitustyyliin katsomatta. Ja mahdollisuuksien rajoissa yritän kommentoida ja onnitella.

Nyt olen minä saanut päästettyä kaikki höyryt ilmoille :)

pesukarhu

Vierailija
98/198 |
22.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kaikille, jotka kertoivat kokemuksiaan tuttipulloilusta. Menen heti huomenna ostamaan erilaisia tuttipulloja, jotta sopiva ehtisi löytyä ennen ensi lauantain tansseja :)

Kuten jo aikaisemminkin sanoin, niin minun on hirveän vaikea kommentoida teitin juttuja, joilla vauvat jo vanhempia kun tosiaan perässä tullaan :) Mutta minusta on silti kiva lukea teitin juttuja, koska asiathan on meille myöhemmin ajankohtaisia :) Ja toinen on se, että kun olen alkamassa kommentoimaan muiden juttuja, niin neidillä on juuri silloin ruoka-aika :)

Sitten minusta on kiva, kun laitetaan niitä neuvolakuulumisia, painoja sun muita ja sitten kun muut jo vanhempien vauvojen äitylit voivat laittaa niitä aikaisempia tietoja niinkuin NapNap:ko se nyt oli joka silloin laittoi kun kerroin th:n kotikäynnistä :)

Että älkäähän nyt kukaan kadotko täältä, minusta enskoissa on ollut aina kiva ilmapiiri, vaikka nytkin täällä vauvapuolella onkin paljon outoa porukkaa :)

Burdeko se kyseli vauvan nukkumispaikasta. Meidän tyttö se ei ikuna tule pääsemään perhepetiin. Mies kun on aikasmoinen pyörijä ja sikeäuninen ja minä herään jokaiseen liikkeeseen ja en saisi ollenkaan itse nukuttua :) Eli tyttö nukkuu äitiyspakkauslaatikossa, joka on pinniksessä. Tyttö nukahtaa joskus tissille, joskus jopa itsestään omaan sänkyyn. Joskus kiikutan hänet puoliunessa omaan sänkyyn ja saattaapi hän sinne itse kuukahtaa tai sitten alkaa huuto :)

Vaikuttaako muilla kahvinjuonti vauvaan jos imetätte? Join eilen taas kupillisen ja tyttö se sitten päätti valvoa klo 16->22.. Näin on käynyt muutaman kerran aikaisemminkin kun olen kahvikupillisen juonut! No, yö meni kuitenkin taas hyvin nukkuessa, vaikkakin tyttö ei enää syö 3,5 tunnin välein vaan 2-2,5 tunnin välein. Mutta tunnen itseni todella pirteäksi kun syöttöjen välit nukutaan kuin tukit :) Päiväunet ei maistu olleskaan mulle, kun ei päivisin väsytä...

Karssuli: Meillä myöskin tyttö päivisin syö aikasta tiheään tahtiin. Juuri sen takia, kun kuukahtaa usein kesken syömisen ja herää taas hetken päästä tankkaamaan...

Nyt ulkoilemaan tuonne sateeseen...

MiaMik ja Iinu-Liina huomenna 3vko

Vierailija
99/198 |
22.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli onneksi en eilen lukenut enää tekstejä, sillä jos en olisi lukenut Pesukarhu sun viimeistä viestiä, niin tohon sitä edelliseen olis voinu tulla muutamia tulikivenkatkuisia kommentteja... mutta nyt siis laannuin hieman. Eli tarkennuksena nyt vaan rauhallisesti, etten suinkaan minä ollut kieltämässä kiittämästä treffeistä tai niiden sopimisesta vaan sanoin, että on mun mielestä tyhmää kirjoittaa viesti jonka sisältö on VAIN kiitokset, ei muuta. Mutta totta kai saa kohtelias olla. Se siis siitä. Kuppikunnista meillä on sitten eri mielipide. Mutta ihan miten vaan. Ja siitä aktiivisuudestahan olin samaa mieltä kuin sinäkin pesukarhu, jos viestini oikein luit, että e muistetaan jotka useimmin kirjoittelee. Ja myönnän minä harvoin ja tosi harvoin muistan onnitella ketään. Se ei silti tarkoita että en olisi viestiä lukenut ja asiaa arvostanut. Mulla vaan ontälläkin hetkellä vaikeuksia muistaa kuka kenenkin vauva oli, vaikka todellakin muistan iät ja taidot ok. Eli siitä älköön kukaan enää mieltään pahoittako, jos ei jonkun vauva onnitteluja saa taidositaan tai muusta vastaavasta. Nyt en enää kommentoi tätä asiaa... mielipiteensä täällä varmasti saa jokainen sanoa, siis myös minä eikö. Anteeksi jos niillä jonkun mielen pahoitin. Jatketaan siis sovussa ja ollaan omia itsejämme. Ja otetaan muut huomioon niin hyvin kuin osataan, jookos kookos?

