Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tuntuu jotenkin hurjalta että PUOLI MILJOONAA suomalaista syö masennuslääkkeitä

Vierailija
31.08.2015 |

siis suunnilleen 10 %. Jokaisen lähipiirissä on joku, tosin monikaan ei kerro syövänsä näitä. 

Miksi olemme niin masentunut kansa vaikka olemme kovin hyväosaisia maailman mittapuulla?

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
31.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun kuopus oli pieni vauva, ja menin lääkärille kertomaan oireistani, hän diagnosoi tuossa tuokiossa minulle synnytyksen jälkeisen masennuksen ja kirjoitti sitalopraamia.

Myöhemmin selvisi kilpirauhasen vajaatoiminta. Mutta että noin heppoisesti masennuksia diagnosoidaan, ei labrakokeita, vastaat vain noin kymmeneen kysymykseen ja jos riittävän moni viittaa masennukseen, niin silloin tautia hoidetaan masennuksena. Jopa hirveä lihassärky oli kuulemma masennuksesta johtuvaa, kun jännitin itseäni muka masentuneena :) No sekin lähti aikanaan tyroksiinilääkityksellä. Mutta ei perkele tota touhua.

Vierailija
22/25 |
31.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän kolme jotka syövät ja heillä kaikilla ihan masennus taustalla. Jokaisella heistä ollut myös syömishäiriöitä jossain vaiheessa elämää, eli jonkinlainen suorituskeskeinen perfektionismi johtaa masennukseen? Sehän on vähän kuin ajan henki, varmaan vaikuttaa eniten herkkiin ihmisiin tai sellaisiin joiden itsetuntoa on jotenkin rikottu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
31.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Välittäminen heikentynyt, ennen ihmiset oli keskenään vielä samanlaisempia, mutta harva jätettiin ihan ulkopuolelle kun samassa pihapiirissä oli monta sukupolvea. Ahdistus on nykyajan ilmiö.

Vierailija
24/25 |
31.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä söin masennus/psykoosilääkkeitä selkäkipuihin jokin aika sitten. Sain myös avun unettomuuteeni niistä. Ja siis unettomuus johtui ihan vain selkäkivuista.

Ei kaikki siis syö masennuslääkkeitä masennukseen vaan niistä saadaan apua myös moniin muihin vaivoihin.

Vierailija
25/25 |
31.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.08.2015 klo 10:55"]Minä syön myös ahdistuksen hoitoon käytettvä lääkettä, mun mun syys on jatkuva hermokipu. Syynä on nikamansiirtymä selässä, jota ei vielä kuulema kannta leikata. Toivon vielä saavani kivun hallintaan fysioterapian keinoin.
[/quote]

Hei! Kokeilehan kivunlievitykseen akupunktiota myös! Mulla ainakin on akupunktio auttanu selkäongelmien kipuihin todella hyvin, kannattaa siis sinunkin kokeilla. :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme viisi