Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Säärien iho vereslihalla kun kutittaa koko ajan, apua

Vierailija
20.03.2022 |

Onko ajatuksia mikä voisi olla syynä? Olen raapinut varmaan unissani eniten mutta sääriluiden molemmin puolin on syvää kutinaa, iho on rutikuiva enkä kotikonstein löydä apua.

Kortisonivoidetta olen kokeillut kuureina usein, ei juuri vaikutusta. Allergialääkeistä ei apua. Kaikki apteekin rasvat ja öljyt kokeiltu.

Vaiva on ollut jo vuosia, talvella pahin muttei enää helpota kesäisinkään. Iho on paksuuntunut ja ei tarkkarainen punoitus on pahimmilla alueilla, lähinnä siis yksi laaja alue luun molemmin puolin. Muutoin sääret normaalissa kunnossa, kutinaa vain siis noissa kohdin.

Rasvaan 2-3 kertaa päivässä. Kutina häiritsee koko ajan ja aamulla saatan herätä nahanpalat kynsien alta roikkuen kun olen yöllä sortunut raapimaan.

Kommentit (66)

Vierailija
1/66 |
20.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on sama vaiva, ollut jo pari vuotta. Etenkin toinen sääri on täynnä rupia. Raavin sen verran kovaa, että verta tulee. Minkä ikäinen olet? Minä olen 65-vuotias mies.

Vierailija
2/66 |
20.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko kokeillut mitään ruokavaliomuutoksia?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/66 |
20.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopeta raapiminen.

Vierailija
4/66 |
20.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli ja kun sairastuin astmaan, eräs hoitaja kysyi onko sellaista ollut. Joku kokemuksen perusteella epäilty yhteys niillä ilmeisesti oli.

Vierailija
5/66 |
20.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko käynyt ihotautilääkärillä?

Vierailija
6/66 |
20.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syyhy

Vierailija
7/66 |
20.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syyhy tuli mieleen.

Vierailija
8/66 |
20.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeaa apua en ole löytänyt, mutta kunnon karkea pesusieni saunan jälkeen ja rasvaus tuo minulle hetken helpotuksen. Kesää odotellessa.

Vierailija
9/66 |
20.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on talvisin sama vaiva. Pakkasilla erityisen pahana.

Helpottaa, kun ei käy joka päivä suihkussa ja kun käy, niin ei käytä pesuaineita.

Kuumaa ja kylmää kylpyä tai suihkuttelua vuoron perään.

Suihkun jälkeen jotain hajusteetonta hoitoöljyä tai voidetta.

Sukat ja sukkikset ei paina koko päivää sääriä. Eli kotona heti sääret paljaiksi.

Pahoin pelkään, että tämä vaiva ( raapimisineen) ennakoi pahoja säärihaavoja vanhana.

Vierailija
10/66 |
20.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaan kun kivespussien kutittaa?

T. Mies 75 v

Vierailija
11/66 |
20.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jalkojen päivittäinen kylvetys nyt tarpeen !

Vierailija
12/66 |
20.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytän kohta 40 vuotta. Yritän olla raspimatta mutta yöksi pitänee teipata lapset käteen.

En ole käynyt (vielä) lääkärillä. Etsin ihotautilääkäriä mutta netin perusteella ajat menee tosi pitkälle.

Minulla on lievä astma ollut lapsesta saakka, tämä oire on siihen nähden uusi.

Ruokavaliomuutos on varmasti ainut konsti jota en ole kokeillut, olisiko ehdottaa minkä välittämistä kokellla?

Minulla on hieman ruokarajoitetta, tulee vatsaoireita mutta niiden sekalainen kirjo ei anna vihiä mistään sellaisesta kuten keliakia tms.

Vierailija
13/66 |
20.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen allerginen kotimaisille viljoille ja ne aiheuttavat minulle raajan pitkien osien kutinaa. Eli juuri sääret ja reidet. Punaista kuivaa läikkää, joka kutisee sietämättömästi. Jos jätän viljat syömättä, poistuu kutina. Locopase repair voide yhdistettynä kamfersprii tippaan auttaa vähän. Sprii puuduttaa ja voide hoitaa.

Vierailija
14/66 |
20.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaan kun kivespussien kutittaa?

T. Mies 75 v

Ei mee läpi. (Oiskohan  sittenkin  vaan joku n,25?)

Kymppi sulle kehnosta valehtelusta 

Vierailija
15/66 |
20.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytätkö villasukkia? Yllättävän moni on luuloistaan huolimatta villalle allerginen. Ja se villa kutittaa sukanvarsissa myös pitkien leggareittenkin läpi. Näin ainakin mulla käy.

Vierailija
16/66 |
20.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli tämä sama vaiva noin vuosikymmenen, kunnes lopetin maitotuotteiden ja gluteenin käytön. Olin sitä ennen käyttänyt kortisonia ja keramidivoiteita, käynyt valohoidossa ja ihotautilääkärillä. Allergiatesteissä minulla ei näkynyt mitään ongelmia maidon ja viljojen kanssa.

Vierailija
17/66 |
20.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käytätkö villasukkia? Yllättävän moni on luuloistaan huolimatta villalle allerginen. Ja se villa kutittaa sukanvarsissa myös pitkien leggareittenkin läpi. Näin ainakin mulla käy.

En käytä oikeastaan ikinä. Juurikin kutinan takia, en voi pitää myöskään lapasia tai pipoa jossa villaa.

Vierailija
18/66 |
20.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Atooppinen iho. Rasvaa niitä äläkä ihmettele!??

Talvisin iho kuivaa ja villasukat lisää kutinaa.

Vierailija
19/66 |
20.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla oli tämä sama vaiva noin vuosikymmenen, kunnes lopetin maitotuotteiden ja gluteenin käytön. Olin sitä ennen käyttänyt kortisonia ja keramidivoiteita, käynyt valohoidossa ja ihotautilääkärillä. Allergiatesteissä minulla ei näkynyt mitään ongelmia maidon ja viljojen kanssa.

Onpa mystistä. Muistatko oliko muuta oiretta? Esim vatsavaivoja?

Vierailija
20/66 |
20.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Atooppinen iho. Rasvaa niitä äläkä ihmettele!??

Talvisin iho kuivaa ja villasukat lisää kutinaa.

Rasvaan/öljyän monta kertaa päivässä.

En käytä villasukkia

Jalat samassa kunnossa myös kesäisin.

Kiitos kuitenkin kun vaivauduit.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi kaksi