Meillä Elsa on nyt paljon parempi kun antibiootit on aloitettu. Ihanaa kun nykyään vain kolmen kerran kuuri riittänee. Eli kolme kertaa kerran päiväs annan 2ml lääkettä, joka onneksi menee Elsalle hyvin alas. Nyt on taas ensimmäinen Elsan normaali yö takana huh.

Semmoisia. Tekis mieli lähteä osaava nainen messuille, mutta puolikuntoista tyttöä en sinne halua mukaani ja mies on menossa tontille töihin, joten jää nekin mahdolliset ihanuudet katselematta. Tästä tulikin mieleen pieni gallup poikanen (anyteeksi jos asiasta on jo joskus aikaisemmin puhuttu) Minkäverran teillä miehet hoitaa lasta siis iltaisin tai muuten? Meillä on Elsan kasvaessa mies osallistunut enemmän ja mä oon saanu tosi kivasti omaa aikaa ostoksille tai jonnekin.

Tuttipulloasiaa nyt muistan kommentoida, että ensin meillä toimi vaan se tuttiosa joka tuli äitiyspakkauksen mukana. Elsa söi juuri ja juuri sen avulla vähän esim. jälkitarkastuksen aikana. Kun hän kasvoi, hän oppi juomaan erilaisista pulloista. Ja nyt kun meillä ollaan ainoastaan pullolla, niin kelpaa mikä vaan. Päivisin juodaankin pääasiassa nokkamukista.

No niin rauhallisiin mietteisiin jo itse leppynyt Minna ja Elsa

Vierailija
100/198 |
22.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miina: Joo, mä aika kärkevästi eilen illalla ilmaisin mielipiteeni siihen sun kirjotukseesi. Hyvä, että sain sut paremmalla mielelle siinä seuraavassa jutussa :) Mä en edelleenkään havaitse niitä kuppinkuntia ja on vähän paha mieli sun puolesta, jos sä sellasia täällä koet olenvan. Ja, tottakai kaikki saa mielipiteensä kertoa vapaasti. Niinhän minäkin teen. Joten elelläänhän sovussa täällä mielipide-eroista huolimatta :)

Kiva, että Elsan korvatulehdus alkaa olemaan paranemaan päin. Itsekkin lapsena muutaman korvatulehduksen kokeneena voin sanoa, että ei mikään mukava tauti. Varmaan silti vaikeeta näin vauvalta tietää, että millon on korvatulehdus, kun ei vauva osaa muuta, kun itkeä. Eikä se lääkäriin meno ehkä heti ensimmäisenä mieleen tule, jos vauva vähän itkee.

Pikku-milli: Ei meidän Joonakaan vielä liiku eteen eikä taaksepäin. Eiköhän nää meidänkin pikkuiset pian opi. Mitään kiirettä ei kuitenkaan vielä ole. Jokos teillä muuten syödään kiinteitä?

Iglu ja Ankka: Teidän tytöt ovat ilmeisesti viettäneet paljon aikaa yhdessä, kun ovat päättäneet lähteä samaan aikaan liikkeelle :)

Q: Tuleppas kertomaan pikku quun seikkailuista.

Katju: Eipä Rikullakaan ole vielä mitään kiirettä lähteä liikkeelle. Toisethan jättävät ryömimisen ja konttaamisen kokonaan väliin ja lähtevät suoraan kävelemään. Mä luulen kanssa, että Joona alkaa puhumaan ennen, kun kävelee. Enemmän jotenkin noi jokellustaidot kehittyneet, kun liikkuminen. Taitava poikahan Riku jo on. Ja oppinut äitiä ja isiä pompottamaan :)

Karssuli: Pian ne vauvan tissittelyt tasoittuu sen verran, että osaa mennä oikeeseen aikaa saunaan tai syömään. Alussa tosi vaikee ennakoida. Tässä vaiheessa ei Joona esim. enään tarvii heti herättyään tissiä, joten ei oo mikään paniikki, kun se herään niin, kun silloin alussa.

MiaMik: Mä en oo ainakaan huomannut, että kahvin juonti vaikuttais Joonaan mitenkään.Eikö se suositus ole, että 3 kuppia saa juoda päivässä. Eli ei pitäis vaikuttaa, jos ei ihan hirveesti ala kahvia latkimaan. Tietenkin sekin on yksilöllistä. Toisilla saattaa vaikuttaakin. Mä tosin join jo odotusaikana sen 2-3 kuppia kahvia. Ehkäpä Joona vaan tottui siihen.

NapNap: Moi! *vilkuttaa*

Nyt meen syöttämään taas Joonalle perunaa. Huomenna tuun kertomaan neuvolakuulumiset.

pesukarhu ja Joona 6kk