Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miehen mielestä en saa "paapoa" ekaluokkalaista

Vierailija
01.09.2015 |

Eli lapsen pitää oppia itse heräämään oikeaan aikaan, syödä aamupala ja tehdä aamutoimet. Välillä katsoo vain kelloa, että osaa lähteä kouluun oikeaan aikaan.

Pari kertaa kun myöhästyy, niin oppii kuulemma siitä ja on ihan nolona.

Mitä mieltä?

Itse olen kotona nuorempien sisarusten kanssa. Nyt sitten jätin lapsen vastuulle koko aamun ja lopputulos: Heräsi 30min herätuskellon jälkeen ja vielä 15min ennen lähtöä aamupala syömättä, vaatteet pukematta ja hampaat pesemättä.

Kommentit (90)

Vierailija
81/90 |
01.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

34:n lapsi on opetellut itsenäistä elämää mm. tekemällä iltapalansa. Eli osaa tarvittaessa tehdä itselleen leivän tai laittaa puuron mikrossa, ei ole mikään uusavuton tumpula.

En silti näe tarpeelliseksi, että hänen pitäisi niitä aamulla tehdä, kun mulla on mahdollisuus olla kotona aamulla ja meillä molemmilla on mahdollisuus nukkua vartti pidempään jos lapsi ei tee aamupalaansa itse. Aamu on sujuvampi ja nopeampi meillä molemmilla kun teen lapsen aamupalan samalla kun laitan itselleni evässalaatin töihin. Helppo elämä ennenkaikkea minulle itselleni! 

Vierailija
82/90 |
01.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi tällaiset ongelmaperheet huomataan hyvin koulussa. Kun opettaja huomaa, että lapsi ei saa mitään tukea ja ohjausta koulunaloitukselleen, niin lastensuojelu käy tarkistamassa tilanteen. Ehkä joku vanhemmuuden tukijakso olisi hyvä ap:lle ja hänen miehelleen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/90 |
01.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No nyt te luulette, että en auta lasta ollenkaan ja jätän oman onnensa nojaan. Tähän asti olen auttanut ja autan edelleen!!!! Nyt vain mies sattui olemaan aamusta kotona ja sitä ärsytti, kun paapon lasta.

Aion auttaa niin kauan kyin tarvitaan. Tässähän mieskin sen näki, että lapsi myöhästyy ja tarvitsee apua.

En todellakaan anna nyt tuon miehen määrätä! Oppipahan tuosta, että hänen metodillaan lapsi myöhästyy joka aamu.

Ap

Vierailija
84/90 |
01.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä 5-luokkalaisena ovat lapset vastanneet itse siitä, että heräävät aamulla ajallaan ja huolehtivat muunkin itse, mukaanlukien aamiaisen jälkien korjauksen. Toki hemmottelen välillä laittamalla herkkuaamiaisen eteen, mutta vanhemmatkin jo töihin menossa siihen aikaan niin ei se usein onnistu. Pienin lapsemme joutuu kyllä huolehtimaan kouluun lähtemisen ajallaan itse (koska olemme jo itse menneet), mutta ennen lähtöämme katsomme, että aamiaiset syöty, hampaat harjattu ja varusteet valmiina.

Vierailija
85/90 |
01.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.09.2015 klo 07:42"]

Eli lapsen pitää oppia itse heräämään oikeaan aikaan, syödä aamupala ja tehdä aamutoimet. Välillä katsoo vain kelloa, että osaa lähteä kouluun oikeaan aikaan. Pari kertaa kun myöhästyy, niin oppii kuulemma siitä ja on ihan nolona. Mitä mieltä? Itse olen kotona nuorempien sisarusten kanssa. Nyt sitten jätin lapsen vastuulle koko aamun ja lopputulos: Heräsi 30min herätuskellon jälkeen ja vielä 15min ennen lähtöä aamupala syömättä, vaatteet pukematta ja hampaat pesemättä.

[/quote]

Naurettava mies sinulla. Mitähän se ukkosi sitten tekee kun 7- vuotias lähtee hajamielisyyksissään kouluun 20 asteen pakkasessa ilman takkia? 

