Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Säärien iho vereslihalla kun kutittaa koko ajan, apua

Vierailija
20.03.2022 |

Onko ajatuksia mikä voisi olla syynä? Olen raapinut varmaan unissani eniten mutta sääriluiden molemmin puolin on syvää kutinaa, iho on rutikuiva enkä kotikonstein löydä apua.

Kortisonivoidetta olen kokeillut kuureina usein, ei juuri vaikutusta. Allergialääkeistä ei apua. Kaikki apteekin rasvat ja öljyt kokeiltu.

Vaiva on ollut jo vuosia, talvella pahin muttei enää helpota kesäisinkään. Iho on paksuuntunut ja ei tarkkarainen punoitus on pahimmilla alueilla, lähinnä siis yksi laaja alue luun molemmin puolin. Muutoin sääret normaalissa kunnossa, kutinaa vain siis noissa kohdin.

Rasvaan 2-3 kertaa päivässä. Kutina häiritsee koko ajan ja aamulla saatan herätä nahanpalat kynsien alta roikkuen kun olen yöllä sortunut raapimaan.

Kommentit (66)

Vierailija
61/66 |
20.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suonikohjut aiheutti minulla ainakin tuota sietämätöntä kutinaa. Ja onnistuin raapia välillä ihan haavaumille asti sääriä. Leikkaus ja tukisukat auttoi asiaa, mutta edelleen pitkän seisomisen jälkeen alkaa laskimot turvota ja tuntuu painetta ja kutinaa.

62/66 |
20.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa mennä terveyskeskukseen mittauttamaan verensokeri. Minulla on 2-tyypin diabetes. Käytän tabletteja ja insuliinia hoitoon. Joskus sääriäni kutittaa ja särkee kovin.. Kun otan diabeteslääkettä, oireet katoavat. Rasvailen jalkojani joka päivä pariinkin otteeseen. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/66 |
20.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En lukenut koko ketjua läpi, joten pahoittelut, jos tätä on jo ehdotettu.

Vaikka sanoit kokeilleesi kaikkia apteekin voiteita niin mites tää: Pohjalle Xyliderm, vartin päästä La Roche Posayn Lipikar AP+M rasvasena tai kevyempänä versiona. Tarvittaessa Locobase Repair lisäksi pahimpiin kohtiin. Lisäksi sisäisesti Efamol-helokkiöljykapselit (aloitetaan 3 kk "hevoskuurina"). Yksi pahimmista kutinan aiheuttajista on muuten tietyt sheivaushöylät, joissa on mukana sitä geeliä(?), kuten itsellä Pirkan höylät tekee.

Terkuin

Kaltaisesi atoopikko, joka apteekissa töissä ja tällä koktaililla saanut muutaman muunkin mukaan onnistunein tuloksin.

Vierailija
64/66 |
20.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vedellä läträystä vähemmälle talvella. 

Vierailija
65/66 |
20.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko olla joku lääkeaineyliherkkyys? Tiedän tapauksen jossa voimakkaan kipulääkkeen käyttö veti henkilön molempien säärien etuosan ihan ruvelle moneksi vuodeksi. Kun lääkäri vaihtoi lääkkeen toiseksi ja sääriä hoideltiin suihkuttamalla, rasvauksella, Mepitelillä ja Mepilexillä niin alkoi vähitellen parantua, toista vuotta kesti kunnes iho oli taas ehjä.

Vierailija
66/66 |
20.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syyhy.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi viisi