Jos olet kotona tietysty huolehdit että lapsi on ajoissa oikeissa varusteissa lähdössä. Ukosta viis. Asteittain lopetat "paapomisen" kun oppii itse huolehtimaan. 

Äijäsi taitaa muutenkin olla ääliö.

Vierailija
86/90 |
01.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.09.2015 klo 10:17"]

Kuka teillä käy kaupassa? Tai pesee pyykit? Jos mies käy kaupassa, älä kerro, mitä pitää ostaa vaan anna miehen itse tajuta, että juusto on lopussa tai että viikonloppuna tulee vieraita ja tarvitaan tarjottavaa. Ja jos mies pesee pyykit, älä turhaan kerro, että se tietty paitasi päästää väriä ja värjää koko muun pyykin. Anna miehen itse tehdä ja sitten nolostua, kun menee pieleen!

[/quote]

Just näin vittu teet, oikein!!

Vierailija
87/90 |
01.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakennekynsi- koulunkeskeyttäjä mammat nauraa, että pitäisikö niitä lapsia  vielä paapoakin, kyllähän minä jo 7 vuotiaasta asti olen osannut laittaa minihameen päälle ja ripsiväriä ja 12-vuotiaana menetin neitsyyteni. Pinnasin kyllä koulusta koko yläasteen mutta mun lapset on itsenäisiä ja mä voin keskittyä kolmannen mieheni kanssa hankkimiin vauveleihin.

Vierailija
88/90 |
01.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ekaluokkalainen lähtee kouluun itse. Ei ole iltapäiväkerhossa, vaan tulee suoraan kotiin. Osaa tehdä välipalansa itse ja siivoaa oman huoneensa joka viikko. Petaa itse sänkynsä joka aamu. Ja kaikki tämä ilman hirvittävää numeroa, koska meillä on tapana tehdä niin. Isommat sisaruksensa ovat myös tehneet niin. Minä en ole aamulla katsomassa perään, koska olen jo töissä (sama miehellä). Olen kotona joka ilta ja viikonloppu. Huumeita ei meillä käytetä, eikä juuri alkoholiakaan. Kumpikaan meistä vanhemmista ei ole kosmetologi.

Vierailija
89/90 |
01.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on kyllä ongelma tuo vanhempien välinen suhde, ettei uskalla miehen läsnä ollessa olla oma itsensä ja olla mitään mieltä.

Miehellä on joku kiintymysongelma, kun haluaa jättää heitteille ja karaista. Ei ole mikään huolehtiva, enpä haluaisi joutua pulaan ollessani naimisissa tuollaisen kanssa. Varmaan sanoisi että selviä nyt kun itse tuohon jouduit. Olisit ollut fiksumpi.

Meillä poikaa on autettu alusta saakka lähtemään ja muistuteltu ja autettu. Nyt 5-luokkalaisena hän sanoo minulle, että äiti eikös sun pitäisi olla lähdössä. Ei pahalla, vaan hyvällä niitä lapsia kasvatetaan. Ja puolisoa rakastetaan. Rankaisu ja ansojen asettaminen ei oikein edistä rakkautta ja hyvää oloa.

Vierailija
90/90 |
01.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mahtava meininki teillä, onnittelut idiootin valinnasta lastesi isäksi! Mun aamu alkoi tänään niin, että herätin 10 vuotiaan ja 7 vuotiaan, annoin vatteet sänkyyn heille puettavaksi ja talsin keittöön laittamaan aamupalan lautasille. Sitten puin itseni ja tein omia aamutoimia, jonka jälkeen herätin 13 vuotiaan, joka puki päälleen ja teki oman aamiaisensa. Sitten otin nuoremmat kyytiin, vein koulun eteen ja jatkoin itse töihin. Esikoinen halusi mennä pyörällä. Miten se on keneltäkään pois jos kerran paikalla itse on, että auttaa lastaan? Vaikka tuon kaiken tänäänkin tein, tarvittaessa se kyllä onnistuu lapsilta ilman minuakin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi kuusi